کد خبر 1120445
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی سواد رسانه ای درباره سلبریتی ها و شبکه های اجتماعی نوشت: یکی از توهم‌هایی که شبکه‌های اجتماعی می‌دهند این است که فکر می‌کنیم ما هستیم که همه چیز را انتخاب می‌کنیم!

ممکن است در ابتدا ما یک منبع خبری یا یک سلبریتی را «انتخاب» کنیم اما بعد از این انتخاب، بیشتر اوقات به یک طعمه یا مصرف‌کننده تبدیل می‌شویم که حق انتخابی ندارد جز اینکه صدا، چهره و حرف‌های آن منبع یا فرد را ببلعد و در بسته‌بندی جدید تکرار کند.

بسیاری از سلبریتی‌ها دانسته یا ندانسته این کار را با ما می‌کنند. آنها فکر، روح، زمان و نگرش ما را مصرف می‌کنند.

سلبریتی‌ها با خانه و ماشین و لباس‌های شیک، دندان‌ها و پوست سفید، لبخندهای رو به دوربین، ظاهر متفاوت و خوشبخت‌نمایی ما را با حسرت تنها می‌گذارند و می‌توانند به یک سلاح حواس‌پرتی جمعی تبدیل شوند.

سلبریتی‌های تهی‌مایه در هرجای جهان حتی با ژست‌های آزادیخواهانه و از روی خیرخواهی، ممکن است بهترین سرباز برای دیکتاتورها شوند.

آنها حواس ما را از واقعیت‌های پیرامون پرت می‌کنند و به ما رویاهای دروغین می‌فروشند.

اینکه همه می‌توانند به ثروت و شهرت خیره‌کننده برسند. اینکه در همین دنیا همه می‌توانند عدالت، خوشبختی و شادی واقعی را تجربه کنند. اینکه اگر شما موفق نیستید دلیلش فقط تنبلی است و تاریخ، جغرافیا، سیاست و شانس هیچ نقشی در آن ندارد!

هنر سلبریتی‌ها این است که مستقیم به ما نمی‌گویند چه کاری بکنیم، اما آرام‌آرام ما را فتح می‌کنند. بدون اینکه حتی متوجه باشیم می‌بینیم مثل آنها لباس می‌پوشیم، فکر می‌کنیم، حرف می‌زنیم، شبیه آنها ژست می‌گیریم یا مثل آنها دست به خوشبخت‌نمایی می‌زنیم.

گاهی حتی مقاومت می‌کنیم که «امکان ندارد و من اینطور نیستم»! اما «به من بگو در شبکه‌های اجتماعی چه کسی را فالو می‌کنی تا بگویم کی هستی!». دیر آدم متوجه می‌شود که مدتها توسط سلبریتی‌ها مصرف شده است.

چطور بفهمیم توسط یک سلبریتی مصرف می‌شویم؟

+ دنبالش نکنید و بعد از یک هفته از خودتان بپرسید بدون دیدن عکس، ویدئو و نوشته‌های او چیز ارزشمندی از دست داده‌اید یا نه؟ صرفاً به او معتاد بودید یا از او چیزهایی یاد می‌گرفتید که شما را به انسان بهتری تبدیل می‌کرد؟

پاسخ به این سوالات حتی در خلوت هم نیاز به شجاعت دارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    20 0
    افرین احسنتم عزیز
    • IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      0 0
      نوام چامسکی: یک ملت آن روزی می میرد که اربابان فکری آن به جای اندیشمندان از آوازخوانان و نمایش پیشگان تشکل یافته باشند!
  • IR ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    6 1
    هنر پیشه کیلویی چند.اون بیچاره ها تو خرج خودشون موندن،ضمن این‌که چیزی که تو این مملکت زیاده خواننده و هنرپیشه ست .
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    5 1
    نویسنده بیشتر نظرات خودشو نوشته و اصرار داره اونو به همه تعمیم بده ما هیچ وقت روی این جماعت بی سر و پا حساب باز نکردیم یه عده ارازل و اوباش هستند در جامعه که از خانواده و جامعه طرد شدن یا اصلا خانواده های از هم پاشیده ای دارن بیماری پایه روانی دوقطبی افسردگی چیزی دارن به این سلبریتی ها تمایل پیدا میکنن وگرنه این به اصطلاح هنرمندان فقط خیال میکنن محبوبن خوبیه هالیود و غرب این هست که تو مجالاتشون منفورترین بازیگران و به ترتیب معرفی میکنن و آمار می گیرن از مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس