نیروهای عراقی (1).jpg

تلاش روزهای گذشته عناصر مخفی داعش برای ایجاد ناامنی در برخی مناطق استان های کرکوک و صلاح الدین در حالی با شکست روبه رو شده که خبرها حاکیست تروریست ها برای محاصره سامراء نیز برنامه ریزی کرده بودند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهای گذشته هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش دور جدیدی از حملات را در مناطق جنوب غربی استان کرکوک علیه نیروهای عراقی ترتیب دادند تا امنیت و آرامش را در این محور بار دیگر به چالش بکشند.

براساس اطلاعاتی گه یک منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، تروریست های داعش از تاریکی شب استفاده کردند و عملیات را علیه رزمندگان تیپ ۱۶ بسیج مردمی مستقر در منطقه «الکثاحیه» انجام دادند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای بسیج مردمی در آماده باش کامل بودند و در همان گام نخست متوجه تحرکات تروریست ها در منطقه شده بودند، افزود: رزمندگان در این محور به سرعت وارد عمل شدند تا از نفوذ تروریست ها جلوگیری کنند.

این منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در جنوب غرب استان کرکوک دنبال می کند، گفت: رزمندگان بسیج مردمی پس از درگیری های نسبتا سنگین موفق شدند حملات تروریست های داعش را دفع و تلاش آنان را برای نفوذ به منطقه «الکثاحیه» ناکام بگذارند.

وی با توضیح این که عناصر تروریستی داعش پس از واکنش قاطع به سمت مناطق حومه متواری شدند، افزود: نیروهای بسیج مردمی در ادامه برای برقراری امنیت کامل، عملیاتی را در مناطق حومه انجام دادند و جست و جوی نقطه به نقطه برای شناسایی تروریست ها را در دستور کار قرار دادند.

حملات عناصر مخفی داعش فقط به مناطق جنوب غربی کرکوک خلاصه نشد و گروهی دیگر از تروریست ها حملاتی را برای نفوذ به منطقه «کواز عرب» در بخش «الدبس» در شمال غرب استان کرکوک (۴۵ کیلومتری شمال غرب شهر کرکوک) علیه نیروهای عراقی ترتیب دادند.

رزمندگان تیپ ۵۶ بسیج مردمی مستقر در منطقه تحرکات تروریست ها را رصد کردند و با اقدام به موقع موفق شدند از نفوذ آنان در این محور جلوگیری کنند و در نهایت عناصر داعش بدون هیچ دستاوردی مجبور به عقب نشینی شدند.

به گزارش مشرق، مناطق غربی استان کرکوک که در معرض خطر قرار گرفتند هم مرز با مناطق ناامن شرق استان صلاح الدین هستند؛ به گفته منابع میدانی عناصر مخفی داعش از وضعیت آرام مناطق شرقی صلاح الدین استقاده کردند تا شانس خود را برای نفوذ به استان کرکوک آزمایش کنند.

از مرکز استان صلاح الدین خبر می رسد، نیروهای اطلاعات تیپ ۳۱۳ بسیج مردمی در یک عملیات دقیق موفق شدند محل تجمع گروهی از تروریست های داعش را در شهرستان سامراء شناسایی کنند و به سرعت مختصات را در اختیار یگان های توپخانه گذاشتند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یگان توپخانه پس از دریافت اطلاعات محل تجمع عناصر داعش را در منطقه «حویجه جلوب» در شمال سامراء با آتش سنگین هدف قرار دادند و خسارت های زیادی به تروریست ها در این محور وارد کردند.

به گفته منابع میدانی، هسته های مخفی داعش در ماه های اخیر برنامه ریزی دقیق و تدارک گسترده ای را برای نفوذ به سامراء ترتیب دادند و از محورهای غربی، شمالی و جنوبی برای انجام حملات و ناامن کردن این شهر آماده شدند.

به گزارش مشرق، تروریست های داعش تلاش کردند از صحرای شرقی حومه دریاچه الثرثار (محور غربی) منطقه المکیشیفیه (محور شمالی) و منطقه بلد و العبث (محور جنوبی و هم مرز با دیاله) عملیات ها را آغاز و شهر سامراء را ناامن و محاصره کنند که هر بار واکنش قاطع و به موقع نیروهای عراقی مواجه و در نهایت ناکام ماندند.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس