برجام نمایه

مشاور سیاست خارجی جو بایدن با انتقاد از سیاست های دولت فعلی این کشور در برابر ایران، گفت که در صورت پیروزی بایدن و بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای، آمریکا هم به این توافق بازمی گردد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه سی. بی. اس، تونی بلینکن مشاور سیاست خارجی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در گفت و گو با این شبکه درباره خروج آمریکا از توافق هسته ای گفت: وقتی که رئیس جمهور ترامپ از توافق هسته ای خارج شد، توافقی که به طور تایید شده ای مسیر ایران را به سوی دستیابی به تسلیحات هسته ای یا حداقل مواد هسته ای مورد نیاز برای تولید یک سلاح را سد می کرد، وعده یک توافق بهتر را داد. البته خلاف آن اتفاق افتاد. 

بیشتر بخوانید:

روزنامه کویتی: حتی با پیروزی «بایدن» بخش زیادی از تحریم‌های ایران باقی می‌ماند

بلینکن با گفتن این که در پی خروج آمریکا از توافق هسته ای، فعالیت هسته ای ایران و غنی سازی آن افزایش یافته است، مطرح کرد: ما واقعا تمام متحدان مهم خود را که می خواستند به توافق پایبند باشند با خودمان بیگانه کردیم. اکنون آن ها بیشتر انرژی و اقداماتشان را به جای همکاری با ما بر سر مقابله با برخی رفتارهای ایران در جاهای دیگر دنیا، صرف تلاش برای حفظ توافق هسته ای کرده اند. 

بیشتر بخوانید:

احمقانه ترین تصور از بایدن

مشاور بایدن در ادامه با اشاره به پایان یافتن تاریخ تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر گفت: آمریکا اقدامی برای تمدید این تحریم در سازمان ملل انجام داد. تنها یک کشور از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل از ما حمایت کرد. روسیه و چین از حق وتو استفاده کردند. یک افتضاح دیپلماتیک بود. اکنون هم در حال به کار گرفتن مقررات بازگردانی تحریم ها در توافق هسته ای می باشیم که در دولت اوباما مذاکره شد. این مقررات می توانند تحت توافق و توسط یک عضو مشارکت کننده در برجام به کار گرفته شوند. عنوان بیانیه دولت ترامپ در زمان خروج از توافق هسته ای، دقیقا «پایان دادن به مشارکت آمریکا در برجام(توافق هسته ای)» بود. اکنون شرکا و متحدانمان به ما می گویند که شما نمی توانید تحریم ها را بازگردانید چون دیگر عضوی از توافق نیستید. 

بیشتر بخوانید:

ظریف: درباره برجام با آمریکا دوباره مذاکره نمی‌کنیم

او در آخر گفت: اگر جو بایدن در انتخابات پیروز شود و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای بازگردد، ما هم همین کار را انجام خواهیم داد. سپس از آن به عنوان موقعیتی استفاده خواهیم کرد تا با متحدان و شرکایمان برای تقویت و طولانی کردن آن همکاری کنیم. این امتیازاتی برای ما خواهد داشت، این که ما به همان وضع قبلی با متحدانمان برگردیم تا بتوانیم به طرز موثرتری باهم با دیگر فعالیت های ایران مقابله کنیم و اطمینان حاصل کنیم وقتی به این طور عملکردها برسد، این ایران است که منزوی می شود، نه آمریکا. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    9 1
    قرار داد با چین ببندید
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      8 1
      موافقم
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    17 3
    ما این برجام لعنتی را نمیخواهیم ذاتا نتیجه اعتمادمون به شما را در دوره قبل نشون دادین تحریم ها فشارها لعنت خدا بر شما تروریست ها و اصلاحات
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 1
    ما این برجام لعنتی را نمیخواهیم ذاتا نتیجه اعتمادمون به شما را در دوره قبل نشون دادین تحریم ها فشارها لعنت خدا بر شما تروریست ها و اصلاحات
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    19 1
    مگر خسارت دوسال تروریسم اقتصادی رو بایدن نقدأ !بسولفه
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      5 1
      اعتماد به غربیهای خیانتکار و عهد شکن از اول اشتباه بود
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 0
    ایران که در برجام است این آمریکا است که پس از خروج از برجام دوباره باید ورود کند اما اگر منظور انجام تعهدات است باز آمریکا باید به تعهدات خود برگردد آمریکاییها خیلی زرنگ تشریف دارند دوست دارند به برجام برگردند می خواهند اما قصد دارند انجام تعهدات خود را مشروط به برآورده کردن خواسته های نامشروع خود از سوی ایران کنند یعنی بایک تیر دو نشان بزنند هم به برجام برگرددند هم برای انجام تعهدات خود شرط و شروط بگذارند
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    ترسوها بیایین بجنگنین دیگه . ما دیگه مذاکره نمی خوایم.
  • سعید IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    معلوم نیست که ایران به برجام برگرده شما هم برگیرید به برجام امریکا از برجام خارج شده پس باید اول امریکا به برجام برگرده و به تعهداتش پایبند بمونه بعد از اون ایران به برجام برمی گرده و تعهداتش رو انجام میده
  • IR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    مگر ما رفته بودیم . این از اون حرف هاست که معلوم میشه بقولی دندلو (هسته) داره . یا این بنده خدا تازه وارد شده و هنوز در حال مالیدن چشمهاست . و یا چون مشاور هست . یک معادله تازه ای در ذهن دارد . در هر صورت . حرف ایشان هم قبول کنیم و بگوئیم برمیگردیم . بشرطی که شما هم با دست پر برگردید . تمام تحریم ها بقول رئیس جمهور ما بالمره لغو شوند . . والا دیگر حرف و حدیث بیخود یعنی دوباره بازی در آوردن و ذره ذره بسمت ادامه سناریو اوباما که قصد داشت پیچ و مهره هسته ای ایران را باز نماید .. زخمی که وارد شد جاش تازه است . همان برای هفت پشتمان کافیست .
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    دروغگو همان شروع کار با دروغ خارج از برجام بودن ما میگوید؟آیا منظور گرفتن امتیازات جدیدی هستند؟ کل هیت حاکمه و احزاب فیل و گاو در آمریکا در خدمت صهونیست جهانی هستند و سر وته از یک کرباس هستند
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    روحانی به صالحی: " هرچه زودتر، حداکثر دو ماه، محدودیت ها رو برگردونید تا زودتر بایدن هم تحریم ها رو برداره. قراره بلاخره گلابی ها رو بچینیم"
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    باسلام.انوقت رئیس جمهور بعدیتون میاد و خرابش میکنه! و بازم هیچ تضمن اجرایی درستی نداره.. ! ضمن اینکه شما کلا دنبال برنامه خودتون هستید.. ترامپ سیاست امریکا را بدون پرده نشان میدهد!
  • پ IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    این تیتر و این سیاست ی جور مظلوم نمایی یا مثلا ما با شما قهریم و از شما هم اصلا نمیترسیم خدعه ایی برای فراموشی انتقام
  • سروش IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    1 0
    این یک حرف ساده لوحانه هست!!! این ایران هست که هنوز جسد برجام رو نگه داشته و سندش را آتش نزده!!! غربیها خوب می دونن که تنها متعهد برجام ایرانه و به محض برگشت آمریکا به برجام مکانیزم ماشه فعال خواهد شد اون هم به وسیله قانون من در آوردی خودشون و اونها جهان رو علیه ایران متحد خواهند کرد از حق نباید گذشت برجام حسنهایی هم داشته و اون شناساندن چهره دول غربی جهان خوار به جهانیان بود و به طور یک دفعه در بازی برجام نقاب از چهره کریه دول اروپایی و آمریکایی افتاده و حالا اونها برای ترمیم این چهره کثیف نیاز دارند که آمریکا به برجام برگرده.
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    البته طبق مذاکرات قبلی، دولت تدبیر برمیگردد و سپس از امریکا التماس میکند ان موقع امریکا عشوه میاید و تحریمهای جدید وضع میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس