از مهمترین موارد برای تجهیز خانه و آشپزخانه، لوازم برقی خانگی است. این دستگاه‌ها معمولاً توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی و در مدل‌های متنوع تولید و به بازار عرضه می‌شوند. چون تنوع این دستگاه‌ها زیاد است باید با توجه به نیاز و بودجه خود و همچنین با استفاده از یک راهنمای خرید حرفه‌ای اقدام به انتخاب دستگاهی مناسب کنید.

از جمله مهمترین لوازم برقی خانگی می‌توان به یخچال فریزر اشاره کرد که وجود آن در هر آشپزخانه‌ای ضروری است. این وسیله از سایر تجهیزات خانه و آشپزخانه گرانتر بوده و در انتخاب و خرید آن باید خیلی دقت کنیم. از دیگر وسایل برقی می‌توان به ماشین لباسشویی و جاروبرقی اشاره کرد که بیشتر از وسایلی چون ماکروویو، فر برقی، آبمیوه‌ گیری، چرخ گوشت، غذاساز، اتوی بخار و ... ضروری هستند.

هر کدام از این دستگاه‌ها معیارها و فاکتورهایی دارند که با در نظر گرفتن آن‌ها به راحتی می‌توانید وسیله مورد نظرمان را برای تجهیز خانه و آشپزخانهخریداری کنید. در ادامه به برخی فاکتورهایی اشاره می‌کنیم که می‌توانند راهنمای شما باشند.

کیفیت یا قیمت

اولویت بیشتر افراد قیمت است اما فراموش نکنید که برای یک خرید عالی باید قبل از قیمت کالا، کیفیت آن را نیز در نظر بگیرید. چون دستگاه مورد نظر شما باید چندین سال کار کند و تنها کیفیت بالای ساخت است که می‌تواند این موضوع را تضمین کند. شرکت سازنده، برچسب میزان مصرف انرژی، نشان استاندارد، نشان کنترل کیفیت، مدت گارانتی، امکان تعمیر و تعویض قطعات، همگی جزو مواردی هستند که باید در زمان خرید لوازم برقی خانگی به آن‌ها دقت کنید.

فراموش نکنید که قیمت یک دستگاه نشان دهنده کیفیت آن نیست بلکه عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم معیاری برای انتخاب یک کالای اصل هستند.

ایرانی یا خارجی

در حال حاضر که برندهای ایرانی و خارجی بسیاری در بازار وجود دارند، کاملاً واضح است که با محدوده وسیعی از قیمت مواجه هستیم. درست است که به نظر برخی از افراد همواره برندهای خارجی بهتر هستند اما این معیار خوبی برای انتخاب یک دستگاه نیست. برندهای ایرانی تولید کننده لوازم و تجهیزات خانه و آشپزخانه در سال‌های اخیر رشد خوبی در تنوع تولید و کیفیت کالا داشته‌اند. بنابراین برای دسترسی به امکان تعویض و تعمیر شاید بهتر باشد لوازم برقی خانگی ایرانی خریداری کنیم. البته این موضوع بیشتر به سلیقه و بودجه شما برمی‌گردد.

تعداد افراد خانواده و تأثیر آن بر ظرفیت لوازم خانگی برقی

تقریباً برای انتخاب تمامی لوازم برقی خانگی باید تعداد اعضای خانواده و میزان مصرف خود را در نظر بگیرید. این دو مورد نقش تعیین کننده‌ای در حجم، ظرفیت یا گنجایش دستگاه مورد نظر شما دارد. به عنوان مثال یک خانواده 2 نفره نیازی به یک ماشین لباسشویی بیشتر از 9 کیلو یا ماشین ظرفشویی بیشتر از 12 نفره ندارد. خرید دستگاه با ظرفیت بیشتر از میزان نیاز شما عملاً کارایی نداشته و چه بسا در مورد دستگاهی مانند ماشین لباسشویی باعث استهلاک وسیله برقی خواهد شد چرا که شما و همسرتان هرگز آنقدر لباس کثیف نخواهید داشت که یک دستگاه بیشتر از 9 کیلو را پُر کند. در برخی از ماشین‌های لباسشویی، نیمه پُر یا تقریباً خالی کار کردن دستگاه باعث لرزش شدید خواهد شد و از طرفی نیز میزان مصرف برق خانه شما نیز افزایش خواهد یافت.

دقت کردید که ما در این مقاله به طور کلی به راهنمای خرید لوازم برقی خانگی پرداختیم و نامی از معیارهای خاص یک محصول بخصوص نبردیم، چون تعداد این دستگاه‌ها آنقدر زیاد است و معیارها و فاکتورهای ضروری برای انتخاب هر کدام متفاوت از دیگری است که برای پرداختن به آن باید برای هر وسیله مقاله متفاوتی آماده شود.

اما نگران نباشید سایت ببین ببر به آدرس https://bbinbbar.com/ کار ما را ساده کرده و دیگر نیازی نیست مقاله‌های بیشماری بنویسیم. تنها کافی است وارد این سایت شده و لوازم برقی خانگی مورد نظرتان را در بخش تجهیزات خانه و آشپزخانه انتخاب کنید تا به یک راهنمای خرید حرفه‌ای دسترسی داشته باشید.

**این محتوا تبلیغاتی است**

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس