کد خبر 1119957
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰

در میان تزیینات دکوراسیون منزل، تزیین آشپزخانه با وسایل ساده طرفداران زیادی دارد. در واقع آشپزخانه قلب تپنده خانه محسوب می شود. از همین رو استفاده از لوازم تزیینی تأثیر بسزایی در زیبایی کل منزل خواهد داشت. برای تغییر دکوراسیون منزل نیاز به پرداخت هزینه های زیادی است، اما می توان با استفاده از یکسری لوازم آشپزخانه ساده تغییرات زیادی را در منزل بوجود آورد. در مرحله اول بهتر است، آشپزخانه خود را مرتب نمایید. زیرا استفاده از زیباترین لوازم تزیینی آشپزخانه در محیطی شلوغ جلوه ای نخواهد داشت. پس از آن می توان براحتی با استفاده از وسایل ساده و کاربردی آشپزخانه خود را تزیین نمود. در خرید لوازم تزیینی آشپزخانه سعی کنید لوازمی را خریداری نمایید که قابل شستشو باشند. علاوه بر این قبل از خرید هر وسیله ای به جای قرارگیری آن توجه کنید.

 چه نکاتی را در تزیین آشپزخانه باید رعایت نمود؟

برای تزیین آشپزخانه در ابتدا با در نظر گرفتن حضور لوازم برقی، ابزار آشپزی (تخته و ظروف) می بایست فضای مناسبی را برای عناصر تزیینی در آشپزخانه در نظر گرفت. ما در ادامه برخی از ترفندهای استفاده از لوازم تزیینی آشپزخانه را بیان می کنیم:

· لوازم برقی آشپزخانه را از دیگر لوازم جدا نمایید

همانطور که پیشتر بیان شد، استفاده از بهترین و گرانترین لوزم تزیینی در آشپزخانه ای شلوغ هیچ تأثیری بر زیبائی خانه شما نخواهد داشت. پس بهتر است ابتدا از لوازم برقی شروع کنید و آن دسته از لوازمی که هر روزه مورد استفاده  قرار می گیرند را در دسترس قرار داده و سایر لوازمی که ممکن است یکبار در هفته مورد نیاز باشند را در کابینت ها جاسازی نمائید. بدین طریق فضای بیشتری خواهید داشت.

· ابزارهای آشپزی خود را در جای مشخصی قرار دهید

برخی از ابزارهای آشپزی معمولاً همواره مورد نیاز است. بهتر است آنها را در نزدیکی اجاق گاز خود قرار دهید. بدین منظور می توانید از سبدهای ساده و زیبائی استفاده کنید. لازم بذکر است مشخص بودن ابزارهای آشپزی در سرعت عمل نیز تأثیر زیادی خواهد داشت.

· جای ادویه ای ها را فراموش نکنید

مکان مشخصی را برای جای ادویه ای ها و روغن ها در نظر بگیرید. در واقع جای ادویه ای ها، روغن ها و غیره اولویت بالایی در چیدمان آشپزخانه دارند و بهتر آنست جایی نزدیک به اجاق را به این لوازم اختصاص دهید.

· کارآیی هنگرها را جدی بگیرید

در برخی موارد لازم است تا برخی از لوازم آشپزخانه در دسترس مان باشد، اما به دلیل محدودیت فضایی این امکان وجود ندارد. از همین رو نقش هنگرها در آشپزخانه مهم است. با استفاده از این هنگرها می توان فضایی مورد نظر خود را طبقه بندی نموده و آن دسته از لوازمی که می بایست در دسترس باشند را در آنها قرار داد.

استفاده از لوازم تزیینی در آشپزخانه

پس از مرتب و مشخص نمودن لوازم آشپزخانه حال نوبت استفاده از لوازم تزیینی و جلوه دادن به آشپزخانه است. معمولاً از لوازم تزیینی در قسمت های مختلفی می توان استفاده کرد. اما مهمترین نکته برای استفاده از این لوازم این است که محل قرار گیری لوازم تزیینی مورد نظر می باید مورد توجه قرار گرفته و متناسب با آن فضا (رنگ بندی، قدیمی و جدید بودن آنها) شی مورد نظر را انتخاب نمود.

اگر چه سلیقه افراد در تزیین آشپرخانه نقش مهمی دارد، اما بطور کلی قبل از خرید هر گونه لوازم تزیینی آشپزخانه باید محل قرار گیری آنها را مشخص نمود. با کمی دقت می توان فهمید دیوارها، دستگیره ها، لوله ها، یخچال، جای ادویه ای ها، قرار دادن گلدان و غیره مواردی هستند که نیاز به تزیین دارند.

استفاده از لوازم تزیینی در سالن پذیرایی

یکی دیگر از قسمت های خانه که می توان از لوازم تزیینی بهره برد، سالن پذیرایی است. این بخش از خانه محل رفت و آمد مهمان است که می توان با استفاده از لوازم تزیینی و هنری آن را تزیین نمود. فرش، مبلمان، گلدان های هنری و غیره علاوه بر کاربرد آنها بر زیبایی این بخش از خانه موثر است. پس بهتر است در انتخاب موارد گفته شده دقت لازم را بکار برد. دیوارها نیز از دیگر قسمت هایی هستند که با تزیین آنها می توان بر زیبایی خانه افزود. سعی کنید از عکس های خانوادگی بر روی دیوارها استفاده کنید، زیرا استفاده از عکس های خانوادگی موجب گرمتر شدن روابط بین اعضای خانواده خواهد شد.

توجه داشته باشید رنگ و طرح قاب عکس هایی که بر روی دیوار نصب می شود با رنگ دیگر وسایل تزیینی مورد استفاده همخوانی داشته باشد. از دیگر مواردی که می توان برای زیباتر شدن دیوارهای خانه بیان نمود، استفاده از پارچه های دیواری، چوب های طبیعی و غیره استفاده نمود. توجه داشته باشید به هنگام نصب هر گونه قاب عکس بر روی دیوارها حتما از رول پلاک استفاده کنید.

لوازم تزیینی زیبا برای آشپزخانه را از کجا تهیه کنیم؟

اگر چه بازارهای سنتی بسیاری برای فروش لوازم تزیینی آشپرخانه وجود دارد، اما برای یافتن زیباترین لوازم تزیینی می بایست ساعت ها وقت صرف نمود. سایت های فروشگاه های آنلاین بهترین گزینه برای جستجوی لوازم تزیینی آشپرخانه است که می توان با صرف وقت کمتر زیباترین وسایل تزیینی را یافت. یکی از مهمترین مزایای خرید از فروشگاه های آنلاین اینست که می توان در هر زمان به این فروشگاه ها مراجعه نمود و در زمان بسیار کمی از چندین فروشگاه دیدن نمود.

ویژن پلاست یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر است که لوازم تزیینی آشپزخانه متنوعی را عرضه می نماید. این فروشگاه از جمله فروشگاه های معتبر است که موفق به اخذ نماد اعتماد برای جلب اطمینان و اعتماد مشتریان خود گردیده است.

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس