سیگار

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مصرف‌ کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه می کنند و میزان مرگ و میر در آنها بیشتر است.

به گزارش مشرق، سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: شواهد نشان می‌دهد که مصرف‌ کنندگان محصولات دخانی مبتلا به ویروس کرونا عوارض شدیدتری را در بیماری تجربه کرده‌اند و میزان مرگ و میر در مبتلایان به این بیماری در این گروه بیش از سایر افراد است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد:‌ خانواده‌های این افراد به‌خاطر مواجهه مستمر و طولانی با دود دست دوم مواد دخانی ریسک بالاتری را نسبت به ابتلا به بیماری کرونا و سایر بیماری‌های مرتبط با مصرف دخانیات تجربه می‌کنند بنابراین اقدام به ترک دخانیات در این برهه زمانی‌ به‌دلیل همه‌گیری بیماری در کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

لاری  با بیان اینکه افراد از استعمال هر گونه مواد دخانی از جمله قلیان، سیگار، پیپ و ... چه به‌ صورت انفرادی و چه به‌ صورت گروهی خودداری کنند، اظهار کرد: همچنین افراد از حضور در اماکن مصرف و عرضه دخانیات از جمله، قلیان سراها و اتاقک‌های سیگار که موجب انتقال آلودگی ویروسی می‌شود جدا خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به افزایش شیوع بیماری و تعداد فوتی‌ها لازم است عزم و اراده قوی‌تر و جدی‌تری داشته باشیم و هم برای سلامتی خود و هم به‌خاطر خستگی زیاد کادر درمان اصول سه‌گانه فاصله‌گذاری، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک را فراموش نکنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 2
    معتادهاکرونا نمی گیرن
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 0
      میگیرن ولی چون گوشه خیابان جون میدن کسی خبردارنمیشه
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 0
    مردم تو رو خدا رعایت کنین به خاطر بچه هامون
  • هادی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 0
    معتاد ها سیستم ایمنی ضیعف دارند صد در صد مبتلا میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس