بورس نمایه

افراد حقیقی امروز دو هزار میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک ایران زمین بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود دو هزار میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۱۱هزار و ۱۳۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۳درصد یعنی سه هزار و ۶۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۸ درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

برترین گروه‌های بورسی +جدول

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری"، "فلزات اساسی" و "خودرو و ساخت قطعات" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "محصولات شیمیایی" و "سرمایه‌گذاری‌ها" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وزمین»، «خودرو» و «وآیند» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «تاپیکو»، «شفن» و «وسپهر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک ایران زمین معادل ۲۶۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با برتری ۱۸۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۷ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۳ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۳۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم دو هزار و ۵۰۰میلیارد تومان بود.

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • NL ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    با اون قیمت سکه و دلار و این بورس،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس