ویژه ها

اعضای اروپایی برجام در شرایطی که ایران به همه تعهدات برجامی خود عمل کرده بود، در ماههای گذشته موجب شدند تا قطعنامه ای ضدایرانی در شورای حکام آژانس انرژی اتمی تصویب شود.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** از قاتلان سردار سلیمانی انتقام نگیرید!

سرلشکر «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران دیروز در آستانه فرارسیدن هفته دفاع مقدس در واکنش به اظهارات گستاخانه «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا- مبنی بر حمله ۱۰۰۰ برابر شدیدتر به ایران- گفت: «آقای ترامپ انتقام ما از شهادت سردار بزرگ مان قطعی، جدی  و واقعی است، اما ما  اهل شرف و شرافت هستیم و جوانمردانه و عادلانه انتقام میگیریم؛   شما فکر می‌کنید ما در برابر خون برادر شهیدمان یک سفیر زن در افریقای جنوبی را می زنیم؛ ما کسانی را می زنیم که در شهادت این مرد بزرگ مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند و شما بدانید هر که در این ماجرا نقش داشته است زده خواهد شد و این پیام جدی است».

سرلشکر سلامی افزود: «شما، ما را به حمله هزار برابری تهدید می کنید؛ ما شما را می شناسیم؛ آن وقت که عین الاسد را زدیم فرض داشتیم که شما پاسخ می دهید و صد ها موشک آماده کردیم که اگر زدید داشته هایتان را ویران کنیم».

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن همه جا زیر دید ما است و اگر لازم باشد زیر تیر ما نیز قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: «آقای ترامپ اگر تار مویی از سر یک ایرانی کم شود؛ کرک و پشم شما را به باد می‌دهیم؛ این تهدید جدی است و ما همه چیز را در عمل ثابت می کنیم».

پیش از این دادستان تهران گفته بود: «۳۶ نفر از افرادی که در ترور حاج قاسم مباشرت، مبادرت و آمریت داشتند، اعم از مسئولان سیاسی و نظامی آمریکا و دیگر دولتها شناسایی شدند که توسط مقام قضایی برای آنها دستور جلب و اعلام وضعیت قرمز از طریق پلیس بین الملل صادر شده است. در راس این فهرست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار دارد و تعقیب قضایی او حتی پس از پایان دوره مسئولیتش نیز پیگیری خواهد شد».

اما نکته قابل تأمل اینجاست که اکثریت مطلق روزنامه های اصلاح طلب، اظهارات بسیار مهم سرلشکر سلامی درباره انتقام خون سردار سلیمانی را سانسور کردند.

روزنامه های دولتی و اصلاح طلب از جمله روزنامه ایران(ارگان رسانه ای دولت)، شرق، اعتماد، همشهری(ارگان رسانه ای شهرداری تهران)، شهروند(ارگان رسانه ای دولت)، آرمان، آفتاب یزد، دنیای اقتصاد، مردم سالاری، جمهوری اسلامی و...در نیم تای صفحه اول خود اظهارات بسیار مهم سرلشکر سلامی را سانسور کردند.

روزنامه های اصلاح طلب پیش از این در مطالب جداگانه مدعی بودند که چه ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و چه بایدن، ایران باید مذاکره با آمریکا را کلید بزند و هیچ مسئله ای و از جمله اقدام جنایتکارانه و تروریستی آمریکا در ترور سردار سلیمانی نمی تواند مانع مذاکره شود!

روزنامه های دولتی و اصلاح طلب با سانسور اظهارات بسیار مهم سرلشکر سلامی، این پیام را دادند که «از قاتلان سردار سلیمانی انتقام نگیرید»!

یک سوال؛ چرا برخی رسانه ها اصرار دارند که «بلندگوی ترامپ» در ایران باشند!؟

** اروپا با ماست؛ نمونه اش «قطعنامه ضدایرانی شورای حکام»

روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان «جدایی تروئیکای اروپایی از آمریکا» نوشت: «همه علیه یکی، عبارتی که مصداق تنهایی ایالات متحده امریکا در مسیر بازگرداندن قطعنامه‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران است...آنچه این روزهای کرونایی در صحن خلوت شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌گذرد را می‌توان بی‌سابقه‌ترین رویارویی سه کشور اروپایی عضو شورای امنیت (بریتانیا، آلمان و فرانسه) با ایالات متحده امریکا دانست».

این روزنامه اصلاح طلب همچنین در یادداشتی با عنوان «مصلحت سنجی اروپا» به قلم «عبدالرضا فرجی راد» نوشت: «سه کشور اروپایی عضو برنامه جامع اقدام مشترک روز گذشته با انتشار نامه‌ای خطاب به شورای امنیت اعلام کردند که هر اقدامی از سوی امریکا در راستای بازگرداندن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران و فعالسازی دوباره قطعنامه‌های شورای امنیت که به موجب قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا بلااثر شده بودند، «فاقد وجاهت قانونی» است».

در ادامه این یادداشت آمده است: «احتمالا زمانی که بایدن روی کار بیاید اعلام خواهد کرد که ایالات متحده به برجام بازگشته است اما اینکه آیا تحریم‌ها لغو خواهند شد یا نه، اعتقاد نگارنده بر این است که به بعد از مذاکرات ۱+۵ موکول خواهد شد... امریکا خواستار اضافه شدن برخی مسائل به برجام خواهد بود و اروپا هم که بی‌میل نیست مسائلی نظیر مساله موشکی به توافق هسته‌ای اضافه شود».

رسانه های حامی عملکرد دولت مدعی هستند که در مسئله ایران میان آمریکا و اروپا شکاف عمیقی ایجاد شده است. برخلاف این ادعا، نه تنها میان آمریکا و تروئیکای اروپایی در موضوع ایران شکافی وجود ندارد، بلکه این دو صرفا در یگ پروژه مشترک، تقسیم کار کرده اند.

در هفته های گذشته وزیر خارجه آلمان صراحتا اعلام کرد که درباره مکانیسم ماشه با اسرائیل و آمریکا هم نظر است. پس از آن وزیر خارجه انگلیس صراحتا اعلام کرد که درباره ایران با دولت ترامپ نظر مشترکی دارد.

چندی پیش نیز وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس درباره ایران با آمریکا هم نظر است.

تروئیکای اروپایی در تقسیم کار با دولت ترامپ، در دی ماه ۹۸ به نیابت از آمریکا ساز و کار مکانیسم ماشه را کلید زدند. به عبارت دیگر اروپا پیش از آمریکا این ساز و کار را آغاز کرد.

اعضای اروپایی برجام در شرایطی که ایران به همه تعهدات برجامی خود عمل کرده بود، در ماههای گذشته موجب شدند تا قطعنامه ای ضدایرانی در شورای حکام آژانس انرژی اتمی تصویب شود.

سه کشور اروپایی عضو برجام از زمان امضای توافق(تیر ۹۴) تاکنون به هیچ عنوان به تعهدات خود عمل نکردند. انگلس، فرانسه و آلمان هر چند وقت یکبار صرفا یک بیانیه یا نامه مشترک منتشر کردند. در این بیانیه ها به ایران هشدار داده شده که باید یکطرفه و بدون جشم داشت تعهدات برجامی را انجام دهد.

اعضای اروپایی برجام در این بیانیه های تکراری در واکنش به عهدشکنی آمریکا در اجرای تعهداتش صرفا ابراز تأسف کرده اند! این بیانیه ها فاقد ضمانت اجرایی بوده و بیشتر به بیانیه های نمادین و شعاری شباهت دارد.

تروئیکای اروپایی ۱۱ تعهد در برجام داشتند که به هیچ عنوان به آن عمل نکردند.

در مسئله ایران میان آمریکا و سه کشور اروپایی، وظایف تقیسم شده است. دولت آمریکا مسئول پروژه فشار حداکثری است و تروئیکای اروپایی نیز مسئول ارائه وعده های نسیه و ایجاد اخلال در محاسبات طرف ایرانی و در نهایت مسئول نگه داشتن ایران در توافق هستند.

یعنی ایران باید در توافق بماند و تعهداتش را یکطرفه انجام دهد تا در آینده، دیگر مولفه های قدرت کشورمان نیز به برجام ضمیمه شود!

در این میان، جریان تحریف با تعریف و تمجید از حقه بازی اروپا، در پازل نقشه ضدایرانی آمریکا و اروپا به ایفای نقش مشغول است.

**مسجدجامعی: اتوبان سازی های قالیباف، حس محرومیت را افزایش داد

روزنامه شرق در یادداشتی به قلم «احمد مسجدجامعی» عضو شورای شهر اصلاح طلب تهران نوشت: « مدیریت شهری آن‌هم در کلان‌شهر پایتخت، با موضوعات متنوع و بعضا کاملا پیچیده‌ای روبه‌رو است. اگر شهرداری، حوزه اجرائی مدیریت شهری است، شورای شهر، قانون‌گذار و ناظر است. به‌طور طبیعی انتظار از شهردار و مجموعه شهرداری نیز باید در چارچوب قانون باشد و اعضای شورا و شهردار، موظف به تمکین از قانون. اما در همین چارچوب ترسیم‌شده، شهروندان توقعاتی از جنس برنامه‌ریزی و اجرا و نظارت از مدیریت شهری دارند».

مسجدجامعی در ادامه نوشت: «ما با اتوبان‌های شمال-جنوب فاصله زمانی و فیزیکی شمال و جنوب را کم کرده‌ایم اما این نه‌تنها به رفع فاصله طبقاتی کمکی نکرده است که به دیده‌شدن این فاصله و افزایش حس محرومیت و بحران سبک زندگی انجامیده است. کاهش نابرابری در برخورداری از امکانات و خدمات اجتماعی و رفاهی جهت‌گیری لازم برای این روزهای تهران است».

شورای شهر اصلاح طلب تهران در سه سال اخیر بجای رسیدگی به مطالبات مردم در کلان شهر تهران، صرفا مشغول عوض کردن نام خیابان های شهر بوده است. حالا شورای شهری که به بی عملی مشهور شده و کاری جز «تغییر تابلوی خیابان ها» انجام نداده همچنان به خدمات گسترده قالیباف کنایه می زند.

لازم به ذکر است که حدود نیمی از بزرگراه های تهران از جمله اتوبان(شمال به جنوب)  امام علی(ع) و اتوبان شهید زین الدین و... که همگی در مجموع معادل ۲۳۱ کیلومتر بوده در دوره شهرداری قالیباف احداث شد. در دوره قالیباف،  بالغ بر ۲۴ کیلومتر تونل در تهران ساخته شد. ساخت بالغ بر هزار بوستان، ایجاد سامانه خدمات دهی به معلولان و جانبازان،   ۳۸ هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب کمربند سبز پیرامون تهران، تخفیف ۱۰۰ درصدی در نوسازی و ترمیم بافت فرسوده در تهران، افزایش ۸۰ درصدی ایستگاه های آتش نشانی، تجهیز ۳۵۴ محله تهران به خانه سلامت، شتاب ۵ برابری خدمات در جنوب شهر نسبت به شمال شهر، خرید و نوسازی بالغ بر ۳ هزار اتوبوس، افزایش بالغ بر هزارتایی تعداد واگن ها در مترو، افزایش ۴ برابری خطوط مترو پایتخت و...تنها بخشی از مصادیق مدیریت جهادی قالیباف در شهرداری تهران است.

«محمد حقانی» فعال اصلاح‌طلب، عضو سابق شورای شهر تهران و از مدیران شهرداری تهران در دوران اصلاح‌طلبان در دی ماه ۹۷ با اذعان به کارنامه پربار قالیباف گفت: «اکنون شهرداری در شرایطی است که معاونت عمرانی آن، تا ۹۵ درصد کارهای مربوط به راه‌ها، خیابان‌ها، اتوبان‌ها و راه‌های دسترسی شهری را به اجرا رسانده است».

به سرانجام رسیدن تمام کارهای عمرانی کلان تهران در دوران مدیریت محمدباقر قالیباف حقیقتی است که پیش از این هم در محافل اصلاح‌طلبان به آن اشاره شده است. جالب است که حتی شنیده شده یکی از شهرداران سال‌های اخیر نیز تأکید داشته که دیگر در تهران کاری نمانده و ما باید مشغول کارهای فرهنگی در راستای سیاست‌های خودمان باشیم!

«غلامحسین کرباسچی» دبیرکل حزب کارگزاران چندی پیش با انتقاد از عملکرد شهرداری و شورای شهر اصلاح طلب تهران گفته بود: «مردم حتماً از شهرداری و شورای شهر تهران، هم به خاطر مسئله آقای نجفی و هم به جهت مدیریت شهری ناراضی هستند و الان هم می توان گفت که در شهرداری اصلاح‌طلبان تقریباً هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده است. دوچرخه‌سواری دردی از مردم دوا نمی کند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    27 12
    ای کاش از وجود قالیباف از دولت سازندگی تاکنون در امور راهها و شهر ها و بنیاد مسکن در کل کشور بهره برده می شد - این همه از حیثیت خودش که دانش ذاتی او در مدیریت عملیات است در تهران هزینه کرد و این ناسپاسها از عمران و آبادانی شهرشان را که باحیثیت بهترین انسان ایرانی به سرانجام رسیده این قدر ناسپاسی هم می کنند - سردار عزیز قالیباف شهدا و ایثارگران و ملت فهیم ایران در انتظار آرزوی روی تو بودند
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      2 33
      علی الحساب دلار 30 تومنی رو بچسب با ریاست قالیباف بر یکی از سه قوه
    • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      19 1
      23:44 شما هنوز تو دوران غارنشین ها سیر میکنی؟ :/
    • IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      21 1
      دلار از 4000 هزار رسید به بالای 20 هزار تقصیر کسی نیست ولی دلار از 25 رسید به 27 تقصیر قالیباف. واقعا راسته که میگن که نادان رو از هر طرف که بخوانی نادان است.
    • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      2 0
      مسجدجامعی: اتوبان سازی های قالیباف، حس محرومیت را افزایش داد واقعا تو مخیلات مسجد جامعی چی میگذره اینا همه رو احمق فرض کردند
  • حسين DE ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    10 1
    آقاى فرجى راد تو مثل اينكه ساكن مريخ هستى،آخه آقا پسر از ابتداى مذاكرات هسته اى ايران با غرب تا بامروز اروپائيها به كدام يك از تعهداتشان عمل كردند؟از زمانيكه حسن كليدار مذاكره كننده ارشد بود تا زمان جواد نيويوركى اروپائيها هرگز به هيچ كدام از تعهداتشان نه تنها عمل نكردند بلكه زياده خواهى هم داشته اند و اگر اين مخالفت صورى را ميبينى در ارتباط با مكانيسم ماشه آنها بخوبى ميدانند كه موفق نخواهند شدوگرنه اروپا دقيقًا تمامى خواسته هاى آمريكا را مو به مو تائيد ميكند و در جهت اجراى آنها گام بر ميدارد،غير از اينه ؟
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    33 0
    واقعیت را تحریف نکنید جناب مسجد جامعی حقوق های نجومی و رانت خواری های فضایی در دولت تحقیر امید حس محرومیت و فلاکت را افزایش داد
    • روزبه IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      32 1
      جناب شجریان به اندازه فشاری که به حنجره ش وارد کرده مورد توجه بوده و از مواهب دنیوی هم بهره زیادی هم نصیبش شده،بیشتر از این مگه قراره یه خواننده در اجتماع جایگاه داشته باشه؟ خوب زندگی کرده،خوب خرج کرده، تفریحی هم کرده در قبالش پول درآورده، تابستون ها تو سایه خونده و زمستانها بغل گرمای بخاری، بچه هاش تو آمریکا زندگی میکنن،اینجا از خدمات پزشکی استفاده میکنه،اصلاح طلب ها هم که باهاش مصاحبه میکنن...
    • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      18 0
      لیبرال های غربگدا اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقر و فلاکت را افزایش دادند.
    • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      16 0
      نتیجه سیاست های غلط افساد طلبان توسعه و توزیع فقر در کشور شده است.
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      14 2
      برجامو پله کردند ؛ ملتو ذله کردند
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      12 0
      در دولت روحانی سفرهای خارجی مردم نسبت به دولت قبل 80 درصد کاهش یافت این یعنی مردم 80 درصد فقیرتر شده اند.
  • NL ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    28 1
    زندگی ذلیلانه و خفت بار همراه با فلاکت اقتصادی زیر چکمه‌های دشمن آرزوی افسادطلبان برای تمام مردم ایران
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    23 6
    ليبرال ها و منافقين با نام مستعار اصلاح طلب بلايي نمانده سر مملكت نياورده باشن اين حق ايران است تا انتقام سردار مظلوم خود را از امريكا بگيرد
  • سید IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    21 0
    سزا و جزای عوام الناسی که از سر نادانی یا لجاجت به شخص یا اشخاصی رأی داده اند که تنها هنرشان مخالفت با ولایت فقیه و ضدیت با نظام جمهوری اسلامی است؛ همین دولت برآمده از اصلاح طلبان تهوع آور و رئیس آن است! تا باشد که در انتخابات آینده از این گُزیدن شان عبرت گرفته و حداقل برای آینده فرزندان شان مِن بعد اصلح را برگزینند!!
    • امان الله IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      0 11
      جناب سید در ابتدا بگم که بنده طرفدار اصولگرا ویا اصلاح طلب نیستم اولا که روحانی یک اصولگرابوده که بدلایل نامعلوم میشود کاندیدای طیف اصلاح طلب دوما بنابه گفتار نسنجیده شما که گفتید ایشان ضدنظام جمهوری اسلامی میباشد پس چگونه شورای نگهبان ایشان راتاییدصلاحیت کرده سوما وقتی همه به بی تدبیری وناکارامدی ایشان درحل مشکلات مملکت واقف هستندوصریحا اقرارمیکنند چرا مجلس نسبت به استیضاح ایشان هیچ اقدامی نمیکندوفقط شعارمیدهند درکل کشورهای دنیا وقتی رییس جمهور نتواند ازحل مشکلات برآید مجلس او رااستیضاح میکندواگر رآی بر بی کفایتی اوبدهند ازسمت خود برکنارمیشود چرا وبه چه علت مدام جنابعالی وامثالهم طعنه به ملت میزنیدکه اینهم نتیجه انتخاب شمامیباشد
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    11 4
    زدن ناو امریکایی راحته
    • متین IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      8 1
      حتی در جنگ با قایق های تک نفره هم ناوها را منهدم می کردیم بدون هیچ تجهیزاتی.... احسنت
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    21 0
    مسجد جامعی با این جمله ای که گفته این جماعت اصلاح طلب بی عرضه که در این دوره بی عرضگی و بی کفایتیشون برای حتی طرفدارانشون هم عیان شد اگر توانش رو داشتن فکر میکنم بر ای رفتن از جنوب شهر به شمال شهر ویزا میزاشتن تا کسی از جنوب شهری ها مزاحم زندگی لاکچری شون نباشه یعنی خاک بر سر کسی که امیدش رو به تدبیر امثال شماها گره زده
  • FR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    18 1
    همین که سخنان قاطع وبسیار مهم سردار شجاع سپاه را سانسور کردند نشانه ترسشان است! برای غربگداها چیزی قابل تفسیر نبود
  • DE ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    25 2
    شجریان: مردم تصمیم میگیرند چه فرهنگی را بپذیرند.پس خدا و ۱۲۴۰۰۰ پیامبر او و جمعا میلیاردها انسان از زمان آدم تا کنون و آینده که کارفرهنگی کرده و فرهنگ خدایی را تبلیغ کردند کار اشتباهی کردند.حالا جالب اینجاست که همین در ظاهر دمکرات منشها و در باطن دیکتاتورها بالاترین سعی و تلاش و دخالت و زور....را میزنند تا بچه هاشون اونی بشن که این دیکتاتورهای لیبرال میخواهند.خب چرا بچه هاتون رو آزاد نمیگذارید شاید حتی دلش خواست بره دانشگاه برای خودش چیزی بشه همینطور زورچپون خواننده ش میکنید.خب ولش کنید خودش انتخاب کنه.
  • Avenger IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    19 1
    احمق تر از این اصلاح طلب ها جایی ندیدم. اگه انتقام خون سردار رو نگیریم باید منتظر باشیم هر روز آمریکایی ها خراب کاری های بد تری رو انجام بدن. آمریکایی ها باید بفهمن که هر کاری می کنن باید به فکر عاقبتش هم باشن.
  • علی حیدری IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    13 1
    آن مرتیکه بلا نسبت آدم که می گوید اروپا باماست نباید در قالب یک آدم به حساب آید ، اروپا هیکل تمام ایرانیان را به یک موی گندیده امریکا نمی دهد ، فقط به فقط برای بازی گرفتن ما در میدان معرکه است ، آدمی که این را نمی فهمد ویا خودرا به نافهمی زده است ، چرا باید مدیر یک روزنامه باشد؟؟!!.
  • حامد IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    11 0
    چرا نمی گن کی اونقدر تهران رو بی خود باد کرد، که حالا نیاز به این همه اتوبان و ساخت و ساز های دیگه داشته باشه؟
  • آرمان IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    11 0
    اصلاحطلبان دنبال تطهیر چه چیزی هستند؟ آنقدر اوضاع توسط دوستان اصلاحطلب ما آشفته شده است که سالها طول می کشد که دولت های بعدی آن را سر و سامان بدهند.
  • ارشک ایرانی GB ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    12 1
    اصلاح طلبها اگر شخصی مثل قالیباف رو داشتند که این همه خدمات در شهرداری تهران وناحا و نیروی هوایی سپاه انجام می داد گوش فلک رو از تبلیغات و مباهات کردن به او در می کردن چه فایده که نه عرضه کار کردن دارند نه اراده فقط خوب بلدند چرت وپرت بگن به عمل کار برآید به سخن دانی نیست
    • حسینی IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      10 1
      آفرین عالی بود اصلاح طلب ها یک عده بچه سوسول بیشتر نیستند که فقط عرضه بخور بخور دارند
  • احد LU ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    6 0
    بعضی از سیاسیون اصلاح طلب وطن دوست بوده و برای کشور نیز خدمات خوبی داشته و دارند ولی در مقابل بعضی از انها خود خواه ، وابسته و واگرا هستند ، مفت خوری، ناتوانی ، بزدلی و وطن فروشی از ویژگیهای این دسته از اصلاح طلبان است ، دولت فعلی مشتی در نمونه ای از خروار
  • عطاالله IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    10 0
    این مطالب کاملا عادی و حساب شده است چون اینان بلندگو و جیره خوار و مزدور هستند بابت عمین کار هم حقوق و عایدی میگیرند.پس باید کارشون رو دست انجام بدند. مردم باید به حدی از شعور و فهم سیاسی برسند که ماهیت پلید اینها رو بشناسند.
  • هموطن تهرانی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    8 0
    با جمله آقای مسجد جامعه ای یاد اقدامات مدیران رژیم پهلوی افتادم که با ایجاد حلبی آباد ها در چهارگوشه تهران فاصله طبقاتی را حفظ کرده بودند،آقای مسجد جامعه ای اگر این اتوبانها و بزرگراه ها توسط مدیران جهادی و دلسوز ساخته نمی شد بفرمایید این چند میلیون خودرو از کجا باید تردد میکردند،پیشنهاد میکنم اندکی سنجیده حرف بزنید شما اصلاح طلبان در این چند سال مدیریت تان باعث شدید این کشور از پیش رفت عقب بماند
  • حامد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    7 3
    مگر شجریان هنوز زنده است؟
  • IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    3 4
    23:46آره براش دعا کردیم،عزراییل سلام الله فرصتی بهش داد فکرکنم اینم جون گرفت وداره چهه چهه میکنه گویا...واینم سری ازتوسرا درآورده!؟
  • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 1
    خائنتر از روزنامه شرق ندیدم واقعا وطنفروشی و خیانتش محرزه واقعا
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    8 1
    اصلاحات = کثافات
  • هادی IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 0
    روزنامه شرق اسم خود را به غرب تغییر دهد این چه روزنامه ای است که حامی منافع نامشروع غرب شده است.
  • رضا DE ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    اقای مسجد جامعی در این مملکت هر کس کار کند مورد انتقاد وغضب است!!!! شماها برای شهر چه کردید شما فقط حرف زدید شورای شهر الکی ! شما از همه چیز فقط ایراد میگیرید وحرف در میاورید
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    بس کنید اینهمه بحث و اختلاف الکی رو. اونایی که هر گونه ادعایی تو کشور دارن باید بدونن دیگه بسه ادعا اگه واقعا دلسوز نظام ،رهبری و کشور هستید بیایید وسط میدان با عمل نه ادعای الکی بداد اقتصاد ملت نجیب و شریف ایران و به یاری رهبری برسید تا اوضاع کشور و ملت از این خرابتر نشده اگه راست میگید که معلومه دروغ میگید. از ژاپنی ها یاد بگیرید که دولتش سریع استعفا کرد تا آدم درست و درمون بیاد سر کار
  • رضا IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    قاتل سرداردلهای ما شماپفیوزهای بی سرته هستید که همیشه دنبال کاسه لیسی هستیدبیشعورها
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    کدام آدم عاقل اینچنین برجام ننگینی رو به امضا میرسونه و تمام مولفه های قدرت کشور رو باد حراج میده وهیچ نمیگیره جز وعده نسیه، وجالبتر اینکه سرشون رو کردن زیر برف فکر میکنن ملت نمی‌فهمه اینها چکار میکنن و عوض کارکردن و برنامه ریزی منابع ارزی کشور رو حراج کردن و امروز هم به دولت‌های قبل کنایه می‌زنند، وای قالیباف چکار کردو احمدی نژاد چکار کرد، اگه عرضه داری بگو خودت چکار کردی .
  • علی IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    3 0
    قالیباف ذاتا آدم مدیریست و کار میکنه
  • ح IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    اصلاح طلبان موریانه های مزدور بی جیره مواجبی ک پیاده نظام دشمن در کشور هستند وموریانه هایی که به جسم و روح و فرهنگ وغرور وهمه داشته های ارزشمند مردم و مملکت افتاده اند..هیییچ مانعی هم سرراهشون نمیبینند وهمچنان میتازند..اصلی ک ندارند مید ک ازاسب بیفتند.انشاالله
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    مسجد جامعی همیشه از بلند پروازی واهمه داشت ولی انگار نمی داند طرح اتوبان های تهران جز طرح جامع بوده ولی خیلی ها جرعت اجرایی نداشتند که که کار را تمام کنند
  • محمد IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    0 0
    قابل توجه عزیزان رای دهنده به شخص روحانی : بعضی از دوستان میبینیم بیان میکنن که مگه غیر از روحانی کس دیگه ای بود که بهش رای بدیم،یا مگه ما روحانی رو تایید کردیم ،یا اینکه روحانی خودش اصولگراست و ازین حرفا... ما که نگفتیم چرا به روحانی رای دادین ،ما همون اول گفتیم چرا به تفکر مذاکره رای دادین،شما که ای لاویو امریکا میکردین، به روحانی رای دادین و ایشون هم با نطر شما جلو رفتن و اون افتضاح برجام رو به بار اوردن.شما از مذاکره با امریکا و اروپا قند تو دلتون آب میشد و مارو دلواپس صدا میکردین.شما ها بودین که میگفتین امریکا زیر حرفش نمیزنه و در آخر رسیدین به حرف ما دلواپسا که سال 93 گلوی خودمونو پاره می کردیم.پس شما رای به اوباما وامریکا دادین که دیدین چه بلایی سرتون اوردن .اندر خسارت مذاکره این هست که مردم کشورمون سخنرانی های کله زرد ترامپ رو گوش میدن و سیگنال اقتصادی دریافت میکنن چرا چون شما به تفکر سازش رای دادین و فکر مردم رو شرطی کردین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس