سفیر آذربایجان

سفیر آذربایجان در روسیه هشدار داد در صورتی که ارمنستان منطقه «قره باغ کوهستانی» را به رسمیت بشناسد، تمامی پل‌های پشت سر خود را خراب کرده و با واکنش شدید باکو مواجه خواهد شد.

به گزارش مشرق، «پولاد بلبل اوغلو» سفیر آذربایجان در روسیه امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «آر بی سی»، هشدار داد در صورتیکه ارمنستان منطقه «قره باغ کوهستانی» را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناسد، همه پل‌های پشت سر خود را تخریب کرده و باکو به شدت به آن واکنش نشان خواهد داد.

وی تصریح کرد: «[واکنش ما احتمالاً] بسیار منفی خواهد بود. این کار تمامی پل‌ها را تخریب خواهد کرد».

بیشتر بخوانید:

اظهارات این دیپلمات آذری در شرایطی مطرح شده است که پیشتر، «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در گفت‌وگو رسانه‌های روس در ایروان تصریح کرد که احتمال به رسمیت شناختن منطقه مورد مناقشه قره باغ وجود دارد.

دور جدیدی از تنش‌ها میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ از روز یکشنبه آغاز شد و دو کشور یکدیگر را به حملات مستقیم به قلمروهایشان متهم کردند و علیرغم درخواست‌های کشورهای روسیه، ایالات متحده، سازمان ملل و دیگر کشورها برای برقراری صلح و آرامش میان دو کشور، «الهام علی اف» رئیس‌جمهور آذربایجان و «نیکل پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان احتمال هرگونه مذاکره سازش را رد کردند.

شورای امنیت سازمان ملل، بعد از جلسه پشت درهای بسته روز گذشته (سه‌شنبه) خود درباره تنش‌ها بر سر مسئله «قره‌ باغ»، ضمن ابراز نگرانی از درگیری‌های میان دو کشور ارمنستان و آذربایجان، استفاده از هرگونه خشونت و زور را محکوم کرد و از درخواست «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل برای توقف فوری درگیری‌های میان دو کشور حمایت کرد.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    18 14
    خب فیلم از مناطق آزاد شده موجوده. ارمنستان چیرو تکذیب می کنه؟ مجری تلویزیونی ارمنستان در حالیکه اسامی کشته های امنی را می خواند داشت گریه می کرد و یک روز قبلش مجری اذربایجانی از اعلام خبر مناطق آزاد ده اشک شوق می ریخت. ان شالله به زودی از خان کندی صدای اذان را دوباره خواهیم شنید.
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      15 40
      از باکو تنها صدای اسراییل شنیده می شود
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      39 3
      ابله از ایروان هم صدای اسرائیل داره بلند میشه. اینو چی میگی؟؟؟؟ نکنه از شما مجوزشو گرفتن؟؟؟
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      3 1
      به امیدش باش که ازاد شه .. گریه مجری ارمنستان و خنده مجری اذربایجان نتیجه جنگ روروشن کرد جناب در به در
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    35 29
    قره باغ مال ارمنستانه جزئی از خاک پاک ارمنستانه و قرار نیست ارمنستان استقلالشو به ذسمیت بشناسه
  • AU ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    20 8
    مثل همین سی سال اخبر که واکنش نشون دادی؟ وای همه ترسیدیم.
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    21 7
    قره باغ جزیی از اذربایجان هست ازاد خواهد شد
    • IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 2
      واقعیت تاریخی این است که آذربایجان جز ایران است و با درخواست مردم آنجا به ایران برخواند گشت
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 2
    زنده باد ارمنستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس