بورس نمایه

افراد حقیقی امروز هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک آینده بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.ارزش کل معاملات خرد سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۵۳ درصد یعنی دو هزار میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۳۷ درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

نمادهای تاثیرگذار در بازار بورس

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری»، «محصولات شیمیایی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «سرمایه‌گذاری‌ها» و «سایر واسطه‌گری‌های مالی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وآیند»، «فولاد» و «وگردش» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وسپهر»، «سصوفی» و «وآفری» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک آینده معادل ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات با برتری ۳۵۰ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۲۰ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۶۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود.

منبع: اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس