حناچی نمایه

یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران در اشاره به ایرادات شهرداری، کنایه جالبی را به دوچرخه‌سواری‌های پیروز حناچی، مطرح کرده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

ترامپ بیشتر از "ناکارآمدی و گرانی" چه می‌خواهد؟

هدیه همکاران محسن هاشمی به ترامپ!

محسن هاشمی، فعال اصلاح‌طلب و رئیس شورای شهر تهران به تازگی در اظهاراتی که اعتمادآنلاین آنها را منتشر کرد در اشاره به ترامپ و برجام گفته است:

"ماجراجویی و تندروی برخی افراطیون داخلی با شعار «خروج ایران از برجام»، برای ترامپ می‌تواند بعنوان یک امداد غیبی در انتخابات پیش رو جهت جلوگیری از شکست محسوب شود."[1]

*برجام به لحاظ فلسفی یک توافق محکوم به شکست و پر از جاسوس بود که موجب شد دولت آقای روحانی در قبال یک مشت وعده چرند، تعهداتی را انجام دهد و دست آخر نیز هیچ سودی دریافت نکند.

مع‌الوصف و فارغ از اینکه ماندن در توافق برجام در شرایط فعلی خوب است یا بد؟! اما سؤال اساسی‌تر را باید از محسن هاشمی پرسید که امداد غیبی به ترامپ؛ خارج شدن از یک توافق بی‌جان است یا "ناکارآمدی و ناراضی کردن مردم از نظام اسلامی"؟!

کدامیک به نفع ترامپ است؟!

اینکه دولت ایران یک رفتار سیاسی به خرج دهد و در مقطع فعلی از برجام بی‌جان خارج شود یا اینکه عده‌ای اصلاح‌طلب در شوراهای شهر، در مجلس و در دولت روی کار بیایند که نه تنها هنری جز ناکارآمدی و سلفی حقارت و حقوق نجومی و اسم و فامیل بازی ندارند بلکه موجبات گرانی‌های گسترده در ایران را نیز فراهم کنند؟!

این استفهام انکاری و این سؤال فلسفی البته یک عبارة‌اُخری نیز دارد و آن اینکه عاملان امدادرسانی به ترامپ از داخل ایران یا همان کسانی که با کار نکردن موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند هرگز حق تعیین تکلیف برای کشور را ندارند و بلکه مسئولند تا در شرایط فعلی صرفا به عذرخواهی از مردم و نظام اسلامی بپردازند و در مهلت باقیمانده تلاش کنند تا از باتلاق سیاه‌نمایی و ناکارآمدی خارج شوند.

***

کنایه جالب عضو شورای شهر تهران به شهردار دوچرخه‌سوار

"حجت نظری" عضو شورای اسلامی شهر تهران برای تردد موتورسیکلت‌های برخی نگهبانان پارک‌ها در بوستانهای شهری به سازمان بوستان‌های شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش ایرنا، او در این تذکر همچنین گفته است: تردد موتورسیکلت‌ها در بوستان ها بارها و بارها از سوی مردم به بنده منتقل شده و من سعی کرده‌ بودم تا به شکل تذکر موردی به مسئولان مربوطه آن را حل و فصل کنم، اما گویا مساله ورود موتورسیکلت‌ به پارک‌ها به معضلی بدل شده که مختص به یک یا دو پارک نیست.

نظری می‌افزاید: متاسفانه شهروندان بسیاری از تردد موتورسیکلت در پارک‌ها و بوستان‌های شهری گلایه دارند و عجیب‌تر آنکه درصد قابل توجهی از این موتورسیکلت‌ها، نه موتورسیکلت متعلق به شهروندان بلکه موتورهای مربوط به متصدیان و نگهبانان پارک است که بعضا به شکل بدی هم اقدام به راندن این وسیله می‌کنند.

عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران تأکید کرده است: عجیب‌تر اینکه شهردار تهران که خود شهروندان را به استفاده از دوچرخه تشویق می‌کند، چگونه هنوز نتوانسته زیرمجموعه خود را برای حفظ جان و امنیت خاطر شهروندان مجاب کند که به‌جای موتورسیکلت، از دوچرخه برای تردد در پارک‌ها استفاده کنند!؟[2]

*این نکته جالب است که شاهدیم عملا تنها کارنامه شهردار حناچی در تهران یعنی همان طرح دوچرخه‌سواری آنچنان بی‌دستاورد بوده که از سوی اعضای شورای شهر نیز به چالش کشیده می‌شود.

و البته این عاقبت کسانی است که بدون برنامه و در حالیکه می‌دانستند جریان رقیب از آنها کارآمدتر است؛ خود را در معرض رأی مردم گذاشتند و امروزی را پدید آوردند که خودشان و همه تهرانی‌ها در حسرت دوران مدیریت جهادی هستند.

***

التماس یک سلبریتی در سوپرمارکت برای دریافت کره!

حساب توییتری منتسب به "امیر جدیدی" از بازیگران سینمای کشورمان به تازگی در یک توییت نوشت:

"رفتم بقالی کره بخرم نداشت گفت فردا میاریم بعد دم صندوق دیدم یکی ۱۷ تا کره برداشته گفتم آقا من یک دونه کره میخوام یکیشو به من میدین؟ گفت نه چند روز بعد رفتم کره بخرم دیدم همون کره ۱۴هزار تومن گرون شده، اینا وقتی میبینن ما به همدیگه رحم نمیکنیم، میگن ما چرا به اینا رحم کنیم؟!"

در این توییت کنایه‌آمیز همچنین هشتگ "ظلم" به چشم می‌خورد.

انتساب این حساب توییتری به امیر جدیدی تکذیب نشده است.

*جدای از ژانر بالیوودی این توییت! اما همه می‌دانیم که یکی از ظلم‌های آشکار، سلبریتی‌هایی هستند که درآمد نجومی و بدون مالیات می‌گیرند اما اهل همراهی واقعی با مردم نیستند.

به این معنی که برخی از این افراد برای ژست همدردی با مردم در روزگار گرانی و مشکلات، به جای بیان راهکارهای درست اما فیلمنامه‌های بالیوودی توییت می‌کنند و از همه جالب‌تر اینکه به مردم نمی‌گویند که خودشان با حمایت از آقای روحانی و این دولت ناکارآمد؛ یک نقش اصلی را در وضع موجود و گرانی‌های فعلی دارند.

کما اینکه شخص آقای جدیدی به گواه رسانه‌ها از حامیان انتخاباتی رئیس‌جمهور روحانی بوده است.[3]

گفتنیست، یک کاربر توییتری در پاسخ به این توییت جدیدی نوشته است: " هنرمند گرامی! اولن که فقط واسه کره پا نشو برو بقالی! برنامه داشته باش برا خرید کردن. دومن میخای خودت رو آشنا با مشکلات مردم جلوه بدی، بده، ولی نه با چنین داستان کشکی‌ی! سومن این دفعه دو سه تا بقالی دیگه هم برو و سریع ناامید نشو."

یک کاربر دیگر هم درباره همین توییت نوشته است: "ینی واقعا یک نفر هست که درحال خریدن ۱۷ تا کره بوده و امیر جدیدی ازش خواهش کرده یکی‌ش رو بده به اون، و طرف نداده؟ اگه واقعیه که این فرد الگوی منه، کسی که ظاهر و شهرت فریبش نمیده، با احدی رودروایستی نداره و بهتر از همه، نیمروهاش همیشه مزه‌ی کره میده."

***

1_ https://etemadonline.com/content/433950

2_ www.irna.ir/news/84046907/

3_ khabaronline.ir/news/665733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 53
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • الهام US ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    18 29
    كارتان به جايي رسيده كه از دوچرخه سواري كه همه شهرهاي دنيا در حال ترويج آن جهت جلوگيري از آلودگي هستند ايراد ميگيريد،
    • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      7 2
      سلبریتیهای درپیت روغن حلبی شما غربپرستان را انتخاب نمودید علی حرکت الله........
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      0 0
      نه خیلی نگهبان پارکش هم استفاده میکنن، کارای مسخره، وشورای شهر بی کارنامه و مضر
  • سید SE ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    27 5
    سزا و جزای عوام الناسی که از سر نادانی یا لجاجت به شخص یا اشخاصی رأی داده اند که تنها هنرشان مخالفت با ولایت فقیه و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی است؛ همین دولت برآمده از اصلاح طلبان تهوع آور و رئیس آن است! تا باشد که در انتخابات آینده از این گُزیدن شان عبرت گرفته و حداقل برای آینده فرزندان شان مِن بعد اصلح را برگزینند!!
    • وطنخواه IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      9 39
      دیدیم شما افراطی ها از انتخاب وحشتناکتان در 2 دوره ی قبل چقدر از مردم عذرخواهی کردید.شماها اینقدرنادان و خودبین وخودخواه هستیدکه حتی به نظرات مردم هم اهمیتی نمی دهید.وقتی می گن دمکراسی یعنی هرکسی رو که دوست داری بهش رای بده. پس شما باید برید یقه شورای نگهبان و... را بگیرید که کاندیداها رو تائید می کنند بگیرید
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      27 3
      سبلیرتی کره نخورده آدرس بده کمپین راه بندازیم کره برات بفرستیم شاید یادتون بیاد خود شماها این دولت رو سر کار آوردید
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
      1 0
      بله از نظر شما که هیچ کاری منتخبتان برای مردم نمیکنه مسکن مهر و عمرانی و آبادانی اسمش میشه وحشتناک
  • محسن IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    14 15
    پدر بزرگوار اقا محسن هم فرمودند.الان زمان گفتگو و تعامل با دنیاست نه زمان موشک و بمب وما باید دنبال صلح و گفتگو با جهان باشیم نه ساخت موشک وبمب
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      21 1
      اهان بعد سردار مارو باهمون موشک در بین تصویب fatf زدن بزرگوار _ سرتو از زیر برف بیار بیرون قشنگ به اطرافت و طرف مقابلت نگاه کن
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      13 3
      محسن هاشمی بجرم فساد اقتصادی در حال گذراندن دوره محکومیتش است. ضررهای این خاندان به بیت المال از جمله کرسنت و استات اویل شده برای این خاندان ثروت
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    67 1
    کی فکرشو میکرد یه روز کِره هم گیر نیاد!؟ آقای جهانگیری باید جواب بده
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      26 0
      حالا منتظر خبر خوش رئیس جمهوریم تا هوا هم گیرمومن نیاد.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      21 0
      همان طوری که برای به فنا دادن چند میلیارد دلار ذخیره ارزی کشور با دلار ۴۲۰۰ پاسخگو بود برای وصعیت فعلی کره هم پاسخگو خواهد بود
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      37 1
      ملت شریف ایران : یادتان هست که قرار بود دلار هزارتومان بشه ؟ قرار بود سیب و گلابی های برجام را میل کنید ؟ قرار بود هم چرخ های سانتریفیوژ ها بچرخه و هم تحریم ها حذف بشه ؟ قرار بود چنان رونق اقتصادی ایجاد بشه که مردم به یارانه نیاز نداشته باشند ؟ قرار بود پاسورت ایرانی احترامی جهانی پیدا کنه ؟ قرار بود دیگه کسی خاوری نشه ؟ قرار بود حقوق شهروندی احیا بشه ؟ آخ که اگه تاریخ زبون داشت چه حرفای زشتی که به ما یاد نمی داد !!!!
    • عبدالله مومن IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      22 0
      با دولت اسکاتلندی ، فقط قحطی مصنوعی ست که گیر می آید و بس !!!
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      34 0
      مردم یادشان باشد درختی که 4 سال ثمر نداد هرگز ثمر نخواهد داد.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      9 0
      تازه مونده ، جالبش اینه که جهانگیری خودشو داره برای 1400 آماده میکنه
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      11 1
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و باید از سیاست کناره گیری کنند.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      1 7
      چرا جهان گیری؟
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      11 1
      جهانگیری خودش می‌دونه چرا!
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 1
    بقول عبدی،یک چیزی که گرون میشه،تمام مردم فکر میکنند فقط باید اونو تهیه وبخورند!؟
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 0
    برو با روحانی و وزیرش صحبت کن مشکلت حل بشه
  • شایان IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    11 0
    کاش این سلبریتیهای بی درد و بدرد نخور که عرضه زندگی کردن بدون حاشیه را ندارن از کارگر و مردم که این همه مشکل دارن ولی بازم دارن آبرومند زندگی میکنن خجاات بکشن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 0
    مردم ایران یادتان هست کره نبود و برای گرفتن تاید در صف می ایستادید ما آمدیم و این اقتصاد را از ته دره نجات دادیم.... اینها سخنان یار کمکی در انتخابات ۹۶ بود .... خودتون قضاوت کنید
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    9 0
    بزرگترین امداد غیبی برای ترامپ و کشور های غربی بقای دولت فعلی ایران و بقای همین لاشه متعفن برجام است . حیات دولت دیوانه ترامپ منوط به بازی با همین برگ رنگ و رو رفته است . خوب دقت کنید که ترامپ در وراجی هایش صحبت از تکمیل همین برجام و توافقی قوی تر می کند . او حتی به ضعیف شدن ایران هم اکتفا نمی کند بلکه می خواهد ایران اصلا نباشد . آقای هاشمی هم بهتره بجای خیال بافی های سیاسی به واقعیت های شهر تهران تمرکز کند و بفرمایند که در مدت مدیریتشان در شورای شهر برای معضلات ترافیکی و زیبا سازی شهر تا کنون چه کرده اند ؟
  • حسین IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 0
    قضیه سلبریتیها مثل کلید سازی هست که قفلهای خراب برای مردم میگذاشت و وقتی دزدها راحت درهای خونه ها را باز میکردن و دزدی زیاد شد خود کلیدساز ناله میکرد و به پلیس بد و بیراه میگفت . بس وجدانها خودتون یکی از عوامل این ‌مشکلاتید.
  • حسين DE ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    9 1
    آقا محسن اين مدل حرف زدن به تو نيومده،تو نه شكل اين حرفها هستى و نه داراى فهم و شعور و درك سياسى كه به خودت اجازه بدى در مسائلى كه به هيچ عنوان صلاحيت ندارى اظهار نظر كنى، در ضمن يادت نره كه بابات يه روزى گفت دنياى فردا دنياى گفتمان است نه دنياى موشك،و حالا اگر ما امروز داراى اين قدرت و توان موشكى نبوديم مطمئن باش مجبورت ميكردند در خيابون پوتين سربازهاى اسرائيلى رو واكس بزنى،
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    10 1
    اصلاح طلبهای بیشرف میخوان قحطی کذایی ایجاد کنند تا بعد به تغییر نظام رو بیارن. امریکا و تغییر نظام ها رو سرچ کنید . عوامل دست نشانده اخر عمرتونه. ما هم باید وتوی مضاعف داخلی داشته باشیم.
    • ایرانی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      10 0
      واقعاهمینطوره
  • خسارت محض IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 0
    برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند از جنازه اش هم دست بردار نیستن !
  • مسعود IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    9 0
    به قول حاج حسین شریعتمداری برجام همانند کفش های میرزا نوروز شده که نه به درد خودش می خورد و نه کس دیگری آنرا قبول می کرد و هر روز هم دردسر جدیدی برایش درست می کرد.
  • میلاد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 0
    جنازه متعفن برجام را دفن کنید که بوی گند آن مردم آزار است.
  • فتنه اکبر IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 0
    محسن هاشمی بداند افراطیون داخلی آنهایی هستن که سال 88 تهمت دروغ تقلب به نظام زدند و مملکت را به آشوب کشیدند و گرای تحریم به دشمن دادند.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 0
    دعوای کره !!!!! یا جنگ دو کره !؟ واقعا" مطلب ایشان اینقدر مهم بود که راجع بهش اصلا" نقدکنیم اون به اصطلاح سلبریتی دنیاش به اندازه همون کره است البته نه از نوع شمالی وجنوبیش مارگارینش رو می گم
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 0
    جناب سلبریتی ، اونا به کسی رحم نکردن و نمیکنن . اونی که کره بهت نداد احتمالا شمای سلبریتی رو مستحق مجازات و شریک در این فاجعه "کلیدی" میدونست .
  • مهدی IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    واقعا اقای جدیدی بازیگر سینماست من که ایشون را نمی شناسم
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 17
    کجا التماس کرده؟
    • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      1 0
      منظورش اینه که باید با داد و فریاد و تهدید و چاقو کشی و لگد پرانی دوتا کره از طرف می دزدید . چون مودب بوده و خواهش کرده ، پس به التماس افتاده !!!!!
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    آخه برادرم این آقا کی می‌شناسد که مطرح می کنید چرا از مطرح کردن این اوباش درس نمی گیرد
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 2
    زنده باد سردار جهادی ما آقای قالیباف
  • ایرانی IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 0
    مسئولین عزیزمردم در وضع بدی قرارگرفته اندفکری بردارید.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    7 0
    چی می شد ملت مظلوم ایران گناه کبیره نمیکردن و عوض بعضی ها به یکی دیگه رای میدادن،چی میشد؟!
    • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      1 4
      مثلا به کی؟ هرکس دیگه هم بود همینه.چرا فکر می کنید تحریم برای شما ثروت وآرامش وعزته ؟ چرا از برجام می نالید؟ چند سال خوردید وپولهای بلوکه را هم که گرفتید و دیگه کجاش بد بود ؟
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 0
    آقای جدیدی باید در آن روزهایی که شال بنفش به گردنتان می انداختید و بدون ذره ای شناخت و اطلاعات بعنوان یه بازیگر نسبتأ شناخته شده بدنبال ترغیب مردم برای رأی دادن به دولت فعلی بودید فکر همچین روزهایی را هم میکردید، ثانیأ درد شما با مردم یکسان نیست چون شما پول خرید آن کره گران را دارید و نتوانستید به راحتی گذشته پیدا کنید اما ما مردم از بی پولی کلأ دیگر سراغ خرید اینجور چیزها نمیتوانیم برویم و سفره هایمان روز به روز کوچک و کوچکتر شده است. یامولاعلی.
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 0
    امیر جدیدی؟! کی هست؟ تا حالا اسمشو هم نشنیده بودم
  • علی بهی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 0
    شهردار تهران نمیخا با دوچرخه بیا سر کار لطف کند دردی نکند و الا با دوچرخه آمدن سرکار هیچ دردی از مردم درمان نمیکند دیگه مردم از دروغ گویی خسته شدن میگن طرف نان و ماست میخورد ولی کلی محافظ دارد بعد میخواهید مردم این داستان را قبول کنند مگر به عقل مردم شک دارید
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    4 0
    هر بار از باغ بری می رسد تاره تر وتازه تر میرسد .چه کند بی نوا همین دارد در چنته.
  • amin IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 3
    یکی بگه جراشما هم مثل ترامپ ازبرجام متنفرید
  • saeed IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    2 0
    حکایت برجام شده مثل بورس، هر بیسوادی اینقدر از حباب بورس گفت که ریزش سنگینی کردش و مردم رفتند سکه و دلار چند برابر قیمت خریدن ما ها هم موندیم سود کنیم چون بلدیم...حالا هم هرکی برجام رو نخونده زده تو این کار نظر میده...هر کسی که واقعا حقوق بلده و برجام را خونده لطفا نظر بده...
  • mohsen FR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    این دولت و عواملش کاملا نا کارآمد و مردم ب ستوه اومدن
  • حسین IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    خواستم منم چیزی گفته باشم، این بنده خدا حالا یه حرفی زده خواسته درد و دل کنه یا به هر حال ... شما واقعآ ایرانی هستید این صحبت ها چیه در مورد هم میکنید، چرا زود قضاوت میکنید، به خدا گناه داره این کارا...ما دولتمون مشکل داره باید اون و اصلاح کرد.
  • DE ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    التماس یک سلبریتی در سوپرمارکت برای موز و کره! منظور برای مذاکره .
  • سعید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    کل مطلبت چرت و پرته خودت برا خودت تفسیر میکنی و همه رو به دشمن ربط میدی خود گویی و خود خندی خود مرد خردمندی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس