کد خبر 1121576
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵
قاتل وحید مرادی

عامل قتل وحید مرادی در زندان رجایی شهر که هفته گذشته پای میز محاکمه ایستاده بود، دیروز برای دومین بار با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

به گزارش مشرق،  یازدهم تیرماه سال 97 درگیری خونین در محوطه هواخوری زندان رجایی شهر به وقوع پیوست. تلاش زندانبانان برای پایان دادن به درگیری خونین میان زندانیان بی نتیجه ماند و یکی از زندانی ها که گنده لاتی به نام وحید مرادی بود با پنج ضربه چاقو از پا در آمد.تصاویر این درگیری از دوربین های مداربسته زندان ضبط شد.

در بررسی‌ها مشخص شد وحید مرادی 43 ساله که چندین سابقه کیفری داشت و 16 بار به زندان رفته بود اردیبهشت ماه از زندان آزاد شد و به میهمانی که دوستش حسین به مناسبت آزادی او تدارک داده بود رفت و به کری خوانی در اینستاگرام پرداخت اما این کری خوانی ها به درگیری میان او و حسین و سه خواهرزاده‌اش منتهی شد و او در پنت هاوس برج حسین ،در خیابان ۲۱ ولنجک وی را با ضربه چاقو کشت و سه خواهر زاده اش را زخمی کرد.

به گزارش رکنا وحید مرادی بعد از این جنایت و در حالی که قصد خروج از کشور را داشت در مرز ایران و ترکیه بازداشت و به زندان رجایی شهر منتقل شد . او به قتل در مستی اعتراف کرد.

چون بعد از انتقال وحید مرادی به زندان رجایی شهر ،بازپرس رسیدگی کننده به این پرونده احتمال وقوع خطر را برای وی مطرح کرده بود او به بند خصوصی منتقل شد اما پس از چند روز به اصرار خانواده اش به بند عمومی رفت تا اینکه یازده تیر ماه در درگیری جنجالی کشته شد.

با تکمیل تحقیقات پلیسی 17 نفر از زندانیان که در درگیری منتهی به جنایت شرکت کرده بودند بازداشت شدند و سعید و عباس که به گفته سایر زندانیان نزدیک تر از سایرین به وحید بودند به عنوان متهمان اصلی تحت بازجویی قرار گرفتند .ولی هر دو ادعا کرده‌اند ضربه کاری را با چاقوی دست ساز به وحید نزده اند.

پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شده و 17متهم پشت درهای بسته و غیرعلنی محاکمه شدند.

در پایان جلسه قضات دادگاه سعید را به قصاص محکوم کردند.عباس و سایر متهمان نیز به زندان محکوم شدند.

محاکمه دوباره قاتل وحید مردای در دادگاه

سعید به حکم صادره اعتراض کرد و مدعی شد قاتل نیست. با این اعتراض پرونده در شعبه 39دیوان عالی کشور تحت رسیدگی موشکافانه قرار گرفت و قضات عالی رتبه حکم قصاص را شکستند. آنها در گزارشی اعلام کردند لازم است قضات دادگاه فیلم دوربین مداربسته زندان را که صحنه درگیری خونین را ضبط کرده مورد بازبینی قرار دهند و سپس اقدام به انشاء رای کنند.

با این ایراد قضایی ،پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و سعید که چند روز قبل حکم قصاصش به خاطر قتلی که سال 95 در خیابان منصور رقم زده بود در دیوان عالی کشور تایید شده دیروز بار دیگر پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه که این بار نیز غیرعلنی و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد وکیل اولیای دم درخواست قصاص را مطرح کرد و سپس فیلم ضبط شده صحنه جنایت در مونیتور دادگاه نمایش داده شد که در آن مشخص بود ضارب کیست.

وقتی سعید در جایگاه ویژه ایستاد، اتهام قتل را نپذیرفت .وی گفت: قبول دارم در درگیری حضور داشتم اما من ضربه کاری را به وحید نزدم.

با پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده دیروز سعید را به قصاص محکوم کردند.

ماجرای سه قتل در پرونده سعید

سعید در سال ۸۸ در درگیری خیابانی مرتکب نخستین قتل شد. اما مدتی بعد با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد و از زندان آزاد شد.

او سیزدهم بهمن ماه سال ۹۵ در درگیری دسته جمعی که در خیابان منصور رخ داده بود علی ۴۷ ساله را با اسلحه ساچمه ای به قتل رساند و دومین قتل را رقم شد.

او که چندین سابقه کیفری از جمله شرکت در سرقت مسلحانه طلافروشی در لاهیجان نیز در پرونده اش دارد در زندان رجایی شهر بود که متهم است یازدهم تیرماه سال 97 در درگیری خونین در محوطه هواخوری وحید مرادی را کشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 21
  • IR ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    52 8
    افرادی همانند وحید مرادی که 16 باربه زندون میرندبلانسبت اگر حیوون وحشی بیاری اهلی میشه..اینا مثل اینکه پوست گرگدن دارند ککشون.نمی گزه،خانواده هایی که حلال وحروم ومعنویات دران جایی ندارد این چنین انسان هایی به جامعه تحویل میدن..وبعد دوست ورفیق نااهل.. اخرین باری که وحیدمرادی ازاد شدویدیویی ازش دیدم که میگفت بابا دست ازسرم بردارید من میخوام دیگه زندگی کنم ولم کنید..شاید هم مهمونی دسیسه بوده براش گرفتن بعد از ازادی اززندان خدا میدونه!
    • ولی IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      8 4
      یک گرگ اگر دندان هایش را از دست بدهد ، طبیعتش را از دست نمی دهد
  • IR ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    33 28
    گنده لاتی؟؟؟!!!!شوکولاتی!!!!!چییییی داااااش!!!!!
    • ایرانی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      8 3
      خخخخخخ اگر روبروت ایستاده بود هم میتونستی اینجوری نمک بریزی؟؟
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    65 10
    اینا همشون انگل جامعه هستند و باید همگی اعدام شوند تا درس عبرت دیگران بشود
    • GB ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      5 2
      محیط انگل پرور هم نباید فراموشت بشه
  • حیدر صالح IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    15 5
    17 نفر در زندان بازداشت شدند! اون عوامل زندان باید بازداشت بشن که نتوانسته نظم و امنیت زندان را تامین کنند. سعید و وحید که باید اعدام بشند چه این جنایت شکل گرفته باشد یا نباشد
  • Mahanm IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    12 10
    اینا فقط باید قصاص بشن تا دیگران عبرت بگیرند؟؟؟
  • SE ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    31 3
    این اراذل را پس از آزادی از زندان باید درمحله های سلبریتی های حامی شان سکونت داد
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    31 3
    قرار بوده چند تا قتل ديگه مرتكب بشه تا قوه قضائيه راي به اعدام اين بده ؟ به خدا اين مملكت بهشت خلافكارها و دزدهاست ، هيچ جا با مجرمان به اين مهرباني برخورد نميكنند
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    8 8
    بعضی خبر ها واقعا ارزش خبری ندارند و فقط پرزنگ میشوند. شما سایت وزینی دارید از این خبرهای زرد خواهشمنداست استفاده ننمایید
  • جواد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    10 3
    وَلَكُمْ فِي الْقِصَاصِ حَيَاةٌ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ای عاقلان، حکم قصاص برای حفظ حیات شماست تا مگر (از قتل یکدیگر) بپرهیزید. آیه 179 سوره بقره قابل توجه مخالفین قصاص که میگن اعدام نکنید. اگر اولیای دم قاتل اولی رضایت نمیداد قتل های بعدی صورت نمی گرفت
  • ایوان مخوف IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    6 2
    اینها شعبون بی مخهای امدوزی هستند که توسط استعمار (ابلیس،شیطان،جهود،صهیونیزم،بهائیان اصلاحطلب،کارگزاران ویرانگرو...)توسط تکه استخوانی به خدمت فرا خوانده شده اند.
  • شهروند ایرانی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    4 2
    الان سلبریتی ها م یآیند هشتک نه به اعدام می دهند خدا وکیلی قوه قضاییه باید در همان زندان اول اعدام می کرد
  • جوادی IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    4 1
    مرگ بر سلبریتی های وطن فروش
  • علـی IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    1 1
    شروع شد! اعدام نکنیـــد!
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 1
    آماده باشید از این قاتل یک معترض به نظام (البته بیگناه) بسازند. بعد هم اون زنیکه منافق میاد با اهدای گل ادای احترام میکند.
  • حسین IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۰
    0 1
    روحت شاد داداش وحید کل زندان ریختن سر تازه از پشت هم زدنت روحت شاد و یادت گرامی نامت تا ابد ماندگار خواهد بود نامت در تاریخ است سعید باید اعدام شود چرا اعدامش نمیکنید باید اعدام شود او 2 تا قتل نامردی کرده اعدامش کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس