ویژه ها

همان روزنامه ای که در سال ۹۴ تاکید کرده بود که «امضای کِری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام»، حالا با سپری شدن ۵ سال از امضای برجام می گوید شرط رفع تحریم ها، اصلاح برجام است!

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر نگرانی اسرائیل را برطرف کنیم، تحریم ها لغو می شود

«داوود هرمیداس باوند» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به اینکه «قرارداد ۲۵‌ساله ایران با چین، طبق اصول به نفع ایران نیست» گفت: «اگر بخواهیم درباره تأثیر نتیجه انتخابات آمریکا بر ایران صحبت کنیم، باید بگویم طبیعی است که اگر دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند -چون طراح برجام بودند- شاید با تردیدهایی پایبند به اجرای برجام باشند و تحریم‌ها به‌کلی برداشته و سرمایه‌گذاری در ایران انجام شود. این امر به نفع ایران خواهد بود. اما اگر ترامپ هم پیروز شود، باب مذاکره بسته نیست؛ ترامپ گفته اگر انتخاب شود، وارد مذاکره با ایران می‌شود... منافع ایران اقتضا می‌کند دموکرات‌ها در انتخابات پیروز شوند...اگر دموکرات‌ها برنده شوند، تحریم‌ها اتوماتیک‌وار باید برداشته شود و سرمایه‌گذاری در ایران آزاد می‌شود».

هرمیداس باوند در ادامه گفت: «دموکرات ها مایل‌اند که ضمن اجرای برجام، تغییراتی نسبی نیز صورت بگیرد...احتمال اینکه بخواهند تردیدهایی را در برجام انجام دهند، هست... زیرا اجرای برجام به معنای برداشتن تحریم‌هاست و شرکت‌های آمریکایی که در اوایل اجرای برجام وارد قرارداد سرمایه‌گذاری با ایران شده بودند، به‌محض خروج ترامپ، مجبور به خروج از قراردادهای خود شدند. بنابراین با پیروزی دموکرات‌ها امکان دارد دو اتفاق رخ دهد؛ اول اینکه تحریم‌ها برداشته شود و بعد هم شرکت‌هایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در ایران داشتند، بتوانند وارد این عرصه شوند... برداشتن تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های آمریکا در راستای اجرای برجام، در هر حال به نفع ایران خواهد بود».

این فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: «با پیروزی دموکرات‌ها از فشار مستقیم آمریکا کاسته خواهد شد، در نتیجه ایران در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت و در این فرصت می‌تواند حضور منطقه‌ای خودش را ترمیم و تصحیح کند...کمرنگ‌شدن حضور ایران در عراق، ‌سوریه و لبنان نگرانی اسرائیل را تا حدودی کم می‌کند. خواست اسرائیل این است که ایران در میان همسایگانش حضور نداشته باشد. آمریکا هم سعی می‌کند منافع اسرائیل را تا حدودی تأمین کند. بنابراین ایران مجبور می‌شود در فعالیت‌هایی که از قبل در عراق، سوریه و لبنان داشته و الان کم‌رنگ شده تغییراتی انجام دهد».

همان روزنامه ای که در سال ۹۴ تاکید کرده بود که «امضای کِری تضمین است؛ اطمینان تهران از اجرای برجام»، حالا با سپری شدن ۵ سال از امضای برجام می گوید شرط رفع تحریم ها، اصلاح برجام است!

هرمیداس باوند در این مصاحبه تاکید کرده که «دموکرات ها مایل‌اند که ضمن اجرای برجام، تغییراتی نسبی نیز صورت بگیرد». در هفته های گذشته حزب دموکرات آمریکا سندی ۸۰ صفحه ای درباره سیاست هایش منتشر کرد. در بخش مرتبط با ایران آمده است: «ما معتقدیم برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بهترین روش برای قطع تمامی مسیرهای حرکت ایران به سمت سلاح هسته‌ای، به نحو قابل راستی‌آزمایی است. خروج یکجانبه آمریکا از برجام ما را از متحدانمان جدا و راه را برای از سرگیری حرکت ایران به سمت قابلیت ساخت سلاح هسته‌ای باز کرد.  به همین دلیل است که بازگشت به پایبندی دوجانبه به این توافق تا این حد اضطراری است. توافق هسته‌ای همیشه قرار بوده آغاز دیپلماسی ما با ایران باشد نه پایان آن. دموکرات‌ها از تلاش‌های جامع دیپلماتیک برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران و پرداختن به سایر فعالیت‌های تهدیدکننده این کشور اعم از ستیزه‌جویی منطقه‌ای، موشک‌های بالیستیک و سرکوبگری‌ داخلی حمایت می‌کنند».

دموکرات ها صراحتا اعلام کرده اند که شرط بازگشت به برجام، تعمیم محدودیت های هسته ای به حوزه های دیگر از جمله توان موشکی و قدرت منطقه ای ایران است.

علاوه بر این، در روزهای گذشته  «جو بایدن»  معاون اول باراک اوباما و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا در یادداشتی با عنوان  «راه هوشمندانه‌تری برای سخت گرفتن بر ایران وجود دارد» در پایگاه سی. ان. ان نوشت: «من هیچ تردیدی درباره چالش‌ها و مشکلاتی که رژیم ایران بر منافع امنیتی آمریکا، دوستان و شرکای ما و بر مردم خودش تحمیل می‌کند، ندارم. اما همان‌گونه که راه ترامپ وجود دارد،  همزمان راه هوشمندانه و حساب شده دیگری نیز برای سخت‌گیری علیه ایران هست».

بایدن در ادامه نوشت: «ما با متحدان‌مان برای تقویت و گسترش مفاد توافق هسته‌ای کار خواهیم کرد و همزمان به دیگر نگرانی‌ها نیز توجه خواهیم کرد.ما به تلاش‌ها برای عقب‌راندن ایران از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده که دوستان و شرکای ما را در منطقه تهدید می‌کند، ادامه خواهیم داد... ما همچنین به استفاده از تحریم‌های هدفمند علیه نقض حقوق بشر در ایران، حمایت این کشور از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک ادامه خواهیم داد».

در روزهای گذشته روزنامه اعتماد با اذعان به دشمنی دموکرات ها با ایران در مطلبی نوشت: «پیروزی بایدن لزوما ممکن است صحنه را به سود ایران برنگرداند...حزب دموکرات و شخص بایدن به خصوص پشتیبانی معنوی باراک اوباما توان اجماع‌سازی عمده‌ای را علیه ایران در فضای بین‌المللی خواهد داشت».

«حمیدرضا آصفی»  سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات چندی پیش گفته بود: «با آمدن آقای بایدن هیچ‌ تفاوتی نخواهد کردکما اینکه اکثر قریب به اتفاق تحریم‌ها و سنگین‌ترین آنها در زمان دموکرات اعمال شده استضمن اینکه آقای بایدن و دموکرات‌ها چون مثل ترامپ در دنیا و اروپا منزوی نیستند ممکن است برای فشار روی ایران بتوانند قوی‌تر عمل کننداینگونه نیست که اگر آقای بایدن بیاید طرف ایران را خواهد گرفت...هیچ‌فرقی بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها نیست. بله روش‌هایشان فرق می‌کند؛ یکی لبخندش بیشتر است و دیگری مشت گره کرده‌اش را بیشتر نشان می‌دهد».

هرمیداس باوند مدعی شده که تحریم ها به کلی لغو خواهد شد اما شرط آن این است که در برجام اصلاحاتی انجام شود و از جمله این اصلاحات این است که ایران نگرانی اسرائیل در منطقه را رفع کند!

«ریچارد هاویت»  (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط ایران) -بهمن ۹۵- گفته بود: «توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود، هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است...نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند...ما می‌خواهیم به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

** آشوبگران آبان ۹۸ را آزاد کرده و از آنان دلجویی کنید!

«حسین نورانی نژاد» عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت(حزب مشارکت سابق) و از بازداشت شدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «برای آبان ۹۸» نوشت: «آبان تمام نمی‌شود. هر از چندی یکی از زخم‌های آن روزهای فاجعه‌بار باز می‌شود و سوزشش جان جامعه را می‌خراشد. آخرینش خودکشی پدر امیرحسین مرادی، یکی از بازداشت‌شدگان آن روزهای بلواست که به اعدام محکوم شده و فشار این حکم و حاشیه‌هایش، نهایتا طاقت پدر را طاق کرد و برای خلاصی خود و احتمالا خلاصی فرزندش از خطر اجرای حکم، راهی را برگزید که هر وجدانی را با هر دیدگاه سیاسی و اجتماعی شدیدا آزرد».

این فعال فتنه ۸۸ در ادامه نوشت: «اکثریت آنها(معترضان در آبان ۹۸) صرفا جان به لب رسیده‌هایی از تنگی معیشت و بی‌ثباتی و ناامنی اقتصادی بودند... هر چه بود، بخشی از مردم عادی کوچه و خیابان بودند که به این نحو تصمیم‌گیری ناگهانی و بدون توضیح و از موضع بالا معترض بودند و حس تحقیر می‌کردند. نتیجه آن اتفاقات هم اعلام اعداد بزرگ و غیر قابل انتظاری از کشته‌ها و آسیب‌دیده‌ها بود که نشان از فراگیری اعتراضات خشونت‌آمیز از سویی و زیر سوال بودن نحوه مدیریت اعتراض‌ها از سوی نهادهای انتظامی و امنیتی بود که تاکنون نیز در این باره توضیح مناسبی به جامعه داده نشده است».

نورانی نژاد در ادامه تاکید کرد: «کش دادن موضوع آبان ۹۸ با نگه داشتن بازداشتی‌ها و صدور و اجرای احکام سنگین که با  روان جامعه  بازی می‌کنند، بدون تردید برخلاف مصالح مردم و نظام و کشور است...عفو غیرمشروط و آزاد کردن زندانی‌های آبان، دلجویی از خانواده جانباختگان و آسیب دیدگان که در هر سویی از درگیری‌ها بوده‌اند و در انداختن فضای آزاد و عاقلانه گفت‌وگوی جمعی برای بررسی راه‌های تکرار نشدن این‌گونه خشونت‌ها و حوادث تلخ، نفع به مراتب بیشتری برای همگان دارد تا تداوم نمایش یکسویه و خطی اقتدار. به جز این، زخم‌ها و بغض‌ها باقی می‌مانند و سایه هراس از خشونتی دوباره، همواره خواهد ماند».

این فعال فتنه ۸۸ مدعی شده است که علت خودکشی پدر امیرحسین مرادی، به دلیل حکم اعدام پسرش بوده است. این ادعا در حالی است که با وجود موافقت دیوان عالی کشور با بررسی مجدد پرونده امیرحسین مرادی و توجه ویژه رییس دستگاه قضا به این پرونده،   پدر امیرحسین مرادی تحت فشار روانی رسانه های خارجی و رسانه های اصلاح طلب در داخل، دست به خودکشی زد.

طبق گفته مادر امیرحسین مرادی، پس از توقف حکم اعدام فرزندش، بارها تماس هایی از خارج از کشور با خانواده برقرار شده و ان ها را دعوت به فعالیت و مصاحبه علیه نظام کرده اند، افراد در این تماس ها با تحت فشار قرار دادن پدر امیرحسین مرادی عنوان میکردند که اگر سکوت کنید فرزندتان قطعا اعدام خواهد شد.این رسانه ها با فشار روانی بر خانواده مرادی باعث شدند پدر او دست به خودکشی بزند.

نورانی نژاد در یادداشت مذکور مدعی شده که معترضان آبان ۹۸، همین مردم کوچه و بازار بوده اند. این ادعا در حالی است که اغتشاشگران عموما اراذل و اوباش بودند که با هدایت لیدرهای آموزش دیده به تخریب اموال عمومی پرداختند. این افراد برای تخریب پمپ بنزین و بانک ها و دیگر اماکن عمومی در کمترین زمان، تجهیزات بسیار حرفه ای و قابل توجهی داشتند.

علاوه بر این طبق گزارش های منتشر شده، اغتشاشگران در استان تهران در روزهای بعد به استان البرز رفته و در آنجا به تخریب اموال عمومی و اموال شخصی مردم اقدام کرده اند. مردم در شهرهای مختلف بارها تاکید کرده بودند که آشوبگران افرادی غیرآشنا و غیربومی بوده اند.

لازم به ذکر است که قاطبه مردم از همان روز اول اغتشاشات، حساب خود را از آشوبگران جدا کرده و نسبت به تخریب اموال عمومی به آشوبگران اعتراض کرده و تذکر می دادند.

جریان اصلاح طلب در مسئله «آبان ۹۸» در جایگاه متهم است، نه شاکی. چرا که «دولتِ اصلاح طلبان» در آبان سال گذشته، یک اقدام لازم و ضروری- اصلاح قیمت بنزین- را به بدترین نحو ممکن اجرا کرد و خسارت های بزرگی به مردم و کشور وارد کرد.

**بجای حمله به منتقدان، به افکارعمومی «گزارش عملکرد» بدهید

روزنامه ایران در گزارشی با عنوان «پاستور، مقصد حمله» نوشت: «این روزها برخی چهره‌های سیاسی، رسانه‌ها و حتی برخی مسئولان کشوری هم مستقیم یا غیرمستقیم دولت را سیبل هدف‌های مواضع سیاسی- انتخاباتی خود قرار داده‌اند. محور مشترک این مواضع هم انداختن توپ مشکلات کشور در زمین دولت بدون توجه به واقعیات و مقدورات و امکانات قوه مجریه است و اینکه دیگر نهادها در مواجهه دولت با جنگ اقتصادی چقدر همکار و همپا هستند؟ این خط خبری و تحلیلی تلاش دارد در حالی که خود را مدعی و مدافع مقاومت در برابر جنگ اقتصادی می‌خواند از زیر بار هزینه‌های آن شانه خالی کرده و در حقیقت دولت را در میانه این مصاف رها کند. این جریان سیاسی به جای آنکه یار شاطر دولت باشند حالا بار خاطر شده‌اند».

متاسفانه رسانه های دولتی اصرار دارند که نقش دولت در ایجاد وضع موجود را انکار کنند.

اکنون بیش از هفت سال است که از آغاز به کار دولت آقای روحانی سپری شده، بنابراین در این مقطع افکارعمومی در انتظار گزارش عملکرد و ارائه کارنامه است.

اما متاسفانه رسانه های دولتی و اصلاح طلب بجای ارائه کارنامه به مردم، همچنان در حال حمله به منتقدان با چاشنی توهین و مظلوم نمایی هستند!

روحانی- مهر ۹۱- با انتقاد از عملکرد دولت وقت گفته بود: «درست است که دشمن به ما فشار می‌آورد، درست است که ما نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم اما آیا خودمان به ملتمان فشار وارد نمی‌کنیم؟ نقدینگی را چه کسی بالا برده؟ تحریم‌ها شروع شد برای این تحریم‌ها چه برنامه‌ای را در نظر گرفتیم آیا واقعا به فکر اقتصاد مقاومتی بودیم؟ ».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 24
  • متین IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    28 7
    کاش یه سایت یا یه پایگاه خبری داشتیم حداقل کسانی که مثل ما مردم عادی نه چپی هستیم نه راستی دوتا نظر میذاشتیم چاپ میشد ...تو این مملکت همه چی میلیه
    • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      27 4
      سرطان افسادات اصلاحات میلی.....
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      8 3
      راستگویی امثال شما از همین نظرت که خبرگزاری مشرق منتشر کرده کاملا مشخص و هویداست
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      22 20
      دنیای فردا، دنیای گفتمان است، نه موشک
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      18 5
      با وجود امثال باوند و زیباکلام و بیگدلی و تاجزاده و آرمین و عبدی و حجاریان و سایر جانوران به اصطلاح روشن فکر که ما ایشان را به نام اصلاح طلبان تهوع آور می شناسیم، نظام ما نیازی به دشمن خارجی ندارد! اگر نتانیاهو می فهمید!!!!!
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      20 2
      به 16:03 ــ دنیای فردا از منظر اربابانت؛ از کف خانه تا به لب بامش از آن من از لب بام تا به ثریا از آن تو ! این موشک خطرناک زشت از آن من آن گفتمان با همه دنیا از آن تو !!
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      16 3
      تا الان که تحریم بودیم ، اختلاس و رشوه و هدیه ، کشور را فراگرفته است ، وای به روزی که تحریم ها برداشته بشه و دلارهای نفتی سرازیر بشن...
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      17 1
      16.03 اشتباهی به نظر سخیف والقایی دشمن" دنیای فردا، دنیای گفتمان است، نه موشک" مثبت دادم دیروز وامروز وهر روز در روابط بین الملل مولفه های قدرت ملی از جمله موشک حرف اول را می زند اگر موشک نداشتیم معلوم نبود چه سرنوشتی داشتیم
    • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      2 0
      در دنیایی که قانون جنگل بر آن حاکم است، باید با کشورهای سلطه گر با زبان قدرت و اقتدار روبرو شد
    • علی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 0
      ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹/ سلام اول که توهین نکنید دوم واقعیت را ببینید سوم با توجه به تجربه 40 ساله راهکار بدهید - و گرنه بد گفتن و تاختن و انتقاد ووو و شیوه گله های زنانه که مشکل کشور حل نمی شود. -
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    11 6
    گویا آقای هرمیداس باوند دچار دمانس شده !!!
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      15 3
      نه عزیزم، اینها همشون یا جیره خور یانکی‌ها هستند یا اینکه منافع غیر مستقیم دیگه ای از رابطه با غرب گیرشون میاد وگرنه هر خری یه بار یه همچین کلاهی سرش بره دیگه توبه میکنه!!!
    • SE ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      14 5
      داوود هرمیداس باوند دشمن ایران است و همدست اصحالاتی های برانداز
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      9 2
      اینکه از ایران خواسته شود انتظارات اسرائیل را برآورده کنه مثل اینست که از آب بخواهند آتش را خاموش نکند و دمانس آقای باوند یعنی همینکه اصول اولیه را فراموش کرده
    • ترابیان IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      13 4
      خاک تو سر افساد طلبان وطن فروش خائن تفرقه انداز که حرف های باوند کودن را بعنوان الگو و تئوری پرداز به جامعه معرفی می کنند باوند تو دانشکده حقوق واحد تهران مرکز یی سواد ترین استاد در بین دانشجویان در زمان ریاست رفسنجانی بر دانشگاه آزاد بود یک وطن فروش به تمام معنا و یک کودن سیاسی است البته رفسنجانی هم می گفت دنیای فردا دنیای موشک نیست و دنیای گفتمان است غافل از اینکه تمام کشورها در رقابت تسلیحاتی هستند بر اساس همین تفکر عوام پسند و کودکانه بود که نوچه اش با کمک افساد طلبان صنعت هسته ای را برای بار دوم با برجام کذایی به عقب راند و می خواستند برجام موشکی و منطقه ای را هم به کشور تحمیل کنند و کشور را دچار سوریه سازی و لیبی سازی کنند لعنت بر افساد طلبان بی هویت که کشور را به قهقرا بردند
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 0
      ایشون از اعضای گروهک ملی-مذهبی هست.
  • LB ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    11 6
    سرمایه اسراییل در ایران زیاد شده. اگر روی وطن فروشی اصلاح طلبان مالیات گرفته میشد، الان مملکت کلی ثروتمند شده بود
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      3 2
      مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    7 2
    سرطان افسادات اصلاحات میلی.....
  • امان الله IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    8 17
    انصاف ووجدان هم خوب چیزیست که البته همه ندارند کاری به بدبودن یابه قول اصولگراها غربزدگی اصلاح طلبان ندارم ولی تصمیم گران شدن بنزین مگربا همفکری سران سه قوه گرفته نشد پس چرا الان همه کاسه کوزه ها داردسر روحانی فقط میشکند البته ملت خودشون به حمدخدا آگاهتر هستند
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      7 7
      چطوری بهایی؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      7 2
      نه نشد دروغ میگی
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      9 2
      سران سه قوه؟؟؟ پس مجلس چه کاره بود؟؟؟
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      11 1
      شما اصلا اخبارو دنبال می‌کنی؟! حتی اگر مخالفت های آقای رئیسی و نامه ی ایشان به رئیس جمهور رو در نظر نگیریم، بحث اصلی نحوه ی اجرای این طرحه. نه گرون کردن اون. نحوه ی اجراش هم به قوه ی مجریه مربوطه. رئیس قوه ی مجریه هم همون باباییه که اخبار مملکتو صبح جمعه از تلویزیون با خبر می‌شه مثلا.
    • ترابیان IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 0
      البته درست می فرمایید مردم آگاه هستند برخی افراد فاسد و معتاد ،قاچاقچی و سگ بغل کن بالاشهری تهران بودند به استثنای کسانی که گول برجام کذایی و دروغ بزرگ دور کردن سایه جنگ را خوردند به این دولت رای دادند که نشانه آگاهی این ملت است همان روحانی که روز قبل در یزد پس از عرض ارادت به خاتمی گفت میدان نفتی کشف کردیم ۷۰ میلیارد بشکه نفت دارد صبح روز بعد قیمت بنزین را سه برابر کرد و گفت من خبر نداشتم تلفن ثابت ۵۰ هزارتومان بود الان ۱۸ برابر کرده و امتیاز آب، برق ،گاز و بقیه خدمات به مردم که چندین برابر شده است
    • IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      1 0
      آی کیو. مجری طرح سهمیه بندی بنزین، دولت تدبیر! و امید! بوده.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 2
    "خواست اسرائیل این است که ایران در میان همسایگانش حضور نداشته باشد." برداریم بریم یه محله دیگه؟
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 2
    واقعا که خیلی خریدالبته اگه به جناب خر توهین نباشه
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    9 2
    دلقک تر از این جناح تا حالا ندیده ام
  • عیدالله عباسی IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 1
    خدا یا ما چی میکشیم از دست این نادانان افراطی شما را به مقدسات که قائل هستید قسم ما را بیشتر از این منزوی نکنیدانسان چقدر عمر دارد ما ده سال مذاکره کردیم دوباره باید چند سال مذاکره کنیم عمرمان تمام میشود دشمن هیچ زمان دشمن اش را دوست ندارد دشمنی اسرائیل با ما بخاطر دینمان است انها به خون ماتشنه هستند چون مسلمانیم میخواهید ازعقایدمان دست بکشیم برویم یهودی بشویم ان موقع میشم دشمن خدا خداوند پس برای چی حضرت محمد .ص. را برای چی به پیامبری یرگزید
  • محمد IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 0
    عیب اصلاحات اینه که میخوان اقتصاد رو با رفع تحریم درست کنن و بهمین خاطر هر کاری میکنن و باقی عیب ها بمانند. متعصفانه این طرز تفکر ریشه ایه و درست بشو هم نیست.کلن ذهنیتی غربگرا و تجملگرا دارن و این باعث تنفر من نوعی میشه. اینها دلایل عدم صلاحیت این افراد برای پستهای مهم هستش کسانی اینو باید بخونن که راحت به بقیه تهمت تعصب سیاسی میزنن.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 1
    خود فروختگان خفه شوند
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 2
    روزنامه معلوم الحال شرق با هرچی معلوم الحالتر از خودش صحبت میکنه و در نهایت به نتایج تخیلی هم میرسه.که فقط در وهم و خیال قابل تصور است نه در واقعیت کلام و این رسم بجا مانده از این جماعت جز به بدبختی و ذلت ختم نمی شود و جالبتر اینکه عبرت هم نمگیرند . و در حماقت خود ساخته جاودانه می مانند.
  • مهدی رنجبر IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    7 1
    ابویی که شماباشیداولندش درقبال چه آمریکاوغیره توبه گرگ مرگ دروغ گوترین چیه گفته امام شیطان بزرگ نمیشه اعتماد کرد ازاونابدتر به جای ایران مقتدر ایران سست وضعیف می خواهید همان طور که ازبرجام کوه ساختید هرچند آمریکا ازبرجام خارج شدولی باز زیاده خواهی می کنند میگم آدم بمیره بهتره باخفت زندگی بکنه شما دوست نداری از ایران برو مانیازی به شما نداریم شماازدشمن دشمن ترید
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 1
    من نمی دونم ایشان چقدر سواد داره ولی اصلا فهم نداره شایدم نفع ایشان در اطهار نطر به نفع آمریکاست
  • فرزند ایران IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    اصلاح طلب،اصولگرا،لیبرال،و ... اینها فقط یک اسم هستند فی الواقع همه ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودنمان افتخار میکنیم،اما این افتخار زمانی ارزنده تر خواهد بود که ما با هر سلیقه و تفکر،جدای از قوم قبیله و کیش و مذهب،بزرگترین هدفمان آبادانی و عمران ایران عزیز و همه تلاشهایمان برای سرافرازی ایرانیان در سطح جهانی باید باشد.مطمئنا رشد و تعالی ایران در همه زمینه ها دوستان را امیدوار و دشمنان را مایوس خواهد نمود و اما سخن پایانی ام پاسخ رئیس جمهور مالزی در جواب هیئت ایرانی که پرسیده بودند شما چطور و چگونه به این جایگاه رسیدید؟جواب داده بود امریکا همانند یک گاو شیرده است لیکن ما پستان هایش را چسبیده ایم و شما شاخ هایش را ... دنیای امروز که اصطلاحا به دنیای گفتمان تبدیل شده،هیچ کشوری با دشمنی علیه دیگران و دشمن تراشی بر علیه خودش،پیشرفت نکرده و نخواهد کرد.چرا که همه توان و انرژی خود را به جای ایجاد عمران و آبادانی کشور باید معطوف و مصروف دشمنان خود کند بنابرین بودجه و انرژی کشور صرفا برای مقابله با دشمنان هزینه میشود.
  • علی پوراحمد IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    اخه چی میشه به این افراد گفت . دست کج مدیران باعث اوضاع بد امروز جامعه است نه مسائل دیگر . اگر هزاران میلیارد دلار وارد ایران بشود تا این افراد با این نگرش هستند هیچ کاری صورت نخواهد گرفت جز ماندن یک بدهی سنگین روی دست مردم . این اقایان که چمدانها را میبندند و میروند ان طرف اب با اموالی که از بیت المال به غارت برده اند . تا زمانی که قانون اجراء نشود همین است .
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    اسرائیل اهدافی را دنبال میکنه ایران مزاحم ان هست. میخواهد بر منطقه حکومت کنه و کشور گشایی را ادامه بده. ب همین دلیل اروپا روسیه و چین و غیره هم مخالف هستند. چون هم رقیب اقتصادی انهاست و هم کشور اتمی هست. از همه بیشتر ایران هم نسبت به این موضوع حساس است ب چندین دلیل. اول از لحاظ مذهبی. مذهب برای اسراییل اول ابزار هست دوم اعتقاد. هدف بزرگ اسراییل بدست گرفتن و کنترل مذاهب است. همگرایی ایران با مسلمانان مخصوصا شیعه راه را به خارج از مرز باز میکند. گزینه مهمی است که ایران بغیر از ترکیه از طریق عراق و لبنان ب دریای مدیترانه دسترسی داشته باشد و اسرائیل مخالف قطعی این جریان است. در حقیقت میخواهد منابع و مذاهب را بنفع خود در اورد.
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    شما بفرما چطور وضع مردم را میخوای درست کنی وحالا که میگی یکسره با آمریکا واسراییل در تنش باشیم خوب بزار باشیم ولی اگر که شما راهشو بلدید بیا هم با آمریکا واسراییل دشمنی بکنیم وهم وضع مردم را درست کنید ا اگر ما اینحرف را میزنم طالب آمریکا واسراییل نیستم فقط میخوام از این بدبختی وگرانی راحت بشیم
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 0
    آخر تا کی باید این ملت به خاطر افکار معیوب یه عده زینفع بدبخت باشن
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 1
    اگر آمریکا هر حزبی باشد، بخواهد با ایران روابط داشته باشد اولا عذرخواهی از ایران در سازمان بین الملل، دوما متعهد شود که هیچ دخالتی مستقیم وغیر مستقیم در کلیه زمینه ها نداشته باشد واگر اثبات شود خسارت بپردازد ونمره منفی تلقی می گردد، هزینه وخسارت ایران در دوران قبل وبعد از انقلاب اسلامی پرداخت وکلیه اموال وپول ایران را آزاد، کلیه تحریم ها برداشته، در رابطه با سیستم دفاعی ایران دخالت نکند،
  • حسين DE ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    5 1
    آقاى هرميداس شما اصلاح طلبان واقعاً كم سواد و فاقد هر نوع درك و شعور و معرفت سياسى هستيد،اولا" در دوران اوباما اكثر دولتمردان يانكيها صراحتا" عنوان كردند بعد ازين نوبت برجامهاى بعدى است خب اين يعنى چه؟يعنى اينكه مسئله موشكى و توان دفاعى ايران و همكارى ايران با كشورهاى منطقه در جهت مبارزه با تروريسم بين الملل مورد مذاكره قرار گيرد ونهايتا"بلائى كه برجام اوليه بر سر توان هسته اى ما آورد برجامهاى بعدى ما را در همه زمينه ها كاملاً خلع سلاح و تسليم اربابان آمريكائى تو و جريان اصلاح طلب كند،منافع ايران اقتضاء ميكند كه تنها به توان و امكانات داخلى تكيه كند نه اينكه كدام الاغ و يا خر جديدى مجدداً وارد كاخ سفيد شود،اين نهايت بدبختى و فلاكت يك كشور و يك ملت است كه سرنوشتش در گرو نتايج انتخابات آمريكا باشد،تو گفتى اگر تحريمها بطور كلى لغو شود بايد اصلاحاتى در برجام صورت گيرد منظورت از اصلاحات جديد در برجام چيست؟شماها كه همه چيز رو داديد رفت البته شما اصلاح طلبان خيلى خوب بلديد بديد و فقط وعده بگيريد،در ضمن قرارداد بيست و پنج ساله ايران و چين گام بسيار بلندى است در جهت نابودى تحريم هاى اربابتان آمريكا و شركاى اروپائى اش و اين قرارداد در صورت اجرائى شدن اثر تمامى تحريمها را از بين خواهد برد شماها چرا نگران هستيد؟
  • احمد IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 0
    مشرق چرا اراجیف این فرد را منتشر کردید!!
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      0 0
      برای روشنگری و نمایان شدن ماهیت جریان تحریف
  • مهدی IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 2
    ما که به گرانی وتحریم گرفتار شدیم‌ دیگه اب از سرمون گذشته لاقل سپاه وارتش بزنند اسراییل را با خاک یکسان کنند نباید بزاریم اسراییلی که ما را گرفتار تحریم وگرانی کرده اب خوش از گلوش پایین بره
  • maximoos IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 1
    رو که رو نیست،، سنگپای قزوین پیش این یارو که کروات زده کم میاره، ایکاش این جماعت لجنخوار میفهمیدند که چه خونهایی دادیم تا ذلیل نباشیم
  • ناشناس IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    به آندسته از ساده لوح ها و فریب خورده ها و مزدوران داخلی تنها راه برداشتن تحریمها نابودی استقلال آزادی و تجزیه ایران و در نهایت نابودی انقلاب جمهوری اسلامی ایران عزیز ماست قسمت آخر فیلم مختار نامه و امان دادن ال زبیر و گردن زدن همه یاران مختار با دست های بسته را ببینید شاید عده ای از شما بیدار شوند و اینقدر نق نق نکنید
  • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    نمی بینند که آمریکایی ها بعد از هر اقدام علیه ایران فورا دست به مصاحبه مطبوعاتی می زنند که اقدامشان موجب تغییر رفتار ایران شده و نتیجه ی خوبی داده. در واقع شما با تایید ادعای آن ها موجبات فشار بیشتر دشمن را فراهم می کنیم و بهشون میگید تا پیروزی فقط یک قدم باقی هسن. شما مسئول در توهم ماندن دشمن هستید. اگر این قدر به پیروز شدن نزدیک اعتقاد نداشتن شاید دست از دشمنی بر می داشتن.
  • مجید حیدرزاده IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 1
    یعنی ... تر از اصلاح طلبان در تاریخ وجود ندارد
  • NL ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    امیدوارم نظام فکری اساسی برای حل مشکلات اقتصادی که درگروسیاست خارجی است بکند همیشه کوتاه آمدن در مسائلی مهم، دلیل بر ضعف نیست
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 1
    هروقت امریکا از منطقه ما گورشو گم کرد و رفت اونوقت ایران مجاز خواهد بود اندکی از حضورش در همسایگان را کمرنگ کند. شما اسرائیلی ها هم چیزی به پایان عمرتان باقی نمانده و سعی کنید شنا یاد بگیرید چرا که همه شما صهیونیستهای آشغال را به دریا میریزیم
  • عطاالله IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    هرجا سخن از اصلاح طلبان است نام نفاق و خیانت می درخشد........
  • محسن IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    من نمیدونم این اصلاح طلبها دیگه باید چکار کنند که دیگران متوجه بشن که اینها وفادار به این مملکت نیستند و ذلتبسته غربیها هستند؛ ایران تا کی باید از این جماعت ضربه های مهلک بخورد
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    برطرف کردن نگرانی اسرائیل . یعنی چرا انقلاب کردین . که استقلال و قدرت در زمینه های مختلف و نفوذ انقلابی در پی داشته باشه . فوقش شاه را سرنگون میکردید . دیگه همان عقیده دولت اول انقلاب (بازرگان) خوب بود . حتی تا حدی مجلس اول . چه پسرای خوبی . این ایران انقلابی مد نظر هست . پپسی براتون باز بکنم ؟
  • مهندس م ش از آمریکا US ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    4 0
    من از طرفداران مقاومت و ۱۰۰% مخالف کاستن توان نظامی و دفاعی هستم، حتی معتقدم به داشتن بازدارندگی هسته‌یی (با اجازه رهبری). اگر مذاکره‌ای در آینده باشد به هیچ عنوان نباید توان دفاعی، هسته‌ای یا منطقه‌ای ایران را معامله کند بلکه ایران و مقاومت از یک طرف با آمریکا و اسراییل از طرف دیگر به یک تفاهم عدم تعرض برسند مانند توافق پیامبر با کفار، که شامل تعرض نظامی و اقتصادی است. به این ترتیب همه تحریمها به هر عنوان برداشته میشود، مقاومت به قدرت خویش میافزاید بدون محدود کردن خود، و کوچکترین تعرض نظامی یا اقتصادی از سوی دشمن موجب شکستن توافق میشود. این طور نه از توان نظامی کم میشود، نه اینکه دشمن میتواند مانند برجام دست به سر کند. اسراییل هم دیگر جرات تعرض نخواهد داشت و خود به خود مضمهل میشود. البته بعید میدانم استکبار با چنین شروطی موافقت کند ولی‌ باید تمرکز مذاکره بر این باشد نه کم کردن توان خود.
  • صبا US ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    1 0
    آخه نظرات ایشون چه ربطی به مشرق نیوزداره بعدشم تا یکی پیدا میشه حرف حقو میزنه و واقعیتو میگه شماها بجای اینکه از شهامتش بگید بهش حمله میکنید پس آزادیه بیان چی میشه مگه قرار نیست هرکسی بتونه نظرشو بگه مثل شما عزیزان که گفتین پس اجازه بدین دیگرانم نظرشونو بگن
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
      0 0
      بله دقیقا درست هست هرکسی میتونه نظربده ولی متاسفانه....
  • رحمن IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    شما و متحدانتان کثیف هستید و آرزوی تسلیم ایران را بگور خواهید برد از خلیج فارس باید بیرون بروید در خلیج‌فارس دست برتر با ایران است در خواب ببینید ایران موشکهایش را نابود کند شما در منطقه فقط دزد هستید .بزودی موشکهای ایران به آمریکا خواهد رسید گورتان را از منطقه بکنید.آدم کشهای حرفه ای و جنگ خواهان و فتنه گران دانشگاه دیده پوز شما را بخاک خواهیم مالید این ایران ایران گذشته نزدیک مثل زمان شاه نیست.ایران به هویت واقعی خود برگشته .دروغ گویان.. فساد و تباهی را برای مردم مظلوم آمریکا آوردید راکفلر ها دنیا را بفساد کشانده اند نفوس عالم را کشته و یا تباه کرده اند فرصت دست اندازی دولت آمریکای فاسد بر دنیا تمام شده است .آمریکا نه تنها فساد را بر روی زمین گسترانده بلکه این فساد به آسمان هم کشیده شده است.فرو بروید در عذاب الهی و بزودی مردم رنجکشیده آمریکا از دست غاصبان فاسد دنیا پرست نجات خواهد یافت.
  • IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    2 0
    سلام هر چه بدبختی مردم ایران دارند فقط مقصر اصلی این اصلاح طلبان غربزده هست با بی تدبیری اقتصاد واختلاس سرمایه ایران به فنا بردن
  • حسین IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    2 0
    عجب نفهمهای هستند اینا ولی بیشتر به نفوذی آمریکا شبیه هستند
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    2 0
    غلط کرده اون کسی که میگه دنیای فردا دنیای گفتمان است نه موشک، اگر قدرت دفاعی نداشته باشی لحت می کنند می فهمی
  • قاسم باوی IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    2 0
    این خاک برسر ترسو شماازاسرائیلیها بدترید افساد طلبان
  • DE ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    3 0
    اگر نگرانی اسرائیل را برطرف کنیم، تحریم‌ها لغو می‌شود.ما بخیل نیستیم دامن بپوشید آرایش بکنید بروید پیش نتانیبو اینقدر نگرانیش رو برطرف کنید که دیگه حال نگران شدن نداشته باشه همونجا هم پیشش بمونید باز نگران نشه یه وقتی.
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    این دیگه کیه داوود هرمیداس!... اسمش که شاید یهودی عبری باشه!؟ شاید البته... این اصلاح طلبای مخفی نکبت کی گم میشن!؟
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    باز شما این اسرائیل کودک کش و نارحت کردید چرا اخه مگه نمی بینید این اصلاحححح طلبان منتظر فرصت ناراخت میشن چون همه چیشون به کد خدا واسرائیل وابسته است بی انصافا
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    بی خود نگفته نتانیاهو که اصلاح طلبان ذخیره های اسرائیل درایران هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس