«خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» چه کردند؟

جلد دوم کتاب «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» از سوی مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر شد

به گزارش مشرق، جلد دوم کتاب «خواص انقلاب در لحظه‌های حساس» منتشر شد. در جریان فتنه سال‌های ۷۸ و ۸۸ و بعد از آن، رهبر معظم انقلاب اسلامی مکرر از خواص انقلاب و ضرورت‌ها و بایسته‌های مربوط به آنان سخن گفتند و از مردود شدن بعضی از خواص در جلسه امتحان یعنی رخدادها و وقایع این سال‌ها، خبر دادند.

در این کتاب، چهار تن از شخصیت‌های انقلاب مورد بررسی قرار گرفته و علاوه بر زندگینامه آنان، لحظه‌های حساس فراروی هر یک از آنان و موضع‌گیری و اقدامات آنان در این لحظه‌ها، مطرح و تدوین شده است. این شخصیت‌ها عبارت‌اند از: سیدمحمد موسوی خوئینی‌ها، سیدمحمد خاتمی، آیت‌الله مهدوی‌کنی و آیت‌الله محمد جنتی.

تبیین عملکرد و عاقبت این خواص علاوه بر بازخوانی تاریخ انقلاب و وقایع و رخدادهای حساس آن، در شناخت شخصیت‌ها و چرایی مردود شدن یا قبول شدن آنها در جریان مسائل انقلاب، مایه بصیرت بوده و دارای درس‌ها و عبرت‌های فراوان است که جامعه بخصوص جوانان در گام دوم انقلاب به آن شدیداً احتیاج دارند. در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«بیشترین بار امانت سبک زندگی ایمانی، اعتقادات و استقامت یک ملت، بدوش آگاهان و زبدگان و زمامداران آن ملت است. هرگاه اینان با بصیرت، پاکدست، مؤمن، امانتدار، با استقامت و مدبّر بوده‌اند تحولات آن ملت، به جهت مثبت حرکت کرده و سازنده و پیش برنده و عزّت‌بخش خواهد بود و بالعکس، اگر فاقد این خصوصیات باشند، در تنزّل و عقب ماندگی و فساد جامعه تأثیرگذار خواهند بود. با توجه به این نقش است که دشمنان نظام دینی جمهوری اسلامی، عمده هدف و آماج توطئه‌های خود را متوجه خواص جامعه می­‌کنند تا ذهن و محاسبات آنها را عوض کرده و از این طریق مردم را به سمت خواسته‌های خود سوق دهند.»

ویژگی‌های این کتاب عبارت‌اند از: تبیین تاریخ انقلاب اسلامی در قالب بررسی شخصیت‌های انقلاب، تأکید بر حوادث عبرت‌آموز انقلاب و مستند بودن در عین تحلیلی نبودن بررسی‌ها.

این کتاب در ۲۷۲ صفحه رقعی و با قیمت ۳۰هزار تومان از سوی مؤسسه فرهنگی هنری قدرولایت منتشر و توسط سعید میرزایی تألیف شده است. جهت سفارش این کتاب با شماره‌های ۶۶۴۱۱۱۵۱-۰۹۳۵۲۳۰۰۵۶۴ تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس