کد خبر 1125480
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۱
شهید محمود کاوه

آن چه پیش رو دارید، دقایقی است از سخنرانی شهید «محمود کاوه» پس از مشارکت «لشکر ویژه شهدا» در «عملیات قادر» که برای نخستین بار در فضای مجازی منتشر می شود

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «حاج محمود کاوه»به سال ۱۳۴۰ شمسی در مشهد متولد شد. وی به سال ۱۳۵۸ شمسی، زمانی که تنها ۱۹ سال داشت، با لباس پاسداری از انقلاب اسلامی، پای به مناطق عملیاتی کردستان گذاشت و سه سال بعد، تحت پرورش و آموزه های استادِ بی مانندِ «اخلاق» و «جهاد»، شهید «محمد بروجردی» به مرتبه ای از بالنده گی رسید که  فرماندهی «تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا» به او سپرده شد.

این تیپ که مدت کوتاهی پس از تاسیس به لشکر تبدیل شد، در سال های دفاع مقدس از ارکان نبرد در جبهه های غرب به شمار می رفت. «محمود کاوه» طی سال های جهادش در «جبهه‌ی غرب»، نام خود و آوازه ی یگان تحت امرش را به کابوسی دردناک برای ضدانقلاب و مزدوران بعثی تبدیل کرد و نقشی تعیین کننده در برقراری امنیت در غرب کشور را ایفا نمود. «تیپ ۱۵۵ ویژه شهدا» تحت فرماندهی کاوه، حدود چهار سال، به طور میانگین، طی هر ماه، چند عملیات تمام عیار نظامی را در حوزه ی ماموریت خود، طراحی و هدایت می کرد و جبهه ی غرب، نمونه ای مانند او را دیگر به خود ندید. 

«کاوه» سرانجام در شهریور سال ۱۳۶۵ شمسی در منطقه عمومی «حاج عمران» ، طی «عملیات کربلای ۲ »، بر فراز قله‌ی موسوم به ۲۵۱۹ ، خلعت شهادت پوشید.

آن چه پیش رو دارید، دقایقی است از سخنرانی شهید «محمود کاوه» پس از مشارکت «لشکر ویژه شهدا» در «عملیات قادر» (تابستان ۱۳۶۴ شمسی) که برای نخستین بار در فضای مجازی منتشر می شود:

روحمان با یادش شاد
هدیه به روح بلندپروازش صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    12 54
    سلام بر شهدا
  • فرهاد PL ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    4 6
    یادت جاوید و گرامی شهید عزیز،دلاور قهرمان
  • تاجر شهرآشوب IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 6
    لطفا لینک دانلود بگذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس