صادق زیباکلام

یک بزک‌کننده اعتماد به آمریکا می‌گوید: کاخ سفید نتوانست مذاکره را تحمیل کند اما در عوض دلار 30 هزار تومانی را به ما تحمیل کرد.

به گزارش مشرق، کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: صادق زیباکلام در توئیتی به سخنرانی مجازی رئیس‌جمهور در سازمان ملل پرداخته و نوشت: آقای رئیس‌جمهور درست می‌فرمایند آمریکا نه می‌تواند مذاکره را به ما تحمیل کند نه جنگ را که البته به هیچ‌کدام هم نیازی ندارد. در عوض دلار سی هزار تومان، تورم بالای پنجاه درصد، رکود اقتصادی، هزینه‌های سنگین نظامی و هسته‌ای، انزوای بین‌المللی، وابستگی به چین و روسیه را با موفقیت به ما تحمیل کرده است.

این مغالطه عوامانه در حالی است که جریان ترویج‌کننده اعتماد به آمریکا در فاصله سال‌های 92 تا 94 ادعا می‌کردند به واسطه توافق با آمریکا تمام مشکلات اقتصادی و تورم و بیکاری و آب خوردن و آلودگی هوا حل می‌شود. در اثر فریبکاری‌های شبانه‌روز آن جریان بی‌صداقت که زیباکلام هم جزوشان بود، برخی عوام ساده‌دل در جشن برجامی، دلار را با اسکناس‌های 500 تومانی و هزار تومانی مقایسه می‌کردند اما اکنون در اثر اجرای پیشنهاد طیف مذکور، قیمت دلار 30 برابر تصور القایی و 8 برابر نرخ دلار در سال 92 است، یعنی زمانی که برجام در کار نبود.

در حقیقت این نه دشمن که دشمنی‌اش آشکار بود، بلکه خیانت و آدرس گمراه‌کننده جریان مامور به بزک توافق بود که موجب ایجاد رکود تورمی بی‌سابقه، کاهش ارزش پول ملی و گرفتاری اقتصادی مردم شده است. آقای زیباکلام به جای گم کردن واقعیت‌ها در پرگویی روزانه باید توضیح دهد چرا دلار بدون برجام 3700 تومان بود و اکنون به 27 هزار تومان رسیده است؟

بله آمریکا به خوبی نمی‌توانست مذاکره را تحمیل کند اگر کسانی با تابعیت ایرانی و هضم‌شدگی در سیاست‌های استکباری دشمن، خسارت اعتماد به آمریکا را فایده و فرصت وانمود نمی‌کردند.

نکته بعدی این است که به اذعان چند ماه قبل روزنامه غربگرای شرق، هرگاه مدعیان لیبرالیسم، بازار آزاد در دولت (هاشمی و روحانی) سر کار آمده‌اند، موجب بیشترین رکوردهای تورمی و نارضایتی و اعتراض مردم شده‌اند.

و بالاخره اینکه آقای زیباکلام مانند کلاهبردارهای دارای چک برگشتی و برخی کلان بدهکاران بانکی که با استقراض چندباره و اختلاس، دست خالی خود را می‌پوشانند، رفتار می‌کند. او در حالی تلویحا آدرس مذاکره دوباره را می‌دهد، که مصایب اقتصادی حاصل از نسخه مذاکره قبلی، پدر مردم را درآورده و برخلاف القائات اولیه، موجب مضیقه‌های بی‌سابقه اقتصادی شده است. منتها متاسفانه در حالی که کلاهبرداران اقتصادی به دادگاه فراخوانده می‌شوند، کلاهبرداران سیاسی‌ای که باعث خسارت‌های بزرگ اقتصادی به مردم شده‌اند، همچنان در حاشیه امنیت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 127
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 93
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    ترامپ کاره ای نیست در حالی که وطن فروشها و دولت بی تدبیر در کشور هستند
    • عبدالله مومن IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      78 16
      دزد اموال اهدایی مردم به زلزله زدگان کرمانشاه هم . تحلیلگر و مفسر مسائل سیا - سی شد !!!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      49 10
      صادق زیبا کلام یک .... میباشد که به اصطلاح خودش فرار رو به جلو میکند
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      75 8
      دلار را ان دو نامردی 27 تومان کردند که 40 ساله وزیرند و یکی خانه سازی برای بینوایان را مزخرف و دیگری پالایشگاه سازی را کثافت مینامد که اگر نبود همت سپاه برای ستاره خلیج فارس و نصب دکلها الان به جای گاز با هیزم باید خانه را گرم میکردند و برای دو لیتر بنزین دست گدایی پیش ارباب دراز میکردند
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      21 4
      جایگاه ایشان بسیار بالا هست، فی الواقع باید در موزه اساطیر افسانه‌ای چهار میخ به دیوار نصب کنند برای درس آموزی و عبرت دیگر اساتید جهت گفتن کلام زیبا
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      16 4
      حداقل به گفته امثال زیبا کلام اگر رییسی رییس جمهور میشد دلار میشد 5 تومن حداقل از دلار 30 تومنی بهتر نبود ؟
    • ایرانی بی پناه IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      38 2
      اگر می‌داشتند نه تحریمی الان وجود داشت و نه تورمی.اگر کاسبان تحریم و دزدان بیت المال که الان مدعیان درجه اول هستند نبودند حالا نه دولت بدنام بود نه ملت. خداوند نابودشون کنه اونایی که کوچکترین کم کاری ویا کم. فروشی و یاخیانتی در حق این مردم مظلوم کردند.
  • سید IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    هرکس، تأکید می کنم هرکس در بلاهت زیباکلام تردید دارد قطعاً و یقیناً در حماقت خودش شک نداشته باشد!!
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      به تایید نوشته سید آنهایی که تایید میکنند اگر ابله نباشند قطعا خائن هستند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    49 5
    بمیر
  • احمد IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    65 6
    تا وقتی دولت غربگدای سر شریانهای اقتصادی و فرهنگی و امنیتی کشور نشسته نمیشه کاری کرد. حتی انتقام حاج قاسم رو هم نمیشه گرفت.
    • کامران IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      آدرس غلط نده عمو. نیروهای امنیتی و نظامی کشور از دولت دستور نمیگیرن.انتقام سردار به دولت مربوط نیست
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    16 0
    با توجه به ده برابری ارزش دلار یعنی یه امریکایی قبلا با اگر کالایی را میخرید الان ۱۰ برابر میتونه این ملت را بیشتر چپاول کند و ما با التماس کالای خود را به او بفروشیم مفت چنگش که میگویند یعنی این
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      7 18
      بله کم غرب گرا غرب گرا بکنید اگر یه کالای ایرانی را بخوای بفروشی اول باید با هزار ترفند والتماس زیر قیمت بفروشی وبعد هیچ بانکی جرات نمیکند پول را انتقال بده و برا خریدن کالاها مورد نیاز هم همینطور مگه اینجوری میشه کشور اداره کرد واصلا چرا باید کاری کرد که اینهمه زحمت ومشکل برا کشور درست کرد وکشور در وضع خطرناکی است با یه جرقه اوضاع بهم میخوره و برا حفظ نظام واسلام بقول امام راحل حتی اگر لازم باشد باید شراب هم بخوری
  • منتظر IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    43 2
    به جای اینکه دانش جویان را بازداشت کنند ، این استاد دانشگاه را بازداشت کنند . طیف دشمنان داخلی یعنی اصلاح طلبان را بازداشت کنند تا شاید بتوان در سکوت به حل مشکل پرداخت .
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    51 2
    راستی استاد زیبا کلام از کمک های نقدی که به اسم زلزله زدگان کرمانشاه به حسابتان واریز شد چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.
    • ولی محمد رئیسی FR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 17
      اقایان نمیشه کاری کنیم که ما هم مثل دیگر کشورهای جهانزندگی کنیم چرا بدنبال دشمن تراشی وبیچاره کردن ملتراه دیگری نداریم پس این همه کشورهای جهان چه کار کردند که مشکلاتشان کم شده بیایید ما هم همان راه رابرویم
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    17 0
    شما دزدی نکنی دلار ۶ تومن میشه
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    23 1
    دلارسیهزارتومانی ره اوردامثال شماست که از روی پرچم امریکاپریدکه یه وقتی اربابانت ازت ناراحت نشوند
  • رضا IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    24 2
    مردم را به خاک سیاه نشونده
  • DE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    24 1
    چه کسی اجازه ی تدریس به این وطن فروش را در دانشگاه‌های ایران داده خدا داند که با این اراجیف و حرفهای ضد و نقیض مغز جوانان را مانند کله ی پوک خودش بیمار کند کسی که قبل از انتخاب ترامپ گفت :ترامپ از برجام خارج نخواهد شد. حالا دیدیم شد. نه مغز سیاسی دارد و نه مغز اقتصادی رشته ی اصلی درسی اش.
  • فیروزاسماعیلی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    30 8
    کیهان بهتراست به جای مغلطه کاری چشمهای خودراتمیزکندوبه جای شعارهای تکراری به زندگی میلیونهاهم وطن خودکه درفقرمطلق زندگی می کندتوجه کنددیگرگفتاردرمانی بس است هم چپ رادیدیم هم راست را.
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      7 0
      دقیقا عین اینو باید به کذاب قبیح‌الکلام بگی.
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      9 10
      استدلال كيهان خيلي جالبه. ميگه چرا دلار قبل از برجام 3700 بود الان شده 30 هزار تومان، ديگه نميگه دلار با صدور قطعنامه‌ها و تحريم‌ها 4 برابر شد و از حدود 1000 تومان به 4000 تومان رسيد و با همين برجام نصفه و نيمه تا چند سال در اين قيمت تثبيت شد تا اين كه آمريكا از برجام خارج شد و دلار دوباره اوج گرفت. بالا رفتن دلار به خاطر نبودن برجام است نه بودنش عزيز من. البته اين را نگفتم كه از دولت و برجام حمايت كنم. فقط مي خواهم بگويم آدرس غلط به مردم ندهيم كه اگر دولت عوض شود اوضاع بهتر خواهد شد. هر دولت ديگري سر كار بيايد تا تحريم هاي سنگين آمريكا هست وضع همين است كه هست. بيخودي مردم را اميدوار نكنيم كه بعد كه نشد علاوه بر اصل مشكلات دچار ياس و بدبيني به اصل نظام شوند.
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      14 0
      15:16 عزیز به اعتراف اوباما نظام تحریمها در حال فروپاشی بود دلار از 1000 تا 3500 اوج گرفته در عرض بیش از دو سال تحریم فلج کننده ناشی از سیگنال جنبش خائن سبز تثبیت شده بود چرا ؟ چون بیش از 1.5 میلیون بشکه نفت بالای 100 دلار بواسطه موشکپرانی !!!!!!( مانور های منظم نظامی در خلیج فارس ) از طرق مختلف فروش میرفت حالا فرضا یک درصدی هم به جیب بابک ها ( کاسبان تحریم )میرفت چه اشکالی داشت ؟ و البته سانتریفیوژها هم با غنای بیش از 20 درصد اقتدار و صلابت تولید میکردند که ناگهان تدبیر و امید رسید و برجام و واویلا بله هردولتی بیایید کار به این راحتی نیست چون راکتورها بتن شده و راه های دور زدن لو رفته اما بن بستی نیست و راه های دیگری موجود است که ایکاش مردم دلسوزان را بیاورند تا ورق برگردد انشاءالله در ضمن مثل روز روشن بود که مشکل وجود برجام است نه نبودش و معلوم بود برجام ماندنی نیست چون بر پایه اعتماد به امریکا و اروپا بنا شد که قبل از ان مصدق و قذافی و عرفات و ده ها قرارداد دیگر تجربه شده بود
  • وحید FI ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    28 1
    این زشت کلام داره گستاخانه یکه تازی میکنه ، صراحتا داره نشون میده که از عوامل غربه
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    10 23
    درود بر دکترزیبا کلام
    • DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      15 2
      له له بزن ولی خبری از ویزای مفت نیست خخخخخ!
    • اینجانب IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      28 6
      یاد سال 57 افتادم : دوستی می گفت توی شهر ما انقلابی ها شعار میدادند : مرگ بر شاه خائن ، ضد انقلاب ها شعار میدادند :درود بر شاه خائن !!!!!!!!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    31 2
    حماقت امثال زیبا کلام و همفکرانش را پایانی نیست. نوکری ،سرسپردگی و جیره خواری در خونشان است.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      تا ازاین ابوموسی اشعریهای ساده لوح و جیره خوارباشد آش همین است وکاسه همین. باید از دم این غرب گداهای وطن فروش گرفت فرستاد جای ارباب وکدخدای خودشان چون اینها مثل مارسمی زهرخودرا هرجالازم باشه (مخصوصاً دانشگاهاومدارس باطرحهای سند ۲۰۳۰وامثال آن) میریزند.
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 15
    احسنت کوتاه و مفید.جان کلام همینه.
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    18 1
    و باز هم اين زيبا کلاغ شروع به لجن پراکني ميکند چرا دم اينو نميگيرن بندازنش بره آمريکا؟؟؟؟
  • DE ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 0
    یادش رفته ۲۰ سال پیش بند تومبان میبست و ادای لری کینگ را در شبکه دو درمی آورد.
  • DE ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 0
    یادش رفته ۲۰ سال پیش بند تومبان میبست و ادای لری کینگ را در شبکه دو درمی آورد.
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 1
    وای از این گروه غرب زده هنوز بعد از این همه اتفاقات در این سال ها هنوز چشم امید دارند به غرب بابا این امامزاده که به آن دخیل بستید کور می کنه که شفا نمیده دولت متاسفانه هنوز منتظر نتایج انتخابات آمریکاست و دست رو دست گذاشته من نمیدونم دقیقا غربی ها دیگه باید چکار کنند تا شما بفهمید اینا دست از دشمنی بر نمی دارند
  • علی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    صادق زیبا کلام مرا یاد یک حکایت در زبان کردی می اندازد: در یک روستایی مردی وجود نداشت مردم از سر ناچاری به یک خروس لقب میرزا ابوالقاسم خان بنغازی عطا کردند! این حکایت ادعای روشنفکر بودن وتحلیل گری سیاسی اواست!
  • ناشناس IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    به عنوان یک شهروند، آقای روحانی آمریکا نه نیاز به جنگ داره نه مذاکره،بلکه نیاز داره دلار بشود ۳۰هزار تومان و اقتصاد فرو بپاشه، بخدا به عنوان ی دلسوز اسلام توصیه میکنم حضرتعالی هیچ صحبتی نکنی آرامش بیشتر به جامعه میرسد،من تو هر جمعی میشینم مردم حاضر نیستن تصویرتو ببینن،مملکت را متلاشی کردی بزرگوار، کاری کردی اصلاح طلب واصولگرا رو جلوی مردم بی اعتماد کردید، کلا اعتماد به صفر رسیده،تا زیر صفر نرفته استعفا بفرما هم خودتو ناراحت نکن هم مردم بدبختو
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 4
    وقتی دلار بالا میره نشون دهنده تامین نشن ارز برای اداره کشور هست وقتی چیزی کم میشه گران میشه برای مثال خودرو تولید کم مساوی با گران شدن دلیل ناموفق بودن برجام هم خروج امریکاست دولت ما برای اداره کشور و کمبودهایش نیازمند مبادله و معامله با کشورهای دیکر هست پس باید با دنیا به توافق رسید ودر یک معامله باید دو طرف سود ببرند تا معامله ای انجام شود و دیگر اینکه وقتی ما نتونستیم از وابستگی به نفت رها شیم چرا باید برای ابر قدرت شاخ و شونه بکشیم چه کسی بدون سلاح به جنگ میره وقتی این قدرت را نداریم پس باید معامله کنیم
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    عجب خری بوده این استاد نمی دونستیم! چه تحلیلگر قهاری هم هست. :/
  • نیروی شهادت طلب مقاومت اسلامی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 0
    بیخودی این و ان را متهم نکنید این دنیا امتحان الهی است برای رفتارهایمان در زمانی که خداوند برایمان قرارداده است و برخی از ماها انقدر کوته فکریم و فقط بفکر جمع کردن مال بهرطریقی جان می کنیم کلاه برمیداریم اختلاس می کنیم احتکار همینطور از فرصتها سو استفاده می کنیم اما پس از همه این زحمات با یک سکته یا بیماری سرطان یا تصادف و...ریق رحمت را سرمی کشیم و تازه وارثین می گویند پدر سوخته بی همه چیز برایمان کم گذاست و خودمان در عالم برزخ جهنمی تاروز قیامت باید مانند شهیق خران از درد نعره بکشیم این است نتیجه دزدی بیت المال نتیجه احتکار نتیجه اختلاس و پدرسوخته بازی پس کمی فکر کن ببین این زندگی کوتاه ارزش ابن را دارد که خودت را لجن مال کنی و نان حرام به فرزندانت بدهی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 2
    وطن فروشی مثل شماباشع نیازی به ترامپ نیست
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    لزومی به مذاکره نیست چون با مذاکره بی عرضگی دولت ثابت میشود و نمی توانند دلاروقیمت هاروبشکنند
  • ایوان مهربان IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 2
    آقای زیبا کلام،حالا که به چشم آبیهای موبور عزیزتر از جانت خوش خدمتی کردی وچاه ویل هسته ای را با بتن شیک انگلیسی پر کردی،اربابانت پشت میز مذاکره بایک آمپول جادویی منتظرت هستند،بعد از استعمال میتوانی هواپیما بسازی،مترو بسازی،کشتی اقیانوس پیما بسازی.بسه دیگه سرکلاس چرت نزن!!!
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    آقای زیباکلام بهتره اول یه گزارش در مورد پول های جمع آوری شده برای زلزله زده های غرب کشور به مردم بده بعد در مورد چیزای دیگه افاضه بکنه.
  • متفکر IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 3
    تحلیل های مشرق نیوز همه مغالطه است از جمله مغالطه برچسب زنی به افراد و رسانه هایی که با مشرق نیوز و کیهان همفکر نیستند.اگر میخواهید از روزنامه شرق مطلبی نقل کنید مشکلی نیست ولی برچسب غربگرا دیگر مغالطه است و برای فریب مخاطب.شما فقط باید مطلب تان را بنویسید بدون مغالطه و قضاوت را بر عهده ی مخاطب بگذارید.ولی می دانم هرگز چنین نخواهید کرد.به همه شما مطالعه کتاب مغالطات را پیشنهاد میکنم که باعث افزایش سواد رسانه ای میشود.
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      5 0
      سزطان اصلاحات
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    ای بد کلام خس و خاشاک و پادویی بیش نیستی تو هم کار منافقین را که بدترین انسانهای روزگاراند را انجام می دهی.وقتی از مشکلات می گویید راه حلش را بیان کنید چرا فقط اذهان عمومی را مخدوش می کنید و مزخرف می گویی.مریض بیمار
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    "... آمریکا نه می‌تواند مذاکره را به ما تحمیل کند نه جنگ را که البته به هیچ‌کدام هم نیازی ندارد. در عوض دلار سی هزار تومان، تورم بالای پنجاه درصد، رکود اقتصادی، هزینه‌های سنگین نظامی و هسته‌ای، انزوای بین‌المللی، وابستگی به چین و روسیه را با موفقیت به ما تحمیل کرده است." کدامیک نادرست است!؟؟ باید با طلا نوشت.
  • زینب IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    چه تفسیرجالبی.موافقم.بدبختمون کردن بااون‌برجام لعنتی.کاش هیچ برجامی درکار نبود.اومدن أبرومونو درست کنن زدن چشممون رو هم دراوردن
  • SE ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    دلار 30 هزار تومانی محصول نقشه های شوم اصحلات است
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 2
    توصیه من به مدیر مسول کیهان این است که خیلی وقته تو این کشور نهضت سواد اموزی هست لطف کن برو کلاس شاید این اخر عمری چیزی یاد گرفتی
    • محمد IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      باشد
  • دل IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 1
    آفرین، احسنت
  • باوند IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    به نظرمن تا زیبا کلام (تئوریسین)ونوچه های ایشان شرف حضوردارندنیازی به لشگرکشی آمریکا نیست؛چون دولتمردان عزیزما کارخانه،کارگاه،مراکزاقتصادی،کشاورزی،دامداری ها،وووبه تعطیلی کشاندند وقشر متوسط جامعه راگرسنه و...
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 2
    دلار ف۳۷۰۰بود ولی داشت همچنان بالا میرفت که روحانی رو اوردید و خودتونو نجات دادین ما الزایمر نداریم .حالا همه کاسه ها رو سر اون میشکنید اگرچه ادم بی عرضه ای است ولی الت دستی بیش نیست سال بعد بی رو دروایسی همه رو رد صلاحیت کنید یکی از خودتون بیاورید بدون ارتباط با دنیا ببینیم چه میکنید .این شما و این ...
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    نوکر بی جیره مواجب دیگه جایی نیست
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    شما چرا اینقدر ساده هستید این مردک ثابت کرده در ازنوکران قسم خورده آمریکاست این در تهی مغز فقط دراراجیف بافی چیزی در کم نداره احمق ادعای روشنفکری افتضاحطلب ها را دارد
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    ما 40 ساله تحریم هستیم این گرونی وتورم ربطی به تحریم نداره بی تدبیری مسئولین هست کار بجایی رسیده که نرخ اجناس خودشون تعیین می‌کنند نرخ ارز خودشون بالا می‌برند باید با این اشخاص سریع وقاطع برخورد بشه
  • قاسم شیرزاد ینگی اباد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    از ان ور تراپ قمار باز به قول شهید سردار مان از این ور دزدان داخلی دزدان داخلی از تراپ خطر ناکترن ورعیس ما هم میخنده فقط از بانک دلار میاورد خودشان دلار را تا ۵۰ هزار میرن میگن تراپ کرده پس بانک ما از کجا دلار میاورد مگر از ترامپ میگیره بله خودشان این وضع را به وجود اوردن نفرین برای شما میکنند مگر مملکت ما ترامپ اداره میکند عجب ادرسی میدی رد گم میکنی واقعآ خنده داره پس ترامپ اینجا راکنترل میکنه در صورتی دو کشور ابر قدرت پشت ایران هستن پس این دو ابر قدرت کلاه سر ما میگذارن درخفا با امریکا همکاری میکنند اگر چین و کرملین پشت سر ما هستن چه جوابی دارین
  • علی IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 1
    باسلام پیشننهاد شما چیست! کشور در تحریم است و تا این دشمنی است تحریم هم هست باج خواهی روسیه و چین و هند هم هست وووو هر روز بد تر از دیروز راه حل منقطی که جواب بگیریم چیست !// لطفا مطقع زمانی حل مشکلات و یک زندگی عادی مثل سایر کشورها مشخص کنید. لطفا مثلا بگویید دو سال چهار سال ده سال تا کی !؟ چندین مجلس و رییس جمهور با گرایش های مختلف امده اند و رفته اند... چکار کنیم. انتقاد اسان است لطفا راه حل عملی ارائه فرمایید.
  • ایرانی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    استاد عزیز کاش زودتر و روشنتر جلو میامدید . تا اینجاش هم ممنون
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 4
    ببخشید اگر توبا همسایه ات در توافق طرف همسایه شمارا به فحش ببندد ایا حاضری به مذاکره ادامه دهی داستان برجام هم همین است که درشب مذاکره موشک به سمت اسرائیل پرتاب میشود
  • محمد IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    واقعاً که خیلی زشت کلام هستی
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    کلاهبردار سیاسی که مال یه دیقه این کلاهبرداره
  • حسين DE ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 0
    صادق خوشگله ممكنه لطفاً از حسن كليدار بپرسى اون پير زنى كه هفتصد تا پورشه وارد كرد چگونه توانسته اين كارو انجام بده؟و يا از حسن اسكاتلندى بپرس كه نقش داداش دزد و غارتگر بيت المال و همكارى اش با دلالان و صرافان در گران شدن دلار چه بود؟
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    نه ترامپ توانست گوهی بخورد نه افرادی مثل زیباکلام هر بلایی سر کشور آمد کار بعضی مسئولین دزد و رانت خوار و دلال صفت هست
  • ی-ح IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    کاش خفه می شدید بهتر بود تا گرا به دشمن بدهید. ای نامردها
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    دولتهای (هاشمی و روحانی) موجب بیشترین رکوردهای تورمی و نارضایتی و اعتراض مردم شده‌اند.
  • حسین IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    غصه نخوردزدوفالگیرباهم هستند هرچه دلاربالاترحقوق دادن دولت اسانتردزدی هازیادترپول پولدارهاافزونترمستضعفان مستضعفتر و پیش بسوی فسادبیشتروبه موت نزدیکتر.
  • حسینی IR ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    کیهان درست میگه.ولی من میگم به روشنفکرای غربگرا بگید به جای تلاش برای نزدیکی به غرب. سیع کنن مثل اونها رفتار کنن و تئوری های اونهارو برای ایران به کار ببرن. تا ایران بتونه مثل آمریکا همه چیز تولید کنه و قدرت نظامی جهانی بشه. جریان غرب گرای الان مثال توده ای هایی میمونه که در دهه بیست تلاش میکردن امتیاز نفت شمال رو برای شوروی بگیرن. به جای اینکه تلاش کنن ایران مثل شوروی قدرتمند بشه. بعضی روشن فکرا سوراخ دعارو گم دارن.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 4
    آقای زیبا کلام عین واقعیت را گفتن احسنت
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 0
      یکی امثال تو فقط کسی باشه نعره مخالف بزنه بگی احسنت و مرحبا حالا هرکه میخوادباشه
    • من IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      تو با این مرتیکه ...خوردی
  • کاربر چت IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 2
    دکتر زیبا کلام یک فرد فوق العاده است. چون حرف حق میزن
  • علی حیدری IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    3 0
    یاوه گویی این یاوه گوی را به حساب نوکر صفتی غرب بگذارید ، نه ،به حساب مردم نجیب ایران.
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 3
    گور باباش ولی چرا تو کل دنیا ما برعکس همه میگیم تمام دنیا دارن با آرامش زندگی میکنن فقط ما راه درست را بلدیم ؟ پیامبر هم با دشمنانشان مذاکره میکردن آیا با نوع نگرش ما دینمون بهتر شد ما کجای کارمون درسته
  • مظفری IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    آقای وابسته و مزدور غرب مگر با رئیس شما و دیگر کشور های غربی و عزیز شما مذاکره نشد چه کردند چه گلی به‌ سر ما مردم زدند که تو بی‌شعور و البته مزدور میخواهی دوباره مذاکره شود. چاه باید از خودش آب داشته باشد آب دستی بدرد نمی‌خورد کمی شعور داشته باش که البته این ذاتست و از تو بعید است ذات داشته باشی
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 1
    این افراد نباید در مراکز اموزشی ودانشگاهی دسترسی داشته باشند تا با شستشوی مغزی فرزندان ما انهارا به مخالفت سوق دهند این اجنبی پرستان با رخنه در قدرت بشیوهای اسرائیل غاصب حرکت این انقلاب را کند وبرای نارصایتی به تشویش اذهان شک وارد میکند
  • DK ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 2
    ما دیگر مذاکره را قبول نداریم ما جنگ می خواهیم
  • کورش IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 4
    هیچ اشکالی نداره، مجلس انقلابی و اصولگراتون را هم دیدیم. به امید دیدن یک دولت انقلابی تر .
  • FR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 0
    زیباکلام ابر کلاهبردار سیاسی ایران
  • یزدان ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 5
    زیبا کلام حتما درست می گوید ،اگردزد زلزله کرمانشاه بود چرادستگیر ومحاکمه نشد چقدر بدون پشتوانه عقلی باید حرف زد.
  • US ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 5
    یه نفر داریم که سرش رو گذاشته در راه ازادی وواقعیت اون هم استاد زیبا کلامه
  • علی احمی IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    زیبا کلام .....واقعا زیبا کلام میگوید خرج سنگین ودر آمد کم کمر ملت بریده و بعضی ها رحم به بوجه بیت المال نمیکنن ۷
  • ناشناس IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 1
    خداون را قسم میدهم به حق بزرگی وکریمی خودش هرکس برای این مردم واین کشور زحمت میکشه خداوند رستگارش کنه وهر کس چوب لای چرخ این مملکت میزاره ومردم را به این بدبختی انداخته خدا نابودش کنه فرقی نمیکنه اصلاح طلب یا اسولگرا
  • ح IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 1
    مدیران عزیز کیهان هر دو حزب دستشون تو یک سفره است . آقای شریعتمداری احمدی نژاد هم همینکارها را با آدرس دیگه ای انجام داد .اونموقع کجا بودی. اگر گندهای محمود جون نبود الان هم شاهد گونه‌ای عمو حسن نبودیم
  • محمد IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    اینارو ول کن چقد زدی به جیب موقع زلزله
  • احمد IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    آنچه که عیانه آمریکا و غرب جای خودشو در وضعیت فعلی داره اما بدتر از اون وضعیت به این مثلی می مونه که یکی مهمان یکی از عشایرها بوده شب موقع خواب دستشوییش میاد می خواد از چادر بیرون بره دو تا سگ گردن کلفت وحشی می بینه دم در خوابیده نمیتونه بره میگه چیکار کنم یا نکنم.. میزبان نوزادی داشته.. کهنه بچه رو برمیداره کارشو میکنه.. میگیره میخوابه بعد یه ساعت سروصدای گریه بچه ، پدر و مادرش بیدار میشه کهنه پوشاک بچه رو وا میکنن...دفع لپه می بینن!!! مرد به زنه میگه تا اون دو تا سگ گردن کلفت وحشی دم درخوابیده بچه شیرخوار لپه دار .. حالا وضعیت همینه یه عده مسئول میهمان و نامتعلق دو تابعیتی فرزنداش اونور آب به درد این مملکت نمیخوره و به نفع خودش به مملکت و نظام ضربه خواهند زد..
  • Faridon.gh4848 IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    پس آقای شریعتمداری چه باید کرد ؟، مگر وضعیت چگونه است راه حل بدید تا مشکل حل سود
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    این اصلاح می دونن که اگه رئیسی میومد دلار بیشتر از 5 هزار تومن نمی شد ولی با ترفند اینو جوری به مردم گفتن که انگاری 5 هزار تومن 50 هزار تومن بود
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    5 0
    واقعأ باید سیاستمدارانی که به مردم دروغ گفتن وخیانت کردن باید دادگاهی شوند دیگه کار از کار گذشته وایران عزیزمان بدست بیکفایت همین افراد وطن فرش وپول دست وقدرت طلب نابود شد
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    چرا زیبا کلام به این راحتی برای امریکا تبلیغ می کند شده رسانه دشمن این همه گند با اون رئیس ریش رنگی زدن حالا زبونش دراز تره مرتکه زرد گوش
  • حمید IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    چرا امثال زیباکلام را نمی گیرند و پدرش را در نمی آورند تا درس عبرتی برای دیگران شود؟
  • علیرضا آزادی IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 0
    بدبخت به جوونهای مردم که زیر دست این نحس کلام چیزی یاد بگیرن ... و بدبخت اون مملکتی که با تراوشات فکری و عملی این نحس کلام ها اداره شود ... بله دلار ۳۰ هزاری بخش کوچکی از این تراژدی خواهد بود ... خسارت ... خیانت ... وابستگی و ... نتیجه مدیریت فکری امثال همین نحس کلام است
  • محمد IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    حقیقت تلخه .خیلی ها خودشون به خواب زدند
  • مهدی نوری IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    سلام کاش آقا زیبام کلام گنگ میشد حرف نمی زد حضرت امام فرمود لحن بعضی‌ها از دشمنی آمریکا واسرائیل بد تراست
  • ناشناس IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 1
    خوبه شما خجالت نمیکشید، این وضعیت زندگی مردم و جایگاه اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی کشور در دنیا که حرف زیبا کلام نیست
  • محسن IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 2
    این روزنامه‌کیهان مگر هنوز منتشر‌میشود ؟ خریداراش کیا هستند ؟
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      1 0
      خریدارش دشمنان سرطان اصلاحات میباشن افتید حالا..........
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    6 2
    یه سری احمق هنوز دارن از این وطن فروش ها دفاع می‌کنند حالا میفهمم مولا علی چه خون دلی خورد از دست جماعت احمق
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    تا زمانی که ا مریکا سربازانی در داخل کشور مثل اقای زیبا کلام دارد مشکلات سیاسی واقتصادی کشور حل نمشود.
  • کاظم IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    با سلام دولت تدبیر گفت اگه نفت مان را نفروشیم تنگه هرمز را می بندیم اگر می توانید چرا نکردید واگر نمی توانید لااقل حرفش را نزنید شما تا کی می خواهید این روش را ادامه دهید اگر امروز تنگه هرمز بسته شود با قدرتی که درسپاه هست ارزش دلار کمتر از هزار تومان خواهد شد
  • مجید IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    زیادی‌حرف‌مفت‌می‌زنی‌روشنفکر‌نمای‌خود‌فروخته‌
  • جبار IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 1
    خدا شاهده نه طرفدار زیباکلام نه دولت و نه اصلاح طلبها هستم ولی اینهایی که دارن مخالفش حرف میزنن نمیدونم چرا حس میکنم از یه جایی دارن خط میگیرن و همه کار یه فرد یا گروه خاص با اهداف خاص هستن
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    کیهان برا کی داری یاسین میخو نی.
  • محمد حسین محمدی IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    شما نفوذی های انقلاب هستید و هر چیزی که اربابتان آمریکا دستور بدهد همان انجام می دهید اگر شما بروید و مملکت به دست نخبگان انقلابی برسد اوضاع مملکت بهتر این می شود.
  • سیدمحمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    برو که گند کشیدید به این مملکت
  • احمد IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    خداییش تحریم بهانه اس.قبل تحریم هم همیجوری قیمتهاپلکانی بود.این تحریم واسه بعضیاسودکلانی داره ودارن ازش استفاده میکنن
  • DE ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    سلام فقط میدونم که به دنیاآمدیم که زندگی کنیم این زندگیه لعنت به زندگی بخدا خسته شدیم ول کن بابا همش زیرسرمسولین داخلی هست اینارحمی به مردم نخواهندکرد ان شاالله مردم ایران بدون سوال وجواب به بهشت میرن این دنیا که عذاب کشیدن فقط مسولین نیان به بهشت جایی ندارن اینهابدهکارمردم مظلوم ایران هستن دیگه آقای روحانی خواهشآبس کن آقا چه اجباری هست دم از مردم میزنیدبخداازت خسته شدیم چه جوری بگیم خسته شدیم بین حرفات دم از مردم نزن
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    نظر من حکومة موجود الآن محاکمه بکند جون رهبر ما راضی نبود وکفت من خوشبین نیسم دولت حرف رهبر کوش نکرده ورفتن دنبال برجام
  • مهدی IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    خدا را شکر که هر روز دست دشمنان وطن همچون زیبا کلام و تاجزاده برای وطن دوستان برملا میشود
  • CA ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    به ژاپنی میگند چرا با آمریکا دشمنی نمیکنید مگه بمب هسته ای رادرکشور شما نزد میگوید دشمنی ما با آمریکا شعار نیست از دفتر رییس جمهور تا ماشین سواری لوازم خانگی وبازی بچهاشون تو کنترل ماست تمام صنایع مصرفی آمریکا از ژاپن وارد میشد
  • احد IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 1
    آقای زیبا کلام حرف راست میکوید واین حرف به کاسبان تحریم بر میخورد که طبعیی
  • IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    دوباره توحرف زدی ساکت باشی کسی نمیگه لالی
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    خب راست گفته مگه نتونسته این همه بلا سرمون بیاره البته با کمک مسولیین بی لیاقت چرا بهش میگین بزک کننده .
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    ؟؟؟؟؟؟
  • علی علیمحمدی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    افرادی که لیاقت اداره مملکت را ندارند باید رهایش کنند
  • احمد IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    این هم دولت تدابیر و امید این هم برجام مضخرف و این هم گرانی تشکر از این همه مسولین دولت که شبانه روز برای این مردمو زحمت کشیدن ،،،،؟
  • عباسی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    تورا خدا وقت مردم با این مزخرف زیبا کلام هدرندهید این نوکر امریکا است برای اینکه ازاین مشکلات رهاے کنیم باید دوره ریاست جمهوری تمام بشه مردم این دفعه باید دقت کنن ادم باجنم انتخاب کنن
  • DE ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 0
    جناب بیجا کلام تخصص و فوق دکتری در تولید اراجیف و خضعبلات دارد ایشان اکنون در رشته سنگ مفت گنجشک مفت و تیر پراکنی در تاریکی مشغول تحقیقات دکتری خود است و پایان ایشان منظور پایان نامه ایشان همزمان با پایان اصلاحات در 1400 ارائه میکردد
  • عارف LU ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    این همه آسمان و ریسمان رو به هم بافتی نگفتی کجای حرفش اشتباه است؟
  • رضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    سلام ایشون میگن امریکا وابستگی به روسیه و چین را به ما تحمیل کرده است. صرف نظر از اینکه این آقا هر گونه رابطه و معامله با کشورهای غیر بلوک غرب را وابستگی میپندارند ، کدام عقل سلیم میپذیرد امریکا ما را وابسته به دشمن و رقیب خودش(روسیه و چین) کرده است؟ واقعا درست میگویی که برای بزک کردن قدرت امریکا هر چیزی را دستمایه قرار میدهند. سپاس
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    بدرد نخور مغالطه ی عوامانه چیه مردم دارن میمیرن زیر این همه گرونی مغالطه ی عوامانه رو بزودی بهتون نشون میدیم
  • عباس IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    بگیرید پدر آین پدر سوخته ها رو در بیارید، خائنین به ملت که دانسته و ندانسته برجام رو امضا و به مردم تحمیل کردن
  • محسن IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 0
    خوردن ۱۲ میلیارد چند سال پیش زلزله زدگان کرمانشاه ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس