آتش‌سوزی‌های کالیفرنیا، تاثیرگذار بر انتخابات آمریکا

آتش سوزی‌های پی در پی در کالیفرنیا آن هم در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل شده و انتقادها را از سیاست‌های نادرست وی در خصوص مسائل اقلیمی و آب و هوایی افزایش داده است.

به گزارش مشرق، مقامات ایالت کالیفرنیای آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند آتش سوزی‌های ویرانگر جدید در شمال این ایالت منجر به کشته شدن سه نفر دیگر شده است. این در حالی است که وزش بادهای شدید سبب شعله ورتر شدن آتش در این ایالات شده و کار را برای مهار آن دشوارتر کرده است.  

گفته می‌شود این سه نفر در اثر آتش سوزی سریع در غرب منطقه ردینگ (شهری در شمال کالیفرنیا) کشته شدند، جایی که بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر مجبور به تخلیه منازل خود شده و جزییات دیگری در این خصوص ارائه نشده است.

اما در حالیکه ایالت‌های غرب آمریکا مدت‌هاست در شعله‌های آتش می‌سوزند و باوجود امکانات پیشرفته هنوز مهار نشده، دولت» دونالد ترامپ» مهمترین اولویت خود را به پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو داده است. روز یکشنبه نیز آتش سوزی دیگری در یک مایلی یک بیمارستان در ایالت کالیفرنیا رخ داد و همین امر منجر به خروج ۵۵ بیمار از آن شد.  

در سال های اخیر از جمله در آتش سوزی اکتبر ۲۰۱۷ (مهر۱۳۹۶)آتش سوزی تابس (Tubbs) که در شمال کالیفرنیا رخ داد و منجر به کشته شدن ۲۲ نفر شد، آمریکا شاهد تخریب بیش از پنج هزار و ۶۰۰ خانه و ساختمان بود.  

«کامالا هریس» سناتور دموکرات کالیفرنیا و نامزد پست معاونت ریاست جمهوری ۲۰۲۰، روز دوشنبه در توییتی نوشت: «این فصل آتش سوزی تاریخی رو پایان نیست. دوباره می‌گویم، اگر به شما دستور داده شد فورا تخلیه کنید. به مقامات محلی گوش فرا دهید». 

ایالت کالیفرنیا هرساله با آغاز شهریورماه و به دلیل وضعیت گرم و خشک آب وهوایی شاهد وقوع آتش سوزی‌های بسیاری است. ضمن آنکه مطالعات بیشمار، آتش سوزی‌های مکرر و شدید سال‌های اخیر این منطقه را با بحران آب و هوایی مرتبط دانسته است. به گونه‌ای که شرایط اقلیمی خشک‌تر و گرمتر، آتش سوزی بیشتری در پی دارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد آتش سوزی‌های کالیفرنیا در ۹ ماهه نخست سالجاری، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین را سوزانده که در تاریخ آتش سوزی‌های این ایالت بی‌سابقه است و باعث کشته شدن ۲۶ نفر و تخریب بیش از هفت هزار ساختمان شده است.  

اما در حالی که طی چند روز اخیر میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های آمریکا در آتش سوخته‌اند و آسیبی جدی به محیط زیست این کشور و جهان وارد شده، ترامپ برای فرار از مسؤلیت و توجیه خروجش از پیمان اقلیمی پاریس (پیمانی در ارتباط با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای)، سوء مدیریت مدیران محلی در امر جنگل داری را علت این آتش سوزی‌ها اعلام کرده است، در حالی مسئولیت همین مدیران هم به عهده شخص وی است.  

وی که تمرکز چند ماه اخیر خود را بر روی کارزار تبلیغاتی جهت شرکت در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری گذاشته است، برای فرار از انتقادات از نحوه مدیریت داخلی و سیاست خارجی، جز فرافکنی چاره‌ای ندیده و به هر نحو ممکن سعی دارد از زیر بار مسولیت ملی و تخریب محیط زیست جهان شانه خالی کند. اما آتش سوزی‌های مستمر و پی در پی آن هم در آستانه انتخابات آمریکا به پاشنه آشیل ترامپ تبدیل شده و انتقادها را از سیاست‌های غلط او در خصوص مسائل اقلیمی و آب و هوایی افزایش یافته است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    مرگ بر بایدن شیره ای و ترامپ گاگول....
  • IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا جنایتکار تروریست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس