برنامه‌ریزی وزارت دادگستری آمریکا برای مقابله با شورش‌های احتمالی در روز انتخابات

منابع آگاه در آمریکا از آغاز برنامه‌ریزی وزارت دادگستری این کشور برای مقابله با شورش‌ها و درگیری‌های احتمالی در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر دادند.

به گزارش مشرق، واشنگتن‌پست جمعه شب به وقت تهران به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت دادگستری آمریکا برنامه‌ریزی برای مقابله با خشونت و ناآرامی‌های احتمالی در روز انتخابات ریاست جمهوری این کشور را آغاز کرده است.

این منابع آگاه به خبرنگار واشنگتن‌پست گفته‌اند که با توجه به فضای مسموم حاکم بر رقابت‌های انتخاباتی آمریکا، وزارت دادگستری این کشور قصد دارد در راستای آمادگی برای مقابله با درگیری‌های احتمالی بین هواداران نامزدها و پیشگیری از بروز مشکلات جدی در حوزه‌های رأی‌گیری، نیروهایی را در مقرهای پلیس فدرال آمریکا در سراسر این کشور مستقر کند.

یک مقام امنیتی دولت فدرال آمریکا که به شرط عدم افشای نامش با واشنگتن‌پست مصاحبه کرده، در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای مقابله با خشونت و شورش در روز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد: «وزارت دادگستری و اف. بی. آی همیشه برای سناریوهایی که ممکن است در انتخابات رخ دهد، از جمله احتمال بروز خشونت در روزهای منتهی به انتخابات و درگیری در محل‌های رأی‌گیری، برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام می‌دهند.»

وی افزود: «اما امسال با توجه به ناآرامی‌هایی که در کشور اتفاق افتاده  و همچنین به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ و احتمال تقلب در انتخابت، برنامه‌ریزی‌ها بسیار جدی‌تر از سال‌های گذشته است.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس