روحانی نمایه

آقای روحانی در سال 1391 صراحتاً از بهانه‌جویی‌های دولت دهم که مشکل گرانی‌ها را بر گردن تحریم‌ها می‌انداخت انتقاد می‌کرد و معتقد بود: همه ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت.

سرویس اقتصاد مشرق- آقای روحانی در ماه‌های اخیر، مشکلات اقتصادی کشور را ناشی از تحریم‌های شدید آمریکا عنوان کرده است.

در روزهای اخیر هم آقای روحانی در این باره صریح‌تر موضع گرفته و در واکنش به انتقادات مردم از عملکرد دولت در عرصه اقتصاد، گفت: «مردم برای کمبود و مشکلات در کشور اگر می‌خواهند لعن و نفرین کنند، آدرس این لعن و نفرین، کاخ سفید در واشنگتن است و کسی آدرس اشتباه به آنها ندهد.»

 رئیس‌جمهور تصریح کرد: «یک عده‌ای به خاطر منافع غلط گروهی و باندی به مردم آدرس غلط ندهند. آدرس صحیح تمام جنایات و فشار بر مردم عزیز ایران، واشنگتن دی سی و کاخ سفید و آنهایی است که در این ساختمان هستند و این همه جنایات علیه ملت ایران روا داشتند و شما می‌بینید هر روز فشار و مشکلات را تشدید می‌کنند. پس ما لعن، نفرین و کینه‌مان را به آدرس صحیح و درست بفرستیم، آن کسی که جنایتکار است، کاخ‌نشین کاخ سفید است. منشأ تمام مشکلات مردم از صهیونیسم، ارتجاع و از تندروهای آمریکا است. از این ۳ تا است و امروز فرماندهی این کار در آمریکاست که علیه مردم ایران جنایت می‌کند.»

مواضع اخیر آقای روحانی درباره اینکه مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم‌های آمریکا است، با مواضع او و جریان اصلاح‌طلب و حامیانش در جریان انتخابات سال ۱۳۹۲ کاملاً متفاوت است. در آن مقطع، آقای روحانی، اصلاح‌طلبان و منتقدان دولت دهم معتقد بودند ریشه مشکلات اقتصادی کشور از جمله تورم و نابسامانی ارزی، سیاست‌های اقتصادی دولت است.

آقای روحانی هم صراحتاً از بهانه‌جویی‌های دولت دهم که مشکل گرانی‌ها را بر گردن تحریم‌ها می‌انداخت انتقاد می‌کرد و معتقد بود: همه ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت.

در ادامه مروری داشته‌ایم به اظهارات آقای روحانی و همفکران دولت (منتقدان دولت‌های قبل از حسن روحانی) نسبت به نقش تحریم‌ها در مشکلات اقتصادی کشور.

علی لاریجانی

۲۸ تیر ۱۳۹۱

سهم تحریم در مشکلات کنونی اقتصادی کشور ۲۰ درصد است و مسئولان باید علت‌های دیگر این موضوع را ریشه‌یابی و بررسی کنند.

حسن روحانی

۲۳ مهر ۱۳۹۱

درست است که دشمن به ما فشار می‌آورد، درست است که ما نیاز به اقتصاد مقاومتی داریم اما آیا خودمان به ملتمان فشار وارد نمی‌کنیم؟ نقدینگی را چه کسی بالا برده؟ تحریم‌ها شروع شد برای این تحریم‌ها چه برنامه‌ای را در نظر گرفتیم آیا واقعا به فکر اقتصاد مقاومتی بودیم؟

علی قنبری

۳ دی ۱۳۹۱

همه مصائب امروز نتیجه عملکرد اشتباه سیاست‌های پولی و مالی دولت طی چند سال اخیر است که جبران آنها همت فراوان می‌طلبد.

علی لاریجانی

۹ دی ۱۳۹۱

وقتی شما رشد نقدینگی‌تان از ۶۵ هزار میلیارد به ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد شما حتماً در کشور تورم دارید

پدرام سلطانی

۱۶ دی ۱۳۹۱

طبیعتاً اگر مدیریت کلان خوبی داشته باشیم، هم در جریان تحریم‌ها آسیب کمتری می‌بینیم و هم در حل مشکل تحریم‌ها توفیق بیشتر و بهتری پیدا می‌کنیم.

سعید لیلاز

۴ بهمن ۱۳۹۱

تجربه نشان می‌دهد مسائل اقتصادی ایران نه تحریم است و نه عامل برون‌زا، بلکه فقدان مدیریت اقتصادی باثبات است که کار را به این نقطه می‌کشاند.

حسن روحانی

۷ بهمن ۱۳۹۱

مسائل با شفافیت بیان نمی‌شود، آمارها از واقعیت فاصله دارد و نقدینگی به حدود ۷ برابر رسیده است. بیکاری هم نه تنها کاهش نیافته که افزایش هم یافته است. اسراف این است که صدها هزار جوان را با سرمایه این مردم از دبستان تا دکترا بالا ببریم و آن وقت آنها بیکار باشند.

محمدرضا خباز

۷ بهمن ۱۳۹۱

 حداقل بر زخم مردم نمک نپاشیم و نگوییم اوضاع خوب است. وضعیت اقتصادی کشور اصلا قابل دفاع نیست و حرف من این است که فرافکنی نکنیم و این موضوع را به خارج مرز تعمیم ندهیم و در داخل به دنبال دلیلش باشیم.

مسعود پزشکیان

۱۴ بهمن ۱۳۹۱

تورم امروز ناشی از نقدینگی بی‌منطقی است که دولت با اصرار در جامعه توزیع کرد تا بتواند برای خود در بین توده مردم تبلیغات کند.

حسن روحانی

۲۸ بهمن ۱۳۹۱

ما با مشکلات خارجی روبه‌رو هستیم اما مهم‌ترین مشکلات ما ریشه داخلی دارد

حسن روحانی

۱۸ فروردین ۱۳۹۲

یکی از مهم‌ترین دلایلی که دولت فعلی را با مشکل مواجه کرده عدم استفاده از همین صاحبنظران و مدیران است، یعنی اگر این دولت از افراد صاحب فکر استفاده می‌کرد شاید امروز با خیلی از این مشکلات مواجه نبودیم یک دولت شایسته‌سالار که به نظرات صاحبنظران توجه کند در همان سال اول می‌تواند تحولاتی ایجاد کند که امید به آینده، امید به آرامش و ثبات به جامعه برگردد

محمد شریعتمداری

۲۲ فروردین ۱۳۹۲

 تورم در ایران، ریشه‌های ساختاری دارد؛ اما کنترل نقدینگی، ایجاد تعادل در بودجه عمومی و جلوگیری از کسری بودجه پیدا و پنهان از مهم‌ترین ریشه‌های آن در شرایط حاضر است.

حسن روحانی

۲۲ فروردین ۱۳۹۲

سوء مدیریت‌ها و مدیریت اقتصادی کشور به جای اینکه با تدبیر و اتکا به قدرت مردم، پیام رشد پایدار را به جهان بدهد. پیام ضعف به تحریم کنندگان می‌دهد. همه ضعف‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت... در حالی که می‌توانستیم تحریم‌ها را با تدبیر و عزتمندانه، قابل اجتناب و قابل تقلیل کنیم.

حسن روحانی

۲۴ فروردین ۱۳۹۲

مدیریت اقتصاد کشور به جای آنکه با تکیه بر مقاومت و ایستادگی مردم پیام رشد پایدار به مردم بدهد پیام ضعف به تحریم کنندگان ارائه می‌دهد. همه ناکارآمدی‌ها را نمی‌توان پای تحریم نوشت با چه حقی هر روز دست به جیب مردم می‌بریم و نصف پول آنان را می‌گیریم؟ ارزش پول ملی را نصف کردند و هنوز شعار می‌دهند

محمد شریعتمداری

۲۹ فروردین ۱۳۹۲

متاسفانه برخی سوء مدیریت‌ها آثار تحریم‌ها را بر اقتصاد کشور تسریع و آن را مضاعف هم کرد.

مسعود پزشکیان

۲ اردیبهشت ۱۳۹۲

قبل از تحریم چه کردند که امروز تحریم را بهانه می‌کنند؟ آیا آن زمان که تحریم در این حد شدت نداشت قوانین را اجرا می‌کردند که امروز تحریم را بهانه قرار داده‌اند؟

محمد شریعتمداری

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

درباره تورم، ما شاهد اجرای سیاست‌های بد پولی هستیم، شان و منزلت و جایگاه سیاستگذار پولی کشور مخدوش شده است... رشد نقدینگی در جامعه ایران طی سال‌های اخیر به صورت بسیار فزاینده‌ای، از عوامل مهم ایجاد تورم در روزهای کنونی است. پس اگر ما بخواهیم برای تورم، به عنوان یک معضل چاره‌ای بیندیشیم، باید هم به حوزه مسائل ساختاری اقتصاد ایران بپردازیم.

اکبر ترکان

۳ اردیبهشت ۱۳۹۲

آثار تحریم‌ها می‌توانست پیش‌بینی شود و استراتژی مناسبی برای آن ارائه شود ما درآمد حاصل از فروش نفت کشورمان را صرف کارهای غیرزیرساختی و شاید خرید کالاهای مصرفی کرده‌ایم.

محمد شریعتمداری

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲

۵۰ درصد گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف مدیریت‌های داخلی است.

حسن روحانی

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲

ریشه بسیاری از سیاست‌های پولی نامناسب که باعث افزایش بی‌رویه حجم نقدینگی و تورم در کشور شده است و دولت را به بزرگ‌ترین بدهکار اقتصادی ایران تبدیل کرده است را دولتی شدن شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی می‌دانم من از سال اول زمینه استقلال بانک مرکزی را فراهم خواهم کرد.

محمد شریعتمداری

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۲

اینکه امروز جوانان ایرانی با مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری و مسکن روبه‌رو هستند حاصل اقدامات غیراصولی دولت‌های نهم و دهم است.

حسن روحانی

۱۲ خرداد ۱۳۹۲

ریشه همه مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی ما از افراط و تفریط‌های صورت گرفته است.

حسن روحانی

۱۹ خرداد ۱۳۹۲

ازهم‌گسیختگی چارچوب‌های اقتصادی و اجتماعی، تصمیمات فردی، خودشیفتگی و کنار گذاشتن دانایان جامعه و همچنین منزوی کردن سرمایه‌های ملی و توهین و افترا به بزرگان کشور، نتیجه‌ای جز شرایط امروز را به همراه ندارد.

حسن روحانی

۲۱ خرداد ۱۳۹۲

شما قدرت پول ملی را در طول ۶ ماه به یک‌سوم تقلیل دادید و باز هم با صدای بلند با مردم حرف می‌زنید.

اسحاق جهانگیری

۲۲ خرداد ۱۳۹۲

اگر امروز این حداقل دستمزد را با سال ۸۴ مقایسه کنیم می‌بینیم که با حداقل دستمزد در آن سال می‌شد ۵ ربع سکه خرید اما امروز این میزان کمتر از نیم سکه است. همین مثال ساده نشان می‌دهد قدرت خرید کاهش یافته و در مقابل تورم افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    34 0
    روحانی نامش در تاریخ ایران با دو چیز ماندگار خواهد شد اول ویرانی که با تحمیل برجام خسارت محض نصیب مردم و کشور کرد دوم سخنرانی های عوام فریبانه اش که می توانست با آنها تا مدتها اصل و فرع مطالبات و خواسته های ملت را جابجا کند و ملت را سرگرم و خودش را از پاسخگویی برهاند
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      5 0
      روحانی باید دقت کنند
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      5 0
      احسنتم افرین عزیز....
    • IR ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 1
      عوام فریبانه و تماما دروغ!!
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    40 0
    لعنت بر دروغگوها. لعنت بر جماعتی که با سیاه نمایی رای اوردن و ملت رو به خاک سیاه نشوندن. امروز تخم مرغ دونه ای 1400 بود. ای لعنت بر شما دیگه دلم نمیاد یه نیمرو درست کنم.
    • madman IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      3 2
      شونه 30 تایی میگرفتی کمتر میشد .میتونستی مهمون هم دعوت کنی
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    32 0
    جهانگیری بی شرف اگه راست میگی همون نیم سکه سال 92 رو بده که میشه ماهی 7 میلیون. مامان من بازنشسته 30 سال سابق بهزیستی ماه 3 میلیون میگیره مستاجریم ماهی 1 میلیون هم اجاره میدیم. ارزوم اینه که مامانم ماهی 7 میلیون حقوق داشت.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      13 0
      اَیُّهَا النّاسُ! اَلا وَ اِنَّ الدَّعِیَّ بْنَ الدَّعِیِّ قَدْ رَكَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ آقای روحانی ملت ایران زیر بار ذلت برجام 2 نخواهد رفت
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    29 0
    من فقط به عشق رهبر عزیزم زندگی میکنم وگرنه این روحانی خیلی روباه مکاره با اون جهانگیری گربه نره. همش به خاطر قیمت خونه شب ها کابوس میبینم. بیچاره مستاجرها. ایشالله هرچی از سهم ما خوردی سرطان مغز استخون بگیری
  • GB ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    12 0
    اینان در محضر خداوند پاسخگو خواهند بود... وای به حالشان
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 0
    اگه قانون ترس از خیانت نباشه تا ابد همینه....
  • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    15 0
    چرا فیلم اون موقعی که میگفت تحریم ها 20 درصد رو با این میکس نمی کنید بزارید
  • محسن IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    7 0
    فقط من از ایندگان و فرزندانمان وتا ریخ ایران شرمنده ام بابت این انتخابمان، و میدانم که هرگز تا ریخ بخاطر این اشتباه فاحش مارا نخواهد بخشید.
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    7 0
    تمام مشکلات زیر سر دولت کلید والسلام.
  • IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    6 0
    تحریم. وواشنگتن بهانه است....!!!
  • US ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 0
    مگر جناب روحانی نگفتی عضو مزاحم برجام خارج شد؟! مگر معاون شما نگفت و اعتماد نکرد به امضای کری؟! ولی آنها به فتوای رهبری اعتماد نکردند!الان شد آدرس واشنگتن؟!
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 1
    همه این فشارها برای تسلیم کردن مردم مقابل کدخدای شان است اما مردم ایران پیرو خط مقاومت و رهبری هستند نه کدخداپرستان
  • SE ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 2
    بابا به چیزی گفت واشنگتن دی سی! شما دیگه ولش کنید
  • CA ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    4 0
    مردم واقعا از این مسخره بازی خسته شده اند دارند توی فقر می لولند خواهشا آقای روحانی برو استعفا بده لااقل بگذار مردم یک نفس راحت بکشند. زندگی ها سه دهه هست که تباه شده البته علت اساسی این فاشیسم اقتصادی بین المللی هست جهت فقیر کردن مردم و دوقطبی کردن توسط کشورهای لیبرال برای همین تمامی کشورهای مستقل تصمیم گرفتند که این کشورهای لیبرال رو از گردونه اقتصاد بین المللی خارج کنند و به انزوا اقتصادی بکشانند که در حال وقوع هست ولی آقای روحانی ایران نه یکی از این کشورهای تروریست اقتصادی و برده داری بوده و نه چنین سیاستی دارد ولی شما دقیقا دارید سیاست برده داری رو اجرا میکنی. مگر مردم رو چی فرض کردی که دلار سی هزار تومانی رو میگی آمریکا کرده یا این همه گرانی رو کی کرده شما سازمان برنامه و بودجه نداری شما بانک مرکزی نداری شما همه چیز داری فقط لیاقت نداری و بایستی استعفا بدی
  • IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 2
    مخالفم
  • محسن US ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 2
    مشرق محترم! با سلام، مطلبتان از چند جهت اشکال دارد: یکی اینکه نظرات افراد مختلف را به پای آقای روحانی نوشته اید. در حالی که عقلاً و منطقاً این گونه نیست که نظر آن افراد، حتی اگر حامیانِ آقای روحانی باشند، لزوماً نظرِ شخص ایشان باشد. دوم اینکه، چه بسا آقای روحانی، قبل از رییس جمهور شدن، و نیز در سالهای اولِ ریاست جمهوری، نظری داشته است اما در سالهای بعد و وقتی بیشتر در بطنِ امور قرار گرفته است، آن نظر تغییر کرده باشد. این امری کاملاً بدیهی است و نشانۀ هیچگونه تناقضی نیست. و سوم ( و مهمتر از همه ) اینکه تحریمهای امریکا هیچگاه با این شدت و حــدّتی که هم اکنون هست، نبوده است. پس هیچ عجب نیست که آقای روحانی در سالهای قبل تأثیرِ تحریمها را کمتر می دانسته و اکنون بیشتر... لطفاً انصاف داشته باشید. در پایانِ این یادداشت ذکر این نکته نیز بد نیست که: دائماً بر یک نظر بودن و بر آن پافشاری کردن، همیشه به معنای ثباتِ قدم نیست بلکه گاهی به معنای دُگماتیسم و انعطاف ناپذیری است.
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 0
      می دونی چرا تحریم ها سختر شد؟؟ نمی دونی !! فقط یه چیزی می گی بعد به خیال خودت با انصاف هم هستی؟؟ تحریمه نمی توانست در سال های ۹۰ و ۹۱ به همین شدت باشد؟؟ نه نمی توانست چون نقشه راه دور زدن تحریم ها را دو دستی تقدیم کد خدا نکرده بودیم ، نمی توانست سختر باشد چون در آن زمان با شرق آسیا خصوصا چین و با آفریقا و آمریکای جنوبی و کشورهای بسیاری حتی در منطقه ی خودمان مراوده داشتیم اما دولت شما آمد و همه روابط را به غرب اروپا و آمریکا که جمعا به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند تقلیل داد ، بخاطره اینکه تمام اطلاعات اقتصادی شرکت های بزرگ و حمل و نقل رو دو دستی تقدیم اروپا و کدخدا کرد ، چون با عدم درک درست و هموار کردن راه ورود نفوذی ها به داخل و تیم مذاکره کننده باعث شد بدون اتکاء به حقوق و منافع ملت تمام صنعت هسته ایی را مفت و مجانی بدن و کشور رو تا حدودی تخلیه ی قدرت کنن تا کدخدایتان با خیال راحتر تحریم کند و رجز بخواند. خدا را شکر که کامل به اف ای تی اف نپیوستیم در صورتی که دولت مفتخر شما مخفیانه تا حدودی بدور از منافع ملی اطلاعات بانکی و تراکنش را لو داده و میده ، خدا رو شکر که برجام ۲ و ۳ را دولت راستگوی شما توافق نکرد ، خدا رو شکر که رهبر بوده و جلوی فجایع بیشتر رو گرفتن. روحانی محترم شما همان شخصی است که با تحریف تاریخ در عالم سیاست دنیای امروز می گفت اونا زیر تعهداتشون زدن عیبی نداره ما باید دوباره با آنها مذاکره و توافق کنیم اگر آنها دوباره زیر تعهداتشون زدن دوباره ما باید آنها مذاکره و توافق کنیم تا کاملا همه چیز را بدیم بره و ما بمونیمو و حوزمون... رییس دولت مفتخر شما چنین اعتقاد ضعیف و ذلینانه که نتایجش کمتر از بدترین خیانت ها نیست البته اگر این اعمال و حرف ها را خیانت مطلق ننامیم دارد ، بعد شما می گویید که آن موقع تحریمها به این شدت نبود ، معلومه که نبود ،خود تحریمی که می گن همینه بجای دفاع از دولت مفتخرتان فقط به نظر من سکوت کنید و بس.
    • م-ر IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      1 0
      دوست عزیز به این نکته توجه داشته باش که جایگاه رئیس جمهور ، وزارت ، نمایندگی مجلس و حتی شورای شهر محل آزمون و خطا نیست که یک راه رو بدون مطالعه و بررسی کامل در پیش بگیریم و اگر نشد بگیم خب تلاشمون رو کردیم چون برای جبران بعضی از اشتباه ها هزینه سنگین و زمان بسیار زیادی باید صرف کرد تا وضعیت دوباره عادی بشه و این میان مردم و قشر ضعیف صدمه زیادی می خورند گذشته از ضرری که به اقتصاد مملکت میخوره اعتبار حکومت و کشور هم دچار خدشه میشه
  • محسن IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    شرمنده کسانی که به اینها رای دادن
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    3 0
    سلام با این حرف ها و نوشته ها مشکلی از مشکلات ملت و مملکت حل نخواهد شد تا این دولت احساس خطر نکند به خود نخواهد آمد بهترین گزینه نیز برای اینکه سرعقل بیاید سازو کار حقوقی ست در قالب یک طرحی که نمایندگان مجلس تصویب کنند و به جهت تضییع حقوق عامه و هر فعل و یا ترک فعلی که آقایان کردند و منجر به خسارت دیدن مملکت شدند باید پاسخگو باشند و محاکمه و مجازات شوندنه فقط دولت هر مسوولی در جمهوری اسلامی که پست و سمتی و مسوولیتی دارد باید دربرابر همه پاسخگو باشد که اگر نبود و اگر بد عمل کرد باید برکنار و سپس مجازات شود و هر مالی و ثروتی نیز کسب کرده است به بیت المال برگرداند.
  • حسین حسین زاده فومنی DE ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    1 0
    در تعجب هستم که عوام هم دشمنی های امریکا و غرب را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه نظام پی برده بودند ولی آقای روحانی که از اول انقلاب دارای مسئولیت های متعددی در کشور بود چطور تازه فهمیده که همه این مشکلات ایران متوجه آمریکا و دشمنی آن کشور با ملت ایران است . واقعا جای تاسف و هزار تاسف است که ما یک همچنین رئیس جمهوری داریم تا دیروز یک حرفی می زد اماآمروز حرف دیگری . آقای روحانی بداند وقتی که از مهره های ناصالح و کلیدی خاتمی و میر حسین و کروبی و اصلاحات در امر اقتصاد و سیاست و فرهنگ و.... استفاده می نماید معلوم است که چه خاکی بر سر کشور ریخته می شود و نظام را به نا کجا آباد سوق می دهد . آقایان ای دلسوزان نظام و هر کسی که نسبت به خون شهدا احساس مسئولیت می کنید والله اگر می خواهید نظام در سیاست و فرهنگ و اقتصاد و... شکوفا گردد بایستی نگاه دینی و اسلام ناب و سیره عملی امام و فرامین مقام معظم رهبری را دنبال نمود . به تالله ما می توانیم با کوه مشکلات مبارزه کنیم و به سر منزل شکوفائی و جاده پیشرفت و طریق تعالی قدم بنهیم مشروط بر اینکه به خدا اتکال و به خود اعتماد نمائیم . نمونه واضح آن در جنگ که حقیقثا هیچ چیزی نداشتیم ولی آلان نقطه اتکای ما که از عوامل بازدارندگی صد در صد است در قبال تهاجم دشمن . یا دهها مثال دیگر
  • ف IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    1 0
    فقط برو به جهنم روحانی
  • سارا IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 0
    لعن و نفرین خود را به کاخ نشینان کاخ سعدآباد و زعفرانیه بفرستید. توی ملعون به رای ۲۳ میلیون ایرانی خیانت کردی و اونا رو از رای دادن که چه عرض کنم از زندگی هم ناامید کردی. دروغ میگویی و بااین دروغات به کشور لطمه میزنی. تو اقتصاد کشور رو به دلار وابسته کردی به آمریکا وابسته کردی به اروپا وابسته کردی از داخل بی نیاز کردی ما به آمریکا لعنت نمی فرستیم که نمیخواهد به ما یخچال بفروشد به تو لعنت میفرستیم که فقط ارز دولتی هدر دادی و خسارت زدی چه تو برجام چه تو خصوصی سازی چه تو فرسودگی لوله های آب غیزانیه تو سال ۹۵ چه تو هسته ای چه تو آسیب پذیر کردن کشور از تحریم. ما هنوز هم تو شعار مرگ بر آمریکا پایبندیم ولی تو دلتو خوش نکن از لعن و نفرین های ما در امان نمی مونی و می بینیم که لعن و نفرین هامون به سعدآباد رسیده. لعنتی مگر ما بودیم که گفتیم کلید حل کشور تو مذاکره با آمریکاست مگر ما بودیم که اسامی ۴۰۰ صرافی رو به اف ای تی اف دادیم مگر ما بودیم که هرچی ِمریکا بود گوش کردیم مگر ما بودیم که گفتیم برجام یه توافق بین المللی است و نمیشود آن را آتش زد مگر ما بودیم که تمام شرکت های ایرانی رو لو دادیم که تحریمش راحتتر شود مگر ما بودیم که گفتیم مسکن مهر طرح مزخرفی است و متوقفش کردیم و حتی یه خونه هم نساختیم مگر ما بودیم که بزرگترین زمین کشاورزی رو متری ۶۵۰۰ تومن اونم قسطی به یه نفر فروختیم مگر ما بودیم که هزاران میلیارد ارز مملکت رو اختلاس کردیم تا آسایش داشته باشیم مگر ما بودیم که به ملت وعده های سرخرمن دادیم و یک کدومشون عمل نکردیم بدترش کردیم. این لعن و نفرین ما اثرش تا سعدآباد هم رسیده چون از اعماق وجوده. به واشنگتن دی سی هم تغییر نمی کند چون تقصیر توئه. خائن نفوذی که مملکت رو به خاک سیاه نشوندی ایشالا قبل از پایان دولت به فجیع ترین شکل ممکن بمیری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس