به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز اسناد انقلاب اسلامی در خصوص دیدار شهید صیاد شیرازی با سرهنگ ارتش بعث نوشت: شهید صیاد شیرازی در بخشی از خاطرات خود که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است، بعد از بیان گوشه‌ای از رشادت‌های رزمندگان اسلام در عملیات محرم، خاطره جالبی را روایت می‌کند؛ او می‌گوید: در این عملیات، اسارت یکی از افسران بعثی همراه گردانش برای ما جالب توجه بود. او فرماندهی یکی از گردان‌های ارتش بعث را به عهده‌داشت. اطلاع یافتیم که یکی ـ دو روز قبل از عملیات ما، به فرماندهی گردان منصوب شده بود.

روز بعد از اسارت، سرهنگ ارتش بعث را دیدم که در کنار فرمانده عملیاتی آن منطقه، تمام مواضع را نشان می‌داد و راه‌های نفوذ ارتش بعث را برای بچه‌های ما مشخص می‌کرد. به من اطلاع دادند که سرهنگ ارتش بعثی تقاضای ملاقات با مرا دارد. گویا قصد داشت مطالب بسیار مهمی را به من بگوید. سرانجام ملاقات صورت گرفت.

سرهنگ ارتش بعث خدا را شکر می‌کرد که توانسته خودش را تسلیم نیروهای اسلام نماید. وقتی از مشخصات او سئوال شد، اظهار داشت: «فرزند شخصیتی روحانی هستم و از جانب پدر، برای مسئولین جمهوری اسلامی، حامل پیام صلح و دوستی می‌باشم.» او ادامه داد: «پدرم قبل از عزیمت من به منطقه گفت که اگر به جبهه رفتی، خودت را تسلیم کن و سلام مرا هم به آن‌ها برسان.»

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فراجناحی IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 3
    مشرق جان افسر بعثی و طرفداری از جمهوری اسلامی!!! تا جایی که مشخص است بعثی ها تکریتی و از خونخوار ترین افراد هستند مثل گارد ss در آلمان نازی ، در مبارزه مدافعان پر افتخار حرم با داعشی ها همه دیدند باقیمانده بعثی ها با داعش متحد شدند، بزرگترین دروغی به ملت ایران گفته شد اینکه ما در ۸ سال دفاع مقدس با مسلمان جنگیدیم ، بعثی ها بویی از اسلام نبرده اند، جنایت آنها در حق مردم مظلوم و مسلمان عراق هم کم نبوده تاریخ گواه است، کشته های بعث شهید نیست چون برای تجاوز و غارت گری جنگیده اند، همانطوری که شخصی در حین دزدی کشته شود شهید نیست ...
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      2 3
      دقیقا" موافق با نطر شما هستم، افسران و افراد رده بالای حزب بعث عراق از فیلترهای خاصی عبور می‌کردند گزینش شده بودند باید به حزب بعث عراق، ناسیونالیسم عربی پانعربیسم و صدام وفادار میبودن ! مگر افرادی یا سربازانی در رده و رسته پایین نظامی که قطعا" این افراد هم نمی‌توانستند حامل اطلاعات ارزشمندی باشند.!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس