کد خبر 1121877
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
بیاتی‌نیا: ۱۰ سال دیگر فوتبالی نخواهیم داشت که از آن لذت ببریم/ پول لژیونرها به فوتبال‌مان باز نمی‌گردد

مهاجم پیشین تیم‌های پاس و استقلال با انتقاد از سیستم مدیریتی حاکم بر فوتبال می‌گوید که ۱۰ سال دیگر فوتبالی نخواهیم داشت که از آن لذت ببریم.

به گزارش مشرق، محسن بیاتی‌نیا در خصوص مشکل تیم‌های ایرانی در گلزنی و به ثمر رساندن 3 گل در 10 مسابقه لیگ قهرمانان آسیا از سوی چهار نماینده کشورمان اظهار داشت: اگر به ریشه برگردیم و به گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که فوتبال ما رو به پسرفت است نه پیشرفت. چون تصمیماتی می‌گیریم که بعداً می‌بینیم اشتباه بوده است. حالا در مقطعی هستیم که از کشورهای شرق آسیا عقب مانده‌ایم و در غرب آسیا هم در حال عقب افتادن هستیم.

وی افزود: در فوتبال همه چیز فقط پول نیست که اگر پول بیشتری بدهیم، بهتر نتیجه بگیریم. به جای هزینه زیاد در فوتبال بزرگسالان، باید پایه‌های خود را بسازیم و اگر اینطور پیش برویم، 10 سال دیگر فوتبالی نخواهیم داشت که ببینیم و لذت ببریم.

بازیکن سابق فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: نگاه کنید که پس از کرونا، کشورهای دیگر چطور برگشتند و مسابقات خودشان را برگزار کردند. آنها به لحاظ سخت افزاری و نرم افزای شرایط مناسبی دارند و وقتی چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد، به سرعت قادر به بازگشت هستند. به طور مثال باشگاه‌ها برای خودشان کمپ و هتل اختصاصی دارند، اما چند باشگاه در ایران کمپ یا هتل اختصاصی دارند؟ تا زمانی که من بازی می‌کردم، به صورت موردی باشگاهی را داشتیم که کمپ اختصاصی داشت و بعید می‌دانم اکنون هم شرایط تغییر کرده باشد.

بیشتر بخوانید:

افتضاح میلیاردرهای پرمدعا!

بیاتی‌نیا با بیان اینکه باشگاه‌های خارجی کمپ و هتل اختصاصی دارند و فوتبال را هم حرفه‌ای بازی می‌کنند، افزود: شاید تنها مسئله‌ای که باعث شده بود فوتبال اروپا یا دیگر کشورهای آسیایی، عقب باشد، تمرین نکردن گروهی در دوران کرونا بود. شما نگاه کنید و ببینید که فوتبال ما کجا خودش را نشان می‌دهد. جایی که به شکل تورنمنت گروه‌بندی می‌شویم و در رقابت‌هایی مثل جام جهانی، جام ملت‌ها یا شرایط فعلی لیگ قهرمانان به میدان می‌رویم، تازه متوجه می‌شویم فوتبال‌مان کجاست. با یک بازی رفت و برگشت، نمی‌توان دید درستی از فوتبال‌مان داشته باشیم.

وی با اشاره به کیفیت پایین تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و به خصوص ضعف آنها در گلزنی گفت: کیفیت پایین فعلی فوتبال ما، تنها یک دلیل دارد و آن هم نپرداختن به پایه‌هاست. ما فوتبال پایه حرفه‌ای نداریم و باشگاه‌ها نیز حاضر به هزینه کردن در پایه‌ها نیستند. حاضر نیستند به مربیان خوب در فوتبال پایه پول خوب بدهند تا آنها نیز اشتیاق کار کردن را داشته باشند. اینها دلایل مختلفی است که گفتم و یکسری مسائل دیگر هم در ضعف امروز فوتبال ما وجود دارد.

مهاجم سابق استقلال در خصوص اینکه این روزها فوتبال ایران مهاجمان خوبی چون سردار آزمون، مهدی طارمی، کاوه رضایی و کریم انصاری‌فرد دارد که با شم گلزنی بالا در لیگ‌های اروپایی می‌درخشند یا علی علیپور که به تازگی به اروپا رفته نشان می‌دهد فوتبال ایران فقر مهاجم ندارد، اظهار داشت: وقتی بازیکنی را لژیونر می‌کنیم، باید جای او بازیکن جدیدی بسازیم. کدام بازیکن در فوتبال ما بوده که لژیونر شده و پول او به فوتبال ایران برگشته و در فوتبال خرج شده است؟ دادن بازیکن به خارج از کشور افتخار نیست، بلکه ضرر بزرگی است که به باشگاه‌های ما وارد می‌شود.

بیاتی‌نیا ادامه داد: لژیونر شدن بازیکنان، برای فوتبال ما گردش مالی ندارد و بازیکنان خوب‌مان را می‌دهیم و برای آنها جایگزینی نداریم. با بازیکنان کاری ندارم، برای آنها آرزوی موفقیت دارم و لژیونر شدن به شخصه برای آنها و حتی تیم ملی ما خوب است، اما برای باشگاه‌های ما برگشتی ندارد. نه پول انتقال این بازیکنان به فوتبال ما برمی‌گردد و نه ما بازیکنی جای آنها ساخته‌ایم. چون به فوتبال پایه اهمیت ندادیم، با بازیکنان با استعدادمان قراردادهای بلند مدت 5 ساله یا 10 ساله نداریم که ثمری برای باشگاه داشته باشند. در حالی که باید برای پایه‌ها خرج کنیم  که وقتی بازیکن باشگاه‌مان لژیونر شد، از قرارداد او نفعی به باشگاه برسد.

وی در خصوص اینکه آیا در کوتاه مدت می‌توان فکری برای حل مشکل گلزنی کرد، گفت: یکسری چیزها ذاتی است که مثلاً یک بازیکن ذاتاً گلزن باشد و برای آن پست ساخته شده باشد و برخی‌ها نیز با تلاش و کوشش بیشتر به موفقیت می‌رسند. این بازیکنان آنقدر تلاش می‌کنند تا موفق شوند، اما امروز در فوتبال ما کمتر بازیکنی را می‌بینید که تلاش مضاعف داشته باشد. برخی بازیکنان فکر می‌کنند صرفاً با ارتباط پیشرفت می‌کنند، اما وقتی کیفیت را بالاتر ببرند، خواهان بیشتری هم پیدا می‌کنند. برای کوتاه مدت هم شما نمی‌توانید کاری کنید و ممکن است با یک تغییر تاکتیک در یک بازی نتیجه بگیرید، اما برای هر بازی نمی‌توان تغییر تاکتیک داد. شما باید کار تیمی‌تان را روی یک تاکتیک بنا کنید و تغییر تاکتیک برای هر بازی، امکان پذیر نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    8 0
    چقدر بد که هنوز 10 سال داریم و خدا کنه جلوتر بیفته سودی برای کسی نداشت حقوق های کزایی برای شما و رانت واختلاس و پولشویی و...برای اطرافیان در عوض هزینه میشه برای ساخت باشگاه و ورزشگاه و اماکن فرهنگی و هنری که همه مردم استفاده کنند
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 0
    پول میلیاردی دارن فکری کنن.
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 0
    افرین مشرق
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 0
    بهتر که نخواهیم داشت تا موقعی که فساد تو فوتبال هست قراردادهای نجومی و بها ندادن به استعدادهای واقعی همون بهتر که نباشه
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 0
    ان شاءالله بزودی شاهد تعطیلی بازی فوتبال که تنها بهانه ای برای سودجویان گردیده، خواهیم بود.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    شکر خدا دعا کنید زودتر اتفاق بیفته.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس