کد خبر 1124652
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
اولیایی: حرف‌های مدیران استقلال به این تیم آسیب رساند

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: حرف‌های مدیران استقلال برای این تیم بحران درست کرد، من به او توصیه اکید دارم چند مشاور استقلالی و دانا کنار خود داشته باشد.

به گزارش مشرق، «کاظم اولیایی» مدیرعامل باشگاه استقلال درباره اتفاقات این روزهای استقلال حرف می‌زند، او حرف‌های جالبی را بر زبان آورد که متن آن در زیر از حضورتان خواهد گذاشت.

به عنوان مدیرعامل اسبق استقلال نظر شما درباره حرف‌های جدید احمد سعادتمند چیست؟

واقعیت این است که از قول من برای احمد سعادتمند بنویسید که این ره که تو می‌روی به ترکستان است.

چرا؟

برای اینکه استقلال آینده را در پیش دارد و شخم زدن گذشته دردی را دوا نمی‌کند، ایجاد بحران مصنوعی و جدید بحران بزرگ استقلال را از بین نمی‌برد و اینها درس‌های مدیریتی است که باید رعایت شود.

منظورتان حرف‌هایی است که درباره چند بازیکن استقلال بر زبان آورد؟

آن حرف‌ها بحران درست کرد، من به سعادتمند توصیه اکید دارم چند مشاور استقلالی و دانا کنار خود داشته باشند، مشاورانی که در حال حاضر به سعادتمند مشاوره می‌دهند او را وارد چالش می‌کنند. حمله کردن به تیم و بازیکن، شایسته مدیر ارشد استقلال نیست. اینکه بخواهیم همه را زیر سوال ببریم دو معنا می‌تواند داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

مقاومت سعادتمند برابر فشار وزارت؛ استعفا نمی‌دهم

چه معنایی؟

یا مشاورین خوبی کنار احمد سعادتمند نیستند یا کاسه‌ای زیر نیم کاسه است که ما از آن خبر نداریم.

یعنی نباید او افشاگری می‌کرد؟

زدن این حرف‌ها آینده استقلال را درست می‌کند؟ الان هوادار دنبال چه چیزی است؟ اگر او از این اتفاقات را در قطر دیده بود باید برخورد جدی صورت می‌داد نه اینکه الان از آن حرف بزند. با بیان این حرف‌ها چه می‌شود؟ استقلال از گروه خود در آسیا صعود می‌کند؟ یا حاشیه‌هایی که وجود داشت از بین می‌رود.

به هرحال اتفاقاتی بوده که در قطر افتاده است؟

مگر می‌شود بازیکن در اردو برنامه نداشته باشد، ساعت غذا و خواب مشخص است، این برنامه در تیم‌های محلی هم وجود دارد، اگر برنامه نداشتند که خودشان در قطر بودند و باید از مربیان می‌خواستند که برنامه‌ای را تدوین کنند که همه مسائل در آن لحاظ شده باشد. مدیرعامل برای چی به اردوی تیمش می‌رود.

برای نظارت.

 دقیقا، مدیرعامل برای نظارت به مسافرت می‌رود نه گشت و گذار؟ مدیران ارشد همراه تیم به اردوها می‌روند که نظم برقرار باشد؟ او باید به این پرسش‌ها پاسخ دهد.او باید بگوید تیم نظم داشت یا خیر و اگر نظمی حاکم نبود مقصر اصلی خودش هست. حضور فیزیکی یک مدیر که فایده‌ای ندارد بلکه باید این حضور به خروجی مثبت منجر شد. من می‌گویم سعادتمند نباید حرف می‌زد، او باید به دنبال عمل باشد و تیمی را بسازد که برای فصل آینده بتواند به موفقیت برسد و دل هواداران را که سال‌هاست خون است خوشحال کند.

دوباره ماجرای استراماچونی مطرح شد؟

بله و من می‌گویم ماجرای استراماچونی چه زمانی می‌خواهد به پایان برسد؟

 حرف‌های جدیدی که مطرح شد ابهامات را افزایش داد. اگر حرفی می‌زنید باید به باشگاه کمک کند نه اینکه بر مشکلات باشگاه بیفزاید. من علیرغم اینکه در باشگاه استقلال سمتی ندارم اما در این چند روز، چند بار برای سعادتمند پیغام فرستادم به او توصیه کردم بدون توجه به حاشیه تیم را برای آینده آماده کند. شما می‌دانید در این ۴۸ ساعت من بیشترین تماس را از چه کسانی داشتم؟

چه کسانی؟

امروز من بیشترین تماس را از پیشکسوتان استقلال داشتم که از رفتار سعادتمند شاکی بودن؛ آنها دلشان می‌خواهد استقلال که خانه‌شان است آباد باشد نه اینکه یکی تبر بر دارد و ریشه آن را بزند.

اختلاف با مجیدی نیز یک جام را از استقلال گرفته این را قبول دارید؟

در حال حاضر با گذشته کاری ندارم، فرصت آسیایی بود فرصت قهرمانی در جام حذفی بود که از دست دادیم و باید به جای پرداختن به آنها به آینده توجه کنیم . من نقد دارم که چرا ایشان به گذشته بر می‌گردد و بنابراین نمی‌خواهم از گذشته حرف بزنم. هواداران استقلال آزرده خاطر هستند و برای همین هواداران باید تیمی پر قدرت بست که برایشان پیام آور شادی باشد نه جوسازی کرد.

استقلال بدون مربی بازیکن جذب کرد، این اشکال مدیریتی نیست؟

بدون سرمربی بازیکن جذب شد، این اتفاق در تیم محلات  هم رخ نمی‌دهد، چرا باشگاه استقلال کمیته فنی ندارد، در تمام باشگاه‌های معتبر دنیا اعضای کمیته فنی نقش پررنگی دارند و بازیکنان با نظر آنها جذب می‌شود و پرسش خیلی‌ها از مدیرعامل استقلال این است که بازیکنان جدید با نظر چه کسی جذب شدند. اینکه سند مرغوبکار و کمپ زنده‌یاد ناصر حجازی به استقلال زده شد سهم احمد سعادتمند نیست و او نباید این موضوعات را به نام خودش مصادره کند چرا که سال‌ها برای آن زحمت کشیده شد .

برای آینده و درست شدن شرایط چه پیشنهادی می‌دهید؟

کمیته فنی، انسجام و برنامه چاره کار استقلال در این سه چیز است.باشگاه استقلال این همه پیشکسوت دارد که هر کدام از آنها سال‌ها برای این بازی کرده و به خوبی تیمشان را می‌شناسند و می‌توانند به استقلال کمک زیادی کنند اما از آنها استفاده نمی‌شود.

سرمربی استقلال ایرانی باشد یا خارجی به نظر شما؟

نظری ندارم. من می‌گویم سرمربی استقلال را باید کمیته فنی که منتخب پیشکسوتان است انتخاب کنند. اگر این اتفاق رخ دهد پیشکسوتان می‌توانند برنامه او را بگیرند مورد مطالعه قرار داد و بهترین گزینه را انتخاب کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس