پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی صعود کرد

تیم فوتبال پرسپولیس با غلبه بر تیم پاختاکور ازبکستان راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

به گزارش مشرق، در یکی از مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا و از ساعت ۲۱:۱۰ امروز چهارشنبه تیم های پرسپولیس ایران و پاختاکور ازبکستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 2 بر صفر به سود پرسپولیس تمام شد. به این ترتیب تیم پرسپولیس راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.

برای دیدن خلاصه دیدار پرسپولیس و پاختاکور اینجا کلیک کنید

پرسپولیس با این برد برای سومین بار در چهار سال اخیر به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافت و از این نظر تاریخ‌سازی کرد.

در این مسابقه که در ورزشگاه «جاسم بن حمد» قطر برگزار شد، عیسی آل کثیر (۴۹ و ۶۶) برای پرسپولیس گلزنی کرد تا راه را برای صعود سرخپوشان ایران به مرحله نیمه نهایی هموار کند. 

یک تغییر نسبت به ترکیب بازی با السد

پرسپولیس این بازی را با ترکیب حامد لک، شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، سیامک نعمتی، سعید آقایی، بشار رسن (۶۷ - امید عالیشاه)، احمد نوراللهی (۷۶ - میلاد سرلک)، کمال کامیابی نیا، وحید امیری، احسان پهلوان (۷۶ - مهدی شیری) و عیسی آل کثیر (۸۷ - مهدی عبدی) شروع کرد. تنها تغییر ترکیب نماینده ایران نسبت به بازی قبل خود مقابل السد قطر مربوط به میلاد سرلک بود که به جای او کمال کامیابی نیا در زمین قرار داشت.

بازیکنان دو تیم هم قبل از شروع این مسابقه به دلیل درگذشت شیخ «صباح احمد صباح» امیر کویت یک دقیقه سکوت کردند.

نیمه نخست تحت تاثیر VAR و اخراج بازیکن پاختاکور

این بازی همانطور که انتظار می‌رفت فیزیکی و درگیرانه بود و باعث شد تا تیم پاختاکور یکی از بازیکنانش را از دست بدهد. «جلال الدین ماشاریپوف» بازیکن کلیدی پاختاکور به دلیل خطای شدید روی کمال کامیابی نیا ابتدا از داور مسابقه کارت زرد گرفت اما بعد از بازبینی صحنه خطا در سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) داور در دقیقه ۱۷ به بازیکن ازبک کارت قرمز نشان داد. این برای نخستین بار است که این فناوری در لیگ قهرمانان آسیا استفاده می شود.

با ۱۰ نفره شدن تیم پاختاکور، بازیکنان پرسپولیس فرصت بیشتری برای نزدیک شدن به دروازه حریف پیدا کردند. خطرناک‌ترین موقعیت پرسپولیس در این نیمه در دقیقه ۳۸ رقم خورد. سعید آقایی مدافع چپ پرسپولیس توپ را روی دروازه پاختاکور سانتر کرد و عیسی آل کثیر می‌توانست با ضربه سر دروازه حریف را باز کند اما توپ به شکل مناسبی روی سر این مهاجم قرار نگرفت. در دقیقه ۴۳ هم بازیکنان پرسپولیس فرصت خوبی برای گلزنی داشتند اما به خاطر عدم هماهنگی و دفاع فشرده پاختاکور این فرصت هم از دست رفت.

نیمه دوم؛ طوفان آل کثیر و برتری پرسپولیس
تیم پرسپولیس در نیمه دوم به خوبی از کم بودن تعداد بازیکنان پاختاکور استفاده کردند. شاگردان یحیی گل محمدی در نیمه دوم به مراتب بازی هجومی تری را به نمایش گذاشتند و حریف را تحت فشار قرار دادند. برنامه هجومی پرسپولیس خیلی زود و در دقیقه ۴۹ با گل عیسی آل کثیر به ثمر نشست. سیامک نعمتی از سمت راست پرسپولیس توپی را در عرض درون محوطه جریمه حریف ارسال کرد و آل کثیر هم به صورت تکضرب این توپ را به تور دروازه پاختاکور چسباند.

میل پرسپولیس به گلزنی بیشتر بعد از گل اول از یک سو و خارج شدن پاختاکور از برنامه دفاعی از سوی دیگر باعث شد تا فضای بیشتری در اختیار نماینده ایران قرار بگیرد. در نهایت فشار پرسپولیس در دقیقه ۶۶ جواب داد. نفوذ سعید آقایی از سمت چپ و ارسال توپ به محوطه جریمه پاختاکور کافی بود تا آل کثیر مجددا با تکرار همان سناریو گل نخست، دروازه پاختاکور را برای دومین بار باز کند تا هواداران و بازیکنان این تیم نفس راحتی بکشند.

گل محمدی بعد از گل دوم تیمش، دست به سه تعویض زد تا جریان بازی را کنترل کند. در دقیقه ۶۷ بشار رسن جای خود را به امید عالیشاه داد. در دقیقه ۷۶ هم نوراللهی و پهلوان به ترتیب جای خود را به میلاد سرلک و مهدی شیری دادند. 

پاختاکور هم چند تعویض برای جبران نتیجه انجام داد و پرسپولیس که تا حدی عقب نشسته بود را تحت فشار قرار داد اما این فشارها ثمری نداشت. 

رویارویی با النصر؛ روز شنبه در همین ورزشگاه

در دیگر بازی مرحله یک چهارم نهایی، تیم النصر عربستان موفق شد تیم الاهلی عربستان را با دو گل شکست بدهد و راهی مرحله نیمه نهایی شود. به این ترتیب پرسپولیس در این مرحله روز شنبه هفته بعد در ورزشگاه جاسم بن حمد به مصاف نماینده عربستان می رود تا تعیین فینالیست غرب آسیا مشخص شود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    37 28
    تبریک ویژه به کیسه کشا که الان نشستن واسه پول پرسپولیس چرتکه میندازن
    • محمد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      24 1
      دم پرسپولیس گرم دل مردمو شاد کرد این که برد پرسپولیس فورا به استقلال وصل می کنیم هم ی صحبت دوستانست ان شاالله زمان برد استقلال و بقیه تیمای ایرانی هم می رسه. تبریک به همه ایران
    • IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      27 47
      ما پرچممون دیگه جای ستاره نداره . انشاء الله شما جام ندیده ها هم بعد یه قرن تو آسیا یه جام بگیرید!!
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      16 13
      شما ایرانی ها واقعا جهان سوم هستید! تیم های عربستانی و ژاپنی هر کدوم چند قهرمانی در آسیا دارن شما اگر ادعای قدرت فوتبال آسیا رو دارید باید حداقل سه چهار تیممون قهرمانی آسیایی داشته باشه...
  • یه استقلالی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    27 3
    بارک الله. مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد.
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    43 6
    حالا باز هم بگو از اینکه با تیم های ایرانی بازی می کنی خوشحالی :)) فکر کرده بودی استقلال بزرگتر نداره جوابت رو بده؟
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    30 5
    بازعیسی مردگان رازنده کرد پاختاکوررابادوگل شرمنده کرد هم تلافی باخت استقلال کرد نام ایران نیز او پاینده کرد
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      0 3
      عشق پرسپولیس
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    40 5
    کسی فکر نکنه استقلال بی کس و کار هست و بزند تو گوشش بفهمند که بزرگتری داره تلافی کنه خوش بحال استقلال
    • امیر IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      8 20
      منظورت الهلال که هر سال میزد تو گوش تیم حکومت و استقلال میزد تو گوشش
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    30 3
    این است پرسپولیس اهل عمل و پشتکار ،تفاوت پرسپولیس با سایر تیمهای ایران اینه که اهل کار پشتکار و تلاش برای رسیدن به هدفه نه اینکه مثل بعضی تیمها به جای تلاش و رفع عیب خود ،همه را مقصر می دانند الا کم کاری خود، زنده باد سرخیو راموس ایران ،شجاع خلیل زاده و آل کثیر و دیگر بازیکنان پرسپولیس
    • امیر IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      12 32
      فرق تیم حکومت با تیم استقلال اینه که تیم حکومت با بازیکنان جدیدش رفت و استقلال حتی نمیتونست به لطف دست نشانده های وزیر(سعادتمند و رفقا) از شجاعیان و .... استفاده کنه.. فرقش اینه که استقلال بدون مربی رفت آسیا و جالبه بعد از حذف استقلال دست نشانده وزیر(سعادتمند) برکنار میشه.. چون ماموریت انجام شده بود
  • FR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    27 5
    حالا اسیا متوجه قدرت پرسپولیس ایران شد وبی جهت نیست چند سال تیم اول کشورمان است واستقلال بزرگتر دارد وهرتیمی نمی تواند به استقلال زور بگوید وانتقام استقلال را گرفتیم فکر کنم امشب استقلالی‌ها شاد شدند
  • Fara Hare IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    16 3
    الان باز تروریست های تیرانا نشین میان وزرر مفت تیم حکومتی تیم حکومتی راه میندازن
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 22
    فقط و فقط شانس. تیم لنگی هیچ کاری در زمین نکرد، فقط شانس و داور.
  • جوجه تیغی بدنساز IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    9 24
    خخخخ لذتی که در باخت در فینال هست، در هیچ باختی نیست :)))
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      9 3
      آب رو بریز اونجایی که داره میسوزه
  • حامد IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    14 5
    سرخ پوشان ایران، تا به ابد قهرمان.
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    11 3
    ایول لااقل تو این شرایط اقتصادی یکم مردم رو شاد کنید
  • حسین IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    8 4
    احسنت به تیم پرسپولیس ، دم همه بازیکنان گرم .
  • CA ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    21 6
    اگر پرسپولیس تیم حکومت هست پس چرا اینقدر طرفدار داره؟! البته استقلال با پول بیت المال داره می‌چرخه ولی چرخانندگانش برای اصلاح طلب ها کار میکنند. چون استقلال تیم حکومتی اصلاح طلب غیرپاسخگو هست وگرنه این قراردادهای خانه خراب کن رو یکی می‌رفت ته اش رو در می آورد ببینه که به کجا وصله!
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    9 4
    ماشالله
  • متین IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    9 10
    afcپرسپولیسی نمیخوایم
  • عشق آبی عشق اس اس IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    26 5
    واقعا دم پرسپولیس گرم انتقام ما را از آنها گرفتند بازیکن تاثیر گذار پاختاکور ماشاریپوف در بازی دیشب اخراج شد انشاالله از این بردها هم نصیب ما میشه ولی جا دارد صعود پرسپولیس را هم تبریک بگیم امیدوارم در بازی های بعدی هم موفق باشند
  • کاربر پرسپولیسی IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    5 2
    زنده باد ارتش سرخ ایران
  • کاربر پرسپولیسی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 2
    زنده باد ارتش سرخ
  • رویا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 2
    عالی بود دم همه بچه ها گرم عشقین به خدا
  • ناشناس US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    7 2
    پاختاکور فکر کردی هر کی کیه بزنی در بری مملکت صاحاب داره فکر کردی استقلال بزرگتر نداره ما روش تعصب نداریم آخرین بارت باشه
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    3 10
    تنها دستاورد دولت، رسیدگی به امورات لنگ حقیر هستش! از اینکه پاختاکور ۱۰ نفره رو بردن خوشحال هستن البته که این هشت سال فساد با مدیریت شیخ لنگی در تمام زمینه ها غوغا کرده علی برکت ا...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس