بی اطلاعی هیأت بحرینی از مفاد توافقنامه سازش

مخالفت افکار عمومی چپ‌گرا و دینی در بحرین با سازش با رژیم صهیونیستی طی روزها و هفته‌های اخیر به الگویی برای افکار عمومی منطقه در رد عادی سازی روابط با اسرائیل تبدیل خواهد شد.

سرویس جهان مشرق - در حالی که مراسم سیاسی برای ابراز شادی حاکمیت‌های غیر دموکراتیک در ابوظبی و منامه و تل آویو همچنان در حال برگزاری است،  ملت بحرین و تحرکات مردمی آن‌ها در رسانه‌های خبری به موضوعی فراموش شده تبدیل شده است. ملت بحرین گرچه با سرکوب و خشونت مواجه شده، اما ثابت کرده که تصمیماتی مستقل می‌گیرد و  همواره در کنار ملت مظلوم فلسطین و آرمان فلسطین ایستاده است.

گرچه حاکمیت بحرین تصور می‌کند که با وارد آوردن ده‌ها شهید و هزاران فرد بازداشت شده موفق شده خشم مردمی را فرو بنشاند، اما ملت بحرین ثابت کرد که روند عزت و کرامت در این کشور توقف پیدا نخواهد کرد.

در حالی که رسانه‌های بحرین و رسانه‌های بین‌المللی در خصوص اعتراضات مردمی این کشور در مخالفت با توافق عادی سازی روابط با اسرائیل کاملاً سکوت کرده‌اند و دوربین‌های رسانه‌ها از ترس سرکوب و سانسور نمی توانند تصاویر این اعتراضات را درج کنند، اما قلب‌های ملت بحرین همچنان با مقاومت همراه است و مخالفت خود با سازش با اسرائیل و پیشبرد معامله قرن را اثبات کرده است.

«سلاح صلاح» عضو شورای ملی فلسطین در خصوص تحرکات بحرین می‌گوید ما باید روی نمونه بحرین حساب باز کنیم تا بتوانیم نمونه ها و الگوهای دیگری را در جهان عرب شکل دهیم. وی به توطئه‌های آمریکایی برای سلطه بر منطقه عربی از طریق جنگ در عراق و کشورهای دیگر اشاره و تاکید کرد که تمامی این پروژه ها با شکست مواجه شده است.

وی افزود که در کشورهایی نظیر مصر و اردن با وجود امضای توافق سازش با رژیم صهیونیستی امکان عادی سازی مردمی با اسرائیل فراهم نشد و رژیم‌های سازشکار معمولا پس از امضای توافق تلاش کردند ملت خود را فریب داده و  خود را مدافع حقوق فلسطین وانمود کنند. وی تاکید کرد که جریانهای چپ گرا و  غیر دینی در کنار گروه های دینی تاثیر قابل توجهی در خیزش مردمی در بحرین داشته‌اند.

«اکثر سلیمان» تحلیلگر مسائل رسانه‌ای در گفتگو با المیادین تاکید کرد که ملت بحرین ثابت کرد که مبانی ظالمانه را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

در حالی که نتانیاهو با  سازش‌های اخیر تلاش دارد تریبونی برای افکار عمومی عربی پیدا کند که از طریق این تریبون پیامهای فریبکارانه خود را به مخاطبان عرب‌زبان القا کند و هماهنگی گسترده رسانه‌ای و تبلیغاتی توسط رسانه‌های صهیونیستی با رسانه‌های وامدار دولت‌های حاشیه خلیج فارس ایجاد شده است،  اما باید گفت که این تلاش‌ها نیز مانند مراحل قبلی توطئه ضد منطقه عربی موفقیت آمیز نخواهد بود.

رفیق نصرالله مدیر مرکز بین‌المللی رسانه‌ها و پژوهش‌ها می‌گوید محور مقاومت باید توجه ویژه‌ای به رسانه های مختلف به عنوان بخشی از تقابل آینده معطوف کند. وی افزود: آنها تلاش دارند معیشت و حیات کریمانه مردم را به سازش با اسرائیل مرتبط سازند،  اما معیار بازگشت وجدان مردمی در افکار عمومی عربی همان انجام انتفاضه فلسطین است. وی ابراز داشت که سازش با اسرائیل وجدان عربی را به چالش کشیده و در هر حادثه احتمالی امکان انفجار افکار عمومی وجود دارد.  تجربه نیز نشان داده است که به عنوان مثال بعد از توافق کمپ دیوید محور مقاومت در منطقه شکل گرفته است.

پیام ملت بحرین و یمن به تمامی ملت‌های عربی و جریان‌های سیاسی منطقه، محکومیت و مخالفت با سازش با رژیم صهیونیستی و تحرک و اعتراض ضد عادی‌سازی روابط با اسرائیل است. حال باید دید این پیام گوش شنوایی در افکار عمومی کشورهای عربی پیدا می‌کند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 16
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    17 3
    تا جایی که رسانه ها و اطلاعات گذشته میگن اردن و مصر خیلی ساله با اسراییل رابطه دارن
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      3 5
      منظور عادی سازی روابطه. اگه اینجوری بخوای حساب کنی در زمان صدام اسرائیل بصورت دفاکتو در عراق سفارت داشت و ماموران استخبارات عراق توسط موساد آموزش می‌دیدند و عراق و اسرائیل با هم مامور حفاظت از خط لوله عقبه محافظت میکردند و‌‌... درسته صدام حامی بدلیل تفکرات پان عربیستی حامی فلسطین بود و روابط علنی با اسرائیل نداشت ولی الزاما دشمن اسرائیل نبود. ( حداقل تا قبل از ۱۹۹۱)
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      8 0
      اسراییل و عراق این همه با هم رابطه داشتند و سال 1986 نیم ساعت قبل از سوخت گیری, تاسیسات و راکتور هسته ای اوزیراک عراق توسط نیروی هوایی اسراییل منهدم شد به گونه ای که دیگر هیچ گاه قابل استفاده نشد ؟
    • رادان IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      1 6
      من اصلا کاری به عراق بعثی ندارم و منظورم این نیست که روابطشون گل و بلبل بوده داشتم در جواب این دوستمون میگفتم داشتن سفارت و برخی همکاری ها دلیلی بر رسمی و علنی بودن روابط نیست. به هر حال صدام اعتقادات پان عربیستی داشته که برای اسرائیل که دائما در حال تحقیر اعراب بوده قابل پذیرش نبوده. هر چند صدام خیانت های بزرگی هم به اسلام و هم به اعراب کرده صدام به ایران و کویت حمله کرد کشور هایی که مخالفان سرسخت اسرائیل بودند.
    • رادان IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
      4 1
      یه مثال خوب دیگه از این دست رابطه ترکیه با اسرائیله. اردوغان بدلیل تفکرات اخوانی ولو در ظاهر از فلسطین و گروه حماس که ریشه در شاخه فلسطین اخوان المسلمین دارد حمایت میکنه و ترکیه حتی در این راه کشته هم داده ولی با این حال اسرائیل بصورت غیر علنی با ترکیه و حتی شخص اردوغان رابطه داره و حتی در عملیات دستگیری اوجالان به ترکیه کمک کرده.
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      0 3
      شیطان وقتی میبینه مریدانش در آستانه افتادن در چاه هستند دستشو دراز نمیکنه تا نجاتشون بده یه لگد میزنه تا راحت تر تو چاه بیفتن.
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 3
    مگه مصر و اردن که از قبل رابطه با اسراییل نداشتند؟
  • مهدی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    7 7
    حتما هم انقلاب میکنند با مشاهده ثمرات بقیه انقلابهای نزدیکشون.
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    5 1
    اینها به اصطلاح معترضین پولدار چرا صورتشان معلوم نیست!؟
  • من IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    7 0
    مصر؟!! مصر در زمان انورسادات با اسراییل رابطه برقرار کرد
  • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 5
    مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
  • US ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    4 6
    مرگ بر صهیونیسم جهانی
  • فوز عظیم IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۴
    0 6
    بحرین جزئی از خاک ایران بوده و باید مجدد به خاک کشورمان ضمیمه شود اگر این اتفاق بیافتد مابقی کشورهای عرب منطقه دیگر اجازه گستاخی نمیابند
  • IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    1 4
    مرگ بر صهیونیسم جهانی و تمام نوکران حلقه به گوشش
  • NZ ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    0 3
    هدف صهیونیسم مدیریت دستاوردی است که آنها با هیجان آن گاو (ترامپ) بدست آوردند. بنابراین آن گاو (ترامپ) صرفا یک ژتون بوده که آنها از او حداکثری استفاده می کنند. مدیریت این دستاورد را دموکراتها و جاده صاف کن های فارسی زبان انجام خواهند داد! از این جهت بدون هیچ خطری که متوجه خودشان باشد در آتشی که در خاورمیانه براه انداختن در حال خاک گیری با امضاء گوساله های حاشیه خلیج فارس هستند. این تحرکات مربوط همان مسئله ای است که آن حروم زاده گفته بود مشکل ما در مقابل ایران وسعت خاکی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس