کد خبر 1120105
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
ارثیه «یحیی» از مرد آرژانتینی؛ یک بر صفر را دوست دارم

«یحیی گل‌محمدی» سرمربی پرسپولیس مانند «گابریل کالدرون» آرژانتینی اکثر بردهای خود را با نتیجه یک بر صفر به دست می‌آورد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پرسپولیس در چارچوب هفته چهارم مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با نتیجه یک بر صفر از سد التعاون عربستان گذشت تا با هفت امتیاز در صدر جدول گروه سوم قرار بگیرد. این دومین برد پیاپی پرسپولیس در این فصل از مسابقات بود که بازهم با نتیجه یک بر صفر به دست آمد. نتیجه‌ای که یحیی و پیش از او کالدرون و حتی در برهه‌ای برانکو ایوانکوویچ هم دوستش داشتند و به این بردهای اقتصادی، تیم را عادت داده بودند.

بیشتر بخوانید:

آخرین خبر از محرومیت پرسپولیس از زبان وکیل برانکو

آمار یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس تا به اینجا در لیگ، لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی ۱۲ برد، چهار مساوی و سه باخت بوده است. او در ۱۹ مسابقه به ۱۲ پیروزی رسیده و این یعنی میانگین ۶۳ درصد پیروزی. کالدرون هم دقیقا ۱۹ بازی تیمش را در لیگ و جام حذفی هدایت کرد که ماحصل کار این مرد آرژانتینی ۱۴ برد، یک مساوی و چهار باخت بود. یعنی ۲ برد بیشتر، سه تساوی کمتر و یک باخت بیشتر. با این وجود آمار بردهای کالدرون ۷۳ درصد بود و ۱۰ درصد از یحیی بیشتر بود. از لحاظ امتیازی هم مرد آرژانتینی سه امتیاز بیشتر کسب کرد.

با این حال همانطور که گفته شد هر ۲ سرمربی علاقه خاصی به بردهای یک بر صفر داشته و دارند. پیروزی‌های به اصطلاح اقتصادی که به دست آمدنشان ربط چندانی به شانس ندارد؛ چرا که آنها موقعیت خاصی به حریف نمی‌دهند. مانند بردی که شب گذشته(جمعه) سرخپوشان تهرانی در برابر نماینده عربستان به دست آوردند و تیم عربستانی حتی یک موقعیت جدی هم نداشت؛ بر خلاف بازی رفت. در ضمن پرسپولیس ۲ بار توپ را به تیر دروازه کوبید تا مشخص شود امکان به ثمر رسیدن گل بیشترهم وجود داشت. در این شیوه بازی تیم به پیروزی عادت کرده است و حتی در روزهای کم فروغ مانند دیدار رفت هم به برتری می‌رسد.

همانطور که گفته شد یحیی ۱۲ برد به دست آورده که ۵۰ درصد آن با نتیجه یک بر صفر بوده است. او به ترتیب تیم‌های صنعت نفت، شاهین، ماشین‌سازی، فولاد، التعاون و التعاون را با این نتیجه مغلوب کرده‌ است. در کنار آن ۲ پیروزی با نتیجه سه بر یک، یک برد با حساب ۲ بر یک، یک پیروزی با نتیجه ۲ بر صفر و ۲ برد با نتیجه سه بر صفر که یکی از آنها  انضباطی بود هم دیده می‌شود.

در زمان کالدرون هم از ۱۴ پیروزی به دست آمده هشت برد با نتیجه یک بر صفر بود. در ۵۷ درصد مسابقات سرخپوشان تهرانی رقبای خود را با اقتصادی‌ترین نتیجه ممکن یعنی یک بر صفر شکست دادند و حالا این روش با گل‌محمدی هم ادامه دارد. خیلی کم پیش آمده که پرسپولیس برد یک بر صفر خود را با وجود شکننده بودن از دست بدهد و این هم از نقطه قوتی است که این تیم دارد و می‌تواند به خوبی از گل زده خود حفاظت کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    2 1
    فکر کردمی داستانی از تلمود و عهد عتیق برایمان آورده ای مشرق جان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس