تنش میان آذربایجان و ارمنستان در قره باغ

محور غربی - صهیونیستی به بهانه جنگ «قره باغ»، صدها تروریست را از سوریه و لیبی به نزدیکی های مرزهای شمال غرب کشورمان انتقال داده و به نظر می‌رسد سناریوی خطرناکی برای منافع ملی ایران طراحی شده است.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته مناطق شمالی رود «ارس» بار دیگر به صحنه درگیری های سنگین میان نیروهای مسلح آذربایجان و ارمنستان تبدیل شده و پیشنهادهای چندین کشور از جمله ایران برای میانجی گری با مخالفت باکو مواجه شده است.

نیروهای ارتش آذربایجان در دور جدید حملات که با پشتیبانی دولت ترکیه در حال انجام است، تلاش می کنند نیروهای مسلح تحت فرمان ارمنستان را از منطقه مهم «قره باغ» عقب برانند و این بخش را پس از سال ها منازعه و درگیری باز پس بگیرند.

درگیری ها در منطقه قفقاز در حالی به هفتمین روز رسیده که آنکارا تنها حامی باکو محسوب نمی شود و در روزهای گذشته دولت ترکیه صدها تن از عناصر گروهک های تروریستی تحت فرمانش را از سوریه و لیبی برای شرکت در جنگ به آذربایجان انتقال داده است.



مقامات دولت آذربایجان در ابتدا حضور گروهک های تروریستی را در جنگ قره باغ تکذیب کردند اما در نهایت گمانه زنی های روزهای گذشته رسانه ها مبنی بر انتقال عناصر تروریست از سوریه و لیبی برای شرکت در جنگ علیه ارمنستان رنگ واقعیت گرفت.

 

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، شرکت های امنیتی تحت فرمان سازمان اطلاعات ترکیه در روزهای اخیر گروه جدیدی از عناصر تروریستی را از مناطق در تصرف در کشور لیبی و مناطق اشغالی سوریه به کشور آذربایجان منتقل کرده اند.

به گفته منابع میدانی، سازمان اطلاعات ترکیه در دور جدید تلاش ها، بیش از ۵۳۰ تن از عناصر تروریست را به خاک آذربایجان منتقل کرد؛ با انتقال جدید صورت گرفته تعداد تروریست ها در خاک آذربایجان حداقل به ۹۰۰ تن افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، بیش از ۴۰۰ تن از تروریست های که در روزهای گذشته با دستور دولت ترکیه به آذربایجان منتقل شده اند از عناصر گروهک تروریستی «سلطان مراد» هستند و البته سایر گروهک ها نیز نیروهای خود را به خطوط درگیری ها اعزام کرده اند.

گروهک های تروریستی «جیش الشرقیه، الحمزه، ارتش النخبه، جبهه الشام، تیپ الفرقان، گروه ۵۱ و المعتصم» نیز در روزهای گذشته شماری از عناصر خود را از مناطق اشغالی در شمال غرب سوریه برای شرکت در جنگ قره باغ به باکو اعزام کردند.

سرکرده های گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی سوریه و لیبی در حالی به ائتلاف ترکیه، آذربایجان و رژیم صهیونیستی پیوسته اند که تاکنون در جریان درگیری ها در منطقه قره باغ حداقل ۱۰۳ تن از عناصر خود را از دست داده اند.

از این تعداد تروریست به هلاکت رسیده، ۱۹ تن از گروهک تروریستی جیش الشرقیه، ۹ تن از گروه ۵۱، ۱۱ تن از گروهک تروریستی موسوم به ارتش النخبه، ۲۲ تن از جبهه الشام، ۳۲ تن از تیپ الفرقان و ۶ تن هم از گروهک تروریستی «المعتصم» بوده اند.

به گفته منابع میدانی، در ۳ روز گذشته نیز شمار پرواز ها از ترکیه به سمت کشور آذربایجان افزایش چشمگیری یافته است؛ از سویی دیگر پرواز جدیدی هم از شهر طرابلس (پایتخت لیبی) به سمت آذربایجان گزارش شده است.

به نظر می رسد، کاهش درگیری ها با نیروهای تحت فرمان ژنرال خلیفه حفتر در مناطق مرکزی و شمالی لیبی و برقراری آرامش نسبی باعث شده است دولت ترکیه تصمیم اش را برای انتقال عناصر تروریستی مستقر در مناطق شمال غرب لیبی به کشور آذربایجان عملی کند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر گروهک های تروریستی در لیبی از جبهه های «طرابلس، مصراته، زواره، مرغاب و سرت» فراخوانده و به آذربایجان انتقال داده شدند؛ در سوریه نیز تروریست ها از مناطق اشغالی در استان های «حلب، ادلب، لاذقیه، شمال الرقه و الحسکه» تجمیع و منتقل شدند.

به گزارش مشرق، اگر چه خروج تعداد قابل توجهی از عناصر گروهک های تروریستی از سوریه فرصتی مناسب برای آغاز عملیات و پاکسازی مناطق اشغالی در شمال غرب این کشور است اما باید توجه داشت حضور صدها تن از تروریست ها در نزدیکی های مرزهای شمال غرب کشورمان با پشتیبانی گسترده ترکیه به بهانه بازپس گیری منطقه «قره باغ» می تواند سناریوی از پیش طراحی شده ائتلاف غربی - عبری- عربی برای ایجاد مشکل در خاک ایران باشد که یک خطر جدی برای منافع ملی به شمار می آید به ویژه این که در روزهای گذشته تعداد خمپاره های شلیک شده به روستاهای مرزی کشورمان افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 215
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 469
  • IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    باید سریعا وارد عمل شد و یه گوشمالی حسابی به دو طرف دعوا داد...
    • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      تبریز با مرز فقط یک ونیم ساعت فاصله داره تبریز جزو معدود شهرهای یک دست شیعه در جهان هست باید این مسئله خیلی جدی گرفته. بشه
    • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      یعنی مردمان شیعه ی شمال ارس متوجه نیستند که این تکفیری ها پس از سرکوب ارمنی ها به سراغ قتل خود آن ها خواهند رفت؟ یعنی این قدر هم نمی فهمند که این تکفیری ها بساط جهاد نکاح را این بار در شمال ارس پهن خواهند کرد؟
    • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      چرا مردمان شمال ارس به خودشون نمیان؟ باید حتما ناموسشون رو در دست تکفیری های سیاه پوش سوار تویوتا ببینن که متحول بشن؟ مگه عقل و خرد ندارن ببینن علی اف و اردوغان دارن چه به سرشون میارن؟مگه عاقل نیستن؟
    • IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      ترک ها و آذری ها که به غیرت و ناموس پرستی مشهورند نمی فهمند این هایی که علی اف وارد کشورشون کرده چه جانورانی هستند؟ از غیرت فقط تورک تورک کردن و آذربایجان شمالی گفتنش رو میشناسن؟ متاسفم که اینو بگم که حاضر نیستم یک نیروی ایرانی در این معرکه وارد شود تا این که برخی از این مردم شمال ارس به دست خودشان و علی افشان به سزای خیانت هایی که به خاک مقدس ایران کردند برسند و بچشند. نشود اقلیم کردستان عراق که ما حفظش کردیم ولی دوسال بعدش رفراندوم استقلال گرفتند و در تلویزیونشان کرمانشاه و سنندج را جزو کشور مستقلشان قرار دادند. خود مردم اران (آذربایجان شمالی) باید هزینه ی علی افشان را بدهند و نه ما. اگر حمایتی هست باید نیابتی باشد. ریخته شدن خون یک ایرانی برای این ارانی هایی که به جای بازگشت به ایران به دنبال جداکردن از ایرانند حرام است. ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم.
    • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      اگر من بودم آن پان تورک هایی را که یکی دوسال پیش در ورزشگاه وقیحانه شعار خلیج ع ر ب ی سردادند و با این کارشان به ایران خیانت کردند و با اردوغان و پرچم قرمز او عکس اندختند، آنان و نوامیسشان را به آن سوی ارس پرتاب می کردم تا ببینند اردوغان و پرچم سرخ او چگونه نوامیسشان را در دستان تکفیری های لیبیایی و سوری می فرستد .الباقی هم می فهمیدند که پرچم سه رنگ برای حفظ ناموس خود آنان از دست امثال اردوِغان و علی اف است.
    • علی IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      یه گوشمالی هم به دلار سی هزار تومنی بدید لطفا!
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      21 11
      میخوان تبریز را مثل حلب نابود کنند باید مواظب باشید
    • IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      7 1
      جوگیرنشواستاد. باکی درگیری
  • US ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    یه پس گردنی به اسراییل، اردوغان و نوچه های تجزیه طلبش بزنیم که نگو.
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      14 6
      اوهو تبریزیا مرد جنگند با اونا هرکه درافتاد ورافتاد
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    70 22
    سلام خواهشا بیشتر اطلاع رسانی کنید چون شما نگید اونا اطلاعات گمراه کننده میدن
  • 35517 IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    90 50
    جالبه که شما این قضیه رو به ائتلاف عربی و عبری و غربی و غیره میچسبانید و یک بیانیه از نمایندگان ولی فقیه استان های آذربیایجان غربی و شرقی و زنجان و گمان کنم قزوین صادر شده که از آذربایجان برای این حملات دفاع و عناوین شرعی و قانونی و طلب مغفرت شده برای کشتگان فقط آذربایجان. دنیا جای عجیبی هست .
    • IR ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      49 34
      هر کسی باید کار خودشو بکنه ما کارخودمون رو اونا هم کار خودشون رو. اما یودن نماینده های ولی فقیهی که در سه چهار سال اخیر عزل یا عوض شدن. پس کسی معیار حق و باطل تیست چون نماینده ی ولی فقیهه.
    • IR ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      41 33
      عزیز اون بیانیه با عجله و با توجه به فتنه های غوغا سالارانه فضاهای مجازی ، از طرفشون صادر شد. چون خائنین دارن سعی بودن با بد و بیراه به ایران، تحریک کنند ایران رو وارد جنگ کنند. اصلا به هیچ عنوان دخالت رو توصیه نکردن. و صراحتا موضع همیشگی ایران رو راجع به خطه جغرافیایی قره باغ اعلام کردند و خواستند غائله بخوابه. پس لطفا تحریف نکنید.
    • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      38 36
      عجیب مغز بی قابلیت توست که نمیتونی نمره قبولی از درک مفاهیم بگیری!!!!!!!!! شما داری حرف درست میکنی!!!!!!!!! کدام گفتند وارد جنگ بشید؟؟؟؟ ؟؟؟ کدام یک ارمنستان رو تکفیر کردند؟؟؟؟؟؟ همه آگاهند که هر دو کشور برای ما مثلا دوست هستن. قطعنامه شورای امنیت رو در باب قره باغ تکرار کردن.
    • IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      18 7
      خیلی عجیب، وداشتن بصیرت وپیدا کردن حق از باطل سخت
  • فرزاد IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    قاراباغ خاک اسلام هست و باید به آذربایجان برگردانده شود خدا رو شکر نزدیک بیست روستا آزاد شده منطقه سو قوشی (ماداگیز)نیز آزاد شد.
    • IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      ساده لوح نژاد پرست! این روستاها به دست این تکفیری ها خواهد افتاد و با نوامیس آن جا کاری می کنند که با نوامیس مردم سوریه و عراق کردند و توی ابله آرزوی می کنی که ارمنی ها برگردند و شهر و روستایش را از دست این تکفیری ها نجات دهند! بسیار بسیار بسیار نادانی اگر از شادی این سیاه پوشان تکفیری که در ویدیوی بالا هست ستون فقراتت به لرزه نیفتد!
    • آتش IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      96 90
      چطوری خاک اسلامه در صورتی که ساکنانش ارمنی هست،به بهانه اسلام دارن ارمنی کشی راه انداختن
    • مجاهد IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      37 23
      آقا قره باغ بعد از اشغال توسط ارمنستان. و آواره شدن هزاران نفر شیعه، ارمنی در این منطقه ساکن شدند و غصب کردند و انشا الله با نزدیک شدن آزادی شیعیان به موطن اصلی خود باز خواهند گشت
    • ایرانی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      13 12
      وقتی قره داغ خاک اسلام بود که با اسراییل و تکفیریها دست دوستی نداده بودند اسراییل خودش غاصب است ابله کسی است که برای پس گرفتن خاک غصب شده اش از یک غاصب بالفطره کمک میگیرد
    • قره باغ خاک اسلام است IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      4 6
      خطاب به ایرانی هنوز فرق قره باغ و قره داغ رو نمی دونی احمق قره داغ مال ایران هست منطقه جنگلی جلفا قره باغ امتداد یافته این کوهستان هاست که در جمهوری آذربایجان قرا داره.
    • Vahe AM ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      10 20
      آرتساخ(قاراباغ) جزو لاینفک ارمنستان و تاریخ آن به ۵۰۰ سال قبل از مسیح میرسد. نسبیت ملل پارس و ارمن به دوره اشکانیان میرسد و تحتالحمایه ایران بوده است. متاسفانه بی کفایتی عباس میرزا باعث از دست دادن آتراپادگان ( آذربایجان) به روسیه شد. امروز زمانی ست که ایران لا اقل اقدام به پسگیری لنکران ، بیله سوار تا نفت چال را بنماید. در این مقطع تاریخ درایت و سیاست ایران وجهه والایی به مملکت داده که دال بر عدالت ، دور اندیشی و حسن همجواری در کل منطقه خاور میانه میباشد . انشاالله دست اهریمن از اقوام ایرانی و ارمنی بدور باشد.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    32 33
    روسیه چرا ساکته؟ کسی خبر داره علتش چیست ؟
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      34 16
      روسیه خودش تحریمه و تو زمستون به ترکیه نیاز داره
    • بی نام AM ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      25 4
      چون ارمنستان بعد از روی کار اومدن پاشینیان رابطه ش به سمت اروپا بیشتر از روسیه اس این جنگ رو هم روسیه کبریتشو زده که به ارمنستان درس بده ولی اخرش مثل قضیه گرجستان و اوکراین ارمنستان هم عضو ناظر اتحادیه اروپا میشه و روسیه باز هم ضایع خواد شد
  • ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    جنوب شرقی کشور اذربایجان اقوام تالشی زندگی می کنند که یکی از اقوام ایرانی هستند و دوست دارن به ایران ملحق بشن چرا از انها حمایت نمی کنید ؟؟؟
    • IR ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      25 36
      متاسفانه از تالشیها داعش نیرو جذب میکرد.حرف از حمایت نزن خائن. نیروهای اطلاعاتی مواظب رضوانشهر گیلان و تالش باشید.
    • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      18 10
      این گروه شما، تکفیری و خائنند. انشالله نابودی همه امثال داعش!!!!!
  • US ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    80 59
    باورم نمیشه ایران اجازه میده ترکیه هر غلطی که میخواد انجام بده
    • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      34 11
      چون مثل تو مسئله رو بازی و گیم کامپیوتری نمیدونه. مزخرفترین شیوه دخالته. جواب فقط هرگروه که امنیت ایران رو تهدید کنه باید داد آذربایجان میخواد باشه با ترکیه!.
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    44 20
    خیلی جالبه یک هفت هاست دارن با موشک و خمپاره روستاهای شمالی کشور را هدف قرار می دهند ولی متاسفانه دولت فقط هشدار میدهد
    • IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      33 5
      تحریک گر به تله این جنگ زرگری تنها یک احمق است.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    انشاالله با فتح قره باغ تمام روسیاهان در افکار و اوهام و افتراهایشان غرق خواهند شد
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      ابله! دعا کن که قره باغ به دست این تکفیری های سیاه پوش نیفتد که اگر بیفتد تجاوزی به نوامیس شیعیان آذری می کنند که خوجالی در برابر آن بهشت بوده است!
  • DK ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    65 45
    بازی خطر ناک علی اف همراه با اردوغان، خدا به داد شیعیان آذربایجان برسه
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    38 81
    دولت انقدر بیخیالی طی میکنه تا ی سرطان از اینجا بزنه بیرون تازه کاسه چه کنم چه کنم دستش بگیره.
    • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      5 3
      مگر انسان شیعه با غیره شیعه برای خدا وبرای من تو باید فرقی داشته باشد
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    الان وقتشه كه به ياری خدا ، در شمال سوریه دمار از روزگار مزدوران آل سعود و اردوغان بی شرف در بیارند و باقیمانده مناطق تحت اشغال در سوریه رو پاکسازی کنند !. روسیه هم این توان رو داره که مزدوران اردوغان رو از منطقه قره باغ به جهنم بفرسته!. این اردوغان داره مثل صدام عملیات دروغ جاویدان راه میندازه و تا گوشمالی حسابی نشه دست از غلطهای زیادی برنمی داره !.
    • IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      35 13
      روسیه دنبال قدرت اوراسیایی خودش است و پس اط ورود به سوریه از آن جا هم خارج نشد. ترکیه نیز که روزی در رویای خود می دید که در شمال ایران یک کمربند سنی تکفیری ایجاد کند و علی اف هم که بی غیرت تر از آن است که مانعی ایجاد کند. شیعیان شمال ارس خودشان باید فهم داشته باشند و از عقل خدادای خود استفاده کنند که از این بازی خطرناک خارج شوند و حتی اگر شده دولت کثیف خود را ساقط کنند قبل از آن که این تکفیری ها با نوامیسشان همان معامله ای را بکنند که با نوامیس مردم عراق و سوریه کردند. حمهوری اسلامی ایران هم باید بداند که این لشگر تکفیری ترکیه به هر جا وارد شد آن جا را موطن خود قرار داد و بافت جمعیتی اش را عوض کرد، از جمله در عفرین و ادلب.
  • علی ES ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    82 61
    ترکیه که خودش بیش از 22 میلیون کورد دارد ، باید به فکر تمامیت ارضی خودش باشد
    • IR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      36 73
      درسته ولی زودتر ترکیه در شمال ایران لشگر تکفیری ها رو پیاده کرده
  • محمد IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    40 15
    نیروهای مسلح کشور باید حواسشون جمع باشه
  • ایرانی GB ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    93 71
    پان ترک ها الان خفه قون گرفتند و جیک شون در نمیاد ! بفرماین تحویل بگیرین اینهم یک هدیه دیگه از طرف الهام اف جون تون بر علیه امنیت کشور ایران ...
  • علی راشدی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    51 16
    این قضیه رو به صورت قاطع و مثل داعش حل کنید بهشون اخطار بدید اگه تکفیریها به 50 کیلومتری مرزهامون نزدیک شوند با اسلافشون به جهنم خواهیم فرستاد.به خدا این دولت فاسد به شیطان(آمریکا و اسرائیل) دست دراز کرد و قبلا خاکشان از دست رفت و الان جان و مال و ناموسشان به تاراج خواهد رفت و تکفیریها بهشان رحم نخواهند کرد.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      18 7
      بله یله فقط مواظب باش هول نشی یوقت شصتت نره تو چشمت
    • احمد IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      6 1
      مشقات بنویس پسر گلم،تو کلمها هم نرو
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    توهم نزنید خواهشا اولا خمپاره ها توسط نیروهای پ ک ک که در صفوف ارتش ارمنستان هستند به مناطق ترک نشین ایران پرتاب میشه ثانیا این آمار دقیق را از کجا گرفتید؟ ثالثا ارتش ترکیه آنقدر قوی هست که نیازی به هیچ کشور و احدی ندارد
    • IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      38 79
      شما بگو که مبدا دقیق این خمپاره ها رو از کجا می دونی؟
    • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      40 52
      آذربایجانیها الان متحد استراتژیک مزدورها هست. عین صدام. اینقدر گول نخورین.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      23 17
      اسکل ارتش ترکیه عرضه داشت پ ک ک رو جمع میکرد
  • علی IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    55 37
    وقتشه یک بار و برای همیشه و به مجازات چنین سناریویی این دو کشور را به مام میهن برگردانیم.
    • IR ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      25 22
      بشین. مام مام نکن. گزینه تو دهن ملت نگذار. این جنگ احمقانه که متاسفانه با کشتار هر دو گروه همراه سناریوی از پیش طراحی شدست.
  • قره باغ خاک اسلام است IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    مشرق خیلی نگران شمال غربی باید در مرد پ ک ک یی بنویسی که تو مرز های ماکو دلیر مردان ایرانی رو شهید می کنن از جمله شهید اصغر نجات آرا هم محله ای ما بود فکر نکنین این شهید ۳۰ سال قبله ها نخیر این شهید حدود۵،۶ سال قبله که ناجوانمردانه توسط تروریست های کرد شهید شد
    • IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      تو یه خائنی پانترک نادان!!!!!!!! اینجا از روز اول آمدی آذربایجان رو آزربایجان مینویسی و دائم ترقیب به فتنه میکنی. ساکت شو بزن به چاک.
    • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      21 21
      بیا نادون نتیجه حمایت از اردوغان و علی اوف همینه گروه های تکفیری را در مرزهایمان پیاده میکنند
    • قره باغ خاک اسلام است IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      10 1
      چی شد واقعیت تلخه آره چرا لال میشین برین در مورد پ ک ک تحقیق کنین
    • قره باغ خاک حسین (ع) است DE ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
      3 0
      درود به روح همه شهدای اسلام و علی الخصوص مرزبانان رشید ایران اسلامی. و مر گ بر پ ک ک و پژاک و ننگ بر هر که طرفدار این گروه های تروریستی است.
  • DE ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    49 28
    متاسفانه خیلی به عمق ماجرا نپرداختید. اصلا نباید آذربایجان پیروز "مطلق" منازعه اخیر باشد. توازن قوا نباید به هم بخورد. تعجب می کنم از انفعال
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      31 8
      خدا با اربابان ارمنیت محشورت کنه انشالله
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    48 12
    تکلیف روشن است باید ایران اعلام کند اگر هر نوع نیروی شبه نظامی و غیر ارتشی از کشورهای آذربایجان و ارمنستان از مرزهای ما کمتر از 40 کیلومتر فاصله داشته باشد ....مورد حمله ما قرار خواهد گرفت....
  • US ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    ترکیه ریا کارانه خود را پرچم دار اسلام جا میزند، در حالیکه دشمن مسیحیون ارتدکس (نزدیکترین ورژن به تعالیم حضرت مسیح) و پادوی مسیحیت جعلی اونجلیکال (همان ماسونی، صهیونی) است. برای همین اردوقان هر روز در حال خود شیرینی‌ برای آمریکا و لابی صهیونیستی است تا اجازه تجاوزات منطقه‌ای را بگیرد، و حمال بمب اتمی‌ آمریکا و شریک اسراییل است. آمریکا و اسراییل هم از اینکه ایران و روسیه و مقاومت را درگیر مشکلات بیشتر کنند به او اجازه آتش افروزی و حمایت از تکفیریها را میدهند، تا زمانی‌ که منافع آمریکا و اسراییل در خطر نباشد. این را به روشنی در سوریه و لیبی‌ و عراق و ارمنستان و منطقه میبینیم.
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      98 83
      راستی عامل کجایی با این‌پرچم اومدی ؟!
    • بابک IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      8 2
      شما حرف درستی میزنی اردوغان را دارن بزگ میکنن پروبال میدن برای یه هدف بزگتر خیلی بزرگتر،زدن ایران والا ترکیه را با این اقتصاد قراضه وابسته چه به اینکارها
  • مهدیان IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    سالهاست در جمهوری آذربایجان حکومت سکولار الهام علی اف با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی به سرکوب دین اسلام و تشیع میپردازد. طی سال‌های گذشته علی رغم اینکه شیعیان ۸۵ درصد جمعیت آذربایجان را تشکیل می‌دهند، دولت با تخریب مساجد، کشف حجاب، دستگیری روحانیون و فعالین انقلابی و همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی غرب شدیدترین خفقان و تدابیر امنیتی را در این کشور حاکم نموده است است
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      26 25
      پس وقتی مساجد تو قره باغ توسط ارامنه تبدیل به خوکدونی شد کجا بودی پهلوون الان زبون باز کردی ؟!!
  • حامدی۹ IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    53 87
    ممنوعیت حجاب، ممنوعیت خواندن نماز در ادارات دولتی، ممنوعیت حضور دانش آموزان در عزاداریهای اهل بیت(ع) که درصورت حضور از مدرسه اخراج می شوند، گسترش فرقه های انحرافی که ازحمایت دستگاههای اطلاعاتی آذربایجان برخوردار است و یا از ترویج تفکرات شمنیزم گرفته تا کریشنا موروتی و پایولو و…، ایجاد و تاسیس بنیادهای ضداسلامی و ضددینی و ترویج تفکرات لاییک وغرب گرا که در راس آن می توان به بنیاد حیدر علی اف اشاره کرد. محدودیت و یا منع برخی از کتب های اسلامی خصوصا کتب هایی که راجع به حادثه عاشوراست و ازطرفی ترویج کتب های ضد اسلامی تخریب مساجد شیعیان، ترویج تفکرات وهابیت از جمله اقدام های اسلام ستیزانه دولت جمهوری آذربایجان و الهام علی اف است.در این کشور شیعی روز به روز بر تعداد قرارداد های با کشور کودک کش و صهیونیست افزوده می شود و یهودی های افراطی جمهوری آذربایجان را به پایگاهی برای مقابله با اسلام و شیعیان تبدیل کرده اند
    • ایرانی IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      5 5
      به نظر من این جنگ فقط برای نابودی ایران طراحی شده از طرف جنوب هم ادعای امارت برای جزایر سه گانه مطرح شده (تجزیه ایران)
  • IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    26 85
    برای روسیه هم میتونه دردسر ساز باشند . اگر این افراد حضورشان بطور رسمی تائید شود برای ترکیه و آذربایجان بسیار بد میشه و آبرو ریزی بحساب خواهد آمد و دیگر کشورها وضعیت دیگری خواهند گرفت . از جمله روسیه و اروپا . خاصه فرانسه . ایران هم اگر ردی از آنها دید حق دارد برای حفظ امنیت خود هر گونه عملی که بصلاح باشد انجام دهد . و اخطار رسمی به آذربایجان علی اف و ترکیه بدهد . چاوش اغلو با همتای آذری خود که دیروز تماس گرفته . چنان گفته انگار از اول اینجا تعلق به ترکیه داشته و حمایت نموده .
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      7 5
      خخخخ زنجبیل بفرستم یوقت دلپیچه شدید نگیری جونم
  • علی CA ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    31 65
    مشرق شما ها بهتر است گزارش گر فوتبال باشید باور کنید با این هیجان بازی را بیشتر گرم می کنید. در این گزارش شما فقط یک توپ فوتبال کم بود البنه به جای توپ ۳ تا وانت نشان دادی:)
  • FR ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    30 11
    منطقه ی تالش هم به دست اذربایجان افتاد.
  • IR ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    38 37
    نیروهای مسلح عزیز. مواظب گروههای تکفیری تالشی گیلان باشید.
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      10 3
      سلام الان دنیا دنیای تعامل و گفتمان است ، پرداختن به مسائل قومی و نژادی از خردو فهم انسانهای با کفایت و مدبر بدور است باید حق و حقیقت را به رسمیت شناخت حالا از طرف هرکس باشد هم نژاد و هم‌زبان بودن نباید ملاک حق باشد
    • مهدی IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      3 0
      دنیای تامل است به شرطی که زور وقدرت داشته باشی . گفتمان و دیپلماسی قانون جنگل است .
  • ۵۵۵۸۷۸ IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    27 6
    مشرق جان درمورد قومیت ودین مردم قره باغ واینکه خودشون طرفدار چ کشوری هستند مطلب بنویس چون همه دارن راجع به اونا نظر میدن بجز خودشون.
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      15 7
      قره باغ 4400 کیلومتر مربع مساحت داره قبل عهدنامه گلستان اکثریت با آذری ها بود تا اینکه روسیه به پاداش خیانت ارامنه تو جنگ ایران و روس ارامنه عثمانی و ایران رو به آنجا انتقال داد ولی باز هم در زمان جنگ قره باغ بیش از هفتاد درصد جمعیت نشدند و بعد استقلال آذربایجان از شوروی تجزیه طلبها ارمنی به کمک ارمنستان علاوه بر اینکه قره باغ رو اشغال کردند برا اتصال زمینی به ارمنستان 15000 کیلومتر مربع دیگه از ازربایجان رو اشغال و یک میلیون جمعیت شیعه آذری آنجا را آواره کردند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      7 3
      اگر به دین و قومیت بود که الان ایران باید هزار پارچه میشد. هرکی دین و قومیتش فرق داشت که نباید ادعای خودمختاری کنه
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      4 8
      دلیل آذربایجان برای مالکیت قره باغ چیست؟
  • علی IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 15
    کشور ترکیه خودش بین 22 تا 30 میلیون از جمعیتش کرد هستن اما داره برای بقیه کشورهای منطقه نقشه موذيانه میکشه.
  • NL ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 6
    دولت فعلی ارمنستان غربگرا بوده و خواهان استقلال کامل از روسیه است که این به مذاق روسها خوش نیامده و با کمتر کردن حمایتشون می خواهند ارمنستان دچار شکست نسبی شده و دولت پاشینیان هم سقوط کنه در مورد حضور نیروهای تکفیری هم فکر نمی کنم اصلا ارزش بحث داشته باشه
  • ع IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 36
    ایران باید فورا برای جمع کردن بساط داعشی ها اقدام کند اگر این رویه بشود در آینده شدیدا به مشکل برمی خوریم.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 54
    تو سوریه اسرائیل زد گفتید صبر استراتژیک. باید این تروریستهای وحشی رو تو خاک اذربایجان قلع و ثمع کرد نباید اجازه داد اونجا پایگاه بسازند و مثل ترکیه یک منطقه حائل سی کیلومتری تو خاک اذربایجان در طول مرز بسازیم خالی از حضور نظامی آذربایجان. ایران باید تروریستهایی که تو دو کیلومتری مرز ایران روبروی اصلاندوز برا حمله به ایران مستقر شده رو بزنه. کشوری که پایگاه امریکا رو میزنه اب از اب تکون نمیخوره جلوی این اذربایجان ضد اهل بیت کم نیاره
  • IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 57
    بنام خدا واضح و روشن است اسراییل و غرب ارباب آذربایجان شوروی سابق هستند پشت پرده تمام سیاست گذاری توسط آنها انجام می شود.پس خام شعار بلادکشور اسلامی آذربایجان نشوید البته مردمان ناب وشیعه غیور هم کم ندارد اما حاکمان واکثریت با اسراییل بستند. بجاست مانند جنگ عراق و کویت بی طرف جنگ باشیم اما هوشیار که از هر دو طرف رو دست نخوریم . محور عربی،غربی،عبری می خواهند پای ایران را به مناقشات باز وضربه وارد کنند در اروپا جنگی نمی‌بینید ولی در آسیا و آفریقا هر روز جنگی به پا می کنند .
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 70
    رژیم اسرائیل سالها است که در جمهوری آذربایجان مستقر شده و منتظر حمله به خاک کشورمان است که اجازه اش را باید دولت باکو بدهد. هیچ بعید نیست روز واقعه نزدیک شده باشد. تکفیری ها جای خود، ولی نیروهای مسلح اسرائیل خیلی زودتر از آنها پشت مرز آذربایجان ما آماده حمله بوده اند.
  • سوسان IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    18 21
    نصر من الله و فتح قریب انشاء الله جبهه کفر ارمنی به درک واصل خواهد شد
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    19 10
    این اراجیف ذره ای اهمیت ندارد مهم آزادسازی خاک اسلام یعنی قره باغ است داعش و غیره هم سناریوییست که ارمنستان برای جلوگیری از شکست ساخته
  • سارا IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    17 6
    وقتی در جبهه کفر قرار میگیری که قتل عام مردم مظلم خوجالی رو نبینی قل موتوا یهودا او نصاری
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 10
    من میگم جنگ آذربایجان و ارمنستان نقشه بوده ؛ هدف اصلی ناامن کردن مرزهای مشترک ما با این دو کشور است. حالا ببینم از کی تا حالا ترکیه ابرقدرت شده است؟
  • امیر IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 10
    قره باغ از دیرباز جزئی از خاک ایران بوده ایران باید ادعا کنه نه اون کشورهایی که واسه هزاران سال مال کشور ایران بودن
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 6
    شورای عالی امنیت ملی دقیقا" کجایی .؟؟!!!!
  • علی IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 5
    این تروریستها عجب آدمهای نفهم و بی عقلی هستند که دست آویز دولت ترکیه برای اهداف خود قرار میگیرند وظاهرا بغیر از کشته شدن در جنگ در کشورهای دیگر هیچ اینده ای برای آنها متصور نیست اینها را طوری شستشوی مغزی داده اند که مانند رباط فقط دستورات را اجرا میکنند
  • رسول IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 8
    اینجاست که ایران باید وارد معرکه بشه و یه تو دهن محکم به این ترکیه و تکفیریهای که اردوغان پشتیبانشونه بزنه.
  • علی شریفی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    14 6
    سلام ، ترکیه مادر همه تروریست هاست ،خیلی مواظب مرزهامون باشیم که دشمن کمر شکسته اسرائیل غاصب وآمریکای جنایتکار جنگ وخونریزی را درهمه جا برای کشتار مسلمان ومردم بیگناه آغازکه غیرت ایرانی رابه چالش بکشانند،که ما دربرابر این ابر جنایتکاران کوتاه نمی آئیم، تا بدست سربازان گمنام نابود بشوند،انشاالله،موشک حق جواب موشک ناحق،سپاس علی،باز جانباز،
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 8
    سردار کجایی بیا که فتنه ای جدید در راه است
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    24 10
    نترسید ما اذریها مثل شیر در مرز زندگی میکنیم اجازه تجاوز به کشور امام زمان عج نمیدهیم یاشاسین ایران گجه گوندوز الله دان ارزوموز شهادت دی اگر انها تکفیری هستند ما بچه شیعه حیدر کرار علی ع هستیم
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 22
    دوستان چشماتونو باز کنید اینکه علی اف ظاهرا مسلمانه دلیل بر حقانیت او نیست در صورتی که تکفیری ها بیشتر از ما و شما سر به سجده داشتند و خودشونو از همه مسلمانتر می دونستند اینکه تروریست های لیبی و سوریه با اشاره ترکیه سرازیر مرزهای شمال ایران شدند یعنی اینکه ترکیه هنوز دیوانه وار به دنبال رویاهای ابلهانه اش هست و برای برپایی این رویا از ریختن خون انسانهای بی گناه هیچ ابایی نداره نه در سوریه و عراق و لیبی نه در آذربایجان و ارمنستان و نه حتی کشور عزیزمون ایران هوشیار باشید
  • مهدی IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    30 12
    متاسفانه ارمنستان هم تروریست های پ ک ک رو داره حمایت میکنه که به ضرر ایران هست ! کاش ارمنستان سالها پیش به خواست جامعه جهانی احترام میذاشت و قره باغ رو ترک میکرد تا شاهد ناامنی در مرزهامون نباشیم !
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 8
    دیگه الان بحث سر جنگ دو کشور نیست. بحث سر اینه که یه کشور ثالثی مثل ترکیهدر حال پیاده سازی تروریست های تکفیری به شمال کشور ماست. چرا ما سکوت کردیم از عجایب روزگاره!!!!! اون هم تروریست هایی که به خون شیعه تشنه ست
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 2
    چشم بسته قضاوت نکنید
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 2
    یه جستجو در مورد خاورمیانه جدید در اینترنت کافی تا بدونید اون بالا برای چی جنگ راه افتاده برای تجزیه ایران بدبخت ها از برنامشون هم خیلی عقب هستن
  • پارسا IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    مکرو و مکرالله والله و هوالا ماکرین
  • الهام IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 2
    خدایا خودت کمکمون کن گیر یه مشت اجنبی نیوفتیم
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 1
    ایران - روسیه و ترکیه در سوریه به شکل متحد و یکپارچه در مقابل داعش می جنگیدن ، این تروریستهای که ترکیه از سوریه به قره باغ آورده همانها هستند ؟
    • ناشناس IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      8 3
      کجاترکیه برعلیه تروریستهاتوسوریه میجنگه?اتفاقاازحامی های تروریست هاس درسوریه.اصن ترکی باسوریه خودش دعواداره وچندبارم مناطقی ازسوریه روبمباران کرده
  • ارین IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 4
    هدف استکباررسیدن تکفیریهابه مرزایران بودکه باکمک آذربایجان عملی گردید
  • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 2
    برادران این طرز گفتگو نه با فرهنگ ایرانی نه بافرهنگ اسلام سازگار است باور نمیکنم که شما ها انسان واقع بین باشید‌حاضر نیستم گفته های شما را گوش بدم چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    32 10
    آذربایجان منطقه نفتی ایران در دریای کاسپین را غصب کرده. قره باغ تحت سلطه آذربایجان یعنی پایگاه اسراییل. امروز خمپاره های سرگردان و فردا موشکهای اسراییلی به خاک ایران اصابت میکنند. قره باغ مانند سدی طبیعی مانع وصل شدن آذربایجان و ترکیه است. حذفش معادل یکی شدن ترکها و بوجود آمدن خطری بسیار بزرگ و دائمی برای ایران میشود.
    • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      5 4
      اسلام مصلحتی بدردت نمیخوره در قیامت این جواب رد خواهد شد وقتی نکیر منکر ازت در مورد حمایتت از شیعیان مظلوم پرسیده شود
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      2 3
      خیلی قبل تر از امارات و بحرین ، آذربایجان بود که با اسراییل رابطه برقرار کرد حالا برای یارگیری بیشتر یاد اسلام افتاده و متاسفانه ساده لوحانی در ایران شده اند ستون پنجم دشمن ! آذربایجان اگر راست میگوید از مناطق نفتی ایران خارج شده ، سفارت اسراییل را بسته و جلوی حضور داعشی ها را گرفته بعد دم از خاک اسلام بزند. افتادن در تله ای که اسراییل برای ایران پهن کرده یعنی نوشیدن جام زهر دو . علی اف و اردوغان اسما رییس جمهورند ،عملا مثل سلاطین و خلفا هستند. دوران شوروی بهتر بود .هر دو را کنترل میکرد. برخی کشورهای کوچک خطرشان از کشورهای بزرگ بیشتر است. مسئولین بیشتر مراقب باشند.
    • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      2 2
      هدف اسراییل قطع گاز ایران به ارمنستان است تا از این طریق اندک درآمد ایران قطع شود. چه چیزی بهتر از درگیر کردن در جنگ به بهانه شیعه مظلوم !
  • ماهان IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 8
    با قاطعیت میگم اگه بخواد همینطوری پیش بره تا ۱۰سال دیگه جنگ جهانی سوم راه میفته.با قاطعیتم میتونم بگم تو جنگ جهانی سوم،ایران،روسیه،چین باهم متحد شده و کل امریکا و رژیم منحوس صهیونیستی رو نابود میکنن و اینطوری جهان ازاد میشه از دست کافران
    • نعووم IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      5 2
      یه خورده فکرکن مگه روسیه وچین مسلمونن ک بگی ازدست کافران آزادبشن
  • امیر IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 11
    سلام این یک نقشه بسیار حساب شده برای ویرانی آذریایجان است حتی اگر قره باغ کوهستانی که ۹۰ درصد آن ارمنی هستند به تصرف آذربایجان دراید ،مانند یک غده سرطانی آنهارا درگیر خواهد کرد وتحریمهای حقدق بشر اروپا و آمریکا آنهارا مثل ایران درگیر خواهد کرد . موضوع اصلی ویرانی تمام کشورهایی است که در مسیر خط لوله گاز و نفت از خاورمیانه به دریای مدیترانه است که توسط روسیه برنامه ریزی شده است . خواهید دید اگر آذربایجان پا از گلیم خودش دراز کند افغانستان و سوریه دیگری خواهد شد
  • خانلر IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 11
    من کاری به این دعوای زرگری و چیلنگری آقایان ندارم، بیاد سخن مرحوم شریعتی افتادم: جنگ کسانیکه با هم میجنگند ولی همدیگر را نمی شناسند برای کسانی که با هم نمی جنگند ولی همدیگر را می شناسند، کرد و ترک و تالش و ارمنی و مسلمان همه بنده و آفریده خدا هستند، باید حقوق شان پایمال نشود، راه حل از طریق محاکم بین المللی و قانونی، نه لشکر کشی و زور آزمایی که به ضرر مردم ضعیف است،فرهنگ و شعور مردم ترک و تالش بالاتر از این حرفهاست که تسلیم احساسات شوند
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    6 8
    من نمیدانم حق باکی هست ولی نوار مرزی ما نباید تردد نیروهای ترکیه به آزربایجان قرار قرار بگیرد
    • علی IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      6 2
      استاد جغرافیا تشریف دارید شما؟!
  • کیان IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 4
    آتش بست ارمنستان و آذربایجان نظر ماست
    • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      4 2
      بست رو خوب اومدی
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 8
    آذربایجان منطقه نفتی ایران در دریای کاسپین را غصب کرده. قره باغ تحت سلطه آذربایجان یعنی پایگاه اسراییل. امروز خمپاره های سرگردان و فردا موشکهای اسراییلی به خاک ایران اصابت میکنند. قره باغ مانند سدی طبیعی مانع وصل شدن آذربایجان و ترکیه است. حذفش معادل یکی شدن ترکها و بوجود آمدن خطری بسیار بزرگ و دائمی برای ایران میشود.
  • کوروش IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    9 1
    همه شدن کارشناس اخوی ها فکری به حال خودتون کنید کسی از شما نظر نخواسته
  • ارسلان RU ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    12 3
    همه انسان اند اینقد شیعه و سنی نگین ول کنید این حرفارو حرفای بیخود وبیمرد ک اصن لزومی نداره
  • عیسی IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 3
    چند ساله همه دارن می بینن که باکو با پناه دادن ضد انقلاب وتر رفتاری کردن از آنهاست فقط اذر بایجان میخواهد تروریستها را به خاک ایران بکشد اذر بایجان جنگ با ارمنستان بازی هست فقط میخواهن تروریست رابه خاک پاک ایران بشکن وبس ولی فکر کردن‌ آخه جیره اونها از ترکیه و از اسرائل تامین میشه من خودم آذری هستم ولی آذری ایرانم پایدار باشد ایران
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 2
    فقط نقشه کشیدن برا ایران چون میدنن ازنظر دفاعی این منظقه ایران خیلی ضعیف است
  • GB ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    4 1
    اختلاس و گرونی و کرونا و گرسنگی مردم یک طرف . جنگ هم از یک طرف دیگه شروع بشه کارمون ساخته است. بخاطر مذهب و مرزگشایی مردم بدبخت کشته میشوند. حالا شما در طبل جنگ بکوبید.
  • Mohammad Reza US ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    10 3
    قصد آذربایجان با تحریک صهیونیستها برای وارد کردن پای جمهوری اسلامی ایران به این منازعه بی نتیجه است وارد شدن به این درگیری ها فقط برای دشمنان قسم خورده ایران میتواند سود بخش باشد بهترین استراتژی برای جمهوری اسلامی ایران بیطرفی میباشد ولی همزمان با وارد کردن فشار به هر دو طرف منازعه و مجبور کردنشان برای آمدن به پای میز مذاکره و حل اختلافات از طریق دیپلماسی است، که اگر اینطور شود میتوان با اطمینان گفت که حیله دشمنان را با تدبیر و دوراندیشی بخودشان برگردانده ایم،،چون قصد شوم امریکا و صهیونیستها و عربهای حاشیه خلیج همیشه فارس اینست که تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا کشور ما را وارد جنگی کنند که برای آنها دوسر برد و برای جمهوری اسلامی این دو سر باخت خواهد بود و متأسفانه خیانتکاران داخلی هم در این حیله دشمن دارند نقش خود را با تحریک ترکهای آذری ایران بخوبی ایفا میکنند، برادران ما در ارتش و سپاه و بسیج باید بیشتر از اینکه نگران بیرون از مرزهای ایران باشند باید مراقب گُل خودی زنان داخلی باشند که توپ را مرتب به دروازه خودمان میکوبند.
  • من IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 5
    هدف بعدی ترکیه با کمک اسرائیل و آمریکا کشاندن جنگ به امن ترین نقطه ایرانه و ایران را به نابودی بکشانند برای تجزیه ایرانه
  • میرزا IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 1
    سلام دوستان.کلاه ها تون رو قاضی کنید.تعدادی از نوشته ها هاکی از اختلاف اندازی داخلیه فارس به ترک بد میگه ترک به فارس و....تمامیت ارضی کشور مهم است.زیاد هم به حرف اینها توجه نکنید.این کشور بزرگ داره رهبر داره.چه اشتباه چه درست اطاعت کنیم بردیم.الکی قشقرق نندازید.مردم هر کشوری صلاح خودش رو بهتر میدونه.ترکها همیشه آماده اند ۸سال دفاع مقدس نشان دهنده حرفم هست.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 1
    کاملا نیروهای رزمی ایران با کامل ترین تجهیزات نوار مرزی رصد شود وهر گونه تحرکی را در سینه خفه شود ایمنی مرز نشینان در بالاترین امنیت مورد توجه قرار گیرد رزمند گان ایران، سرداران وامی آن چون صیاد ها وسلیمانی ها هستند خداوند یاورتان باد
  • ابراهیم مرتضوی IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 1
    دشمن هزاران چهره دارد متآسفانه عمدآ برای سو استفاده منافع خوداتحادوانسجام مردم کشورمان رابرهم میزنندوتابحال هیچ مرجعی به این موضوع حساس رسیدگی نکرده حال دشمن ازاین حساسیت به نیت شوم خود می خواهندبرسند ولی کورخواندن که ترک های ایران زمین خیلی فهمیده ترازآن هستند که دشمن بخواهد به نیت خودبرسد حضرت علی (ع) به اصحاب خودفرمود قرآن درسینه من است درسرنیزهای دشمن کاغذ مرکب هستند دراین موقع حساس خیلی بایدهوشیاربود ترکیه واسرائیل برای منافع خودازهردری واردمیشوند بنده ترک زبانم ولی جان خودرافدای ایران کردم وحال نیزبخاطریک وجب خاک ایران جانم رافدا میکنم
  • GB ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 10
    فتح قره باغ توسط آذربایجان به نفع اسرائیل تمام خواهد شد باید جلوی پیروزی آذربایجان گرفته بشه اسرائیل نقشه های منطقه ایش علیه ایران را داره پیش میبره ترکیه بیش از حد پررو شده باید پ ک ک را برعلیه ش شوراند تا کمی به خود بیاد اردوغان فیلم افسانه ای را زیاد تماشا میکنه تومهمی شده فکر کرده واقعیه
  • ماهان IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 2
    اگر یک نفر در ایران اسلامی کشته بشه باید به عاقبت عین الاسد دچارشون کنن
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 1
    چرا ترسیدیم؟ سپاه هست، ارتش هست، پهبادها هستن، حزب الله و حشد هستند بسیج هست موشکامون هستن از چی ترسیدید چهارتا زپرتی؟
  • آرش US ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 5
    جمهوری آذربایجان محلی است که اسرائیل، ترکیه و تروریست‌های النصره برای ضربه زدن به ایران از آن استفاده می‌کنند و این مسئله ثابت شده هست. ایران باید به عنوان نیروی حافظ صلح و میانجی وارد قره باغ شود و با در دست گرفتن این منطقه مانع این شود که این منطقه استراتژیک به دست جمهوری آذربایجان و هم پیمانش اسرائیل بیافتند.
  • مهران IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 4
    چه.سناریوی.خطرناکی.برای.ما.ایرانیها.دارره.بازهم.مسولین.حکومتی.میخواهند.مثل.جنگ.تو.سوریه.باز.دفاع.از.حرمین.را.شاخ.کنند.دوباره.پدر.ما.ایرانیها.را.در.بیاورند.نه.بابا.این.دفعه.این.خبرها.نیست.دیگه.نمیتوانید.سر.ما.ایرانیها.را.کلاه.بزرگ.بگذارید.هزینه.جنگ.را.پای.ملت.ما.حساب.و.جلو.نقد.بکنید
  • فردین IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    ان شاالله به زودی همون اتفاقاتی که در خوره کارهای این ملتهاست به وقوع بپیونده و حق مظلومین از ظالمین به دست توانای ایزد منان گرفته بشه.
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 5
    بهترین راه اینه که سازمان ملل هر دو کشور رو به عنوان تنبیه به ایران پس بده تا دیگه با هم نجنگن
    • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      3 2
      چرت پرت نگو
  • شهرام IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    8 6
    اینجا تعصب کور کورانه جایز نیست که تورکهای ایران آذربایجان آذربایجان میکندکشور آذربایجان وقتی با اسرائیل و اردوغان قاصب و هر مزدور دیگری دست به یکی شده اند خیلی ساده می‌توان فهمید این شغال ها دوست دار ایران و ایرانی نیستند استانهای آذری و ترک نشین بداند که به محض درست این مزدوران. به ایران برسه اول به همین استانها رحم نمیکنن هر چند در سر دارند ولی خیال خامی بیش نیست پس تعصب بی جا نداشته باشید ایران تا ابد باید متحد و یکپارچه بماند زیرا منافع و ارامش کل مردمان ایران زمین به همین خاطر پایدار خواهد ماند پس اولویت کشور خودمان ایران است نه هرجای دیگر.مسولین باید شدیدترین هشدارهای لازم را به ارمنستان آذربایجان و ترکیه بدهند ما هم تا آخر ایستاده ایم برای ایران اسلامی
  • Mahdi IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    5 4
    خیلی‌وقته‌که‌اذربایجان‌بخشهایی‌ازارس‌را‌دراختیاراسرایل‌قرار‌داده
  • مهدی IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 0
    سلام باید فریب این حجمه از شمال رو نخوزیم توجه نکنید فقط با گزینه غیر نظامی این مناقشه رو تموم کنیم اول اینکه اگر ما بخوایم ورود کنیم وخودمونو درگیر کنیم تجهیزات سنگین بفرستیم به راحتی دشمن از خلیج فارس تشنه ممکنه به احتمال زیاد به ما ضربه بزنه به وسیله فانتوم های امریکا البته که اونا اگر چنین خطایی بکنند قبل از رسیدن کل منطقه در اتش میسوزد والسلام و سود کنده امریکا میشه ضررکننده خاورمیانه
  • طوسی زاده IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 3
    از راه عراق و سوریه با راه انداختن جنگ داعش نتونستن جنگ به داخل ایران بکشند از راه جنگ قره باغ آمدند تروریستها وارد خاک قره باغ و آذربایجان چیزی نمونده وارد خاک ما میشن خدا لعنت کنند ترکیه و رژیم صهیونیستی
  • ف م IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 1
    نبایست گذاشت ابتکار عمل در این جریان‌ها از دست ایران بیرون بیاید، یعنی اینکه ترکیه هم ببرد و هم بدوزد. ایران حتماً حتمآ خواستهای خود را دیکته کند و ان را با زور و قهر زیاد به طرفین تحمیل کند و الا نهایتا بازنده خواهد شد.
  • علی IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 2
    تکفیری پایش را بگذار این طرف ارس .ببیند یعنی چه.اینجا سرزمبن شهیدان جدی.وباکری است .
  • TOW IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 1
    شما نگران نباش به موقع من قبل از اینکه دیر بشه لباس رزم به تن میکنم و از مرزهای مقدس کشورم دفاع میکنم .مطمئن هستم مردم با غیرت کشورم از جونشون برای دفاع از مردم و کشور مایع میزارند .یا علی چرا هی میزنه کد امنیتی اشتباه در صورتی که درست ثبت میشه اینم ما را بازی میده
  • ناشناس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 2
    الان وقتشه این مناطق را که درگذشته(عهدنامه گلستان وترکمنچای) ازدست دادیم پس بگیریم
  • یا ابوالفضل العباس علیهم السلام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    ای مردم.هیچ ترسی به خودتون ندید.تا من و تمام حسینی ها زندن کسی نمیتونه به حمله کنه و اگه بکنه من شخصا تا آخرین قطره خونم مبارزه میکنم و تا نفس دارم میجنگم.قلب من برای خداوند و شهادت و مردم ایران میتپه...فراموش نکنین ما ملت امام حسینیم...ما ملت شهادتیم
  • علی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 2
    دوستان حقیقت این است که کشور آذربایجان هه چند پیشینه فرهنگی یکسانی با ملت ایران دارند ولی متاسفانه غرب و آمریکا این کشور را به کشوری لائیک.تبدیل کرده و حتی عزاداری شیعیان با محدودیت های فراوانی همراه است لذا همپیمانی با اسرائیل و داعش قابل پیش بینی است و پهباد های اسرائیلی مدتی قبل از آذربایجان به خاک کشور ایران نفوذ کرده بودند
  • بابا IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    خدارا شکر ما نظامی داریم قوی درسته کشور ما دچار مشکل ولی اجازه ندارن حتی نزدیک مرز ما بیان
  • تهمینه IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    یکی نیست بگه به شما چی دوتا کشور باهم درگیر شدن دارن همویگه رو قلع وقمع میکنن بجای اینکه ابراز تاسف کنید برای جون انسانهایی که اون وسط داره گرفته میشه نشستین هی عمه قمر عمه قمر میکنید اون میگه ارمنیا ....هستن این میگه اذربایجانیا ... هستند اخه به شما چه ربطی داره همه انسان هستند وحق حیات دارن چه ارمنی چه اذری قبل از اینکه مسیحی یا مسلمان باشن انسان هستند.ارزوی مرگ برای دیگران نکنید اگه وجدان دارید
    • جهان IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      دمت گرم انسان با منطق
  • علی خدایی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 8
    ترکیه آشکارا تروریستها را برده و طبیعی است که انکار خواهند کرد هم ترکیه هم باکو ولی در اصل برده و خود تروریستها اعترافاتی دارند که میگن فرستاده شده
  • علی شریفی ۶ IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 4
    سلام نقشه اسرائیل است که تروریست های درسوریه را به مرز های ایران نزدیک میکند ،هوشیار باشیم و شبانه روز رصدکنیم، که آمریکا واسرائیل بخاطر شکست های پی درپی نقشه های شومی دارند ،ایران وطن ماست خاکش کفن ماست،سپاس علی،باز جانباز،
  • ح خ IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 2
    اکثریت مردم ایران به ترکیه اعتما د ندارندولی متاسفانه دولت ما همیشه از اردوغان حمایت کردن در حالیکه ایشان به ظاهر با امریکا واسرائیل دشمنی میکند ولی در خفا همیشه نوکر حلقه بگوش انهاست وخطر ان برای کشور ما از بعضی کشورهای عربی واسرائیل بیشتر است چون منافق است
  • ح.س IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 3
    تمام فتنه ها زیر سر ترکیه است که دندون تیز کرده برای سرزمین های ایران و پشتیبانی از آذری را بهانه قرار خواهد داشت
  • اسی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 4
    ترکیه تو منطقه باید گوشش رو کشید تا حساب بیاد دستش ..پاشو از گلیمش دراز تر نکنه ...زمان جنگ عراق شام که اذوقه داعشی ها میفرستاد بعد ترسید از ایران روسیه الان داره نیرو تروریستی اعزام میکنه لعنت بهش
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 1
    شما مسلمانی یا ارمنی که از ارمنستان پشتیبانی میکنید
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 1
    بابا داعش با 30 هزار نیرو در 40 کیلومتری مرز ایلام و کرمانشاه که سالها مرکز کومله و دموکرات بوده خطری ایجاد نکرد حالا نه هزار که 4000 اخوانی آنهم در منطقه امن اردبیل و تبریز که مردمش تا حالا تفنگ را از نزدیک دست نگرفته اند چه تهدیدی می تواند داشته باشد گرچه کمی باید احتیاط کرد
  • محمد. IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    چند صد نفر نیروی تکفیری که به کمک آذربایجان آمده که تهدید جدی ب رای ایران نیست. طوری گفته تهدید جدی برای منافع کشور که گویا چند صد هزار نفر تکفیری به جنگ با ارمنستان آمده. ایران بیدی نیست که از این بادها بلرزه.. ایران قوی باید بی‌طرفی خود را در این جنگ حفظ کند و تمام تحرکات هر دو کشور را در مرز با هوشیاری و جدیت زیر نظر بگیرد.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    توقطعنامه. های بین المللی قره باغ جز خاک آذربایجان . شمایی که از فلسطین جلو اسراییل دفاع میکنی . چرا از برادرای مسلمون تو آذربایجان دفاع نمیکنیید .
  • حسین IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 5
    اگر دیر بجنبید سالهای آینده تمام دقدقه میشه آذربایجان. فعلا سوریه، لبنان و ... باید رها بشه و بطور جدی با آذربایجان برخورد کرد. خوشبختانه بهانه خوبی هم دستمان دادن، همین موشک ها که زدن تو کشور. تمام دنیا بجز ترکیه و اسرائیل موافق حمله به آذربایجان هستند. البته نمی دونم چرا روسیه جدی وارد بازی نشده ولی تمام ضرر این ماجرا گریبانگیر ما میشه. چند سال دیگه همین بابا مثل پدرش میگه تا قزوین جز آذربایجان هست.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 4
    اردوغان در حال احیای تفکرات عثمانی است .سریال عثمان از ترکیه دقیقا خود اردوغان است .او مانند صدام در فکر تصرف ایران است .اول برای خود سرباز و سرمایه از ایران خریده با فروختن زمین و خونه به ایرانی ها پول مملکت رو از ایران به سمت خودش کشید و سرمایه نیروی انسانی رو بعنوان نیروی مولد و کاری وارد کشور خودش کرده حالا هم که ائتلاف هم روبراه شده دیگه چی میخواد فقط مونده یه گرا از خائنین ایرانی تا حمله کنه
  • داود شیخ احمدی IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    2 2
    باید مواظب ترفندهای خطرناک دشمنان باشیم
    • اذری ایرانی IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
      0 2
      برای من اذری ایران اسلامی هر طرفش از خاکش یکی است این طوتعها الان متوجه ترکیه خاعن به جهان اسلام است باید کشورمان باتمام قوا وارد خاک کشورمان که توسط شوروی قسب شده این دوکشور را به خاک ایران برگردانیم تا درط عبرتی برای دشمنان ایران بشود ما پیرو خط رهبریم هرچه رهبری بگوید سرباز وطنیم وسلام
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    7 6
    خیلی ناراحتین که قره باغ داره آزاد میشه
  • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    یه مشت گوساله جوری دارن صحبت میکنن انگار خیلی حالیشون میشه شماها از سیاست چی میفهمین محور اسلام و ارمنی میکنن ادم باشین
  • آریایی IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 4
    ایران باید هوشیار باشه اینا می خوان ایران رو وارد جنگ کنن در صورتی که هر چهار کشور آذربایجان، آرتساخ، ارمنستانو نخجوان پاره تن ایران هستن مردم آنجا به ایرانی و رهبر ایران ارادت دارند پس ما باید هوشیار باشیم و نگزاریم جریان های صهیونیستی پانترکی اخوانی که فرماسونری هستن و نقشه تجزیه جهان اسلام رو دارند به هدفشون برسند در روز های آینده گوش دادن به سخنان ولی فقیه رو توصیه می کنم باید گوش داد به سخنان مبارک حضرت آقا خامنه ای که به زبان مبارک امام زمان وصله پس همه گوش به فرمان رهبر آزاده ایران باشید یا علی
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 2
    اقایان ..عزیزان لطفا سرچ کنید .ببینید داعش چه بر سر مردم سنجار ایزدی عراقیها و سوریها آورد ..تاریخ این ظلم رو ب خودش ندیده ..مردانشان را دسته جمعی اعدام ...دختران و زنانشان را ب حراج و ب اسم جهاد نکاح روزی ۱۰۰ تا دس بدست میکزدند ..کودکان ۵ تا ۱۵ ساله رو آموزش نظامی و شستشوی مغزی ..
  • یوسف IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    بخدا فکر مشکلات روز مره خودمون باشیم بهتره
  • نعمت IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    فکر نمیکنم ،چنین حماقتی بکنن .چون قدرت موشکی ایران بر هیچ کس پنهان نیست
  • نادر IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 2
    سلام به نظر بنده ایران باید هرچه سریعتر جلوی تجمع این وهابی های حرامزاده را در نزدیکی مرز ایران بگیرد.. اردغان همان دلسوزی را به مردم سوریه و عراق داشت که تمام مرزخودش را در اختیار آنها قرارداد تا ملت را به تباهی ونابودی بکشند. همان کار‌رابا ملت آذربایجان واگر بتواند صد البته با ایران انجام خواهد داد. پس از غرب نتوانست می‌خواهند از شمال غرب وارد کشور شوند. خرس هزاری و یک بازی در میاره برای یک گلابی شیطان آمریکا اسرائیل و وهابیت هم هزاران بازی در میاره تا به ایران لطمه‌ای وارد کنند خواهشن اقدامات لازم را انجام دهید
  • ایرانی IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 1
    هردشمنی که به فضا،آسمان،آب،خاک،حاکمیت،ملت و.....ایران طمع کند!!! ازنطفه خفه اش میکنیم. دوست! دوست نما! آمریکا! رژیم جعلی! وهابی! همسایه! و یا هرکس وهرچیز... ایران وایرانی خط قرمزهای پر رنگی دارندکه هرگزپاک نمیشود******* ارتش مقتدر*** سپاه سرافراز*** بسیج جانفشان***** درجمع نیروهای مسلح ایران بزرگ. سردارسلیمانی ها******* و...
  • چلبیان IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    سلام‌‌اینهای‌ادز‌های‌‌را‌بی‌غریت‌‌خطاب‌کرده‌اند‌‌نمی‌فهمند‌که‌از‌تبار‌ستار‌خان‌وباقر‌خان‌وباکری‌ها‌هستم‌‌کشور‌ما‌ایران‌‌وهر‌کس‌غلط‌اضافی‌کرد‌قلم‌پاش‌خرد‌میکنیم
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 3
    منم یک آذربایجان شمالی هستم و هیچ کدام از ما خائن وطن نیستیم ما ایرانی هستیم و برای یک سانت از خاک وطنمان جانمان را چشم بسته فدا میکنیم .هیچ کس حق ندارد به ایران و ناموس ایرانی توهین و یا چشم بدوزد .ترکیه و آذربایجان کاملا با این کاری که انجام دادند نه تنها خودشان و ناموسهایشان را خاکشان را آزاد نکردند بلکه در منجلابی بدتر از ارامنی گرفتار میکنند و کشور ما و مناطق ارسی ما را نیز در خطر بسیار وحشتناکی گرفتار می کنند .ما در داخل کشورمان با هر مشکلات اقتصادی که داریم باز سازگاری میکنیم و به امید خدا و رهبر و نظام کشورمان راههایی برای حل مشکلاتمان پیدا میکنیم ولی حاضر نیستیم و نخواهیم بود که از بیگانگان برای ناموس و امنیتمان و خاکمان سوء احتمال خطری تحدیدمان کند .اردوغان و علی اف از جان و خون ما و هموطن ما نیستند هیچ چیز ما نیستند .ما خاکمان جانمان رهبرمان ایران است .و جان و مالمان و هرچه داریم فدای ناموس و خاکمان باشد .و اگر خدایی نکرده در هر کجای مرزهای موجود در کشورمان احساس خطر و تحدیدی ببینیم چه ترک چه کرد چه فارس چه عرب چه لر چه ترکمنی همه یک مشت در یک دستیم .
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    سلام ودرود به هموطنان عزیزکاری به ادیان نداشته باشین فقط خاک کشورمان مرزهای عزیزمان کمی حوصله داشته باشین تمام مرزهای کشورمان بیاری خداوند زیردوربین خودمان است این جنایتکاران تروریست هرکه باشد ازترکیه سوریه هرجای جهان بیایند توانه کوچکترین خطاراندارند ماجنگ طلب نیستیم اما به حول قوه خداازازربایجان تا ارمنستان ترکیه درطول دو تاسه روز بیشترازطرف ایران عزیزمان دوام نخاند داشت فاتحه شون امید خدا خوانده خاهد شد بیاریه حق خداوند متعال ،جانم فدای وطنم یاحق
  • هوشنگ AU ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 18
    آذربایجان به نیروهای بیگانه نیازی نداره به اندازه کافی نفرات در ارتش آذربایجان هست که بتونه قره باغ را پس بگیره اما این ارمنستان است که با کمبود نیروی انسانی مواجه است و احتیاج به نیروهای خارجی دارد
  • خدادوست IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    غرب و آمریکا با درست کردن داعش و القاعده و طالبان و گروههای به ظاهر اسلامی جوامع مسلمان را به جان یکدیگر انداخته ، هر گروهی هم خود را برحق میداند عزیزان مگر سوریه را نمی‌بینید مگر عراق را نمی‌بینید ، مگر لیبی و لبنان و غیره را نمی‌بینید . سیاست انگلیسی تفرقه بینداز و حکومت کن ، مسلمانان را با سرمایه خودشان به جان یکدیگر انداخته و بیرون گود نشسته و به ریش ما میخندد، فریب تفرقه افکنان را نخورید .
  • دانیال IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    خب مردم ایران ..دیگه اینقد حرف زدین ب نظام و انقلاب الان هم دیگه اماده جواب پس دادن باشید.خودتون رو اماده دفاع و جان دادن‌کنید حالا اونای که هم ادعای انقلابی گری و هم ادعای روشنفکری ضد انقلابی‌گری داشتن و خودشون رو فقط ایرانی میدنستن باید پای کار بیان .خودتون رو اماده کنید
  • رحمت اجاقی کهریز IR ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    به نظر من باید نیروی انتطامی همیشه هوشیار ما خیلی این برنامه را جدی بگیرند ولحظه به لحظه رسد کنند من جانم فدای نیروی انتظامی ایران باد افتخار ملت ایرانند
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 1
    تـــــــرڪ‌ها رو همه میشناسند،مردم ترڪ به ناموس پرستی و وطن پرستی و غیـــرتمند بودن در دنیــــــا معروفند. پس بعضی تازه به‌دوران رسیده نظرات چرت‌وپرت ندهند و حد و اندازه خودشان را بدانند...!!
  • رضا IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 9
    پ.. تر از اردوغان فقط خودشه .. گوش مالی لازمه
  • taypanrigi IR ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 1
    مگه شماها بچه آید...هیچ غلطی نمیتونن بکنن...چند دهه سال جنوب وشرق غرب مرزهای ایران دشمنان و تروریستها و منافقین و دیگر ابرقدرتها هیچ غلطی نکردن...حالا می‌خوام از دروازه جهنم وارد ایران بشن...؟شمال ایران یعنی دروازه جهنم...
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 3
    برگزاری مسابقه ملکه زیبایی و کنسرت خوانندگان رپ و پانک منحرف یکی از اقدامات علی اف به ظاهر شیعه است !
  • IR ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    کانونهای شورشی منافقین در جلد موافق و مخالف سعی در گل آلود کردن فضا هستند تا ماهی خودشان را بگیرند.
  • EC ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 0
    سردار سلامی سلام برسونید ایران همیشه مقتدر
  • محمد IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    فقط اسراییل را بکوبید نقطه ضعف آنهاست
  • شهروند IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 8
    برای چی ما وارد عمل بشیم. هر کس می خواد وارد عمل بشه بره همون کشور و جز نیروهای همون کشور بشه. الهی بایدن بیاد و اردوغان را به خاک بکشه تا دوباره حوس دخالت کردن در سوریه و قره باغ را نداشته باشه آذربایجانی ها باید علیه کشور آذربایجان شعار دهند. هم باکو و هم ایروان مال ایران بوده و باید متعلق به ایران شه.
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 1
    چرتوپرت نگو
  • جواد IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    مشرق جان از خدا بترس اين قدر چرت و پرت نگو
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 4
    خدا لعنت کنه دشمنان اسلام رو.
  • CH ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    12 6
    شیر ارمنستان
  • استاد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    باید ایران حتما امادگی یه جنگ بتمام ایار را داشته باشد ماهم باید اماده باشیم چون اگر جنگ بشه تمام کشور های مخالف با ایران وارد جنگ میشن باید اماده هراتفاقی باشم تا در وقوق جنگ از کشورمان دفاع کنیم تی جرقه ها همه برنامه ریزی شده تا ایران راوارد جنگ کنند تا مارانابود کنند ولی خوشبختانه سپاه و ارتش خیلی قوی شدنند وکشور های غربی وبخصوص امریکا از جنگ باایران ترس دارند احتمال وقوع جنگ کم است
  • حسین IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    3 2
    سلام.. عزیزان اصلا نسبت به این مرز نگرانی نداشته باشید ما بچه های اذری نمی زاریم حتی یک وجب از این خاک دست این تکفیری های از خدا بی خبر شود با خون و جان خودمون مراقبت خواهیم کرد نصرمن الله وفتح القریب،،، ماااااااااا اماده ایم
  • Ali IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    باید اسراییل خیلی وقت پیش نابود میشد که الان سمت مرز های ما نیرو هاش نباشه
  • غلام م علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 0
    به خداگریم گرفت انشاالله اما زمان میاد
  • عیسی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 1
    بنام خدا.انشالله به امید خدا جبهه حق و اسلام پیروز این جنگ میشع و قره باغ به اذربایجان برگردونده میشه
  • بابک خرمدین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 1
    با اجازتون هیچ یک از گروهکها و تروریستها جرات ورود و تجاوز به خاک مارو ندارن چون خودشون ایرانی هارو میشناسن، اینها در حد جنگهای خیابونی در محله های کوچک هستن نه در خاک بزرگ ایران، پس مطمئن باشید کوچکترین خطری واسه ایران ندارن
  • M DE ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    7 1
    مجبورید اینقدر چرند بگید؟
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 10
    اردوغان یک خراب کار در منطقه است.به اردوغان اعتماد نکنید تمامی از جنس خراب.اگرمردباشد نگاه به آوارگان سوریه بکند.
  • کاظم IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    2 6
    قره باغ متغلق ب ایرانه
  • محمد IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 1
    ‌برای‌ما‌نباید‌شیعه‌وغیرشیعه‌فرقی‌داشته‌باشه‌این‌جنگ‌ها‌با‌عث‌اوارگی‌انسان‌ها‌میشه‌امیدوارم‌تموم‌بشه‌این‌جنگ‌هم‌هرچه‌زودتر
  • اریوبرزن IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    1 4
    دوستان ورود اسرائیل و تکفیریها و ترکیه نشان از خیانت بزرگ هست و کشور ما همیشه مدافع حق بوده....... برادران آذری خطر داعش و تکفیریها در مرز ایران باید جدی بگیریم پس دنبال این باشین مسله بین دو کشور حل بشه....... البته اگر بخان کمو زیاد کنن ایران تو یک هفته داعش رو میپوکونه تو هم...... ایرانی که ع آق و سوریه و لبنان رو از چنگ داعش آمریکا اسرائیل و اعراب مرتجع در آورد پس این قضیه براش چیزی نیس.
  • دانا IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    5 1
    نیروهای مسلح حواستون باشد حتی شلیک یک فشنگ به سوی خاک ایران نابخشودنی است.مردم غیور همیشه حاضر و آماده اند؛ امر شود تا اجابت کنیم.
    • اب IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 3
      اردوغان وعلیف هردو سروتهیک کرباسند وهر و نوکر اسرائیل مقاومت باید بهوش باشند
  • DE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 3
    ما یه طالبان دیگه اونجا نمی خوایم. باید مردم منطقه هر چه سریعتر خواهان ببرون روندن تروریست های پولی ترکیه بشن. این از اون حرکتهاست که واقعا عاقبت نداره، برای هیچکی. اردوغان داره منطقه رو به گند میکشه. معلوم نیست هدف اصلی چی باشه. واقعا نگران کننده است.
  • میلاد IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 2
    سلام پایان درگیری وصلح فراگیر نظر اول و آخر جمهوری اسلامی اما اگر به مرز ها نگاه چپ کنن قطعا بی جواب نمی‌مونه خیال دوستان راحت تبریز امن امنه ایران هم به برکت امام زمان تا ظهور آقا امن میمونه این اسرائیل که به زودی نابوده
    • RO ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
      0 0
      تبریز پایتخت دوم ایران است کسی چشم طمح بهش داشه باشه وبخواد دست درازی کند چشمش رااز حدقه درمیاریم ودستش را قطع می کنیم زنده باد ایران زندباد اذربایجان قهرمان دیار شهید با کری عزیز
  • پیمان آب برین IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    با سلام ، عزیزان خواهش میکنم از توهین به همدیگه پرهیز بفرمایید
  • حسن حبشي IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    قره باغ خاک اسلام است بايد از دست متجاو زان خارج شود اگر کمک نمي کنيد لا اقل از مسلمانان شرم کنيدواز ارامنه حمايت نکنيد
  • GB ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    تبریز پایتخت دوم ایران است کسی چشم طمح بهش داشه باشه وبخواد دست درازی کند چشمش رااز حدقه درمیاریم ودستش را قطع می کنیم زنده باد ایران زندباد اذربایجان قهرمان دیار شهید با کری عزیز
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    1 0
    خونین شهر یادتونه، بهترین های سراسر کشور رفتن تا با خونشون از نامسشون دفاع کنن، اگه خدا آفرین و تبریز خون نیاز دارن فقط یه ندا بدن، مردم سراسر کشور برای حفظ نامسشون آماده خون‌بازی اند.
  • GB ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    تبریز پایتخت دوم ایران است کسی چشم طمح بهش داشه باشه وبخواد دست درازی کند چشمش رااز حدقه درمیاریم ودستش را قطع می کنیم زنده باد ایران زندباد اذربایجان قهرمان دیار شهید با کری عزیز
  • GB ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    2 0
    تبریز پایتخت دوم ایران است کسی چشم طمح بهش داشه باشه وبخواد دست درازی کند چشمش رااز حدقه درمیاریم ودستش را قطع می کنیم زنده باد ایران زندباد اذربایجان قهرمان دیار شهید با کری عزیز
  • محمود IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۰
    1 0
    این نظام و انقلاب بخاطر خونها وشهیدهای آذربایجانی که الان هم در سوریه و عراق شهید میدهند پابرجاست شما نمیخواد نگران نوامیس ما باشید ما خودمون آماده هستیم هیچ تکفیری پاش به اینور ارس نخواهد رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس