کد خبر 1123490
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۶
نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق جینین هنیس پلاسخارت

نمایندگان سازمان ملل در عراق طی سال‌های گذشته روابط گسترده‌ای با رژیم صهیونیستی داشته‌اند اما مقامات عراق تاکنون هیچگونه اعتراضی به این موضوع نکرده‌اند.

به گزارش مشرق، « وظیفۀ خود می‌دانیم که ملت عراق را در سریع‌ترین زمان ممکن به استقرار برسانیم و با جایگزینی ائتلاف سیادت (حاکمیت) کامل آن را بازیابی کنیم. کسی دوست ندارد زیر سایۀ اشغال زندگی ‌کند و من هم شامل این می‌شوم. بسیار از خود پرسیدم که هنگامی که تانک‌های خارجی در خیایان‌های شهرم ریو دو ژانیرو جولان می‌دادند چه حسی داشتم و اصلا این صحنه را دوست نداشتم، و تلاش می‌کردم که این صحنه‌ها فورا متوقف شود و دوست داشتم که هرگز این صحنه‌ها را نبینم.» (صائب خلیل، فعال سیاسی عراقی در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۰، مترجم:سید احمد خوئی )

آن‌چه نقل شد، سخنان «سرجیو ویرا دی ملو» دیپلمات برجسته و نخبۀ بین‌المللی برتر و سرشناس در امور حل اختلاف بود که به‌عنوان اولین رئیس نمایندگی سازمان ملل در عراق (یونامی) {پس از سقوط صدام} فعالیت می‌کرد. او بیش از چند ماه در این منصب نماند؛ تا زمانی که اشغال‌گران متوجه شدند اشتباها یک "انسان" را در کشوری که اشغال کرده‌اند به چنین مقامی نصب‌کرده‌اند؛ در کشوری که تا ابد می‌خواهند در آن بمانند. سپس "تروریسم" وظیفۀ خلاص شدن آنان از وی را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید:

مرحله خطرناک لبنان زیر چتر توطئه آمریکایی-سعودی-صهیونیستی

اشغالگران – یا تروریست‌ها – بیش از سه ماه به «ملو» فرصت ندادند که در عراق فعالیت کند؛ و بعد از وی دیگر خطای خود را هرگز تکرار نکردند و از یک سوراخ، دوبار گزیده نشدند. اشغالگران پس از وی همواره مواظب بودند در ردیف نمایندگان سازمان ملل کسی قرار نگیرد، مگر با آن‌چه آن‌ها می‌خواهند هماهنگ باشد؛ در همه جای دنیا. به‌عنوان مثال، سه‌سال پیش به خاطر می‌آوریم سفیر ترامپ در ایالات متحده، از نصب "سلام فیاض" نخست وزیر سابق فلسطینی به‌عنوان فرستادۀ سازمان ملل در لیبی ممانعت کرد، با این‌که "سلام فیاض" به عنوان کسی شناخته می‌شود که با «اسرائیل» روابط سازشکارانه دارد. با این حال حتی مثل این شخصیت مطیع نیز برای کسب رضایت اسرائیل برای این منصب، مورد قبول نبود. (۱)

سپس {در عراق} سه نفر این منصب را بر عهده گرفتند که در اطاعت {از آمریکا} یکی بر دیگری مزیت داشتند، و اینطور تصور می‌شد که نماینده سازمان ملل در عراق به قول «اد ملکرت» هلندی، "طوری رفتار می‌کند که کارمند سفارت آمریکاست"، سپس کار به جائی رسید که آخرین رئیس‌های این نمایندگی رابطۀ خاصی با اسرائیل داشته باشند!

امروز این سلسله به خانم «پلاسخارت» رسیده است، یکی از خروجی‌های «حزب مردم برای آزادی و دموکراسی»، که حزبی هلندی و معروف به دنباله‌روی آمریکا و روابط ویژه با «اسرائیل» است، همان حزبی که همۀ سیاست‌مداران نژادپرست و اسلام‌ستیز و عرب‌ستیزی را خروجی داد که احزاب مستقلی از نوع حزب «ویلدرز» را شکل دادند. «پلاسخارت» به عنوان وزیر دفاع فعالیت کرد. منصبی که انتخاب مسئولش با دقت بسیار زیادی انجام می‌شود و در رابطه با اسرائیل تاریخی در حد فضاحت دارد که اگر با دولت دیگری اتفاق می‌افتاد، عاملین آن باقی عمر خود را در زندان می‌گذراندند، اما این اکنون از موضوع خارج است.

در سال ۲۰۱۴، هنگامی که «پلاسخارت» به عنوان وزیر دفاع به اسرائیل سفر کرد، در میهمانی «موشه یعالون» در مورد گسترش همکاری نظامی بین کشورش و اسرائیل سخن گفت و برای دستیابی به توافقات مختلف بیانیه تعهد امضا کرده و در مورد انتقال تجربیات هواپیماهای بدون سرنشین و مواد منفجره مذاکره نمود، در همین حال از علاقۀ وافر خود به بازدید از موزۀ هولوکاست «یاد فاشیم» گفت.

این همان خانم نمایندۀ سازمان ملل در عراق امروز است که تظاهرکنندگان میدان تحریر امیدهای‌خود را به وی بسته‌اند و پرچمش را بلند کرده‌اند و به صراحت از وی و نیز اتحادیۀ اروپا خواسته‌اند که برای حمایت از آن‌ها در عراق حمایت کند!! در مقاله‌های گذشتۀ خود خطر این مسیر و نقش باصطلاح "جامعۀ جهانی"  در ویرانی عراق را گوشزد نمودم و اشاره کردم که خصوصا از این مسیر نگران کننده در تظاهرات، تشابه ویژه‌ای با آن‌چه که در «بهار عربی» در سوریه و لیبی اتفاق افتاده دارد که در نهایت به ویرانی کامل سوریه و لیبی انجامید. (۳)

خانم «پلاسخارت» البته خطرناک‌ترین نماینده سازمان ملل در عراق نیست.

«ملادینوف» دوست بزرگ اسرائیل، نماینده سازمان ملل در عراق

«نیکولای ملادینف» همچون «پلاسخارت»، وزیر دفاع کشورش بلغارستان بوده است. و اگر در فهرست «دوستان اروپائی اسرائیل» اسم ملادینف (Nickolay Mladenov) را جستجو کنید، نام وی را خواهید یافت. (۴)

«ملادینف» در دیدارش با «شیمون پرز» می‌گوید:

« ما خیلی خرسندیم که اکثر یهودیان بلغارستان از هولوکاست نجات پیدا کردند تا امکان پدیدآوردن اسرائیل را پیدا کنند! این تاریخ رابطۀ عاطفی قدرتمندی ایجاد می‌کند و باعث می‌شود برای حفظ سلامت اسرائیل و آینده‌اش احساس مسئولیت کنیم" ...

و در ادامه با تملق ابراز می‌کند که اروپا آنطور که لازم است اسرائیل را نمی‌فهمد (۵)

قبلا «سعد السعیدی» نیز در مقاله‌ای که با عنوان « نمایندگان سازمان ملل در عراق از تندترین حامیان اسرائیلند؟»، تلاش کرده بود رابطۀ غیرعادی «نیکولای ملادینوف» و «یان کوبس» (دو نمایندۀ پیش از پلاسخارت) با «اسرائیل» را بررسی کند! (۶)

«السعیدی» می‌نویسد ملادینوف حتی یک روز هم حمایتش از اسرائیل را پنهان نکرده است و در تصریحی افراطی اینچنین بیان داشته است که «تعرض به اسرائیل، تعرض به بلغارستان است»(۷)، و هیچ فرصت یا مناسبتی را بدون تاکید بر حمایت کاملش از «اسرائیل» از دست نداده است، حتی هنگامی که کشتی «مرمره» توسط کماندوهای اسرائیلی مورد حمله قرار گرفت، اظهار کرد که "کماندوهای اسرائیلی با نیت بدی به کشتی مرمره نرفته‌اند» (۸)

رئیس نمایندگی سازمان ملل در عراق ، کوبیس: «با اسرائیل، علیه ایران می‌ایستیم»

پس از «ملادینف»، «اسلواکی یان کوبیس» جای او را گرفت، و در تعلق به اسرائیل کمتر از قبلی نداشت. «اورشلیم‌پست» از «کوبیس» نقل می‌کند:

« ما با فلسطینی‌ها تعارف نداریم که با افتخار بگوئیم دوستان اسرائیل هستیم!»

این گزارش اشاره می‌کند که وقتی «کوبیس» وزارت خارجۀ اسلواکی را رهبری می‌کرد نقش فعالی در گسترش روابط خصمانه با ایران در شورای امنیت داشت. «او همواره اسرائیل را نگرانی در خصوص ایران همیاری می‌کرد و با اسرائیل بر ضد ایران می‌ایستاد". وی، پس از آن‌که موشک‌های قسام، به شهرک مهاجرنشین «سدیروت» اصابت کرد، برای همدلی با ساکنانش به آن‌جا رفت.(۱۰)

قبل از نتیجه‌گیری در پایان، یادآوری می‌کنم که در عراق هیچ‌کس به تصدی این مناصب مهم اعتراض نمی‌کند و هیچ مسئولی در عراق از سازمان ملل درخواست نکرده است که مسئولی را نصب کنند که عراق اعتماد بیشتری به آنان داشته باشد. متوجه نمی‌شوم که دلیل این کار جهل دهشتناک نسبت به همه چیز است یا احساس حقارت مقابل همه چیز خارجی و پذیرش و بلعیدن هر چیزی که از سفیر یا نمایندۀ سازمان ملل و غیره به عراق فرستاده می‌شود.

اینچنین است که این افراد در میدان سیاسی عراق بدون هیچ اشکالی جولان می‌دهند، و هیچ یک از احزاب و یا سیاستمداران در مقابل، تاریخ شرم‌آور و موضع خصمانۀ آنان را مورد انکار و اشاره قرار نمی‌دهند، بلکه آنها از سوی مراجع دینی نیز مورد استقبال و خوش‌آمد گوئی قرار می‌گیرند، مراجعی که خود را مرز مقابله و ممانعت از حضور سیاستمداران فاسد عراقی قرار داده‌اند.

مسلما ما نمی‌توانیم از عمدۀ اروپائی‌ها انتظار موضع‌گیری اصولی و شرافتمندانه در خصوص موضوعات عربی داشته باشیم، اما بر ما فرض است که از سازمان ملل بخواهیم که به عراق نمایندگانی بفرستد که تاریخ آن‌ها نسبت به عراق و عرب خصمانه نباشد. و این چیزی است که پیش‌نیاز دیپلماسی و رابطۀ حسنه و اعتماد ضروری برای تعامل است. بر سازمان ملل فرض است که فردی را برای تفاهم با مردم عراق بفرستد، و نه افرادی را که به اجرای دستور کار اسرائیل برای عراق می‌پردازند.

همچنان که این نگران کننده است، درخواست از «سازمان ملل» برای دخالت در عراق و حمایت! از آن در تظاهرات نیز نگران‌کننده‌تر است.

و در حالی که از دستورکارهای اسرائیلی در عراق سخن می‌گوئیم، لازم است اشاره شود مشهورترین کسی که به ترک تظاهرات مسالمت‌آمیز و روی‌آوردن به سلاح دعوت می‌کند، شخصی مثل "مهدی مجید" است که به صراحت طرفداری خود از صهیونیستها را بیان کرده و با «ادرعی» عکس می‌گیرد که اخیرا «غیث التمیمی» نیز به گروهی که به ترک تظاهرات مسالمت‌آمیز دعوت می‌کنند پیوسته، فعالی که علاقۀ خود را به اسرائیل اخیرا اظهار کرده است.

و حلقه با این تکمیل می‌شود: جریان‌های امنیتی که توسط آمریکا تاسیس شدند و هنوز هم رهبران آن مطیع آمریکا هستند، به قتل اقدام می‌کنند و دوستان «ادرعی» تظاهر کنندگان را به خشونت دعوت کرده و لیدرهای تظاهرات از سازمان ملل و "جامعۀ جهانی" درخواست دخالت می‌کنند، حتی اگر کسی خطر این امر برای کل کشور را ذکر کند و این کار را مورد اعتراض قرار دهد، به قربانیان و ضرورت پشتیبانی از معترضین اشاره می‌شود! و باز این جریان‌های امنیتی به قتل‌های بیشتری اقدام می‌کنند و اینچنین حلقه شکل می‌گیرد. و هرچه این محافل در کار خود فعال‌تر باشند، مخالفت با دخالت «جامعۀ جهانی» در مارپیچی که در عراق به سمت سناریوهای سوریه و لیبی در حال حرکت است دشوارتر می‌شود، اگر آن‌چه این «جامعۀ جهانی» و پیوست‌های آن امیدوارند تحقق یابد.

(۱) Trump envoy blocks ex-Palestinian PM from UN job 'to support Israel'
(۲) Minister Hennis visits Israel
(۳)  تظاهرات تطلب تدخل المجتمع الدولی - خطوة حاسمة نحو ربیع عراقی مدمر - صائب خلیل
(۴) European Friends of Israel - Powerbase
(۵) ‘EU doesn't understand what Israel is up against' - The Jerusalem Post
(۶) مبعوثو الأمم المتحدة فی بغداد من اشد مناصری اسرائیل ؟ سعد السعیدی
(۷)- صدیق إسرائیل المقرّب نیکولای ملادینوف منسقاً خاصاً لعملیة السلام فی الشرق الأوسط
(۸) نبض الحیاة - لا لمیلادینوف...
(۹) "صدیق إسرائیل الکبیر" منسّقاً للسلام فی الشرق الأوسط
(۱۰)Slovakian FM to Post : We stand with Israel against Iran

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    مرگ بر صهیون جهانی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس