بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی دستورالعمل اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را به دستگاه‌ها ابلاغ کردند.

به گزارش مشرق، دستورالعمل اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان اداری و استخدامی به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

اظهارات وزیر کار درباره افزایش حقوق کارکنان

در این دستورالعمل آمده است:‌ در اجرای بند (۶) تصویبنامه شماره ۷۴۲۶۴/ت۵۸۰۳۶ مورخ ۱۳۹۹.۷.۱ هیئت وزیران، به پیوست دستورالعمل متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران کشوری و لشکری و جداول ذیربط که با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح تدوین شده است، برای اجرا از اول مهرماه سال جاری ابلاغ می‌گردد.

ماده ۱- در اجرای ماده (۳۰) قانون برنامه ششم توسعه کشور و بند (۶) تصویب‌نامه شماره ۷۴۲۶۴/ت۵۸۰۳۶ مورخ ۱۳۹۹.۷.۱ هیئت وزیران، حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح که لغایت ۱۳۹۸.۱۱.۳۰ بازنشسته شده‌اند از ابتدای مهرماه سال جاری بر اساس افزایش امتیازات جداول ذی‌ربط مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶ به شرح جداول پیوست با ضریب دو هزار و چهارصد و سی و هشت (۲۴۳۸) ریال محاسبه و پرداخت می‌گردد، به نحوی که حقوق بازنشستگان در هر طبقه/ گروه شغلی یا درجه/ رتبه مصوب و نظایر آن فارغ از سال بازنشستگی آنان متناسب با سنوات خدمت از ۹۰ درصد میانگین حقوق مشمول کسور بازنشستگی شاغلان ۳۰ سال خدمت هم‌تراز مشترک همان صندوق کمتر نباشد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات تسهیلات خرید بازنشستگان تامین اجتماعی

تبصره: ارقام ناشی از سایر احکام و مواد قانونی مقرر در مواد (۱۰۹) و (۱۱۰) قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره‌های آن‌ها و همچنین امتیازات فوق‌العاده‌های ایثارگری مندرج در ماده (۶۸) قانون مذکور حسب مورد به مباغل حاصل از جدول امتیازات موضوع ماده (۱) اضافه می‌گردد و صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلف به اجرای آن می‌باشند.

ماده ۲- چنانچه حقوق بازنشستگی، وظیفه بگیران و مستمری‌بگیران مشمولی که از تاریخ ۹۸.۱۲.۱ لغایت ۱۴۰۰.۱۱.۳۰ بازنشسته، ازکارافتاده یا فوت شده یا می‌شوند با رعایت قوانین موضوعه از حقوق تعیین شده در تطبیق با ماده (۱) و تبصره ذیل آن در این دستورالعمل، کمتر شود حقوق بازنشستگی آنان مطابق امتیازات جداول ماده (۱) و مفاد تبصره آن به عنوان متناسب سازی ترمیم می‌گردد.

ماده ۳- برای موارد خارج از قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت و قانون مدیریت خدمات کشوری، تطبیق گروه شغلی آنها با رعایت طرح طبقه بندی مشاغل مشمولین قانون مدیریت خدمات کشوری ظرف مدت یک هفته پس از ابلاغ این دستورالعمل، مشترکاً توسط سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

ماده ۴- چنانچه حقوق هر یک از بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران تا تاریخ ۱۴۰۰.۱۱.۳۰ بر اساس مقررات مورد عمل مربوط، بیش از ارقام این دستورالعمل باشد، ارقام بیشتر ملاک عمل قرار می‌گیرد.

ماده ۵- افزایش حقوق ناشی از اجرای این دستورالعمل تحت عنوان "متناسب سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان بر اساس ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه" به صورت جداگانه در فیش حقوقی بازنشستگان درج می‌گردد.

ماده ۶- سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از محل منابع داخلی خود، با تصویب هیأت امناء و یا مجمع عمومی، حداکثر در سقف افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان خود اقدام نمایند.

ماده ۷- چنانچه در اجرای مفاد این دستورالعمل و جداول پیوست آن مشکلاتی حاصل شود، مراتب به همراه مستندات آن توسط صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح به سازمان برنامه و بودجه کشور منعس و تصمیم مقتضی در این خصوص اتخاذ و به صندوق‌های ذیربط ابلاغ خواهد شد.

ماده ۸- این دستورالعمل از تاریخ یکم مهرماه هزار و سیصد و نود و نه لازم‌الاجرا می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • حسن IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    5 10
    این افزایش همسان سازی تقریبا شامل حال اساتید بازنشسته دانشگاه ها نمی شود و رییس سازمان بازنشستگی کشوری به این موضوع اعتراف کرده و این گروه را ۱۰ درصد بازنشسته ها اعلام نموده است . بی مهری برای اساتید تا کجا ادامه خواهد داشت ؟؟؟
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    12 1
    این همه بوق وکرنا وسازودوهل برای همسانسازی بازنشستگان بیمه تامین اجتماعی همسانسازی شد متناسب سازی شرمنده فرمودند بااین همه تورم وگرانی افسارگسیخته وسابقه ۳۰ سال پرداخت بیمه متناسب سازی ۵۰۰هزارتومان ماندیم توش بااین پانصد تومان وسه دانشجو چه کنیم چطور زنده بمانیم
  • عبدارضا سعیدی ابواسحاقی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 0
    بعداز دوازده سال مبارک باشد
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    10 0
    فکری هم به حال بازنشستگان تامین اجتماعی کنید
  • ناشناس US ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    4 3
    اساتیدخیلی کم می گیرنداعتراض می کنندایانوزده میلیون باسه میلیون قابل مقایسه است؟همه چیزهم دارندمسکن ،ماشین وسایرامکانات ،ازبهترین امکانات استفاده می کنندحسودی هم می کنند.
  • حمید IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    4 0
    سلام. اینکه همسان‌سازی و همترازی. اگه چند برابر هم بشه جواب این تورم نمیده
  • ب IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    با سلام و خدا قوت . انشاالله موفق باشید لطفا درمورد مدرک تحصیلی قشر بازنشسته نیز مساعدت و پی گیری شود بعضی از بازنشسته لشکری ارتش نزاجا در زمان شاغلی مدرک لیسانس دریافت ودرسیستم حقوق ثبت ولی مدرک آنان ودرسیستم بازنشستگی ساتا درج نشده است. باتشکر
  • پورعلی IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام ودرودوخداقوت،درصورت داشتن صحت جداول تنظیمی وقیاس ان باشاغلین همترازبنظرم منصفانه وعادلانه خواهدبودباداشتن چنین تورمی،ازالطافتان سپاسگزاریم.
  • قاسم شیرزاد ینگی اباد IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    0 0
    من فقط ماندم چرا این جدولو را جناب رعیس باز نشسته گان تکذیب کرد ایا این جدول جدول همسان سازی است یا باز رعیس این جدول را تکذیب میکند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    مگه تامین اجتماعی بازنشسته نیست .. مگه بازنشسته تامین اجتماعی خرج نداره . خواهشا یک فکری کنید
  • حسینی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    در مورد تبعیض حقوق بازنشسته تامین اجتماعی و بازنشسته کشوری.. جناب اقای نوبخت ممنون که به فکر بازنشسته هستید ولی خدا شاهد میگیرم بین شخصیت این دو فرقی نیست میشه کشوری ۳میلیون تومن افزایش داشته باشه ولی مستمری تامین اجتماعی ۵۰۰هزار تومن !!
  • احمد یوسفی IR ۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    1 1
    با سلام اولا خودتان میدانید که کارفرما قبول نمی‌کرد بیمه واقعی واریز شود حتی با کسر از حقوق خودمان ولی افسوس بعد با سی سال بیمه دو ملیون و پانصد هزار تومان میگیرم ما چه گناهی کردیم چرا با کارفرما برخورد نمیشود و جریمه کنن در زمان بازنشست شدن
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    پس شاید من فوت شدم خودم خبر ندارم آقای نوبخت در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه یم روزی هم شما باید چشمتون به دست آنهایی باشه که حقوق بازنشستکیتون رو بدن حقوق ما رو به ما پس بدین ضعیف تر از ما گیر نیاوردین
  • قلی زاده IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
    0 0
    سلام گلییه مسئولین زحمتکشان خسته نباشی خواهش بازنشستگان سال 99هم طبق جدول همسانسازی می خواهد چشم براه مانده اند ممنون متشکر
  • علی کریمی وند IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
    0 0
    ماهمه سرکاریم والاالان چندماه فقط میگن بایداینطوری بشه بایداونطوری بشه چراحق ماروپایمال میکنید چراچراچرا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس