احمد امیرآبادی فراهانی

امیرآبادی‌فراهای ضمن تشریح چرایی اعطای خودرو دنا پلاس به نمایندگان مجلس گفت:همه نمایندگان اقدام به دریافت خودروهای مجلس نکرده‌اند و نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند.

به گزارش مشرق،  احمد امیرآبادی‌فراهانی ضمن تشریح چرایی اعطای خودرو دناپلاس به نمایندگان مجلس که موجب برداشت‌های مختلف و غالباً نادرست شده است، گفت:این موضوع واقعاً آن‌طور که از سوی در فضای مجازی مطرح می‌شود نیست؛ انتظار داریم دوستان با آگاهی کامل اظهار نظر کنند.

وی افزود: پس از اتمام یک دوره از مجلس و بازگشایی دور دیگر و به دلیل اینکه مجلس خودرو ندارد ما ۲۹۰ الی ۳۰۰ خودرو برای مجلس تهیه کردیم.

خریداری خودرو به نام مجلس

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ادوار گذشته خودروی خریداری شده ازسوی مجلس به صورت اقساطی به نمایندگان داده می‌شد، اما این دوره به دلیل اینکه مشکلات خودرویی در کشور وجود داشته و قیمت خودرو از کارخانه تا بازار متفاوت است لذا هیئت رییسه مجلس تصمیم گرفت که خودروی تهیه شده را به نام مجلس خریداری کند.

خرید ۳۰۰ خودرو به نام قوه مقننه

وی افزود: در دوره دهم مجلس خودروی مجلس به نمایندگان داده شد تا نمایندگان از این خودرو برای حضور در جلسات و سرکشی به حوزه‌های انتخابیه استفاده کنند، اما این دوره از مجلس به دلیل تفاوت قیمت کارخانه تا بازار، ایران خودرو اعلام کرد ما نمی‌توانیم خودرو را به نمایندگان به فروش برسانیم لذا مجلس تصمیم گرفت تا ۳۰۰ خودرو به نام قوه مقننه خریداری کند.

خودروی دناپلاس با هزینه و مالکیت مجلس خریداری شده است

این نماینده مجلس ضمن تاکید مجددا بر این نکته که خودروی دناپلاس با هزینه و مالکیت مجلس خریداری شده است، بیان داشت: ایران خودرو در ارائه خودرو به مجلس تنها دو مدل خودرو داشت که یکی از خودروها پژو پارس (دنده اتومات) بود و دیگری دنا پلاس، که تعدادی از نمایندگان خودرو دنا پلاس و تعدادی دیگر خودروی پژو پارس (دنده اتومات) را انتخاب کردند.

امیر آبادی فراهانی بیان داشت: مجددا تاکید می‌کنم که مجلس این خودروها را به نام خود خریداری کرده و نمایندگان هم از این خودروها استفاده خواهند کرد و راننده هم ندارند.

تصمیم درباره قسط‌بندی به نتیجه نرسید

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: البته اخیراً مذاکراتی در هیئت رییسه مجلس مبنی بر اینکه این خودروها به صورت قسط بندی به نمایندگان داده شود انجام شد، اما این مسئله به نتیجه نرسید و تصمیم گیری نشد. بنابر این باید اعلام کنیم که سند خودروهای تهیه شده به نام مجلس است.

این نماینده مجلس ادامه داد: مواقعی وجود دارد که نماینده از خودروی شخصی برای رفت و آمد به منزل خود استفاده می‌کند، اصلاً بحث ما این نیست که ماشین شخصی به درب منزل نماینده رفته و وی را به مجلس بیاورد که برخی از نمایندگان این اقدام را انجام می‌دهند و با وسائل شخصی خود بین منزل و مجلس تردد می‌کنند، اما نماینده‌ای که ماشین ندارد و مجبور است برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه خود برود چگونه باید از خودروی شخصی استفاده کند؟ چرا که نمایندگان در بررسی موضوعات حوزه‌های انتخابیه در بسیاری از جلسات حضور پیدا کرده و به واقع همراهانی کنار خود دارند.

امیر آبادی فراهانی گفت: بنابر این از یک سو می‌گوییم نمایندگان از امکانات دولتی استفاده نکنند تا وامدار دولت نشوند و از سویی دیگر هم گفته می‌شود مجلس نباید چنین امکانی برای وکلای ملت تهیه کنید؛ بالاخره نماینده باید با چه امکاناتی سرکشی در حوزه انتخابیه خود را انجام دهد؟

نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند

عضو هیئت رییسه مجلس با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان از دریافت خودرو از سوی مجلس امتناع کردند، گفت: همه نمایندگان اقدام به دریافت خودروهای مجلس نکرده‌اند و نمایندگانی که خودروی شخصی داشتند از دریافت این خودروها امتناع کردند.

وی با بیان اینکه خودروهای تهیه شده با رعایت همه ضوابط تهیه شده است، گفت: این خودروها بر اساس قیمت اعلامی شورای رقابت تهیه شده است لذا شورای رقابت در خرداد ماه امسال اعلام کرد که قیمت خودروی فعلی ۲۴۰ میلیون تومان است که در آن زمان به دلیل اینکه مجلس چنین بودجه‌ای را نداشت این خودروها خریداری نشد و پس از تهیه بودجه لازم این خودروها در شهریورماه و به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان و بیشتر از رقم ابتدایی خریداری شد.

این نماینده مجلس گفت: بنابراین قیمتی که در نوبت اول اعلام شد با قیمت نوبت دوم تفاوت داشت و خودروها گرانتر خریداری شد.

مجوز خارج از نوبت

امیر آبادی فراهانی با اشاره به ضوابط کمیته خودرویی وزارت صمت پیرو ارائه خودرو به دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و نیروهای مسلح بدون در نظر گرفتن هرگونه قرعه کشی بیان داشت: طبق این شرایط هم مجلس جزو دستگاه‌های اجرایی است و می‌تواند ماشین بدون قرعه کشی را برای زیر مجموعه خود تهیه کند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این در حالی است که بر اساس قانون خدمات کشوری جایگاه نمایندگان مجلس با وزرا برابر است اما هر کدام از وزیران چند نوع خودرو، راننده و محافظ دارند ولی وکلای ملت مانند وزرا ساختمانی برای استقرار ندارند و در هر دوره یک ساختمان جدید اجاره می‌کنند.

وی افزود: البته ما درباره این موضوع که برای نمایندگان راننده به خدمت بگیریم و یا نگیریم و اینکه پول بنزین و یا سایر ملزومات خودرو را به نمایتده بدهیم و یا ندهیم در هیئت رییسه مجلس بحث کردیم لذا درباره همه این موارد بحث شد، اما هنوز تصمیم گیری لازم صورت نگرفته است.

درباره فروش قسطی خودرو به وکلا هنوز تصمیم‌گیری نشده است

عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: البته برخی از نمایندگان در این بین گفتند که این خودروها به صورت قسطی به نمایندگان فروخته شده است که باید گفت درباره این موضوع هنوز درهیئت رییسه تصمیم گیری نشده است.

امیر آبادی فراهانی تصریح کرد: ما محاسبه کردیم که اگر مجلس برای نمایندگان راننده به خدمت بگیرد و پول بنزین خودرو و سایر موارد را متقبل شود هر ماه ۱۲ میلیون تومان(هر نماینده) یعنی در طول دوره نمایندگی ۱۶۷ میلیارد تومان(مجموع نمایندگان) خواهد بود اما با تصمیمی که گرفتیم این رقم ماهیانه به ۵ میلیون تومان کاهش یافت به عبارتی ۱۱۰میلیاردتومان در طول دوره صرفه‌جویی برای بیت‌المال خواهد شد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 66
  • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    26 48
    بابت هجمه ایی که برای همین قضیه در فضای مجازی رهاشده به شما شد درس عبرت بگیرید و به این فضای ولنگار ، با تصویب قانون سروسامان بدهید
    • IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      39 5
      همین توجیه رو مجلس قبلی می کرد شما می پذیرفتی ؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      4 4
      مجلس قبلی جز دغدغه رفع حصر دغدغه دیگری نداشت مقایسه اش با این مجلس بیجا است
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    60 20
    درود بر شرف نمایندگانی که خودرو تحویل نگرفتند. حالا متوجه شدم چرا خودرو سازها خون مردم را میمکند.
  • ..... IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    24 19
    بله وقتی شفافیت نباشه وقتی خبر و خبر رسانی بی در و پیکر باشه ، راست و دروغ قاطی میشه اینجوری نا امیدی بیشتر و بیشتر میشه اعتماد از بین میره و ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    20 1
    شما که ادعای انقلابی و جهادی بودن دارید مثل بقیه مردم باشید خیلی از طلاب دانشجویان کارگران و...جمعه شب با اتوبوس می روند و غروب چهارشنبه هم بر می گردند به شهر و دیار و خانه هایشان. یا بروند در خوابگاه بمانند و هرز از گاهی سری هم به اهل و عیال بزنند. این عذر های بدتر از گناه چیه دیگه.
  • ناشناس IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 40
    وقتی شفافیت نباشه،نمایندگان انقلابی تخریب میشن
    • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      17 8
      درسته که قانون شفافیت هنوز تصویب نشده ولی این برادران میتونن به شیوه های دیگه شفاف سازی کنن تا در مظان اتهام قرار نگیرن
    • IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      22 3
      تب تند مجلس زود به عرق نشست
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    62 4
    مردم چطوری میرن سر کار؟ هزینه ایاب ذهابشونو میدین مگه، شماهم همونطوری برین
    • حسین IR ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      14 1
      گل گفتی.
    • امین IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      4 21
      خطاب به 00:27، نمایندگان فقط سرکار نمی روند، مجبورند مرتب به حوزه های انتخابیه خود سرکشی کنند و احتیاج به خودرو دارند، اگر خودشان خودروی شخصی داشته باشند که هیچ ، ولی اگر نداشته باشند ، مجلس برای آنها تهیه می کند.انتقاد کار درستیه ، ولی قرار نیست به جای انتقاد، حرف غیرمنطقی بزنیم.
    • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      11 9
      گل گفتی. حالا ماموریت و شهرستان و اینا فرق میکنه. ولی ماشین در اختیار برای تردد روزانه برای چیه اگر قراره درد مردم رو بفهمند؟ البته متاسفانه خیلی پایینتر از نماینده ها تو سازمانها ماشین دستشون هست.
  • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    16 1
    بالفرض که نمایندگان خودرو ندارند، در شرایطی که کشور دچار کمبود و گرانی خودرو و سوء مدیریت مسئولین است و از طرفی مردمی که ماه هاست درصف های میلیونی با قیمت کارخانه منتظر قرعه کشی هستند که بتوانند با قیمت کمتر و در حد توانشان خودرو تهیه کنند، چرا نمایندگان باید خودرو با شرایط اقساطی و نصف قیمت و از همه مهمتر بدون قرعه کشی دریافت کنند؟!
  • محمدصالح IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 8
    نمایندگان مردم باید مثل وزرا از امکاناتی مانند ماشین .خانه وغیره استفاده کنند....به شرطی که مشکلات مردمی که به اونا اعتماد کردن و به عنوان نماینده خود انتخاب کردن را حل کنند
  • وطن پرست DE ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 12
    اقا اصلا شما قانون مالیات بر خانه های خالی رو تصویب کنید بعدش به هر نماینده یک خانه و یک ماشین هم بدید. بازم به سود ملت هست. ما مگه می گیم نماینده باید بدبخت باشه؟
  • madman IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 10
    بازم میگم مقاله های از سیر تا پیاز ، از صفر تا صد و میکرو طبقه بندی رو با هم بذار
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    22 0
    من جوان در آرزوی خرید یه پراید بال بال میزنم که واسه جابه جایی زن و بچه ام رو سوار موتور نکنم بعد آقایون ....
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    12 9
    لطفا اگر بشه اسامی آنهائیکه گرفتند منتشر کنند تا بفهمیم کدامیک تا بحال ماشین نگرفته .. این خودرو جدا از خودروی شخصی محسوب میشه که همه یکدستگاه از آن خود دارند . این برای سفرهای مربوط به حوزه انتخابیه هست که ویژه تهیه شده ... نمیشه انتظار داشت از خودروی شخصی و خانوادگی استفاده کرد و انتظار درستی نیست
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      3 0
      چطور موقع رای جمع کردن سینه خیز کل حوزه رو میچرخن بعد از انتخابات نمی توانند با خودرو شخصی نزول اجلال بنمایند؟!
  • IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    21 1
    الان فرق مجلس ده و یازده چی شد؟
  • IR ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    36 0
    برادرای انقلابی مجلس یازدهم تیبا و ساینا و آریو از سایپا میل نداشتن؟ حتما دنا پلاس ؟
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      خودتونم می دونید که پراید و تیبا برای مناطق صعب العبور و جاده های کوهستانی اونقدر کشش نداره اینکه چرا کشش نداره و مردم عادی هم از همین ها استفاده می کنند بحث دیگری است که من به شما حق می دم از شرایط خودروهای داخلی گله کنید به نظرم باید خودرو تنها به افرادی بدهند که باید به مناطق صعب العبور سرکشی کنند و بعد هم پس بگیرند
  • IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    9 2
    خوب است نمایندگانی که خودرو شخصی ندارند و اقدام به تحویل گرفتن دنا پلاس کردن اسمشون اعلام بشه
  • IR ۰۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    18 4
    خدا رحمت کند مرحوم یحیی زاده نماینده مردم تفت ومیبد ایشان قبل ازنمایندگی یک موتورداشت باهمان هم به حوزه انتخابی میبدسرکشی میکردوفرماندارراباهم موتورمیبرد وبرای سرکشی ازحوزه تفت هم ازمینی بوس بین راهی استفاده میکردومحبوب همه بود
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      1 0
      کجایند مردان بی ادعا. به لطف ماهواره و موبایل هممممممممممممممه مدرن شدن و ماتریال
  • IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    20 0
    چرا دنا پلاس اتومات؟ مگه نمی بینید یه عده مردم پول ریختند هنوز که هنوز توی صف معلوم نیست کی به ماشینشون می رسند؟ چرا یکی تایید می کنه یکی تکذیب؟ مگه نمی بینید مردم مشکلاتشون رسیده به خرید مایحتاجشون؟ مگر شرایط جنگ بی رحمانه اقتصادی نیست؟ فقط مردم باید مقاومت کنند؟ جلو چشم این مردم وا... انجام این کارها صحیح نیست
  • هاشم IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    19 0
    یعنی نمیشد پیگیری بیشتری کنین ماشین سبکتری مثل سمند سوار بشین؟!! یه کاری بکنین مردم فکر کنن شما هم مثل خودشون دارین سختی میکشین
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    19 0
    به مردم که میرسه قطعه ندارن ماشین تحویل بدن ولی برای نماینده هست. جالبه
  • IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    19 0
    در این شرایطی که خودروها فاقد قطعه هستن مجلس جزء دستگاههایی است که می تواند بدون قرعه کشی خودرو تحویل بگیرد
  • محرض IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    18 0
    میشه یکبار هم از پیاز تا سیرش رو تعریف کنید!!! استاد توجیه کی بودی تو؟؟!!!
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    17 0
    به وقت مجلس
  • علی IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    20 0
    آقای امیر آبادی و آقایان نمایندگان مجلس هر کاری تبعاتی و لوازمی دارد.
  • ناصری IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    14 0
    البته ایران خودرو هر دوره از اینگونه اقدامات انجام می دهد.
  • محمد IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    26 0
    فاتحه این مجلس را هم بخوان ابومشرق
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 16
    متاسفانه خیلی پایینتر از نماینده تو سازمانها ماشین دستشونه
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    22 2
    حالا اگر مجلس از طیف مقابل بود چه وااسفایی سر می دادید!! ماله بکشید
    • مسلم IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 1
      نمایندهای که ماشین داشته باشه فکر مردم بدبخت هست رانت خواراها خوشبختانه فضای مجازی هست مردم خبر میشن
  • reza IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 0
    چرا پراید سوار نمیشن نمایندگان؟ مگه نمیخوان درد مردم را بفهمن ؟
  • حسن IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    چاره کار فقط وفقط وفقط شفافیت است این قانون را تصویب واجرا کنید
  • هاشم IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    4 0
    دوستان دوران دهه شصت تموم شد که رییس جمهورش(رجایی) اجازه نمی‌داد پسرش سوار موتور گازی بیت المال بشه. درسته این کار مجلسی ها قانونی هست ولی خدا وکیلی تو این شرایط تنگنای شدید مردم این کار درستی نیست ... خلاف روحیه انقلابی هست(نظر شخصی) و تمام...
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 0
    برادر فراهانی چرا توجیه می کنید؟ بله خودرو در اختیار مجلس هست اما قراره همین خودرو به صورت قسطی به نماینده مجلس واگذار بشه سوال اینجاست که چرا به جای فروش خودرو به نماینده، خوردرو با راننده دراختیار نماینده قرار نمی دهید.
  • ناشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 0
    چهارسال مثل آدم برید بیاید .شفافیت رو تصویب کنید جلوی گندکاری دولت رو بگیرید مراقب توطئه دولتی باستید.درغیر اینصورت وای به حالتون
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    آقا پراید صد میلیون تومنه به هر نماینده یدونه بدن تازه کلاس هم داره
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    ما هم باید بتونیم چنین تسهیلاتی بگیریم
  • نبی اله IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 0
    این چه استدلال بی مبنایی است که «بالاخره نماینده باید با چه امکاناتی سرکشی در حوزه انتخابیه خود را انجام دهد؟»؛ مگه قراره نماینده با هزینه بیت المال سرکشی کنه؛ وقتی شخص قبول میکنه نماینده مجلس شه یعنی قبول کرده با حقوق نمایندگی در تهران سکونت داشته باشه و کار کنه؛ دقیقا بخاطر همین مزایای بیهود نمایندگیه که براش سر و دست میشکنن؛ متاسفم برای این مجلس به ظاهر انقلابی
    • مغمون IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
      0 0
      زنده باد فضای مجازی همه اینها افتادن تو دیگ روغن حرفتان را باید با طلا نوشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس