سیدمحمدعلی ابطحی

معاون حقوقی پارلمانی دولت اصلاحات می‌گوید: دولت روحانی سرمایه‌گذاری زیادی روی برجام کرد که بر باد رفت و ضمنا فاقد انسجام درونی بود.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: محمدعلی ابطحی در همشهری نوشت: دولت آقای روحانی در ابتدا سرمایه‌گذاری بسیار زیادی روی برجام انجام داد، اما این سرمایه‌گذاری در دولت دوازدهم بر باد رفت. مهم‌تر از آن فشار حداکثری آمریکا برای از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی کشور و تحریم‌های ناجوانمردانه بود که این هم خارج از اراده دولت ایران رخ داد، اما فشار بسیار سختی را ایجاد کرد که در حقیقت دولت را به دولت زمان جنگ، تبدیل کرد؛ منظور جنگ اقتصادی و سیاسی است.

وی می‌افزاید: یک دلیل دیگر عدم موفقیت دولت به داخل خود دولت بازمی‌گردد. نبود تدبیر و مدیریت کافی و نداشتن یک پشتوانه اجتماعی تاثیر مستقیمی بر ضعف دولت داشت. جریان اصلاحات پشتوانه بسیار قدرتمندی در جامعه به شمار می‌آید و با استفاده از این پشتوانه به کمک دولت رفت، اما متاسفانه بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات، این پشتوانه دیگر به رسمیت شناخته نشد. همه مشاوره‌ها و وعده‌های انتخاباتی به فراموشی سپرده یا از اولویت خارج شدند. افرادی که برای کابینه انتخاب شدند هم می‌توانستند افراد بی‌طرف‌تری باشند؛ افرادی که بتوانند شعارهای آقای روحانی را اجرا کنند، اما این چنین نبود. همه این عوامل باعث شد مشکلاتی در داخل کابینه ایجاد شود. نشنیده گرفتن بسیاری از نیازهای دولت و همراهی نکردن رئیس‌جمهوری و اعضای دولت با یکدیگر فضا را متشنج‌تر ساخت. همه این مسائل در کنار یکدیگر، اجماعی ایجاد کرد تا کابینه قابل دفاع نباشد.

بخش اول اظهارات ابطحی در حالی است که کارشناسان منتقد از همان ابتدا نسبت به اعتماد دولت به آمریکا و نگرفتن تضمین کافی هشدار می‌دادند اما تقدم اجرای همه تعهدات ایران بر وعده‌های نسیه و قابل بازگشت آمریکا و ضمنا وابستگی بیش از حد دولت به برجام، موجب تحریک آمریکا به نقض برجام از همان روز اول و سپس خروج از توافق شد.

بنابراین دولت با ادعای دور کردن سایه جنگ، آن را بر سر کشور آورد. اما درباره بند دوم سخنان ابطحی به اجمال باید گفت بخش بزرگی از مصائبی که سر دولت و به تبع آن به سر زندگی مردم آمد، زیر سر آدرس‌های دروغ و فریبنده اصلاح‌طلبان است. روحانی در واقع در چاه ویلی پا گذاشت که تدارک‌کننده‌اش اصلاح‌طلبان بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مهدی IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 0
    برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت علی برکت الله دوسال بعد : ما وارد جنگ اقتصادی شده ایم
  • madman IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    17 2
    اگه بعد 88 اینا رو اعدام و محصورین رو محاکمه می کردند روحانی نمی توانست مردم رو فریب بده و خوشبین ترین هوادارش هم فکر دو دور ریاست جمهوری رو نمی کردبنابراین تا هزارو شونصد با روحانی از ادامه زندگی لذت می بریم.
  • IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    1 0
    78 88 96 و غیره حجت رو تمام کرد. مدارا کردین. حالا هم هر بلایی سر این کشور و مردمش بیاد حقتونه. امیدوارم بدتر هم بشه تا یاد بگیرین با خائن و وطن فروش جماعت نباید مدارا کرد و حصر خونه گی و کوفت و زهر مار بهشون داد.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    3 0
    ما مانند 8 سال دفاع مقدس حاضر به جنگ هستیم اما دیگه برجام بااین شرایط نه
  • سید IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 0
    برجام خود باد بود! چیزی نبود که بر باد رود!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    2 0
    بله دولت رو به اتمام است و امثال مزورين و از خدا بيخبراني چون ابطحي يواش يواش از روحاني برائت ميجويند و خود را براي تصاحب دولت بعد اماده ميكنند! چون حضرات مرض صندلي قدرت دارند و نميتوانند از بيت المال چشم بپوشند
  • DE ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    1 0
    ابطحی: برجام که بر باد رفت دولت هم تدبیر دیگری نداشتد .أقای ابطحی یک مشت بیسواد طمعکار پولپرست غربگدای مفتخوار موجسوار و دورو دور هم جمع شدند و ملت را گول زدند و سرکیسه کردند تحت عنوان اصلاحات!! وضع خودشون از همه خرابتره همه چیز را به باد دادند زیرا طرزتفکر آنان عقب افتاده و ذلالت است معامله بادشمن .هزاران بار در تاریخ این طرز تفکر محجر و واپسگرا به شکست انجامیده است. به جای تحقیقات علمی و تلاش شبانه روزی در کسب و دانش دنبال گرفتن شیتیل و پورسانت و نوکری خارجی ها هستید شماها.
  • يحيا IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    3 0
    لعنتي! شما هم تدبير نداشتيد؟ مگر نميگفتيد ما تضمين روحاني هستيم. خاتمي که تَکرار ميکرد پس کجا رفت. شما اصلاح طلبان بي هويت حتي قادر به سير کردن شکم خود نيستيد چه رسد به رياست جمهور
  • IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    بهانه امریکاست والا ازدوره اقای احمدی نژاد خودشون مرزهارابستند بازارهای مرزی تعطیل کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس