کد خبر 1121492
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
اکتشافات نفتی نمایه نفت نمایه پالایشگاه نمایه

طی ماه‌های گذشته قیمت نفت در بازار جهانی به خاطر کاهش تقاضا ناشی از تبعات شیوع ویروس کرونا سقوط کرد و هندی‌ها تلاش کردند از این فرصت کمال استفاده را برده و انبارهای خود را از نفت ۱۹ دلاری پر کنند.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، وزارت نفت و گاز هند اعلام کرد که این کشور از فرصت سقوط قیمت نفت در بازار جهانی طی ماه‌های گذشته استفاده کرده و انبارهای استراتژیک نفت خود را با نفت بشکه‌ای ۱۹ دلار پر کرده است.

بیشتر بخوانید:

خیز قیمت نفت برای جهش هفتگی ۹ درصدی/ عبور برنت از مرز ۴۳ دلار

این وزارتخانه هندی مدعی شده، این اقدام ۷۰۰ میلیون دلار برای این کشور صرفه اقتصادی داشته است.

وزارت نفت هند به نقل از وزیر نفت این کشور نوشت: در قالب استفاده از فرصت کاهش قیمت نفت در بازار جهانی ۱۶.۷۱ میلیون بشکه نفت در ماه‌های آوریل و می خریداری کرده و تمام سه انبار نفت استراتژیک این کشور در منطقه بیشاخاپاتنام را پر کرده است.

متوسط قیمت نفتی که هند در ماه‌های آوریل و می برای انبارهای استراتژیک خود خریداری کرده ۱۹ دلار در هر بشکه بوده که کمتر از یک سوم قیمت نفتی است که در ماه ژانویه پرداخت کرده است.

وزارت نفت هند می‌گوید، به لطف کاهش قیمت نفت به کمترین میزان در چند سال گذشته در ابتدای سه ماهه دوم سال جاری، هند ۶۸۵.۱۱ میلیون دلار در واردات نفت صرفه جویی اقتصادی داشته است.

هندی‌ها می‌گویند، پولی که برای واردات نفت در ماه‌های آوریل،‌می و جولای پرداخت کرده‌اند، نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشم‌گیری داشته است.

کاهش تقاضای نفت هند به خاطر بحران کرونا البته یکی از نگرانی‌های مهم در بازار نفت جهانی است، چرا که در ماه ژوئن واردات نفت این کشور به کمترین میزان در ۵ سال گذشته رسید و در ماه جولای به خاطر اعمال محدودیت‌های کرونایی به کمترین میزان در بیش از ۱۰ سال گذشته سقوط کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • قریشی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    4 2
    هندی های گاوپرست نفت میخوان برای چی ؟!!! اینا که هنوز هم دارن از فضله گاو برای سوخت استفاده می کنن! ... نوچه های بی جیره و مواجب امریکا و اسرائیل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس