کد خبر 1125085
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
پاپ فرانسیس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا امتناع کرد

وزیر امور خارجه واتیکان با تأیید تلاش دولت آمریکا برای بهره‌برداری انتخاباتی از پاپ، این مسئله را علت عدم دیدار وی با وزیر امور خارجه آمریکا بیان کرد.

به گزارش مشرق، «پل ریچارد گالاگر» وزیر امور خارجه واتیکان روز چهارشنبه دولت آمریکا را به تلاش برای بهره‌برداری انتخاباتی از پاپ «فرانسیس» متهم کرد.

بیشتر بخوانید:

پاپ فرانسیس از دیدار با وزیر خارجه آمریکا امتناع کرد

به نوشته روزنامه «گاردین»، این سر اسقف واتیکان در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص تلاش دولت آمریکا برای بهره‌برداری از پاپ در آستانه انتخابات گفت: «بله دقیقاً به همین دلیل است که پاپ با مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا دیداری نخواهد داشت.

پامپئو که به ایتالیا سفر کرده است روز چهارشنبه در نشستی با نام آزادی ادیان به ایراد سخنرانی پرداخت. به نوشته گاردین، علاوه بر نزدیک بودن زمان انتخابات آمریکا، یک دلیل دیگر برای عدم دیدار پاپ با پامپئو می‌تواند حملات و فشارهای وزیر امور خارجه آمریکا علیه واتیکان به خاطر مواضعش در قبال چین باشد.

واتیکان قصد دارد توافق تاریخی با پکن را که دو سال پیش به امضای طرفین رسید گسترش دهد. با اینکه جزئیاتی از این توافق منتشر نشده است، انتصاب یک اسقف کاتولیک در چین را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

درخواست پاپ برای دسترسی عادلانه به واکسن کرونا

پامپئو روز چهارشنبه در دیدار با «جوزپه کنته» نخست‌وزیر ایتالیا نیز بازنگری دولت این کشور در به کار گیری فناوری چینی در شبکه‌های امنیتی این کشور را خواستار شد.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین پس از دیدار با همتای ایتالیایی خود گفت: «من و وزیر امور خارجه درباره نگرانی‌های ایالات متحده درخصوص تلاش حزب کمونیست چین برای افزایش حضور در ایتالیا جهت مقاصد راهبردی گفت‌وگویی طولانی داشتند».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس