کد خبر 1120965
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
چراغپور

پرسپولیسی‌ها شاید بزرگ‌ترین استفاده را از شیوع ویروس کرونا در دنیا و به تعطیلی کشیده شدن بازی‌های فوتبال بردند.

به گزارش مشرق، بعد از این دوران، هم توانستند با سهولت بیشتر قهرمان لیگ برتر شوند و هم در لیگ قهرمانان آسیا برابر التعاونی که هیچ شباهتی به تیم پیش از دوران کرونا ندارد ۶ امتیاز شیرین کسب کرده و بار دیگر خود را در آسیا مطرح کنند.

حالا سرخ‌ها برای اینکه همچنان در صدر جدول بمانند و بخش عمده شانس صعود خود را به‌عنوان صدرنشین گروه  Cرقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا زنده نگه دارند باید دست به کار بزرگی بزنند و در مقابل الدحیلی قرار بگیرند که کم ستاره در ترکیب خود ندارد، اما در بازی قبل خود برابر الشارجه شکست سنگینی را تجربه کرد و برای اینکه همچنان در صف تیم‌های مدعی صعود قرار داشته باشد ‌انگیزه‌های بالایی دارد.

درخصوص شرایط سرخ‌های تهرانی در رقابت‌های آسیایی، نفرات جدید این تیم و همچنین مصاف آنها با التعاون و الدحیل با یکی از کارشناسان صاحب‌نظر فوتبال به صحبت پرداختیم. گفت‌وگو با جلال چراغپور را در ادامه می‌خوانید.

در ابتدا از پرسپولیس مدل جدید صحبت کنید و اینکه چقدر به این تیم می‌توان امیدوار بود.

قبل از همه باید گفت که این پرسپولیس دیگر آن تیم باقی‌مانده برانکو و تیمی که آن مرد کروات برای هواداران این تیم به یادگار گذاشته بود، نیست و حتی نمی‌توانیم آثاری از آن تیم را در پرسپولیسی که در آسیا به میدان می‌رود ببینیم. این تیم آرایش جدیدی دارد، نفراتش تغییر کرده، فلسفه خاص جدیدی را دنبال می‌کند و روند و ایدئولوژی‌اش را باید به نام یحیی گل‌محمدی زد و حالا می‌توانیم بگوییم که تیمی را در زمین می‌بینیم که تفکرات و فلسفه‌اش برای فردی است که روی نیمکت این تیم می‌نشیند.

بیشتر بخوانید:

شهاب همچنان در اوکراین می‌درخشد

این تغییرات با جذب نفرات جدیدی ایجاد شده و شما این تغییرات را مثبت می‌بینید؟

خب قطعا نفرات در پازل فکری سرمربی تاثیر بسزایی دارند و من فکر می‌کنم نفرات جدید پرسپولیس در پست‌های مختلف بسیار افراد تاثیرگذار و مثبتی هستند و در زمینه نقل‌وانتقالات و نفرات مدنظر سرمربی باید به این تیم یک نمره قبولی داد. البته من درخصوص سانتر فوروارد این تیم هنوز شک و شبهاتی دارم و احساس من بر این است که آرمان رمضانی شاید نتواند مهره تاثیرگذاری برای پرسپولیس باشد و با این اتفاق باید گفت که آنها هنوز نتوانسته‌اند جای علیپور را در تیم پر کنند، اما در سایر پست‌ها آنها موفق عمل کرده‌اند و هندسه این تیم در زمین تغییر کرده است.

معتقدید ممکن است آنها در ادامه برای گلزنی با مشکل مواجه شوند؟

این تیم ۲ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داده و توانسته با ۲ برد یک بر صفر ۶ امتیاز کسب کند. ولی زنگ خطر زمانی برای این تیم به صدا در می‌آید که بدانیم هیچ‌کدام از این دو گل در جریان بازی به ثمر نرسیده و مهاجمان این تیم نقشی در به ثمر رسیدن آن نداشته‌اند. یک گل این تیم که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده و یک گل دیگرش هم روی موج دوم ضربه کرنر به‌دست آمده و این برای پرسپولیس یک ایراد بزرگ به‌شمار می‌رود. اگر آنها مقابل یک تیمی قرار بگیرند که هم‌وزن خودشان باشد ممکن است مشکلاتی را تجربه کنند. التعاون تیمی هم‌وزن پرسپولیس نبود و بسیار عقب‌تر از این تیم قرار داشت.

ایرادی که در شکل بازی پرسپولیس در این ۱۸۰ دقیقه بیشتر از بقیه به چشم می‌آمد از نظر شما چه بود؟

بازی پرسپولیس مقابل نماینده عربستان دو جنبه اساسی داشت. اول اینکه آنها برخلاف گذشته تمام بار هجومی خودشان را به سمت چپ زمین خودشان و راست دفاعی حریف برده بودند و از جناح راست خیلی انفرادی و پراکنده هجوم می‌بردند و این باعث شده بود که بازی آنها در کل زمین تقسیم نشود و اگر این اشکال برطرف نشود در آینده مشکلاتی را ایجاد می‌کند. پرسپولیس در دو مرحله تصاحب توپ و بردن آن به یک‌دوم زمین حریف خیلی خوب عمل می‌کند اما زمانی که باید توپ را به هدف برسانند دچار مشکل می‌شوند.

با این ایرادات و مهره‌ها پرسپولیس توانایی اداره کردن الدحیل و گرفتن امتیاز از این تیم را دارد؟

نمی‌توان به این سوال یک کلمه‌ای پاسخ داد اما من فکر می‌کنم که اگر سیدجلال در قلب دفاع حضور داشته باشد و در یک خط جلوتر کامیابی‌نیا و سرلک را قرار بدهد، با یک تغییر سیستمی به آرایش ۱-۳-۲-۴، پرسپولیس می‌تواند عملکرد خوبی در زمین داشته باشد. پرسپولیس در بخش دفاعی یک ایراد دارد که توپ در محوطه جریمه‌اش خیلی زیاد می‌ماند و این یک اشکال پیچیده در دفاع این تیم است. به نظر من اگر یک هافبک دفاعی تند و تیز مامور دور کردن این توپ‌ها از محوطه جریمه شود، این حفره دفاعی پرسپولیس هم پر می‌شود.

بازی‌های الدحیل را هم تماشا کرده‌اید و شناختی از این تیم دارید؟

بله، این تیم به معنای واقعی کلمه یک تیم است. آنها در دفاع، گردش توپ در تمام نقاط زمین، گردش بازیکنان در زمان لازم، انتقال توپ از دفاع به حمله و توازن تیمی واقعا بی‌نظیر هستند و هیچ شباهتی به التعاونی ندارند که سمت راست دفاعی‌اش به‌طور کل تعطیل بود و حتی یک تیم دسته اول ایران هم اگر متوجه این مشکل می‌شد می‌توانست این تیم را تحت فشار قرار بدهد و برایش دردسر درست کند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس