یارانه معیشتی امشب واریز می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است و دولت به زودی فروشگاه هایی که تامین کالاهای اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می کند.

به گزارش مشرق، علیرضا شهبازی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، درباره طرح تأمین کالاهای اساسی که در کمیسیون متبوعش تصویب شده و به زودی به صحن علنی مجلس می‌آید، اظهار داشت: طرح تأمین کالاهای اساسی یکی از طرح‌های خوب و به موقع بعد از شروع کار مجلس یازدهم است و هدف آن نیز کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

وی افزود: طرح تأمین کالاهای اساسی با توجه به گرانی و کمبود کالا یک حرکت ارزشمند است و قطعا بر روی تثبیت قیمت‌ها اثر دارد، اما قطعا برای کاهش قیمت‌ها باید شیوه‌های دیگری را دنبال کرد.

بیشتر بخوانید:

شهبازی تصریح کرد: افرادی که تحت پوشش سازمان‌های حمایتی هستند به هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و یک خانوار ۵ نفره ۶۰۰ هزار تومان یارانه کالایی دریافت می‌کنند و می‌توانند حداقل کالاهای زندگی را تأمین کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا خانواری که بیش از ۵ نفر جمعیت دارند یارانه کالای بیشتری دریافت می‌کنند یا خیر، گفت: ما متوسط را در نظر گرفته‌ایم. خانوار ۶ الی ۷ نفر استثناء است. مجلس قانونی را تصویب کرده و دولت باید اجرا کند.

وی با بیان این که یارانه کالایی به ۲۰ میلیون نفری که تحت سازمان‌های حمایتی هستند کامل و به ۴۰ میلیون نفر باقیمانده با ۵۰ درصد تخفیف اختصاص داده می‌شود.

غلامحسین کرمی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اظهار داشت: دولت به زودی فروشگاه هایی که تامین کالاهای اساسی مردم بر عهده دارد را مشخص و اعلام می کند مردم می‌توانند از این فروشگاهها فقط با اعتبار که به کارت های آن‌ها داده می شود، کالا تهیه کنند.

وی تصریح کرد که سقف یارانه کالایی خانوار پنج نفره و ۶۰۰ هزار تومان است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 1
    پس چی میگید افزایش جمعیت؟
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
      0 0
      اینها افزایش جمعیت رو فقط برای غربیها میپسندند ما رو ادم حساب نموکنند سرطان افسادات....
  • madman IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    3 0
    با این طرح خواستن نقدینگی به سمت تولید ملی بره وخریدار همه قدرت انتخاب داشته باشه ،شما که نمی توانید قیمت ها را ثابت نگه داریدبازهم قیمت ها بالا میره وارزش پول پائین وبا این مبلغ نمی شود چیزی خرید.مثل یارانه که باید به دلار پرداخت میشد از 50 دلار به 1/5 دلار رسیده.همون کوپن میدادین بهتر بود.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 2
    سردار قالیباف خیلی دعات میکنم
  • حسن IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 0
    پس من بدبخت بیکار که یارانه معیشتی ندادن بدون بیمه بدون ماشین وخونه مستاجر که قرار بوذ خرداد برسی بشه یارانه بنزین ولی نشد حتما الانم نمیخوان یارانه کالا بدن
  • NZ ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    از دوجهت اینکار اگر مدیریت شود می توانیم بعنوان ابتکار در بخش توزیع عملکرد بهتری داشته باشیم: ۱. این اعتبارات در کارت آنها نیاید بلکه حساب مجازی برای سرپرست خانواده و افراد تحت سرپرستی خانواده تخصیص داده شود ۲. افرادی هم که بدلایل مختلف تحت سرپرستی خانواده نیستند یا بدلیلی مثل جدایی از همسر مجرد هستند حساب مجازی جداگانه خواهند داشت که اینکار از طریق سامانه فوق باید بصورت سهل و آسان با اختیار متقاضی بصورت آنلاین انجام شود ۳. در موقع خرید از فروشگاههای فوق فقط از کارت ملی استفاده شود و سامانه بصورت اتوماتیک در موقع خرید از حساب کاربر جابجایی اعتبار انجام می دهد ۴. این سامانه می تواند در بعدی وسیعتر و هدفمند به دستگاههای مدیریتی این امکان را بدهد که تولید کنندگان داخلی را مجاب کند تا اول نیاز داخلی بصورت آمار لحظه ای از سامانه را تامین کنند و سپس آندسته از تولید کنندگان که صادرات دارند مازاد تولید را به قیمت تجارت بین الملل در بخش صادرات قرار دهند و و گمرگ هم برای ایندسته از تولید کنندگان که کمک نیاز داخلی هستند معافیتهای قابل توجه در نظر بگیرد. این برنامه می تواند به نیمه اول و دوم هر ماه تقسیم شود. لذا با این رویکرد بخش تولید می تواند از یک جهت با سود متناسب با شرایط اقتصاد داخل کمک کند و از جهت دیگر با سود تجارت بین الملل مازاد خود را صادر کند.
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    اینها افزایش جمعیت رو فقط برای غربیها میپسندند ما رو ادم حساب نموکنند سرطان افسادات....
  • هماداودیان IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    0 0
    ب بیماران خاص هم یارانه کالای تعلق میگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس