کد خبر 1120175
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰
وزیر آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی نمایه

وزیر آموزش و پرورش گفت: برگزاری کلاس‌ حضوری مشروط به اجرای دستورالعمل‌ بهداشتی شد و برای اینکه خانواده‌ و معلمان دغدغه سلامت نداشته باشند به مدرسه تفویض اختیار شد.

به گزارش مشرق، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در پیامی بابیان اینکه شرط برگزاری کلاس‌های حضوری امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و در تحلیل شرایط و برنامه‌های که آموزش‌وپرورش برای تداوم آموزش دانش آموزان به‌کار برده است، اظهار کرد: با این وضعیت اکنون بخش قابل‌توجهی از مدیریت و نظارت بر تحصیل دانش آموزان بر عهده خانواده‌هاست و همکاری و تعامل بدون وقفه اولیا و مربیان، پشتوانه محکمی برای موفقیت فرزندانمان محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

امکان انجام تکالیف دانش‌آموزان در شبکه شاد

متن پیام وزیر آموزش و پرورش به شرح زیر است:

آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ را حضور خانواده‌های گرامی و والدین دانش آموزان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از همکاری و همراهی ارزشمند و صمیمانه شما با مدیران مدارس، معلمان و سایر دست‌اندرکاران تعلیم و تربیت در سال تحصیلی گذشته به‌ویژه در ماه‌های پایانی سال که با شیوع بیماری کرونا در کشور همراه شد، تشکر و قدردانی می‌نمایم.

قبلاً گفته می‌شد، مدرسه خانه دوم فرزندان ماست، اما امروز با اطمینان می‌گویم که خانواده مدرسه اول است و در قبال همه اموری که به فرزندان مربوط می‌شود، مسئول است؛ بخصوص با پایداری و استمرار احتمال شیوع بیماری کووید ۱۹ نزدیکی و همکاری این دو نهاد اصیل و اثرگذار باید تقویت شود. تلاش ما این است که بتوانیم با بهره‌گیری از خرد جمعی، یافته‌های علمی و تجارب ارزشمند ملی و بین‌المللی، تربیت فرزندان و آینده‌سازان این مرزو بوم را به نحو مؤثر و مطلوبی به‌پیش ببریم و اجازه ندهیم وقفه‌ای در جریان آموزش و تربیت آنان به وجود بیاید.

بیشتر بخوانید:

گزارش وزیر آموزش و پرورش از وضعیت سلامت دانش‌آموزان

وزارت آموزش‌وپرورش متناسب با اهداف، مأموریت‌ها و منابع مادی و انسانی خود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های برون‌سازمانی امکاناتی را فراهم کرده است تا پاسخ گوی نیازهای آموزشی و تربیتی دانش آموزان در تمام نقاط کشور باشد، در این راستا با بررسی وضعیت‌های متصور، امکانات موجود و مشورت با کارشناسان خبره، روش‌های آموزشی را در دو بخش حضوری و غیرحضوری پیش‌بینی و زمینه‌های اجرای آن را فراهم کردیم.

برگزاری کلاس‌های حضوری را مشروط به فراهم بودن امکان اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی کرده‌ایم و برای اینکه خانواده‌ها و معلمان دغدغه سلامت خود و دانش آموزان را نداشته باشند به مدارس تفویض اختیار داده شده است تا با مشارکت و هم‌فکری ذی‌نفعان یعنی خانواده‌ها، معلمان و مدیریت مدرسه که در قالب شورای مدرسه فعالیت می‌کنند، متناسب با شرایط مدرسه و منطقه، تقویم آموزشی را تنظیم و مطابق آن برنامه درسی مصوب را اجرا کنند.

درروش غیرحضوری، شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) را راه‌اندازی کردیم که پس از چند ماه تجربه و ارزیابی و نظرسنجی از شما والدین گرامی، بسیاری از ایرادات فنی آن رفع شد و اکنون نسخه ارتقا یافته‌ی آن در دسترس معلمان و دانش آموزان قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با امکان جدید شبکه «شاد»

در نسخه جدید شاد، امکان برقراری ارتباط تصویری، مدیریت کلاس درس، بررسی تکالیف درسی، آموزش معکوس و ارزیابی از آموخته‌های فراگیران فراهم‌ شده است.

تلویزیون آموزشی نیز هم‌زمان فعالیت خود را با ارائه دروس در تمامی پایه‌ها آغاز کرده است تا دانش‌آموزانی که به هر دلیل نمی‌توانند از فضای مجازی استفاده کنند از تحصیل بازنمانند. همچنین بسته‌های خودآموز توسط معاونت‌های آموزشی تهیه ‌شده و برای دانش‌آموزانی که امکان استفاده از روش‌های دیگر را ندارند ارسال می‌شود. در کنار این اقدامات تلاش خواهیم کرد با همکاری راهبران آموزشی و معلمان به‌صورت سیار دسترسی همه کودکان واجب التعلیم را به آموزش رایگان فراهم کنیم؛ اگر خلاقیت معلمان، کادر آموزشی مدارس و مناطق و خرد جمعی والدین را به این مجموعه بیفزاییم، امکان‌های متعددی فرا روی ماست که می‌توانیم متناسب با شرایط دست به انتخاب بزنیم.

با همه محدودیت‌های موجود به علت اثرات غیرقابل‌انکار روش حضوری بر سلامت جسمی، روانی، عاطفی و شناختی کودکان و نوجوانان که ممکن است چشم‌پوشی از آن پیامدهای تربیتی نامطلوبی بر رفتار دانش آموزان برجای بگذارد به همه مدارس تأکید شده است که با تقسیم ساعات درسی به‌وقت‌های کوتاه، فراگیران را از این فرصت‌های طلایی محروم نکنند.

درهرصورت شرط برگزاری کلاس‌های حضوری امکان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. با این وضعیت اکنون بخش قابل‌توجهی از مدیریت و نظارت بر تحصیل دانش آموزان بر عهده خانواده‌هاست و همکاری و تعامل بدون وقفه اولیا و مربیان، پشتوانه محکمی برای موفقیت فرزندانمان محسوب می‌شود.

از اعضای محترم شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس درخواست می‌کنم در تعامل مستمر با خانواده‌های دانش آموزان نظرات آنان را به شورای مدرسه منعکس نمایند و ازآنچه باعث نگرانی والدین عزیز می‌شود پیشگیری کنند. از مدیران محترم مدارس خواسته‌ام با تشکیل مستمر جلسات شورای مدرسه در اجرای مصوبات آن اهتمام نمایند.

سربلندی، عزّت و توفیق روزافزون برای ملّت عزیز ایران از خداوند بزرگ مسألت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 50
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ناشناس US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    36 3
    مثلا اولیا با امدنشان به مدرسه غیر از اینکه ازدحام را بیشتر کنند و خود و دیکران را به خطر بیندازند چه کار دیگری میتوانند بکنند
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    35 2
    متاسفانه من به عنوان دبیر چندروز پیش کرونا مثبت شدم. و بسیار ناراحتم که دختر ۳ سالم و همسرم هم گرفتار شدند. با اینکه خیلی رعایت کردیم و چند ماه رفت و امد با دیگران نداشتیم با بازگشایی مدارس، سوغات وزیر نالایق رو تقدیم خانوادم کردند. التماس دعا از همه شما عزیزان
    • مریم IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      دانش آموزان روستایی اصلا پروتکل بهداشتی رعایت نمیکنن اصلا ماسک ندارن که بزنن
  • علی IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    27 1
    واقعا عجب وزیر فهیمی باید صادرات هم داشته باشیم . آخه یکی نیست بگه مرد مومن مه قسم هم یاد کرده ای داری بچه ها و خانواده ها رو قربانی اوهام و سیاست های خودت و عده ای پول پرست می‌کنی بدا به حال شما . کشتن فردی از روی عمد مانند کشتن تمام مردم روی زمین است بدا بحالتان مگه امسال مدارس تعطیل میشد چی میشد. البته پول غیر انتفاعی ها کم میشد
  • ناشناس IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    10 1
    آقاااای حاجی میرزایی والا بچه های خودت الان تو الکل و مواد ضد عفونی کننده تو خونه خوابیدن اونوقت برای بچه های مردم تصمیم میگیری؟
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    6 0
    امروز یکی از دانش آموزانم برای اولین بار در کلاس حاضر شده بود اگه بچه خودش نمی گفت که خودش وخانواده ش به کرونا مبتلا بودند هیچ کس نمی فهمید که یک کرونایی در کلاس نشسته است به پدرش زنگ زدیم گفت نه بچه ام شوخی می کنه ما کرونا نداریم از بهداشت استعلام کردیم دیدیم بچه راست می گفته یعنی چنین انسانهای بی ملاحظه وجلادی ما تو اطرافمون داریم آیا با این اوضاع اسرار بر حضوری شدن مدارس واقعا به دور از انسانیت نیست
    • طاها IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      1 0
      سلام شما که میگین برین مدرسه اگه ما دانش آموزان مریض شودیم شما جواب میدی?????????????????????????????????????????????????????????????????????????
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    7 1
    وزير غير متخصص ،نظرات ديمي و غير كارشناسي، متاسفانه راس وزارتخانه هدفي جز گذر زمان و شب كردن صبح و رفع تكليف ندارند و همه مسئوليت ها را به زير دستان خرد انهم در سطح مدارس محول كرده اند!!!
  • دبیر IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    5 0
    سلام جناب وزیر لطفا مدارس را تعطیل کنید از فضای مجازی آموزش را ادامه دهید معلمان و دانش آموزان سرمایه کشورند هیچ کس نمیخواد در آینده نسل بیمار داشته باشیم مثل اقتصاد مریضمون
    • تنها IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      آخه کو گوش شنوا.. مگه وزیراین پیامهارومیخونه که بخوادگوش کنه.. بچه هامون شدن گوشت دم توپ.. خداازمون نگذره. بااین اوضاع مدارس غیرانتفاعی شهریه روهم بیشترکردن. واقعا آفرین به این ملاحظه ودلسوزی..
  • یار IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    6 1
    سلام جناب وزیر با وضعیتی که اکثر مدارس شهر ما نیروی خدماتی ندارد یا دو مدرسه یک نیرو دارد آیا پروتکلهای بهداشتی رعایت میشود ؟؟ برایم جای سوال است چرا با این وضعیت آموزش و پرورش نیروی خدماتی که کمترین حقوق را میگیرد استخدام نمیکند ، شهر ما ۱۳۵ مدرسه دارد ولی ۷۵ نیروی خدماتی دارد تورا به خدا با جان بچه های مردم بازی نکنید
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    5 1
    بدترین وزیر آموزش وپرورش هیچی بلد نیست باید برود از وزیرا قبلی کاریاد بگیرد
  • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    8 3
    با همین تصمیمات عتیقه شما مطمئن باشید اکثر این طفل معصومها رو درگیر این ویروس لعنتی میکنید عواقبش یک ماهه دیگه مشخص میشه.
  • لیلا مصطفوی IR ۰۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    10 1
    الهی که خیر نبینید .
    • US ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      1 0
      اجازه بدید درب مدارس بسته بشه مافیای مدارس غیر انتفاعی...... بسه چن سال خوردین حالا امسال رو بی خیال بشین.
  • فاطمه IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    1 0
    شما فکر مناطق محروم رو کردین .....اقای مثلا وزیر ........ تو کلان شهر تهران وقتی این جوری رعایت میکنن وای به حال شهر های دیگه .... چه برسه مناطقی که حتی اب ندارن
    • دبیر ریاضی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 4
      مثلا شما وزیر بودی چکار میکردی؟ حاجی میرزایی خیلی هم مدیریتی عالی داره
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    3 1
    کاش در انتخاب وزیران آموزش و پرورش هم به اندازه کافی دقت میشد متاسفانه در طول بیست وهفت ساله خدمتم تنها یک وزیر به نام آقای نجفی را به عنوان وزیری توانمند در راس آموزش وپرورش داشتیم.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      نجفی ناکارامدترین وزیر بود بنظرم
    • احمد رستمی IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      مثلا اگه تو رو میذاشتن وزیر چکار میکردی؟ بخدا تو بلد نیستی جلو دوربین روبروی 80میلیون ایرانی یه مصاحبه کنی بعد درباره وزارت نظر میده اقا
    • جاریه IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      0 0
      وزير لايقی بودن ايشون !!!
    • میلاد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      2 0
      سلام مدرسه ی خوابگاه دار پروتکل رعایت نمی شه تمام ساعت با هم بازی می کنند و کنار هم زندگی می کنند و غذا می خورن و بعد به سر کلاس می یاند وزیر جان رحم کن به حال دانش آموزان سربازان فردای ایران زمین رحم کن اینقدر نگو اولویت با آموزش حضوریه ما شبکه ی شاد داریم و تلویزیون داریم و رادیو داریم می توانیم کاری کنیم جان فرزندانمان به خطر نیفتد
  • RO ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    برو استعفا بده لااقل بعنوان اولین آدمی که استعفا داده اسمت مطرح بشه!
  • م م IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    بسه دیگه اقای وزیر هرروز داری تبریک میگی و هرروز یه دستور و حرف ضد ونقیض میزنی حالا که دوباره موج سوم کرونا شروع شده دوباره داری بیانیه صادر میکنی مگه شخص شما پاسخگی سلامتی بچه های ما هستی اه اه
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    خداوکیلی بیایید تو روستا ببینید پول ماسک ندارند مهمان ماسک کثیف را استفاده میکنند و هرروزتمیز میکنند و می‌زنند چون پول ندارند ماسک بخرند حالا وزیر بهداشت فکر پولدارهای تهران را میکند خداوکیلی با همچین وزیری که هیچی نمی‌فهمه چه باید کرد
  • ایلایدا یک باون IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    والا اقای حاج میرزا یکی نیست از خودتون بپرسه که ایا خودتون بچتونو تو این وضیعت کوید ۱۹ می فرستین من که نمیرم من که واسه خودم کتاب سیر تا پیاز خریدم می خونم از یه معلمم به خدا بیشتر توضیح میده خیلی کتاب خوبیه اصلا نیاز نیست بری مدرسه اگه خواستین بخرین برین تو دیجی کالا بخرین مگه خون شما از خون ما بالاتره جناب عجب مملکتی ماداریم
  • Aboozar.kazami IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    این چه وضعشه مدارس کرمان مارو اجبار کردن به حضور
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    توشهرما چنددانش آموزکرونا گرفتن چرااعلام نمیکنید،نمیخوان قبول کنن اشتباه کردن مدارسو حضوری کردن،باجون بچه ها بازی میکنن.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    به خدا قسم ، اینو از الان به اون وزیر میگم که اون و اونایی که اون بالا نشستن واجازه میدن این با جون بچه ها و مردم بازی کنه یه فاجعه بزرگ تو راهه ، مردم برای یکبار هم که شده عاقلانه تصمیم بگیرید مگه مدارس ما درست و حسابی ساخته شدن که توش پروتکل بهداشتی اونم به قول اینا رعایت شه بچه ها هر روز اون ماسکای استفاده شده رو میزنند و تازه مگه میشه تو مدرسه تو ازدحام کرونا رو نگرفت . از خواب بیدار شین وبچه ها رو نفرستید مدرسه ، مگه اونای دیگه خوندن پروفسور شدن یا تو مملکت ما به فکر بچه های ما بودن ، خوب معلومه اگه بودن به فکرشون نمی کشوندنشون به مدرسه ، بازم میگم تصمیم اشتباه رو با فکر ی وزیر نگیرید.
  • ... IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    که مدرسه حضوری بشه خداکنم، چیه همش انلاین، انلاین شد مدرسه بخدااا خیلی سختمونه انلاین
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    سلام آقای وزیر با توجه به کمبود نیروی جوان در کشور این خطرناک ترین تصمیمی بود که شما گرفتید خواهش می کنم تا دیر نشده پدری خود را برای دبیران ودانش اموزان سرزمین خود به اثبات برسانید اجازه دهید فقط از فضای مجازی تدریس کنیم .
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 1
    والا ما از کلاسمون چند تا بی عقل بلند کردن رفتن مدرسه،معلممون هم میگ من مجبورتون نمیکنم ولی اینطوری هیچی یاد نمیگیرین و دیگ به اونا که غیر حضورین درس نمیدم تو مجازی مگه میشه همچین چیزی اخه؟؟؟ اگه کلا غیر حضوری کنن خیلی بهتر مگه ما خواستیم کرونا بیاد که اینا داره رو سره ما خالی میشه!!!
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    1 0
    واقعا مرحبا به جناب آقای بطحایی؛وقتی دید دولت برای آموزش و پرورش بودجه خوبی نمی دهدو....استعفا داد در صورتی که آقای بطحایی لایق تر و خیلی خیللللللللی بهتر از وزیر فعلی بودو به خاطر مسائل دنیوی و جاه طلبی و وزارت آخرتشو نفروخت.
  • kh IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 1
    باسلام بنظر من باتوجه به شدت بیماری وموج سوم کرونا ادامه تحصیل حضوری کارغلطی است وممکن است منجربه کشتارجمعی شود از انجا که بسیاری از دانش آموزان بدون علامت میتوانند منتقل کننده بیماری به خانواده هاباشند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    2 1
    به لطف تو بیماران کرونا يی از117 به190تغییر یافت تو حقت خرده شده باید رییس جمهور می شدی
  • رضا عسکری مراداعلی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    0 0
    خواهشاآموزش دروس رشته برق رو هم‌ تو تلوزیون آموزش‌ بدید من‌ کلاس دهم برق هستم و آموزش‌ برام سخته لطفا رسیدگی کنید باتشکر
  • صفت الله خان بابالو IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    1 0
    سلام خسته نباشید بنده دبیر عربی هستم نت برای اجرای محتوای درسی و ارسال به دانش اموزان در شاد تعلق نگرفته وهدیه معلم هم در سایت کد ملی ما را قبول نمی کنه چکار باید کرد ممنون از راهنمای شما عزیزان
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    وزیر محترم سلام با این اوضاع کرونا بازهم مایلید معلمان حضورا به کلاس درس بروند
  • ملت ایران IR ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    تو عددی نیستی به ملت ایران دستور بدی تو این وضعیت کووید ۱۹ ملت ایران میخوان بچه هاشون فرزنداشون بی سواد بمونن تا وقتی که کلا کووید ۱۹ از بین بره خودمون تا جایی که بتونیم کمکشون می کنیم
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    حرف آخر را در اول میزنم ،خدا خودش تو سفره خودشو خانوادش بزاره ک اینقد بی فکرو بی درکه ک بر مردم و دانش آموزان رحم نکرد با بی تدبیری و بی عقلی حرف میزنه ،بنظرمن خودم مردم دلشون بحال بچهاشون بسوزه نفرستن یکسال عقب بمونن یا مجازی کنن
  • امید IR ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    سلام جناب به فنارفت باعملکرد شماجایگاه معلم خسته نباشید نه احترام نه عزت..........
  • علی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    جناب وزیر رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس در پایین ترین سطح قرار دارد شما براساس کدام مستندات دم از اجرای پروتکل می زنید آیا منتظری که آژیر خطر به صدا در بیاد تا بعد تجدید نظر کنید
  • IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    عجب ادمی!!!!!
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    تعطیلی مدارس
  • محمدرضا IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 0
    سلام. لطفاً جناب وزیر یا شاد رو درست کنید یاجمعش کنید خدا وکیلی نمیشه باهاش کار کرد متوجه میشی؟؟؟ به خدا سرگیجه گرفتیم از این برنامه غمگینتون
  • رویا IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    غیر حضوری کردن کلاس ها
  • پرستو IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    من میخوام مدارس ها بسته بشه امسال هم شاد نباشه هم گلاس یک سال مدرسه هارو بسته کنید لطفن من امسال نمیخوام مدرسه برم چون به علت کرونا مدرسه هارو بسته کنید من دانش اموز هستم
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    1 0
    صداشون از جای گرم بلند میشه من اصلاً نذاشتم بچه‌ها م به مدرسه برن
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    دکتر
  • ساناز IR ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    0 0
    اگه این جوریه که حضوری یا غیر حضوری بر احدی والدینه پس معلما چی میگن میگن که همه امتحان ها حضوری برگزار میشوند تکلیف ماها چیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس