ابراز ارادت ملک سلمان به رژیم صهیونیستی پس از هجمه علیه ایران و حزب‌الله

پادشاه عربستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل بدون اشاره به جنگ ویرانگر کشورش در یمن، بار دیگر ایران را مورد هجمه قرار داد و این کشور را به اتخاذ سیاست‌های مخرب در منطقه متهم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی امروز، چهارشنبه در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ایران را تهدیدی برای صلح جهانی دانست و مدعی شد که برای جلوگیری توسعه تسلیحاتی ایران، ضرورت دارد که مواضع بین‌المللی قاطعی اتخاذ شود.

وی بر لزوم افزایش فشارهای بین‌المللی علیه ایران جهت منع ایران از دستیابی به «سلاح کشتار دسته‌جمعی» تأکید و تصریح کرد: جامعه جهانی باید با اتخاذ مواضع بین‌المللی سخت و مانع توسعه برنامه موشکی ایران شود.

ملک سلمان همچنین ایران را به حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی و مداخله در امور داخلی این کشور و دیگر کشورهای منطقه متهم کرد و بدون اشاره به جنایات شش‌ساله کشورش در یمن گفت: عربستان سعودی هرگز یمن را در برابر مداخلات ایران تنها نخواهد گذاشت.

پادشاه سعودی در ادامه ادعاهای خود به مقاومت اسلامی لبنان تاخت و حزب‌الله را یک سازمان «تروریستی» خواند و خواستار «خلع سلاح» این جنبش شد.

سلمان بن عبدالعزیز انفجار بیروت را نتیجه سیطره حزب‌الله بر لبنان دانست و مدعی شد که حزب‌الله اداره سیاسی خود را با «قدرت سلاح» بر لبنان تحمیل کرده است.

این اظهارات ملک سلمان در حالی مطرح می‌شود که عربستان سعودی خود به همدستی به رژیم صهیونیستی در حادثه انفجار بندر بیروت متهم است.

پادشاه سعودی بدون اشاره به توافق سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی و محکوم کردن آن گفت که از حق و حقوق فلسطینیان در چارچوب طرح صلح عربی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس حمایت‌ می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    5 0
    بن مارمولک.
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    دوباره مست بوده مردک قاتل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس