سریال قورباغه

با همه حواشی درباره سریال قورباغه، تحلیل‌گرانی معتقدند، علی اسدزاده از ترس قورت داده شدن این سریال توسط سریال آقازاده و عدم ایجادحواشی فرامتنی، در رقابت با این سریال، از توزیع آن منصرف شده است.

به گزارش مشرق،  هفته گذشته روزنامه «صبح‌نو» گزارشی منتشر کرد که در آن دلایل احتمالی تعویق در پخش سریال شبکه نمایش خانگی «قورباغه» مطرح شده بود. این گزارش با واکنش تند و غیرحرفه‌ای روابط عمومی سریال مذکور مواجه شد اما چند ساعت پس از آن، اتفاقات جالبی رخ داد که مرور آن‌ها اهمیت دارد.

سریال نمایش خانگی «قورباغه» از مدت‌ها قبل به کارگردانی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی علی اسدزاده وارد تولید شد. این سریال که با اولین تجربه نوید محمدزاده در عرصه بازیگری در شبکه نمایش خانگی همراه شده بود، آنطور که گفته شد، مراحل تولید  سختی داشت و خارج از کشور هم تصویربرداری داشت؛ اما سال گذشته تیزری از «قورباغه» منتشر شد که خبر از مراحل پایانی ساخت این مجموعه می‌داد.

زمان پخش این سریال، تابستان اعلام شد اما با گذشت این فصل خبری از توزیع آن نشد. به همین علت «صبح‌نو» طی بررسی‌ای که انجام داد به این نتیجه رسید که پلتفرم و تهیه‌کننده درباره درصد مالکیت به اختلاف خورده‌اند و احتمالا این تعویق در پخش حاصل همین مساله است. در گزارش «صبح‌نو» عوامل و مراحل تولید «قورباغه» مرور شدند و در بخش پایانی موضوع موردنظر مطرح شد. این یک روند مرسوم و پذیرفته‌شده در فعالیت رسانه‌ای است. در چنین شرایطی اگر صاحبان محصول به گزارش رسانه اعتراض داشته باشند باید تکذیبیه‌ای تنظیم و رسانه موردنظر هم آن را منتشر کند اما گویا روابط عمومی این پروژه راه دیگری را انتخاب کرده بود.
 
 

بیشتر بخوانید:

سریال‌ قورباغه بدون پروانه نمایش، چرا یک رسانه را تهدید کرد؟

حواشی یک گزارش


بلافاصله پس از انتشار گزارش «صبح‌نو»، روابط عمومی پروژه فوق با این رسانه تماس گرفته و درخواست اعلام منبع خبر را داشت. طبیعتا روزنامه از افشای منبع خودداری کرد، سپس روابط عمومی بیان کرد جوابیه‌ای در این زمینه تنظیم خواهد شد و روزنامه باید آن را منتشر کند اما ناگهان و در اقدامی عجیب صفحه رسمی این سریال در فضای مجازی پستی منتشر کرد که با ادبیاتی غیرمعمول و غیرحرفه‌ای مدعی از اساس دروغ و کذب بودن گزارش «صبح‌نو» شده بود و از پیگیری قضایی آن خبر داد. همزمان یک رسانه مجازی هم شروع به پشتیبانی از همین فضا کرد و در برخی از گروه‌های رسانه‌ای همان ادعا مبنی‌بر دروغ بودن خبر «صبح‌نو» منتشر شد.

روابط عمومی سریال از اهالی رسانه خواست گزارش «صبح‌نو» را بازتاب ندهند(!) نکته جالب درباره کامنت‌های پای پست صفحه روابط عمومی سریال بود. تعداد زیادی از کاربران این سوال را مطرح ‌کردند که اگر گزارش آن رسانه کذب است، پس چرا فصل تابستان این سریال توزیع نشد؟ اگر گزارش «صبح‌نو» کذب است، چرا رسما زمان پخش «قورباغه» اعلام نمی‌شود؟ اما مورد جالب دیگر چند ساعت بعد رقم خورد. همان رسانه مجازی پشتیبان سریال در اقدامی عجیب، خبر دریافت پروانه نمایش «قورباغه» را منتشر کرد. این خبر از دو جهت جالب بود؛ اول اینکه چطور این موضوع قبل از اعلام رسمی پروژه توسط این رسانه منتشر و مورد بعدی اینکه چرا چنین خبری اینقدر با عجله و شبانه اعلام شده است. ساعاتی بعد روابط عمومی سریال هم این خبر را بین رسانه‌ها توزیع کرد.


 
تایید خبر «صبح‌نو»


«صبح‌نو» برای ادامه پیگیری خبری که منتشر کرده این‌بار سراغ گرفتن مصاحبه رسمی از مسوولان سازمان سینمایی رفت. ابتدا با محمدمهدی طباطبایی‌نژاد، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی رفتیم؛ تا آن لحظه خبر خداحافظی طباطبایی‌نژاد از معاونت نظارت و ارزشیابی به طور رسمی اعلام نشده بود. طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه دیگر معاون نظارت نیست، گفت: «راستش الان نامه‌ای که خبر از اختلاف سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده داده باشد را دقیقا به یاد نمی‌آورم اما می‌دانم اختلافی بین این دو طرف وجود داشته است.» طباطبایی‌نژاد در ادامه پیشنهاد داد با محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی گفت‌وگو و مساله را پیگیری کنیم. به همین خاطر سراغ آقای فرجی رفتیم. مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی گفت: «از سوی سازندگان «قورباغه» تقاضای بازبینی به ارشاد داده و در همین راستا 6 قسمت اولیه سریال نیز ارائه شده است.» وی ادامه داد: «بازبینی هم در دستور کار شورا قرار گرفته اما پروانه به معنای صدور هنوز انجام نشده است ولی در دستور کار قرار دارد.» فرجی درباره اختلاف پیش‌آمده میان سازندگان اثر نیز گفت: «اختلاف دارند ولی این موضوع نافی صدور پروانه نمایش نخواهد شد و بناست مشکل از طریق حکم رفع شود.» همانطور که در مصاحبه مشخص است، هم طباطبایی‌نژاد و هم محمدرضا فرجی گزارش «صبح‌نو» درباره اینکه اختلافی بین دو طرف بوده است را تایید ‌کردند. ضمنا فرجی خبر صدور پروانه نمایش را هم تکذیب کرد و گفت: این سریال در نوبت بررسی قرار دارد. خبرگزاری فارس هم با محمدرضا فرجی گفت‌وگویی انجام داد که عینا همین مطالب تکرار شد.

توزیع سریال «قورباغه» به کارگردانی هومن سیدی که اولین تجربه سریال‌سازی این کارگردان در شبکه نمایش خانگی هم محسوب می‌شود، با بازی نوید محمدزاده و صابر ابر، در چند نوبت به تأخیر افتاده و همین اتفاق در روزهایی که ویترین شبکه نمایش خانگی خلوت‌تر از همیشه است، حاشیه‌های تازه‌ای را درباره فرایند عرضه محصولات نمایشی در وی‌اودی‌ها به همراه داشته.

هفته گذشته انتشار گزارشی مبنی‌بر اختلافات مالی میان مدیران یکی از ‌«وی‌اودی»ها با تهیه‌کننده این سریال و تأثیر آن بر تأخیر توزیع وجهی تازه به حواشی «قورباغه» داد تا جایی که ارایه خبری شتاب‌زده از سوی روابط عمومی این سریال مبنی‌بر دریافت پروانه نمایش و اعلام زمان توزیع و پس از آن موضع‌گیری رسمی محمدرضا فرجی، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی درباره عدم صدور پروانه نمایش برای آن، تاریخ قطعی عرضه «قورباغه» را بار دیگر در هاله‌ای از ابهام قرار داد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس