«مکانیسم ماشه» با باروت خیس فعال شده است؛ اثری ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: آمریکایی‌ها ادعا می کنند «مکانیسم ماشه» را فعال کرده اند اما به نظر ما ماشه‌ای که فعال شده، با باروت خیس است و هیچ اثری ندارد.

به گزارش مشرق، ابوالفضل عموئی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران درباره ادعای آمریکایی ها مبنی بر فعال شدن مکانیسم ماشه گفت: اقدام آمریکایی ها درباره طرح ادعای فعال کردن مکانیسم ماشه بدون وجه است و مشروعیتی برای آن قائل نیستیم و مواضع کشورهای دیگر هم نشان می دهد که هیچ کسی برای این اقدام آمریکایی ها مشروعیت قائل نیست.

وی بیان کرد: البته بیانیه «پمپئو» نشان می دهد که آنان در دنیای موازی به سر می برند و ادعا می کنند مکانیسم ماشه را فعال کرده اند اما به نظر ما ماشه ای که فعال شده، با باروت خیس است و هیچ اثری ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته ما قائل هستیم که آمریکایی ها در این مسیر شکست حقوقی سنگینی خورده و طرح آنان مورد پذیرش هیچ کشوری واقع نشد اما سعی می کنند با استناد به روایت های غلط از قطعنامه ۲۲۳۱ این اقدام خود را معتبرسازی کنند و ممکن است دست به اقداماتی بزنند که نیاز است ما اقدامی بازدارنده طراحی کنیم.

بیشتر بخوانید

تمام ظرفیت برجام‌تان برای ملت ایران چه بود؟

عموئی بیان کرد: از این جهت امروز رئیس مجلس در صحن علنی به کمیسیون امنیت ملی مأموریت داد که فضای بین المللی را در چارچوب ادعای آمریکایی ها رصد کنند و اقدامات مناسبی را در صورت اصرار آمریکایی ها بر اقدامات زیاده خواهی‌شان طراحی کنیم.

وی ادامه داد: در بین نمایندگان مجلس ایده های مختلفی وجود دارد که البته فعلا در حد ایده است و روز گذشته هم جلسه ای غیرعلنی برگزار کردیم و ۷-۶ ایده برای اقدام مقابله جویانه مطرح شده و افراد صاحبنظری دعوت شده اند و با نهادهای مختلف در ارتباط هستیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما قطعا متناسب با اقدامات آمریکایی ها و هر کشوری که بخواهد با آنان همراهی کند، اقدام متناسبی را طراحی خواهیم کرد و به عنوان طرح کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به صحن علنی مجلس ارائه می دهیم.

عموئی اظهارداشت: ما اقدام بازدارنده را طراحی خواهیم کرد و این اقدام نسبت به حرکاتی خواهد بود که آمریکایی ها انجام می دهند و آنان حتما باید بدانند که ما در مقابل اقدامات آنان، برنامه هایی برای اقدامات بازدارنده داریم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه روند تخاصم و دشمنی آمریکا در سال های اخیر با ادعای کمپین فشار حداکثری ادامه پیدا کرده است و نیاز است عناصر قدرت ملی ما در ابعاد مختلف چون برنامه هسته ای و در حوزه های مختلف سیاسی و اقتصادی تقویت شوند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    بله تحریم بر آقازاده های لندن نشین و کانادا نشین اثر ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس