جزییات تغییر سن بازنشستگی در سازمان تامین اجتماعی

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، گفت: در صورت اجرایی شدن این قانون شامل حال بیمه شدکان جدید و افراد کم سابقه می شود.

به گزارش مشرق، علی حیدری در خصوص اینکه آیا افزایش سن بازنشستگی نیز جزء اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است یا خیر گفت: بله افزایش سن بازنشستگی نیز یکی از پیشنهادات ما در اصلاح قوانین بوده است.

وی با اشاره به اینکه قانون تأمین اجتماعی در سال ۵۴ به تصویب رسیده است، گفت: زمانی که قانون تأمین اجتماعی تصویب می‌شد سن امید به زندگی ۵۸ سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه و یا ۶۰ سال با کمتر از ۳۰ سال سابقه بود، اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم‌ها ۷۵ سال و در آقایان ۷۳ سال است.

بیشتر بخوانید:

نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یعنی امید به زندگی دو دهه افزایش یافته ولی سن و سابقه برای بازنشستگی بالا نرفته است. در حالی که در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم. یعنی نه تنها سن بازنشستگی را بالا نبردیم بلکه با قوانینی مانند مشاغل سخت و زیان آور و بازنشستگی‌های پیش از موعد و… این سن را پایین‌تر آورده‌ایم.

وی افزود: این موارد طبیعتاً باعث می‌شود سازمان دچار عدم تعادل در مصارف و عدم تنظیم ورودی و خروجی شود همچنین پایداری مالی در بلندمدت نیز دچار مشکل می‌شود.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا سن بازنشستگی متناسب با سن امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند گفت: چنانچه این آئین نامه به تصویب برسد افزایش سن بازنشستگی به تدریج و برای بیمه شدگان جدید بصورت پلکانی خواهد بود و در دنیا هم همینطور است. در فرانسه حداقل سابقه برای بازنشستگی ۴۰ سال است. خیلی از کشورهای پیشرفته که رشدهای اقتصادی بالا داشتند، کارگرانی با ۴۰ سال سابقه کار دارند اما کارگران ما زیر ۴۰ سال سابقه، بازنشسته می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان پیگیر اصلاح سن بازنشستگی است و در صورت اجرایی شدن مشمول افرادی می‌شود که زیر ۵ سال یا ۱۰ سال سابقه دارند و یا بیمه شدگان جدید.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 129
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 28
  • امیر IR ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    208 4
    آقایان نالایق و بی عرضه که پول ملت رو بالا میکشن و همه چی رو با کشورهای پیشرفته قیاس میکنن حقوق کارگر هم در ایران همسان و متناسب همون کشورهاست؟ حق بیمه پرداحتی مشاغل آزاد متناسب هست؟ خجالت هم خوب چیزی که بیحیایی اختلاس گران اون رو هم خورده مشرق هم احتمالا نظر من رو تائید نکنه تا به کسی برنخوره
    • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      10 0
      اگر میزان حق بیمه 7 درصدی بعلاوه 23 درصدی را که جمعا 30 درصد از حقوق کارگران می شود و هر ماهه به حساب تامین اجتماعی ریخته می شود را در مدت 30 سال محاسبه کنید متوجه خیانتی که تامین اجتماعی در حق کارگران می کند می شوید و تنها خدماتی که با دفترچه های تامین اجتماعی انجام می شود در حد چن قرص و شربت ساده می شود به طور مثال حقوق بنده که متخصص یک شرکت دولتی می باشم در حدود 9 میلیون تومان است که ماهانه 800 هزار تومان صرفا حق بیمه کسر شده و با احتساب 23 درصد کارفرما حدود 3 میلیون و پانصد هزار تومان می شود (البته با توجه به افزایش شدید تورم هر ساله گرچه حق پرداختی هر سال از نظر قدر مطلق در ظاهر بالاتر می باشد ولی از نظر ارزش بسیار پایین تر از سنوات گذشته می باشد) لذا اگر تورم را با احتساب امسال ثابت فرض کنیم و این 3/5 میلیون را در 30 سال ضرب کنیم می شود در حدود یک میلیارد و دویست و شصت میلیون تومان که اگر شما این پول را در بانک نیز بگذارید ماهانه با سود 18 درصد مبلغ 18 میلیون و نهصد هزار تومان به شما پرداخت می شود و اصل پول نیز برای وراث باقی خواهد ماند در صورتی که اگر همین امسال بنده بخواهم بازنشسته شوم در حدود 7 میلیون حقوق بازنشستگی تعلق می گیرد با این محاسبه ها می توانید متوجه عمق فساد و ریخت و پاش در صندوق های بازنشستگی شوید
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      9 0
      یعنی این دولت آخرای کارش داره چه دست و پایی میزنه که مردم هر چه بیشتر ناراضی و عصبانی کنه
    • محمد IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 1
      با اومدن کرونا و تورم افسار گسیخته امید به زندگی نداریم کلا فقط خدرو التماس میکنیم زنده نگه داره مارو یا بدون درد به سفر آخرت بفرسته.
  • هاشمي IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    142 4
    اين اعدا و ارقام سن اميد به زندگي را از كجا آورده ايد؟ لطفا منطقي و صادق باشيد و يك نظرسنجي علمي و شفاف در سطوح مختلف جامعه انجام شود. آيا در شرائط كنوني كشور ما، سن اميد به زندگي در مردان و زنان ما به اين اعداد ختم مي شود؟ اكثر جوانان و حتي نوجوانان ما دچار ياس و فرسودگي و دل مردگي شده اند چه برسد به ميانسال ها و افراد سالخورده!!! -بيكاري جوانان- عدم امنيت شغلي براي بسياري از كاركنان- گراني- تورم-فقر- مشكل مسكن اكثريت جامعه و خصوصا جوانان و ازدواج ايشان- سطح اختلافاتي وحشتناك جامعه و... ، آيا اين عوامل منجر به اميد به زندگي بيشتر شده است؟؟؟!!!
    • سعید IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 2
      درود به شرفت
    • حسین IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      3 0
      افرین
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    103 2
    سال قبل آمار دادید نیمی از ایرانیها قبل از70 می‌میرند که عمدتا مرد هستند. حالا این آمار امید به زندگی رو از کجا درآوردید. حالا مگر بهداشت ما یا حقوق ما یا رفاه کارگرها و هزار تا چیز دیگر با فرانسه یکی هست!؟ که سن بازنشستگی ما با اونها یکی باشه! به جای افزایش سن بازنشستگی برید طلبتون رو از دولت بگیرید. جلوی فساد رو بگیرید.
    • حامد IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      20 0
      این سازمان تامین اجتماعی دوست عزیز در برابر دولت دست دهنده داره و در برابر کارگر بدبخت و بیچاره فقط دست بگیر داره .پولها و منابعشو میزاره دراختیار دولت بعد برای جبران پرداختی هاش به دولت زورش به کارگزان بدبخت و بینوا رسیده . . . که ان شاالله خدا ریشه ظالمین رو بکنه
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    110 1
    الکی رو هوا چه امیدی چه کشکی چه ماستی اگر هدفتون اینه که تا رمق آخر از مردم کار بکشید اون حرفی جدا ولی بیخودی امید به زندگی را قاطیش نکنید
  • آرش IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    91 1
    واقعا امید به زندگی زیاد شده!!!!!!!!این همه دروغ
    • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      15 0
      هستن سن امید افزایش یافته لعنت بر تک تکشون..خداازشون نگدرد
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    94 1
    خب شعور هم چیز خوبی است،اینجا طرف بعد از بازنشستگی میره راننده آژانس میشه ولی در اروپا جهانگرد و توریست! حالا هی مقایسه کنید.
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    48 3
    سن امید به زندگی قبل از انقلاب 58 نبود پسرم. اشتباه می کنید سن امید به زندگی بسیار بیشتر از حالا بود دلیل اینکه متوسط عمر کم بود این بود که بهداشت کم و کودکان زیادی میمردند سن پایین کودکان بود که میانگی را پایین میاورد نه امید به زندگی
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 78
    کاردرستیه الان سن بازنشستگی باید ۷۰ سال باشه یعنی چی طرف ۵۰ سال نشده بازنشست بشه و ودولت مفت ومفت حقوق بده . و طرف بره برای خودش به کار و شغل دیگه ای .
    • علیرضا ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      23 1
      وای بر دولتی که نتواند حداقل های زندگی پیرمردان 60 ساله را بدهد!اف بردولتی که از تامین اجتماعی هم میلیاردها اختلاس کرده و می کند لنگ بر دولتمردانی که پیرمردهای 60 ساله برای گذران عمر بعد از 30 سال خدمت مجبور به انجام کار دوم باشد!!!
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      13 0
      دولت حقوق میده؟ هههههههههه
    • ناشناس IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      8 1
      ساکت شو
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      2 0
      اووووه بابا من این کامنت را نوشتم به نظرم کار درستی بود ولی نظرات را که خوندم دیدم در اشتباهم .
  • بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    59 0
    چه رویی دارن این مدیران تامین اجتماعی خط فقر به ده میلیون رسیده به گفته خودشون 80درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر 3میلیون دریافتی دارند اون موقع ما رو با بازنشستگان فرانسه مقایسه می کنن چندساله لباس نخریدم چندساله گوشت قرمز وماهی ومیگو برای خانوادم نخریدم غذامون شده بیشتر سیب زمینی وبادنجان اون موقع این نجومی بگیرها از سر شکم سیری چه حرفهایی می زنن.خدا ازتون نگذره
  • کاربر IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    71 1
    الان ما همه ی شاخص های اجتماعی و رفاه و اقتصادیمون مثل فرانسه هستش که همین یکی رو با اون مقایسه میکنیه ؟ اصلا چرا با یه کشور غربی خودشون رو مقایسه میکنن مگه غرب و الگوهاش نمیگن بده ؟؟ اینجا خوب شد ؟ فرانسه اندازه ما تورم داره ؟اندازه ی ما گرونی و بیکار داره ؟ کارگر ما اندازه ی کارگر فرانسوی حقوق و مزایا داره ؟ همون قدر که کارگر فرانسوی میتونه با حقوقش زندگی خودشو زن وبچشو تامین کنه کارگر ما هم میتونه؟چی کارگر ما با کارگر فرانسوی یکی هست که سن بازنشستگیشو با اون مقایسه میکنه؟
  • مجيد IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    33 0
    اين پيشنهاد ببخشيد كدام نادان بوده طرف نا نداره 30 سال خدمت كنه جانبازان زير 25 درصد بايد 30 سالر خدمت كنند مسخره شو دراوردي مزخرف ترين قانون بيمه فقط تامين اجتماعي است چرا مقل كاركنان دولت بازنشسته كشوري نيست چرا هنگام بازنشستگي دوسال قبل را لحاظ ميكند اول نقصهاي خودش را حل كند افزايش بازنشستگي پيش كش
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    34 0
    با افزایش سن بازنشستگی بیکاری افزایش شدیدی پیدا میکند هر چند که الان هم بیشترین کشور بیکار در دنیا هستیم
    • علی IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      28 0
      شما غلط می کنید سن بازنشستگی را بالا می برید
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    35 0
    خدا ازتون نگذره
  • رامین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    40 0
    یعنی روز به روز بر بی شرفی و پررویی شماها اضافه میشه!! ماها مردم هم که دیگه ساکت نشستیم و فقط تماشا میکنیم شماها چی واسمون تصمیم میگیرین!!
  • مینا IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    25 0
    عزیزای من مسوولان محترم توروخدا در وهله اول بفکر حقوق کم مستمری بگیران تامین اجتماعی باشید ما با این سن وهزار تا بیماری وداشتن عروس و داماد و نوه وبچه ی دم بخت و دانشجو چطوری اموراتمون رو بگذرونیم شما اصل قضیه رو بیخیال شدین رفتین دنبال سن بابا با این حقوق ها کسی دنبال بازنشستگی تامین اجتماعی نمیره
  • ناشناس IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    33 0
    چه چیز ما تو دنیا شبیه کشورهای پیشرفته هست که سن بازنشستگی باشه
  • یا علی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    29 0
    خاک کاهو بر شما و آتش قبر و قیامت بر شما گوارا باد آمین
  • ایران قدیم IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    بل فرض مثال که این طور باشد که نیست ولی انها بعد از بازنشستگی به استراحت وتفریح میپردازند ولی ما بعداز بازنشستگی اول کارو بدبختیمونه اونا اقتصادشون مثل ما پکیده نیست ما کلی پول بیمه میدیم اخرش هم تامبیمار میشیم نصف حقوق بازنشستگیمونو باید برای درمان پرداخت کنیم اقی نایب رئیس اگه تحقیق هم میکنی درست تحقیق کن اقتصاد اونارو با اقتصاد داغون ما مقایسه نکن همین امسال صه بار فقط رو اجناس لبنی وپروتئینی رفته زندگیمون شده بزک نمیر بهار میاد خربزه وخیار میاد اما نمیدونم چراخربوزه وخیار اول سراز کشورهای عربی در میاره اقای نایب رئیس شبا قبل از خواب یه لیوان اب بخور رودل نکنی عزیزم زیادم ایران وبا کشورهای اروپایی مقایسه نکن حداقل با افغانستان یا پاکستان هرچند اونا هم ازما بهترند
  • موسوی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    28 0
    واقعا‌ازخداواخرت‌نمی‌ترسیم.که‌توروزروشن‌چشم‌درچشم‌ملتی‌که‌ازنان‌شب‌خود‌گذشتن‌تا‌‌این‌مملکت‌اسییب‌نبیند.هرچه‌به‌نفعتان‌است‌راخوب‌جلومیدهین.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    34 0
    یعنی اون قدر کار کنید تا بمیرید و روزگار بازنشستگی رو نبینید !
  • DE ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    18 2
    سرطان اصلاحات
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    20 0
    دروغ دروغ دروغ دروغ .............
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    24 0
    مسوولین بی لیاقت وای بر شما نادان ها
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    26 0
    تنها یک عده دولتی و مدیر دولتی هستند که از افزایش سن بازنشستگی خوشحال میشن چون تا جون دارند میچسبن به پشت میزشون و از رانت و اختلاس و موقعیت بهره مند هستند
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    فعلا بابت همین قانون های لیبرالی مردم تمام کشورهای غربی و امریکا مثل جلیقه زردهای فرانسه جنبش ۹۹ درصدی علیه یک درصد دزد وال استریت قانون های لیبرال های حروم خور بهتره همه شرایط خدمات حقوق مزایا پادش فاصله درآمدی حقوق کار فرما با پرسنل شرایط ایمنی جسمی و روحی و هم مقایسه میکردید
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    16 0
    ساکت شید با این همه چرت پرت که میگید منم مفت میخوردم شاید به هفتادبرسه سنم
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    طی ۸ سال گذشته هم تامین اجتماعی و هم دولت را بدهکار نموده اند لکن آقایان هیئت امنا هیئت مدیره و مدیریت تامین اجتماعی خود را تشویق و ماهیانه چند ده میلیون تومان حقوق و مزایا دریافت نموده اند اکنون کفگیر ته دیگ است باید با افزایش سن بازنشستگی تعهدات بلند مدت یعنی مستمری بازنشستگی را به تاخیر انداخت آیا وقت آن نرسیده مجلس انقلابی از تامین اجتماعی تدبیر و امیدی تحقیق و تفحص نماید..
  • مصطفی IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    24 0
    آره با دلار ۲۹ هزاری و سکه ۱۳ میلیونی امیدمون بسیار زیاد شده بازم میخواید چه فشاری به مردم وارد کنید دنبال اعداد و ارقام میرید؟
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      قانون بیمه تنها فشار سنگینش بردوش کارگران پروژه هاست چون هیچگونه امنیت شغلی ندارند وبصورت پاره وقت سرکارند من حاضرم امنیت شغلی یا کار داشته باشم 30 سال کار میکنم ولی از اینکه سن امید توکشور بالا رفته کاملا بی اساس است بیشتر مردم اگر ترس از جهنمی شدن نداشتند بعضا دست به خودکش میزدند
  • رضا IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    21 0
    فقط دولتی ها و مدیران دولتی خوشحال میشن از این افزایش سن بازنشستگی چون تا جون دارند میچسبن به پشت میز و از رانت و و موقعیت شغلی ونفوذ بهره مند هستند
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    22 0
    شما غلط کردید این یک کلاهبرداری واضح است
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    15 0
    تو اداره ها که 99 درصد دوست دارن این 30 سال زودتر تموم بشه برن دنبال بازنشستگی
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    هر چی بدبختی هست سر دهه شصتی‌ها میاد. یه حساب سر انگشتی که بکنید میبینید که خیل عظیمی از مخاطبین این قانون جدید هم دهه شصتی‌ها میشن. از قوانین سربازی و کنکور و وضع اقتصاد مملکت و ... هر چیز جدیدی را که خواستن پیاده سازی کنند، زورشون به دهه شصتی‌ها میرسه، خداااااااا
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    17 0
    بازهم با اروپا مقایسه کردن انهم فقط و فقط با نگاه سن نه رفاه و..... آدم حسابی با حقوق زیر 2 میلیون تومن که رفاه ایجاد نمی شود متاسفم
  • 0829365575 IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    18 0
    تو فرانسه یه نگهبان با حقوق یه ماهش یه 206 دست دوم خیلی تمیز در حد صفر می خره تو این مملکتم می تونی
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    23 0
    بکنید ۵۰ سال کار تا خیالتون بابت خوردن پولها راحت بشه. شما شرایط اقتصادی رو درست کن کسی نمیاد برای شما کارکنه که بخواد بازنشسته بشه.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    20 0
    خجالت نمیکشید کارگر باید ماهی 94 دلار حقوق بگیره تو عراق و افغانستان جنگ زده هم اینقدر نیست و بیشتر
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    25 0
    خدایی آدمی با ۶۰ یا ۷۰ سال سن تجسم کنید هنوز داره کاره می‌کنه ،آقایون پشت میز نشستن ایده از خودشون ساطع می‌کنند ،شما مدیران نالایق کی تموم میشید؟؟!!!
  • ناخدا IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    9 0
    فقط خدا بهتون رحم کنه واقعا مسلمونید شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 0
    دقیقا عامل اشتغال این همه بازنشسته در فدراسیونها و.. همین است
  • حبیب اله IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    یکی اگر پیدا می شه و می تونه جلوی خلق پول را که ریشه هه مشکلات اقتصادی است بگیره
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    9 0
    توجه !!!!!!!!!!!!!! این مسول محترم متولد سال 1347 هستند یعنی سال دیگه باید بازنشسته شوند. به چهره این آقا توجه کنید . شاداب تر از یه کارگر 40 ساله به نظر میرسه باید هم امید به زندگی داشته باشن . چرا امید به زندگی نداشته باشه ؟ ننگ بر مسولان بی کفایت .
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    9 0
    من الان چهل سالمه ولی امیدبه زندگیم صفره
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 0
    ألا لعنه الله على الظالمین
  • علی کربلایی IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    آقای حیدری! شما مسئولی هستی به جای این اشتباهات اصلاح طلبی که همیشه طلبکارید از کشور و مردم شغل ایجاد کنید و بیکاری رو از بین ببرید و بیمه شده ها رو زیاد کنید ! هر وقت درآمد،خدماتی دیگر مثل بهداشت و درمان،آموزش،کیفیت خودرو،کیفیت سفر با قطار و هواپیما،دریافت مالیات از ثروتمندان،کیفیت و کمیت کالاهای اساسی و دهها عنوان این چنینی موثر در زندگی به فرانسه یا دیگر کشور های کافر غربی رسید اونوقت میشه در مورد این نظر تصمیم به بررسی گرفت و الا فلا بشین سرجات ملعون!!!
  • راسخون IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    شما استاندارد کار در اروپا را با ایران یکی میدانید در ایران کارگر تا 50 سالگی فرسوده میشود در ضمن ایا چوب بی لیاقتی و حقوق بالا شما پرسنل سازمان را باید کارگران بپردازند سازمان دوست دارد کارگران تا موقع مرگ و تو گور گذاشتن کارکر لیست بیمه کارگر قطع نشه .خجالت بکشید و به شعور کارگران توهین نکنید.
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    یکدفعه برای کسی که 9 سال کار کرده قانون رو عوض میکنید. خیلی کم قوانین تند تند عوض میشه اینم میخوان بگذارن روش.
  • محسن IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    قانون عطف به ما سبق نمیشود . تامین اجتماعی میتواند صندوق دومی رتا ایجاد و قوانین جدید را در آن اعمال کند. و حتی صندوق سوم و یا .......... هر کس دلش خواست بیمه اش را انتخاب میکند . ضمنا با خیل بیکاران چکاز میکنید ....
  • مجید دلبندم IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    اگه ته مونده ای شرف داشتند اونم دیگه ندارند میگه وقتی کسی را بازنشست میکنیم باید بعد دو سه سال بمیره و گرنه تا وقتی زنده است باید کار کنه و پول بده
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    خخخخ
  • شراره صدر IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 0
    این هم یک نوع دزدیه می‌خوان بعد از مردنمون حقوق بدن۸۲۴۵
  • علی IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    این امار از کجا امده واقعا خجا لت داره چی ما به فرانسه رفته حالا سن بازنشستگی را مقایسه میکنید چرا با سویس مقایسه نمیکنی حقوق ما به انها رفته بنده خدا کارمند به سن 60 نرسیده چند دفعه سکته میکنه سن مرگ میر الان شده 60ا
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    10 0
    «به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم‌ها ۷۵ سال و در آقایان ۷۳ سال است» جوک میگه یا هزیون!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    کرونا وآلودگی وهوا و تورم واسترس ومشکلات زندگی دراثرتحریمهای بیرحمانه وضدانسانی علیه مردم مان واقعا" بی انصافید
  • مریم IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    کدام امید به زندگی کدام اتفاقات خوب ؟؟؟
  • رضا SG ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 0
    یه سره بگید باید تا اخر عمر بیمه پرداخت کنیم خلاص اخه کی 73سال عمر میکنه عجب اععجوبهایی پیدا میشن تو این دولت کلید
  • فرشاد IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    تنگ بر شماها
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    اینا میخان وقتی مردیم بازنشستمون کنن که دیگه خدای نکرده ضرر نکنن
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    تا 40 سالگی که باید بگردیم دنبال کار بعدشم که باید زحمتو کم کنیم از این دنیا بریم
  • حسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    آخه احمق شما کجا خدمتتون مثل کشورهای خارجی هست الان با این وضعیت اقتصادی و درمانی مردم بدبخت ایران امید به زندگی دارن آدم نفهم اون چندر غاز که برای بازنشستگی میدین کجا را میگیره که از اون هم میخواهید بزنید و بعد از سن بازنشستگی را بالا ببرید پس این جوانهای بدبخت دیگه کار گیرشون نمیاد یک مشت آدم نشستن برای مردم تصمیم میگرن که نه برای مردم برای جیب خودشون و دزدی‌هاشون بالا بسه دست و دارید از این همه حقه بازی
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    من هر روز که از خواب بلند میشم منتظر یک خبر بد که در خبرها میاد و شامل مردم فقیر میشه هستم ارزوی مردن دارم ولی بخاطر مریضی که در خانه دارم تحمل میکنم، فقط بخاطر خدا و ایمان به روز قیامت آنقدر حق مظلومان را زیر پا نگذارید، خیلی ها صورتشان. را با سیلی سرخ میکنند
  • شاهرخ IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    مگه امیدی به زندگی مانده ......!!!!!؟؟؟؟؟ خیلی مسخره س .... شعور هم خوب چیزیه..... مردم نان شب ندارن..... فقط به فکر زیر پا گزاشتن حق و حقوق این ملت هستید خدا ازتون نگزره.....
  • مرتضی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    یعنی ببینید چه جوری دارن قانون سازی میکنن که 2 قرون پول حق یه سری آدم سالمند رو نخوان بدن. تو این مملکت کدوم آدم بالای 50یا 60 سال میتونه کارایی لازم رو داشته باشه. یعنی طرف تا 75 سالگی کار کنه؟
  • ارژنگ عباسی IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    به یمن اتفاقات خوب؟ داداش میشه دوتا از اتفاقات خوبی که افتاده رو نام ببری؟ فازتون چیه؟
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    خدا لعنت کنه هر چی ......چقدر بی دینی....
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    آقا راه حل خدمت دزدی مثل آقایان است بچاپید و سرکار برید اشکالی ندارد
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    ما را با کشورهایی مقایسه کنید که بی ارش ترین واحد پولی دنیا را دارن.ما را با کشورهایی مقایسه کنید که تورم اش اصلا دست هیچکس نیست..خدا لعنت کنه کسی که این اسباب سنجش را بدست شما میده
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    اگر سری به قبرستان ها بزنیم می بینیم که اکثرا الان جوانها و در سنین پایین دارن می میرند این اعداداز کجاتون درآوردین
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    احتمالا بی پول شدن و بازبوی اختلاس میاد
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    خیلی پررو تشریف دارید. بروید 320 هزار میلیار د تومان ظلبتان را از حکومت بگیرید و ذرت پرت نکنید.
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    لعنت بر این نگرش که مردم را بیچاره کرده و کشور را فلج
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    از خدا بیخبران دست در جیب کارگر و مردم محروم نکنید. از خدا بیخبران برای حقوق ی مربی اجنبی دست در صندوق شستا نکنید اونوقت کم نمیارید.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم‌ها ۷۵ سال و در آقایان ۷۳ سال است....!!!!!! کدام یمن خوب، عموجون!!!!
  • کاربرجدید IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    اخه نمیگی اونا بعدازبازنشستگی دیگه غم نان ندارن توایران تازه مسافرکشی میکنن خدا لعنتت کنه اونجام قیمتها ساعتی بالا میره اخه ما چیمون مثل اوناست که فرانسه رو مثال میزنی وقتی ارزش پول این مملکت ازپول پایین تره
  • صادق IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    شما که همه چیزو از جمله امید به زندگی و سن بازنشستگی رو با فرانسه و آلمان و امثالهم مقایسه میکنید حق و امتیازات کارگر و ووضعیت رفاه رو هم با اونجا مقایسه کنید .پر رویی هم حدی داره بخدا
  • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    بسمه تعالی اشتباه در اشتباه امروز جامعه ایران بیشترین آمار بیکاری جوانان را نشان می دهد لذا قانون باید سن بازنشستگی را به 25 سال کار می آورد و جوانان قشر تحصیل کرده به کار مشغول می شدند و تحول عظیمی در جهت بیکاری برداشته می شد
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    فعلا که سازمان تامین اجتماعی با این خدماتی که میده و پولهای زوری که میگذره باید اسمشا تغییر داد به سازمان بچاپ اجتماعی
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    آقا این تامین اجتماعی که تماما با پول مردم است ..چرا نباید مدیران و کادرش با رای مردم انتخاب بشوند و مثل نماینده ی مجلس به مردم پاسخگو باشند !؟؟ نواقعا برام سواله ...!!؟ چرا نباید مثل شوراها اداره بشود ؟؟!!! و بلکه بهتر ؟!!!
  • هاتف IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    آقای حقه باز خیلی از کارگرها با این استرس و فشار روانی ناشی از گرانی ها حتی به سن بازنشستگی نمی رسند.اگه راست میگین باید امید به زندگی کارگران را حساب کنی ای.همین طوری با حقوق کم زیر خط فقر داریم براتون بردگی میکنیم کمه که می خواهید تا آخر عمر شیره ی جونمونو بمکید.
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    اصلاح ؟؟؟؟ یا گند زدن
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    یعنی طرف تا ۶۰-۷۰ سالگی باید براتون کار کنه، اصلاً به کارایی اعتقاد دارید! نخیر؛ بلکه به نظر بنده شما بودجه ندارید مجبور به این کار شدید، بله.
  • شاهرخ IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    این قانون واسه اونایی که دارن حقوق مفت میگیرن و پروار تامین اجتماعی هستند خوبه مسئولین گردن کلفت و مفت خور ولی واسه کارگر بیچاره مثل یه سیانوره و ظلم بزرگیه شما اگه سن بازنشستگی رو پایین بیاورید و به 25سال برسونید کار بزرگی کردید و با این کار خیلی از جوونای این مملکت مشغول بکار میشن و الان خیلی ها هستند با توجه به سابقه ی بالای 30 سال هنوز مشغول بکارن چرا...؟ چون حقوق مفت دارن میگیرن و میدان را به دیگران نمیدن
  • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    بی ...
  • مجید IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    چرا همه مشکلات شما را باید نسل 53 تا دهه 70 باید جواب بدهند اول ما همه بجز اقازادها کارگران اصلا استخدام نکرده اید دوم 90 درصد با پول کارگری یه دستشویی هم نمی توانیم بخریم الانه هم بچه های ما بزرگ شده اند انها هم جایی پیدا نکنند واقعا شماها کی هستید انسانید یا کینه توزان تاریخ...این چه قانونی است باید پیمانکار باشیم یه گروهی آقازاده تو دولت بالاسر ما مدیریت میکنند واقعا نامردی هم حدی داره...شهدا کی بودند و شما کی هستید بنده متعجبم
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    ماکه متوجه نشدیم ۷۳ سال؟
  • کاش IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    خیلی مسخره است امید به زندگی 33 سالمه هینجوریشم مرده حساب میشم به قول گفتنی مرده ای هستیم که حرف میزنیم افتاب نزده میریم سر کار شبم میریم خونه میشه 14 ساعت نه امنیت شغلی نه درامد خوبی سنت که بره بالا هیچ جا بهت کار نمیدن 50 هم پر نمیکنیم
  • ایرانی FR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    الهی شامل یه بیماری لاعلاجی بشی که هیچ بیمه ای وپولی جوابگو ت نباشه
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    واقعا خجالت آوره... اصلا چه چیزی در کشور ما شبیه اونهاست که ما رو با اونها مقایسه میکنید... و در تمام این مقایسه ها هم اونچیزی که به نفع دولت و زیرمجموعه هاش هست بیان میشه!نه مردم
  • مسعود IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    بهتر است بی خبر و مشاوره با کارشناسها این ابتکار را به خرج میدادید و سن بازنشستگی را به 100 سال تغییر میدادید تا با امید به دریافت مستمری دعای مادربزرگها هم که میگن انشالله بعد 120 سال مستجاب میشد و ما یه 20 سالی وقت استراحت و صد البته تفریح و گردش و .... را داشتیم دوستان تغییرها را مثل تغییر قیمت بنزین یهویی بگید چرا یاد نمیگیرید !!!
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    واقعا مردم چی حساب یا فرض میکنین .برین خجالت بکشین
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    4 0
    خجالت بکشید؟ خیلی حقوق میدهید!
  • UA ۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 0
    لعن و لعنت ابدی بر ظالمان
  • jadgal IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    این امار از کجا امده واقعا خجا لت داره چی ما به فرانسه رفته حالا سن بازنشستگی را مقایسه میکنید ....حق دارند چون ریس جمهور مملکت ما در بندر عباس قیمت سوخت کشور مارا با عربستان مقایسه می کرد
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    با هزار دوز و کلک و اختلاس سازمان تامین اجتماعی رو ورشکست کرده اند می خوان با افزایش سن بازنشستگی کسری بودجه رو تامین کنند خاک تو سرتون با این افکار دمدمی مزاجتون ، الان کارمندان دولت که بالای 20 سال خدمت کرده اند اکثرا دچار افسردگی و فرسودگی شده اند مگر کسی که بالای 50 سال داشته باشه و قطعا هزار جور درد و مرض گرفته میتونه کارکنه .
  • ابراهیم IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    1-گفته شده در کشور های پیشرفته...2- سوابق گذشته نشان داده اگر درآمد تامین اجتماعی بیشتر بشه اختلاس هم بیشتر ...به زمان ساده افزایش درآمدی در کار نیست3- خیلی جوش مردم رامی زنید حقوق پرسنل تامین اجتماعی و دریافتی مدیر عامل و........ را کم کنید بهتر نیست پرسنل سازمان از قانون خدمات کشوری که به مراتبط نصب حقوق پرسنل تامین اجتماعی در یافت می کنند پیروی شود جهت یک وحدت رویه رفاهی ماهی 1.5 میلیون اضافه کار کارانه ..........(حقوق نگهبان تامین اجتماعی را با یک گارگر در کارخانه زغال مقایسه کنید و.............. اول خودتان و قوانین داخلی خودتان اصلاح شود بعد به فکر مردم باشید (شما جیب مارا...)
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    مبنای کشور فرانسه از لحاظ کار رسیدگی به مردم می باشد تا بتوانند کار کنند وقتی پشت فرمان ماشین می نشینید بایستی ماشین بنزین داشته باشه تا ماشین حرکت کنه هر کسی که این قانون ها را تصویب می کنه شکمش سیره و خبری از مردم بدبخت نداره که چطوری دارند زندگی می کنند
  • سهیل IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    شما که همه چیز را با کشورهای دیگر مقایسه میکنید لازمه بدونید در ژاپن حق بیمه 1/5 درصد هست نه 30درصد . این پولا کجا میره خدا میداند .
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 1
    اینهمه بیکار داریم باید اول بفکر استخدام اونها باشیم اگر مشمول سوابق زیر ۱۰ سال باشد منطقی است ولی بهیچ عنوان قابل پذیرش نیست که برای کسانیکه سابقه بالایی دارند تصمیمات ناگهانی گرفت مخصوصا برای سوابق بالای ۲۵ سال
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    3 0
    سن بازنشستگی نبایدافزایش یابد جون قدیم مردم بیشترعمرمیکردن الان اکثرمردم زیرپنجاه سال فوت میکنند
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    آخه رفاه مردم ایران مثل فرانسه هست
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    درجامعه ای که بیکاری داره رکورد میزنه شرم آوره پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی رو دادن یعنی مردم تا گور کار کنند والا خیلی زرنگ تشریف دارید تا آخرین روز عمر خانمها و آقایان ازشون حق بیمه بردارید بعداز فوتشون حقوق خانمهابره به حساب دولت چون به همسرشان تعلق نمیگیره حقوق خانمها بعداز فوتشان حالا حقوق آقایان بعداز فوتشان به همسرانشان تعلق میگیره. مسخره میکنید مردم رو امید به زندگی بالا رفته متاسفم براتون که مردم رو دیوانه فرض کردید امید به زندگی بالا رفته معلومه حتی پاتون رو برای زیارت اهل قبور به قبرستان نمیگذارید که اگر بگذارید اولا فکر آخرت اون دنیا سوال جواب پس دادن رو میکنید دوما میفهمید که مردم باید خیلی خوش شانس باشن به هفتاد سال برسن همه جوان دارن میمیرن همه سرطانی دارن میشن ومیمیرن. مردم شما مسئولین بی تدبیر رو به خدا واگذار کردند از حق الناس که برگردنتان بیفتد با دادن چنین پیش نهاداتی بترسید خدای مردم جواب شما را در اون دنیا خواهد داد چه روزها شرمنده خانواده شدیم چه زن چه مرد چون حقوقمان کمک ناچیزی به خانواده هایمان هست شرمنده خانواده هایمان شدیم الهی شرمنده خانوادهایتان شوید. شما میدونید مردم بیکار برای امید به دریافت مستمری بازنشستگی با چه سختی و مشقتی پول به صندوق شما واریز میکنند به امید بازنشستگی خجالت بکشید با امید و آرزوهای مردم بازی نکنید زندگی های مردم درحال پاشیده شدن هست.با کوچکترین فشار شک نکنید آمار طلاق به صددرصد میرسه.
  • بی نام SE ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    خاک بر شما مدیران نالایق که به جای درست کردن اقتصاد باز هم چشمتون به جیب کارگران بیچاره است خاک عالم بر سر شما بی لیاقتهای دزد
  • امیر IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    2 0
    امید به زندگی 75 سال ، چرت و پرته این آمار کدوم از خدا بی خبری در آورده با چه شاخصی، ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! لعنت بر دروغگو
  • بی نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    اگه در ایران سن بازنشستگی پایین است، به خاطر بیکاری جوانان هست که جایگزین افرادی شوند. در کشورهای دیگر شرایط کاری چگونه است ؟ با قانون برده داری کار میکنند یا با قانون کار؟ سطح زندگی و سلامت و معیشت کارگران چطوره؟ دیگه چی از جون کارگران بدبخت و زحمتکش می خاین؟
  • ایرانی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    زمزمه‌های چپاول‌گری و سرمایه‌داری یواش یواش داره تو ایران هم علنی میشه.
  • افشار IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    اینها شیطانند میخواهند به مرگ بگیرند به تب راضی شیم میگن 40سال که به 30راضی شیم.
  • خاتون IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 0
    خجالت بکشید کدام امید این هم گرانی بیکاری میخواهید کاری کنید که بازنشتگان اون دنیا بازنشسته بشن امید به زندگی برای شکم سیر ها زیاد شده نه قشرضعیف .
  • مهدی IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 0
    حقیقت اینه که اینا توان جذب نیروی جدید و پرداخت حقوقشون رو ندارن چون نفتی نیست که بفروشن ولی وقتی بنیان یه دولت دروغ باشه میگن چون ین امید به زندگی با اتفاقات خوبی که افتاده بالا رفته پس سن بازنشستگی هم بالا میره چرا دروغ میگید شما حقیقت رو بگید تا مردم رو اینقدر نسبت به خودتون بد بین نکنید النجاة فی الصدق حکومتی که مذهب رسمیش اهل بیتی هست نباید دروغگو باشه وگرنه وای به حال مردمش شما راستش رو بگید هر کس هر برداشتی میکنه آزاده ولی با این دروغ گفتن های پی در پی و کتمان حقایق و سانسور حقیقت و مخفی کاری مطمئن باشید دوام نمی آورید
  • IR ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 0
    مردم و مجلس باید قاطعانه جلوی این اقدام ظالمانه را بگیرند مگر یک مرد یا زن توی ایران چند سال میتونه عمر کنه که این قوانین ضدانسانی را تصویب میکنند.
  • محمد IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    فکر کنم شما دولتیها تمام تلاشتان را می کنید که مردم ناراضیتر شوند چه سیاستی است خدا می داند ولیکن حرف دل مردم هم این است لعنت خدا بر پیشنهاد دهندگان وبانی وباعثش انشاه الله خیر نبینند تو زندگی عوضی خیری به مردم برسانند شر وناراحتی وبدبختی می رسانند خیر نبینید
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    توف به ذات کثیفتون بیاد بااین تصمیمات نسنجیده/به اندازه کافی مردم تو مشقت وبدبختی هستند
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    2 0
    مشکل اینه که هر چی بیسواده داره تصمیم میگیره بزودی دامن خودشونو میگیره
  • یه مظلوم IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    بترسید از روز جزا
  • علی عاشری IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    سلام بنده راننده تاکسی هستم ولی متاسفانه تا به حال هیچ منافعی برای این قشر از دولت نرسیده امیدوارم دولت ومجلس این بار برای بازنشستگی این قشر نیز فکری کند.متشکرم
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    اول اینکه از کجا و با استناد به کدام تحقیق میگویی امید به زندگی در ایران نسبت به دهه های قبل افزایش یافته است درحالیکه روزگار قدیم زندگی پرآرامش بود و این گرفتاری ها نبود. دوم اینکه وقتی میتوانی بازنشستگی ایران را با فرانسه مقایسه کنی که شاخص های رفاه ما با آنان برابر باشد. سوم اینکه میخواهند بندهء خدا کارمندان در ایران یا در حسرت بازنشستگی باشند یا به محض بازنشستگی به دیار آخرت کوچ نمایند.!
  • نادرپناهی IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
    0 0
    32سالخدمت متولد1347کوچکشده1350توضیحات درشناسنامه خوهشمندام میخوام بازنشسته شئام ایثارگر هستم
  • علی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۹
    0 0
    " آقازاده ای "" انتخاب کنندو پول تامین اجتماعی را به او بسپارند، جبران کسری پول با ما هدف ما کمک به عشق و حال و خرکیفی آنها در آمریکا وکاناداست تا نفس داریم بازنشسته نخواهیم شد، تا وقتی چنین افراد بی لیاقتی در راس تصمیمات کشور باشند، آمریکا تحریم خواهد کرد واسرائیل بزرگ مردان راترور خواهد کرد ومادرآتش خیانتشان خواهیم سوخت. جناب رئیسی اگر آنها را جمع کند دوباره به حرف امام خواهیم میرسیم که ؛؛آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند؛؛

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس