کد خبر 1120557
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
بورس نمایه

افراد حقیقی امروز ۷۰۰ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین سهام بانک صادرات بود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، حقوقی‌ها امروز حدود ۷۰۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند.

ارزش کل معاملات خرد ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۵ درصد یعنی هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۷ درصد از کل معاملات شد.

بیشتر بخوانید:

بالاترین و پایین‌ترین رشد قیمت امروز در بورس

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه "بانک‌ها و مؤسسات اعتباری"، "محصولات شیمیایی" و "فلزات اساسی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "فرآورده‌های نفتی" و "بیمه‌ و صندوق ‌بازنشستگی" به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «وبصادر»، «وآیند» و «آریا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شبندر»، «پترول» و «صبا» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک صادرات ایران معادل ۱۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت بندرعباس با برتری ۱۵۰ میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۹ نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۱۸ نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۴۴۰ میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان بود.

منبع:اقتصادآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس