محمدرضا خباز

محمدرضا خبّاز، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دولت آقای روحانی در اشاره به پست ریاست جمهوری در دهه‌های اخیر اذعان کرده است: ما تا به امروز، رئیس‌جمهوری را که ادعای اصولگرا بودن داشته باشد، نداشته‌ایم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز ۰۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.  

*** 

اذعان خبّاز در اشاره به پست ریاست‌جمهوری در دهه‌های اخیر:

رئیس‌جمهوری که اصولگرا باشد، نداشته‌ایم

محمدرضا خبّاز، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات سابق دولت آقای روحانی در بخشی از یک مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی گفته است:

"اگر بنی‌صدر و شهید رجایی را رها کنیم و آنها را در نظر نگیریم، اولین شخصیتی که 8 سال رئیس‌جمهور بودند، مقام معظم رهبری بود. ایشان نه اصلاح‌طلب بود و نه اصولگرا، بلکه فراجناحی بود. نفر دوم مرحوم آیت‌ا...‌هاشمی بود. ایشان هم نه اصولگرا بود و نه اصلاح طلب، بلکه فراجناحی بود، هر چند که در اواخر گرایشاتی هم به اصلاح‌طلبان داشت. رئیس‌جمهور بعدی رئیس دولت اصلاحات بود که با تابلوی اصلاح‌طلبی سر کار آمد و رئیس‌جمهور چهارم، احمدی نژاد بود که با تابلوی اصولگرایی آمد اما در آخر همه اصولگرایان از او اعلام برائت کردند و حتی خودش هم اعلام کرد که اصولگرا نیست. رئیس‌جمهور فعلی هم که ادعا می‌کند اعتدالی است. ما تا به امروز، رئیس‌جمهوری را که ادعای اصولگرا بودن داشته باشد، نداشته‌ایم."[1]

*اگرچه ان‌قلت‌هایی به این تحلیل خبّاز وارد است اما جمله آخر او که تصریح دارد پس از دهه 60 تاکنون رئیس‌جمهور اصولگرا نداشته‌ایم حرف کاملا صحیحی است.

و از همین مدخل بایستی علت اصلی و تامّه بسیاری از مشکلات کشور و خاصّه گرانی‌های این روزها را برای مردم شرح داد و جامعه را نسبت به آسیب‌های مدیریت سیاست‌باز و ناکارآمد اصلاح‌طلبان آشنا کرد.

تفکر اصولگرایی و باورمندی به مدیریت جهادی، یگانه گزاره‌ایی است که می‌توان برای حل مشکلات کشور به آن امیدوار بود. و صد البته این مهم بسته به انتخاب مردم در صندوق رأی است.

***

پاسخ غیرمنتظره فرماندهان ارتش و سپاه به یک تهدید نظامی

امیر دریادار حبیب‌ا... سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به تهدیدهای نظامی ترامپ در یک هفته اخیر و همزمان با هفته دفاع مقدس، تاکید کرد: تمام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اعم از ارتش، سپاه و نیروهای همیشه در صحنه ملت همیشه آماده بوده و از منافع کشور دفاع و حمایت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: نیروهای مسلح کشورمان از دوران دفاع مقدس با موفقیت عبور کرده و اکنون هم نیروهای مسلح این آمادگی را دارند که به همه یاوه گویی‌های دشمن پاسخ قاطع بدهند و پوزه هر دشمنی را به خاک بمالند و اگر گفتند هزار نقطه را می‌زنیم، بزنند و نتیجه‌اش را ببینند.[2]

پیش از این و حوالی 10 سال قبل بود که سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران نیز در سخنانی با اشاره به تهدیدات نظامی اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران گفته بود: از آرزوهای بزرگ ما این است که آنها دست به این کار بزنند چون خیلی وقت است انرژی نهفته‌ای وجود دارد که علاقه‌مندیم آن را خرج کنیم و دشمنان اسلام و مسلمین را برای همیشه به زباله‌دان تاریخ بفرستیم.[3]

*این سطح آمادگی عقلانی و بینش استراتژیک فرماندهان نظامی ایران در تخمین دورنمای راهبردی جنگ با دشمن؛ یکی از کابوس‌های بزرگ رقبای جمهوری اسلامی ایران است.

رقبایی که اگرچه برخوردار از شبکه صهیونیستی رسانه‌های جهانی هر از گاهی در تریبون‌ها سخنی تهدیدمحور می‌گویند اما خود به خوبی واقف هستند که با دم شیر نمی‌توان بازی کرد و جمهوری اسلامی ایران در پرتو هدایت‌های داهیانه ولایت فقیه؛ امنیت خود و متحدانش را به بهترین شکل ممکن تضمین کرده و از مواجهه با دشمن تا دندان مسلح نیز هیچ اِبایی ندارد.

این سکه البته یک روی دیگر هم دارد و آن احساس عجز و ترس دشمنان خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران است که می‌دانند در عرصه نظامی از پیش شکست خورده‌اند و باید در مقابل هژمونی به نام محور مقاومت با ام‌القرایی ایران اسلامی کرنش کنند.

لازم به اشاره است که تسخیر و هدف قرار دادن پهپادهای آمریکایی در کنار موشک‌باران پایگاه آمریکایی عین‌الأسد در سال 98؛ برگ جدیدی در تاریخ هماوردی ایران اسلامی با دشمنان خود است که معادلات دشمن را وارد عرصه‌های جدیدی کرد.

عرصه‌های جدیدی که اگرچه ممکن است حتی با حماقت دشمن و یک تماس نظامی محدود نیز مواجه شود اما همانطور که اشاره شد؛ برنده از پیش مشخص است و دشمن نیز با دانستن همین نکته مهم است که به پیشبرد همزمان پروژه "فتنه اقتصادی" از طریق دنباله داخلی خود در ایران امید بسته است.

***

 طرحی در شورای شهر برای بدنام کردن نهادهای حاکمیتی

محمود میرلوحی، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران که پیش از این با شکایت قالیباف مبنی بر توهین و نشر اکاذیب به زندان و شلّاق محکوم شده بود، به تازگی در اظهاراتی که کانال تلگرامی امتداد هم آنها را منتشر کرد، گفته است:

کار فرهنگی و خیریه کردن با امکانات شهرداری هنر نیست و باید تمایل گرفتن ملک از شهرداری تهران را کاهش دهیم، نمی‌شود هرکسی خواست به اسم کار فرهنگی یا خیریه از شهرداری ملک یا زمین بگیرد، واگذاری ها باید در فضای اقتصادی شفاف و روشن باشد.

او می‌افزاید:

"وقتی لیست املاک واگذار شده –توسط شهرداری- را نگاه می کنی نام تعدادی از افراد غیر اصولگرا در این لیست است اما عمدتا اصولگراها از املاک استفاده کردند و باید به آنها گفت هنر نیست که از شهرداری زمین و ملک بگیری و در آن کار خیر انجام دهی."

میرلوحی همچنین گفته است: گویا متاسفانه باب شده افراد از امکانات نهادهای عمومی و دولتی آنهم در یک فضای غیر رقابتی بهره‌مند شوند و قطعا انتشار لیست افرادی که املاک دریافت کردند، می‌تواند در مهار این عطش کمک کند.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر در ادامه تصریح می‌کند:‌ مهم‌ترین خواسته شورای شهر بازپس گیری املاک و تعیین تکلیف آن است و مجددا از آقای حناچی می‌خواهیم که گزارش شفاف و دقیقی در مورد بازپس گیری املاک از افراد حقیقی، حقوقی، ارتش، سپاه و... به مردم بدهد؛ چراکه اعضای شورای شهر کمابیش در جریان هستند اما مردم باید بدانند چه اتفاقی برای سرمایه‌های شهر رخ داده است!

*البته حرف‌های میرلوحی از آنجا که او یک عنصر دارای سابقه کیفری است و بعنوان یک رجل دروغگو شناخته می‌شود ارزش و اهمیت خاصی ندارد.

اما در جهت تنویر افکار عمومی و اینکه ناکارآمدان نتوانند دوباره خود را به رأی مردم تحمیل کنند بایستی به این حقیقت اشاره کرد که جریان اصولگرا و نهادهای امین نظام مثل سپاه و ارتش همچون اصلاح‌طلبان نیستند که با اشرار و فتنه‌گران و مفسدین نیز بر سر یک سفره بنشیند تا برای نظام تصمیم بگیرند! بلکه این نهادها به تجربه تاریخ نشان داده‌اند به شرع مقدس و قانون جمهوری اسلامی تا پای جان مقیّد هستند و هیچ مفسدی را درون خود تحمل نمی‌کنند.

فلذا بسیار خوب است که اگر میرلوحی اصولگرایی را می‌شناسد که به ناحق صاحب بخشی از بیت‌المال شده و یا نهادی بیت المال را غصب کرده؛ منتظر گزارش شهرداری نماند و حتما او را با سند و مدرک معرفی کند تا هم مردم چنین مجرمانی را بشناسند و هم اصولگرایان و نهادهای امین نظام در رفتار متمدنانه و همیشگی خود، دامنشان را از چنین افرادی پاک کنند.

البته تجربه نشان داده است که حرف‌های میرلوحی دقیق نیست و دست آخر این خود اوست که به جرم دروغگویی مجبور به تحمل حبس و شلاق می‌شود!

کما اینکه در پرونده موسوم به املاک نجومی که اصلاح‌طلبان برای تخریب وجهه مدیریت جهادی علم کردند نیز به گواه مقامات قضایی کشور اولا هیچ تخلف نجومی صورت نگرفته بود و ثانیا چند تخلف صورت گرفته که توسط شخص قالیباف نیز در حالی پیگیری قضایی بودند اساساً به شهردار تهران ربطی نداشتند.

اصلاح‌طلبان همچنین نظیر این رفتار را در ماجرای "بورسیه‌های غیر  قانونی" هم مرتکب شدند که متأسفانه در آن پرونده نیز جز افتضاح دروغ‌آمیز رجال این جریان هیچ تخلف خاص و سازمان یافته‌ای صورت نگرفته بود.

این نکته نبایستی از نظر دور داشته شود که اعضای هسته سخت اصلاحات در جهت ایجاد فضای فتنه و براندازی؛ مشغول تخریب هر شخص یا سازمانی هستند که به خدمت صادقانه به مردم مشهور است و در این راه کارنامه درخشانی هم دارد.

طبیعتا رجال خدمتگزار اصولگرا و سپاه پاسداران در این نبرد منافقانه هدف اصلی تخریب و افترا هستند.

همچنین آقای میرلوحی باید به این سوال پاسخ دهد که کارنامه خود او چیست و ایشان برای نظام جمهوری اسلامی ایران جز ناکارآمدی، توهین و دروغ علیه دیگران و طراحی برای زمین زدن نظام از طریق "تحریم انتخابات" چه قدمی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم داشته است؟

***

1_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/297491

2_ https://www.isna.ir/news/99063123715/

3_ mshrgh.ir/80300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 57
  • سید IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    این که همیشه موضع گیری دشمنان نظام بر علیه مسائل داخلی کشور از لحاظ زمان و موضوع دقیقاً مشابه و منطبق با موضع گیری اصلاح طلبان تهوع آور می شود، آیا می توان آن را تصادفی و اتفاقی دانست؟!
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      94 11
      افساد طلبان بی کفایت در 7 سال گذشته اثبات کردند که حتی توانایی اداره یک بقالی را هم ندارند.
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    آقای خباز چرا خودتان را به آن راه میزنید چرا می ترسید راستش را به مردم بگویید بجز آقای خاتمی بقیه رئیس جمهورهای ایران اصولگرا صد در صد باهم میگم اصول گرا بودند والسلام
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      83 9
      8 سال موسوی 8 سال هاشمی 8 سال خاتمی و 8 سال روحانی مجموعا"32 سال بعد از انقلاب اصلاحات و کارگزاران زمام اداره امور جاری کشور را بعهده داشتن و نتیجه عملکردشون افزایش فاصله طبقاتی و فقر و فساد و بیکاری و تبعیض بوده است.
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      7 55
      بجز هاشمی که اصلاحاتی انجام داده بقیه همه در عمل اصولگرا بودند و از همه اصولگراتر روحانی از آب درامد
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      7 24
      من نگرانم محمود رو هم اصولگرا حساب کنید. هاشمی هم که تو تیم شما اصولگراها بود ریزش کرد دیگه
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      77 5
      اعضاء کابینه دولت های موسوی و هاشمی و خاتمی و روحانی تقریبا"یکسان بودند و همه اصلاح طلب و کارگزارانی بودند.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    74 16
    پاسخ ارتش و سپاه معلومه. وعده انتقام سخت
  • جوادی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    47 20
    میر لوحی گفته ،کار فرهنگی و خیریه کردن با امکانات شهرداری هنر نیست . اتفاقا این مسئله اخیرا اثبات شد که کار فرهنگی و خیریه، کار شهرداری خارج شده از شورای شهر فعلی نیست . جایی که گفتند سیاه پوش کردن خیابان ها در محرم کار شهرداری نیست . اگر وجدان دارید که ندارید بگویید در و دیوار شهر را با المان های و بیلبوردهای بی محتوا پر کردن کار شما نیست ؟ اخیرا در یکی از کلان شهر های شرق ایران ، شهرداری در بیلبورد های متعدد ،آموزش حقوق حیوانات خانگی را به شهروندان شروع کرده است . ای اوف به این همه نفاق .... کار برای امام حسین ع را از وظایف خود نمی دانید و کار برای حیوانات را وظیفه خود می دانید . پس جمع کنید سازمان عریض و طویل فرهنگی شهر داری و خانه های فرهنگی محلات را . شما روی منافقین را هم سفید کرده اید ..... همه چی برای شما خوب است و برای دیگران بد . جوابتان را درانتخابات آینده ملت خواهند داد .
    • IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      75 3
      روزنامه همشهری الان زیان ده شده وکلی پول از جیب مردم تهران برای ان خرج میشود.آیا وظیفه شهرداری ،روزنامه فروختن است ؟! چرا جمعش نمیکنند یا واگذارش نمیکنند؟!چرا هزینههای ان شفاف نیست.
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      57 9
      دوست عزیز آقای میرلوحی نگفته شهرداری المانهای فرهنگی درست نکنه یا برای مراسمهای مذهبی بنر و بیلبورد نزنه . گفته اینکه یه عده به اسم انجام کار فرهنگی و خیریه اومدن از شهرداری ملک گرفتن و این کار رو اکثرا خلاف عرف و قانون انجام دادن اشتباه بوده و باید روی املاک تحت اختیار شهرداری نظارت بیشتری باشه . حالا کجای این حرف اشکال داره باید دوستانی که جبهه گرفتن جواب بدن .
  • محمد ایوب IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    13 4
    دوست عزیز چرا اعتراض میکنید به ان شهرداری که دربیلبوردهای شهر ازاصلاح طلبان حمایت کرده مگر نمی بینی اصلاح طلبان دائم میگویند به انها ظلم شده فریاد میزنند
  • مهران IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    48 7
    ذات امثال میر لوحی ها خراب است
  • ترابیان IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    44 3
    بر هرچه افساد طلبه
  • DE ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    17 74
    انتقام سخت چی شد؟
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    52 3
    باید ترامپ را از صحنه سیاست برداشت
  • IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    9 2
    دیگه افسردگی گرفتیم با این خبرهای منفی ..اینا که آب ونون نمیشه..
  • صادق IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    11 2
    باید به آقای میرلوحی عرض کرد لطف کنید در اولین قدم پارک هنرمندان که دربست در اختیار خانه هنرمندان است و هم از پارک و مجموعه اش کسب در آمد می کند و هم از شهرداری بودجه چند میلیاردی میگیرد را پس بگیرید آن وقت حرف های دیگرتان مسموع است . دکان فرهنگی فقط خانه هنرمندان است که هم اصولگرا را سرکیسه می کنند هم اصلاح طلبان دست آخ ر هم در فتنه 88 کلاس های انقلاب های رنگی برگزار می کنند
  • مرتضی IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    12 5
    اصلاح طلبان ستون پنجم والسلام
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    10 2
    به لیاقتی و فساد اصلاح طلبان بر کسی پوشیده نیست
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    رمز موفقیت ما تاخوب نشی خوب نمیشه .اگر در شهری یک فقیر نباشه ما پیشرفت کردیم در غیر اینصورت پسرفت
  • حسين DE ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    31 4
    ما نياز به يك رئيس جمهور اصولگرا نداريم ،ما نياز به يك رئيس جمهور انقلابى و يك دولت انقلابى كه در جهت پيشبرد آرمانهاى انقلاب تلاش و حركت كند داريم .
    • غلامرضا پارسا مدیر بازنشسته تامین اجتماعی IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      5 0
      باسلام وعرض ارادت واحترام وباحمدوسپاس الهی ،ضمن انتقاد شدید ازعملکرد دولت یازدهم که تمام وکمال ناشی از عدم مدیریت وعدم تعهد وتخصص و کارایی اداره کشور میباشد جسارتا اعلام میدارد ریس جمهور آینده باید بدور ازهرگونه سلایق سیاسی و جناح بندی خاص باشد ، فردی باایمان متدین ، صدیق وامین و متعهد و لایتمدار وکاردان ودلسوز خدمت بمردم باشد وخود را خادم مردم وهمردیف با مردم بداند ساده زیست باشد ، واگر میخواهیم کشوری آباد و سرافراز و سربلند دا شته باشیم روحیات اخلاقی رفتاری وعملکرد عینا روحیات زنده یاد شهید رجایی و نلسون مادلا دا شته باشد وتاکید میکنم غیر ازاین باشد ویا اگر از بین افرادی شناخته شده ازبدو انقلاب تاکنون باشد که چند صباحی نماینده مجلس ویا وزیر ومعاون و.....بوده مطرح و حتی تایید شود ، بدرد کشور داری ما نمیخورد تماما امتحان خودرا پس داده اند بنظر اینجانب باید از میان افرادومدیرانی انتخاب شود که تاکنون مسیولیت کلیدی نداشته باشد مگر اینکه واقعا حقیقتا مرد خدا باشد ومرد میدان خدمت بخلق خدا وبندگان محروم وستمدیده وزحمتکش و رنج کشیده ک کشورمان باشد و اهل دنیا ودنیا دوست ونوکر ارباب آمریکایی واسراییلی نباشد ومقید بولایت فقیه با شد دریک کلام بقول حجه الاسلام حاج آقا راشدی یزدی مردخدا ومرد عمل وخدمت بمردم باشد حرف وگفش کم وعمل خدمتش زیاد باشد والسلام علی من التبع الهدی یاعلی
    • مهدی GB ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      خطاب به غلامرضا پارسا مدیر: تمام مشخصات سعید جلیلی را وصف کردی.
  • ناشناس IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    4 6
    فقط دولت خاتمی اصلاح طلب واقعی بود و دیدیم که کشور به رشد اقتصادی به ۶ و۸ درصد رسید تورم کم شد ۱۰ درصد روابط با دنیا عالی نه تحریم نه تهدید جنگ داشتیم اقتصاد شکوفا شد
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      7 4
      قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل و پذیرش سهم 9 درصدی ایران از دریای خزر دستاورد !!!! دولت خاتمی بود.
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    6 1
    سیاست بازی شطرنجه ....مواظب باشید هشتادوهشت تکرار نشه و اینبار امان ندهید....شدت و قاطعیت را را فقط برای نوید افکاری ها نداشته باشید ....بلکه دانه درشت ها و سر مار را قطع و تکه تکه کنید...!!!
  • عطاالله IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 2
    این خباز باز هم شروع کرد به ... گفتن؟
  • علی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 3
    کثیف تر و بدنام تر از این اصلاح طلبان مملکت تاکنون بخود ندیده
  • تاجر شهرآشوب IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    7 0
    با جناب خباز کاملا موافقم.
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    راست میگید واقعا؟
  • ali IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    5 3
    خباز عزیز که می فرمایی احمدینژاد اصولگرایی امد.بارها و بارها هم اصولگرا هم اصلاح طلب اعتراف کردند که سال 84 احمدینژاد همه برنامه های ما را به هم ریخت.خباز عزیز همه میدونند که هیچوقت شماها و امسال شماها و طیف مقابلتون انتظار نداشتید احمدینژادسال 84 رییس جمهور بشه هر دو طیف مشترکا دنبال شخص دیگری بودید اما خوشبختانه برای امثال ما و بدبختانه برای امثال شماها احمدینزاد رای اورد.پس بیخود احمدینژاد را جناحیش نکنید.
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 1
    به جون هم نیوفتید این یک سیاسته که دوباره برین صندوقها یکم به خودتون بیایین
  • رضا DE ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 0
    اقای میرلوحی خیریه وکار فرهنگی نباشد که شما با ایجاد مراکز فرهنگی منحرف جوانان را به خاک سیاه بنشانید!!!!!!!
  • من SY ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    4 3
    جمله طلايي اين متن : *البته حرف‌های میرلوحی از آنجا که او یک عنصر دارای سابقه کیفری است و بعنوان یک رجل دروغگو شناخته می‌شود ارزش و اهمیت خاصی ندارد.تجربه نشان داده است که حرف‌های میرلوحی دقیق نیست و دست آخر این خود اوست که به جرم دروغگویی مجبور به تحمل حبس و شلاق می‌شود!
  • خسروی IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 1
    مطالب مذکور در طرفداری از هر جناحی که باشد چند قطبی کردن جامعه است ...
  • احمد IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    5 4
    بهترین دولت از نظر عملکرد اقتصادی وسیاست خارجی دولت آقای خاتمی بوده است اگر تمام شاخص‌های اقتصادی بررسی وتحلیل شود بیشترین رشد و توسعه در این زمان اتفاق افتاده من خودم به شخصه در این دولت خانه خریدم زندگی خوبی داشتم از آن زمان به بعد هرروز مان بدتر از روز قبل بوده وهست وبرام هم اصلا این که اصولگرا هست یا اصلاح طلب اهمیتی ندارد مهم عملکرد آن تیم دولت ومجلس و... است
    • ناشناس NL ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      2 1
      اینقدر احمق تشریف داری که میگوئی دولت خاتمی خوب بود احمق تر از تو خاتمی بود
  • علی اکبر تنها IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    لطفاً کم ادعای اصولگرایی و اصلاح طلبی در بیارید دوتاتونم مثل همید و هیچکدومتون به فکر مردم نیستید.صرفا برای خودتون و جیبتون کار می کنید.ملت نه از اصولگرا خیری دیده نه اصلاح طلب..کار جهادی که ازش حرف میزنید هم برا کارای یدی هست نه فکری و عقلانی و سیاسی و...
  • اناری IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    چه اصلاح طلب چه اصولگراتازمانی چوب لای چرخ یکدیگر بذاریدازپیشرفت خبری نیست فقط مردم ضررمیکنندوروزبه روزبیکاری وتورم بیشترمیشود.فقط اصلاح طلبان لجبازترهستند.به والله به فکرمردم باشید.روزقیامتی هم هست که هرکس بایدجوابگوی اعمال خودباشد.این روزهم خواهدرسید.
  • FR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 2
    اگر دنباله های داخلی امریکا در ایران فتنه گری چهل ودوساله نکرده بودند آمریکا قادر به کودتای اقتصادی اینهمه خسارت به کشور نبود ....عده ای فقط آش انقلاب و کشور را خورده وحلیم آمریکا را هم زده اند
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    5 1
    فقط ۸ سال دست اصلاح طلب بوده که واقعا دوران طلایی اقتصاد ایران هست اون هم با نفت ده دلار.فقط خاتمی اصلاح طلب بوده .
  • بهمن رضا علی زاده IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    6 4
    فقط زمان آقای محمد خاتمی مردم در رفا و آسایش بودن بقیه هیچ فقط شعار بود و بس
  • عبدالله IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 2
    شما از خودت ایده ضدیت با قانون اساسی وبخصوص اصل مسلم ولایت فقیه بگو که تو اربابانت با ان مخلفت اصولی دارید ذهن جانعه از از ترامپ وبرادرت نیتان یاهو مننحرف نکن
  • رسول IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    5 1
    دوران بزن و در رو تمام شده است . درود خداوند بر قهرمانان ارتش و سپاه و بسیج
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 1
    همه اصلاح طلبها از یه کرباسند
  • داریوش زحمتکش IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    سلام ودرود ...مفسد خیانتکار تواین مملکت کم نیست ولی ما نیروهای دلسوزی هم داریم که تاپای جان دفاع وپاسخ هر تهدیدی راکوبنده میدن دشمنان داخل وخارج باید بترسن
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    یعنی شهرداری نباید کار فرهنگی بکنه!!!!! پس شهردار یک شهر از نظر گسترش و تبلیغ فرهنگ اسلامی در فضای شهری هیچ اختیاری نباید داشته باشه اما هر تبلیغ و فعالیت هنری و اقتصادی با کمک شهرداری باید انجام بشه!؟؟؟
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    ایران رئیس جمهوری میخواهد مانند شهید محمد علی رجایی مومن،مردمی ووطن دوست
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 1
      باسلام واقعا کاش انسانهایی مانندسردار سلیمانی رعیس جمهور کشورمان میشدند باور کنید دنیامون بهشت میشدهرچند من شنیدم به ایشان پیشنهادریاست جمهوری شده اماقبول نکردن چون ایمان داشتنداگروارداین سیاستها شوند به آرزویش یعنی شهادت نمی رسد.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    ننگ بر مفت خوران و اختلاسگران که خون ملت را مثل زالو میمکند ، بدانند ملت خودش روزی حقشان را از حلقوم آنها بیرون میکشند ، بعضیها با پنهان کاری و مخفی کردن نام دزدان در این کشور خودشان شریک دزدندحتما روزی در برابر عدالت جوابگو خواهند بود ، گهی پشت به زین ، گهی زین به پشت . درود و تشکر از مسئولین دلسوز و مردمی ، ننگ و نفرین بر عده ای مسئولین دزد و اختلاسگر و مفت خور در هر رده و مقامی باشند ، خدا جای حق نشسته و همه چی را میبیند ، از حق الناس نخواهد گذشت خدای ملت بزرگ ایران .....
  • DE ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    .....اگرچه ان‌قلت‌هایی به این تحلیل خبّاز وارد است اما جمله آخر او که تصریح دارد پس از دهه 60 تاکنون رئیس‌جمهور اصولگرا نداشته‌ایم حرف کاملا صحیحی است. و از همین مدخل بایستی علت اصلی و تامّه بسیاری از مشکلات کشور و خاصّه گرانی‌های این روزها را برای مردم شرح داد و جامعه را نسبت به آسیب‌های مدیریت سیاست‌باز و ناکارآمد اصلاح‌طلبان آشنا کرد.....
  • هادی IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    جناب آقای خباز ای کاش از اون صندلیت دل بکنی و چند دقیقه بدون واهمه بین مردم بچرخی از هر قشری دلت خواست سوال کن بپرس بعد از شهید رجایی مرحوم از کدام رییس جمهور در طی این چهل سال راضی بودن البته میدونم که خودت هم خوب می دونی ولی قبل از بردن اسمش وضو بگیر چون چنین شخصی رو لیاقت میخواد اسمشو با افتخار ببری
  • ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    مشرق حرفای امثال میر لوحی برای حضرتعالی اهمیتی ندارد .اما برای بیشتر اونا ئیکه مغرضند یا بی اطلاعن ویا طرفدار فلان جناح بهترین مستندیست که باان عده ای جوان نااگاهو ازراه بدر کنن. چرا مملکت اینهمه بیسرو تهس. کسی نباید شاکی بشه وقوه قضائیه وظیفش نیست که رسیدگی اشکارو واضح کنه وعده ای ازجوونارو ازمشگل راحت کنه که اقا راست گوس یا دروغگو
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    افساد طلبان چنان جنایت بیسابقه ای در دولت حسن روحانی علیه ملت ایران مرتکب شدند که با این حرفها درست شدنی نیست. تاریخ این کشور همانطور که در مورد احزاب و گروهکهای خائن به ملت و کشور قضاوت کرده و جنایتهای آنها را روشن و ثبت کرده در مورد اصلاحطلبان هم قضاوت خواهد کرد و جنایات این گروه را در صفحات سیاه تاریخ ایران ثبت و درج خواهد شد.
  • مهدی IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    مردم ایران نیاز به یک رئیس جمهوری را دارند که اولأ فراجناحی باشد دوم اینکه پیشرفت و ترقی ایران و ایرانی اولویت اولش باشد و درآخر برادرش سردمدار فساد در دولتش نباشد.جدا از همه دولت هایی که تابحال سرکار آمده اند متأسفانه دراین دولت بیشترین فساد و اختلاس و گرانی و تورم و نبود نظارت رخ داده است. تابحال چنین وضعیت اقتصادی بحران زده ای بیاد ندارم.حتئ درزمان جنگ هم مردم آنقدر دچار مشکلات اقتصادی نبودن.متأسفانه دولت امید که دراین مدت امید همه رابه ناامیدی تبدیل کرده دراین آخر دوره کشور را بحال خود رها کرده است وهر کس برای خود سازی مینوازد.تخم مرغ شانه ای ۴۰،پراید۱۲۰میلیون،ارزش ریال که نگو
  • سهند TR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    رئیس جمهور روحانی فقط، در این اوضاع تحریم و اداره کردن کشور بدون فروش نفت واقعا سخت است، ولی روحانی، بزرگ با تدبیر انجام می دهد، درود بر روحانی قهرمان.
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    خداوند انشا، الله منافقین ودنباله های نفوذی استکبار درداخل را رسوا بی ابرو کند البته مدعی العموم باید اقدام انقلابی انجام دهد منتظر شکایت فرد حقیقی ویا حقوقی نماند
  • علی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    سلام اینکه آقای میرلوحی چه شخصیتی دارد بکناروخود مسئول اعمال ورفتارخودش است اماآنچه مهم است احترام به قانون اساسی و قوانین عادی و نهایتا احترام به حقوق عمومی وحقوق ملت است و السلام علی من التبع الهدی
  • احمدی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    اگر تمام نهادها وگردانندگان دولت ها یک دهم سپاه وفرماندهای غیورش ایمان صداقت وتعهد داشتند کشورما اکنون دجار اینهمه فساد نبود چه اصولگرا چه اصلاح طلب حالامیتوانیم به کلام حضرت روح الله پی ببریم که فرموداگر سپاه نبود کشور هم نبود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس