کد خبر 1121910
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲
صید ترال

فرماندار شهرستان کنارک،گفت: صید ترال تهدیدی جدی برای صیادان شهرستان های کنارک و چابهار و بویژه نوار ساحلی کشور محسوب می شود.

به گزارش مشرق، حمید الدین یوسفی در جلسه شورای اداری شهرستان با حضور  فرسائی دبیر کمیته نظام  اداری مجمع تشخیص مصلحت نظام، طباطبایی کمیسون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعضای شورای اداری،اظهار کرد: صید ترال صیدی مخرب که تهدیدی برای جامعه محلی صیادی و ذخایر آبزیان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

مشکل اساسی اهالی ساحل‌نشین بلوچستان چیست؟

وی افزود: اسکله صیادی بندر کنارک یکی از ۵۴ اسکله های مهم دنیا محسوب می شود که ۷۰ درصد از صید آبزیان و ۱۳۰ واحد تولیدی کشور در بخش تن ماهی این شهرستان نشان از اهمیت این منطقه از کشور در تولید و خودکفایی در بخش صید و صیادی می رساند.

وی با اشاره به اینکه شغل اصلی مردم کنارک صیادی و کشاورزی می باشد، ادامه داد: در شهرستان بندری کنارک هزار شناور سبک و سنگین در صید و صیادی مشغول هستند.

وی بیان کرد: سه هزار و ۲۶۰ پرونده ماده ۵۶  در شهرستان کنارک وجود دارد که باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف و به سرانجام برسند تا کشاورز بدون هیچ دغدغه ای به کار کشاورزی مشغول شود

بیشتر بخوانید:

مجوز صید ترال در چابهار از کجا آب می‌خورد؟

فرماندارکنارک تصریح کرد: یکی از دغدغه های کنونی در آموزش و پرورش تعیین تکلیف نیروهای خرید خدماتی است که این مورد باید هر چه سریعتر ختم به خیر شود.

این مسؤول عنوان کرد: امروز پایتخت موزستان کشور واقع در بخش زرآباد این شهرستان یکی از تامین کنندگان عمده محصول موز کشور است.

وی با اشاره یه نیروی جوان و فعال در شهرستان کنارک ،ادامه داد: سد با کهیر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی با نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تامین اعتبار شده است.

فرماندار کنارک خاطرنشان کرد: بحمدالله مردم منطقه در همراهی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف نشان از دید وسیع و اعتماد متقابل مردم و نظام است.

رهبری نگاه ویژه به توسعه سواحل مکران دارد

رییس کمیته نظام مجمع تشخیص مصلحت نیز در این جلسه،اظهار داشت: با نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و نظام شاهد اجرای طرح های بسیاری مهم و تاثیر گذاری در استان سیستان و بلوچستان هستیم.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان بعنوان پایتخت وحدت ایران اسلامی همواره در برنامه های انقلابی، راهپیمایی ها و انتخابات حضوری پرشور و انقلابی دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس