مناظره

نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهروی آمریکا در زمینه ابجاد اسلام هراسی تفاوتی ندارند و نگاهی به سابقه این‌ها این موضوع را تایید می‌کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه شبکه «الجزیره» در گزارشی با عنوان «اسلام هراسی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا»، به بررسی موضع حزب دموکرات در قبال این موضوع پرداخته است.

این گزارش می‎گوید که «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا، گزینه‌ای بر ضد اسلام هراسی نیست و تنها کافی است نگاهی به میراث اوباما در این زمینه انداخت.

الجزیره می‌نویسد «با پیروزی باراک اوباما در سال ۲۰۰۸، بسیاری از آمریکایی‌ها انتظار داشتند که او سیاست‌های جورج بوش در به خطر انداختن زندگی مسلمانان را تغییر بدهد، اما اوباما در ۲ دوره ریاست جمهوری خود اقدامات بسیار اندکی در راستای ایجاد تغییر در اسلام هراسی فاجعه بار آمریکا انجام داد.»

این پایگاه در ادامه بر این موضوع تاکید می‌کند که حتی دوران ریاست جمهوری اوباما به افزایش تمایل به اسلام هراسی منتهی شد.

الجزیره در بخش دیگری از گزارش خود به بررسی ریشه‌های اسلام هراسی در آمریکا پرداخته و این امر را فراتر از نگرش‌های فردی توصیف می‌کند؛ تعریفی بهتر از اسلام هراسی می‌تواند تبعیض نژاد نظام‌مند باشد.

این گزارش با اشاره به موضع گیری‌ها و سابقه «جو بایدن» و اطرافیان او مانند «کاملا هریس»، بر این موضوع تاکید می‎کند که نامزد کنونی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری نیز سیاست‌هایی مشابه دولت اوباما در زمینه اسلام هراسی را در پیش می‌گیرد.

در همین حال پایگاه «هافینگتون پست» نیز به بررسی موضع گیری‌های «دونالد ترامپ» در برابر گروه‌های اقلیتی و مهاجران و دیگر گروه‌ها در آمریکا پرداخته و می‌نویسد «رییس جمهور از مدت‌ها پیش با اقداماتی مانند حملات لفظی به ایلهان عمر، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، پناهجویان را تحقیر کرده و اسلام هراسی را افزایش داده است.»

این پایگاه با اشاره به توییت‎های ترامپ درباره «افراطی‌های سومالیایی در مینه سوتا»، به تاریخ تحقیر پناهجویان و گسترش اسلام هراسی اشاره کرد.

«هافینگتون پست» در پایان می‎نویسد «موضع گیری‌های ترامپ طی ۴ سال حضور خود در کاخ سفید، موضع گیری‌های تندی را در برابر مهاجران، پناهندگان، مسلمانان و دیگر اقلیت‌ها داشته است.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    مرگ بر آمریکای ظالم.
  • احمد IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    اول خودشان مشکلات داخلی را رفع کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس