هر کجا لازم باشد شفاف‌سازی و عذرخواهی می‌کنیم/تلاش بی محابا یک جریان سیاسی برای تخریب مجلس - کراپ‌شده

نماینده مردم کلیبر در مجلس گفت: اگر انتقادات از طرف مردم باشد، با روی باز می‌پذیریم و هر کجا لازم باشد شفاف‌سازی و عذرخواهی می‌کنیم.

به گزارش مشرق،  حسین حاتمی در مورد دلیل حواشی ایجاد شده اخیر پیرامون عملکرد مجلس دوره یازدهم  اظهار داشت: حساسیت روی مجلس یازدهم بنا بر دلایلی بالا است، چرا که در سخت‌ترین شرایط کشور رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را در اولویت قرار داده و از مسئولان آن را به طور جدی پیگیری می‌کند طبیعی است که تبعات این پیگیری و حواشی آن باعث شود  که این مجلس مورد رصد و پایش قرار بیشتری قرار گیرد .

آرمان‌گرایی و انقلابی بودن مجلس یازدهم را متفاوت و متمایز از سایر ادوار مجلس کرده است

وی ادامه داد: ویژگی‌های مجلس یازدهم همچون آرمان گرایی، انقلابی بودن و فاکتورهای ارزشی که مترتب بر آن است، از دیگر دلایلی است که این مجلس را متفاوت و متمایز از سایر ادوار مجلس قرار داده است.

حاتمی تصریح کرد: افرادی با دیدگاه‌های سیاسی و جناحی تلاش می‌کنند تا مانع موفقیت مجلس یازدهم شوند، چرا که رویکرد انقلابی و جهادی و حرکت در مسیر تحول‌گرایی این مجلس را در تضاد با اهداف سیاسی خود می‌بینند و برای برهم زدن آرامش در فضای تقنینی کشور برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی یادآور شد: تنها حدود ۳ ماه و نیم از عمر این دوره از مجلس گذشته است، اما افرادی مغرضانه تلاش می‌کنند تا سطح انتظارات عمومی را نسبت به عملکرد آن بالا ببرند و با ایجاد حواشی آستانه تحمل مردم را پایین بیاورند و عاملی برای قضاوت زودهنگام علیه مجلس و نادیده گرفته شدن ویژگی‌های ارزشی آن شده‌اند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: سازوکارهای حاکم بر مجلس و پشتیبانی‌های مبهم و بعضا غیرمتعارف باعث ایجاد حواشی می‌شود. کما اینکه برای نمایندگان وقتی نتوانستند خانه سازمانی تحویل دهند، وام به شرط کسر از حقوق دادند که مشکلات و حواشی ایجاد شد. به جای کمک هزینه دفتری که سر جمع دریافتی نماینده را بیشتر نشان می‌دهد می‌توانند در شهرستان‌ها  ساختمان خانه ملت و خودرو را حداقل تراز یک بخشدار تامین و به نام مجلس تجهیز و مهیا کنند و نماینده را از حواشی و حرف و حدیث‌ها مبرا کنند، اما چون این سازوکارها فراهم نیست نماینده و مجلس زیر سوال می‌رود.

نماینده  کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی افزود: تحویل واکسن آنفلوآنزا نیز موضوع جدیدی نیست و طبق روال ادوار گذشته مجلس صورت گرفته است و یک کار اداری در حیطه امور اداری و معاونت بهداشت و درمان مجلس بوده است و نمایندگان درخواست و دخالتی در آن نداشتند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر این انتقادات از طرف مردم باشد، با روی باز می‌پذیریم و هر کجا لازم باشد شفاف‌سازی و عذرخواهی می‌کنیم، چرا که آنها موکلان و ولی نعمتان  ما هستند، اما به نظر می‌رسد یک جریان سیاسی پشت صحنه در  تخریب مجلس بی‌محابا تلاش می‌کند برای مثال نماینده‌ای که سه دوره نماینده بوده و سه دستگاه خودرو گرفته الان معترض خودروی واگذاری به نمایندگان است.   اینجاست که این قبیل انتقادها از مدار صداقت خارج می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • US ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    نماینده‌ای که سه دوره نماینده بوده و سه دستگاه خودرو گرفته الان معترض خودروی واگذاری به نمایندگان است. چرا اجازه میدین همچین موجودی بهتون حمله کنه؟ سه تا خودرو گرفته؟ اینو با رسانه های متعدد چنان بکوبن توسرش و سرشون که جرات نکنن لب از لب باز کنن. واقعا نمی دونین سعی دارن مدام براتون حاشیه درست کنن تا نتونین باری ازدوش مردم بردارین یا دست کم دیرتر این کار رو کنین تا فشار رو مردم رو حفظ کنن ؟ از لاک دفاعی بیایید بیرون
  • علی اصغر قاسم پور IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    آرمانگرایی فقط در جناح اصولگرا بودن خلاصه نمیشه، انگار بقیه ی مجلسیها در ادوار قبل آرمانگرا نبودن! تا آرمان را چه گونه معنا کنیم. آرمان اگه در جهت رشد و پیشرفت و رفاه و عدالت اجتماعی و سر و سامان گرفتن اوضاع و این مقوله ها باشه خوبه وگرنه اگه بالعکس و فقط در شعار خلاصه بشه که آرمان و ایده آل نیست، اگه با عقلانیت و مسیر درست پیمودن و مصون نگه داشتن کشور از آسیبها و ضعف بنیه ی کشور و حرکت هوشمندانه به سمت موفقیت و ترقی مملکت باشه خوبه، وگرنه به بهانه ی آرمان راهی غیر عقلانی پیموده بشه و ملت گرسنه بمونن و بعد لقمه ای بخور و نمیر بهشون بدی که آرمان نیست، کشتی کشور رو باید از آسیب طوفانها محفوظ نگه داشت و به ساحل نجات رساند نه در وسط مسیر گرفتار طوفان کرد و بعد دلداری داد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس