کد خبر 1119697
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
واکنش آفریقای جنوبی به اتهام‌زنی آمریکا به ایران

وزیر خارجه آفریقای جنوبی ادعای نشریه آمریکایی پولیتیکو درباره تلاش ایران برای ترور سفیر آمریکا در پرتوریا را «عجیب» توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «اس. ای. بی. سی. نیوز» درباره ادعای نشریه پولیتیکو مبنی بر قصد ایران برای ترور سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی اظهار نظر کرد.

او در این مصاحبه گفت: این ادعای بسیار عجیبی است و البته دوستان ایرانی ما نیز به اندازه ما از انتشار این بیانیه تعجب کردند. به نظر من این گزارش تعجب‌آور است، چرا ایران که دوست بسیار خوب آفریقای جنوبی است، بخواهد در کشور دوست خوب خود دست به چنین عمل هولناکی بزند. فقط می‌توانم آن را عجیب توصیف کنم.

پیشتر پولتیکو به نقل از منابع ناشناس مدعی شده بود که ایران با هدف گرفتن انتقام ترور سردار سلیمانی قصد ترور لانا مارکس  سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، را داشته است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هم با رد این اتهامات گفت: به مقام‌های آمریکایی توصیه می‌کنیم از توسل به روش‌های تکراری و پوسیده برای فضاسازی ضدایرانی در صحنه بین‌المللی دست بردارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس