سازمان ملل یک نشست بین المللی درباره فلسطین برگزار کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی و آمریکا در قبال مسأله فلسطین اعلام کرد که ملت فلسطین هرگز تسلیم نخواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی امروز خود در هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اعلام کرد که آمریکا و رژیم صهیونیستی مشروعیت بین المللی را با طرح معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری عوض کردند.

وی در ادامه گفت: از سازمان ملل می خواهیم شرایط را برای برگزاری یک نشست بین المللی با تمام اختیارات لازم با هدف آغاز روند صلح بر اساس قوانین بین المللی و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل مهیا کند.

عباس اضافه کرد: تا چه زمانی مسأله فلسطین بدون راه کار عادلانه باقی می ماند؟ تا چه زمانی ملت فلسطین تحت اشغالگری اسرائیل باقی می ماند و سرنوشت میلیون ها آواره فلسطینی چه خواهد شد؟

وی بیان کرد: ملت فلسطین در سرزمین مادری خود حضور دارد و خواهد داشت و به مقاومت خود در برابر اشغالگران و متجاوزان ادامه می دهد. با وجود تمام تجاوزات و محاصره ظالمانه، فلسطینی ها هرگز تسلیم نخواهند شد.

عباس ادامه داد: ما تمام راه کارهای پیشنهادی را پذیرفتیم و از سال ۱۹۸۸ تا کنفرانس مادرید و توافقنامه اسلو در سال ۱۹۹۳ تا به امروز تمام تلاش خود را برای تحقق صلح به کار گرفته ایم. اما اشغالگران در مقابل چه کردند؟

وی گفت: اشغالگران در سایه تمام تجاوزاتشان اخیرا توافقنامه سازش با امارات و بحرین امضا کرده و طرح صلح عربی را زیر پا گذاشتند. تنها راه برای تحقق صلح در منطقه ما پایان دادن به اشغالگری اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس