روحانی: فرهنگ مردم مسئله اصلی در زمینه بهداشت است/ تحقیقات بر روی واکسن کرونا در حال پیگیری است

رئیس‌جمهور در مراسم بهره‌برادری از طرح‌های وزارت بهداشت و هلال احمرگفت: در بهداشت و درمان و سلامت مردم، پزشک و امکانات مهم است اما فرهنگ مردم اولین مسئله است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در مراسم بهره‌برادری از طرح‌های وزارت بهداشت و هلال احمر، با بیان اینکه  نیاز ما به بهداشت و درمان بیش از روزهای قبل و سالهای قبل احساس می‌شود، گفت: اینکه امروز موفق شدیم هشت طرح مهم بیمارستانی را در یک روز افتتاح کنیم، با 1400 تخت بیمارستانی و تخت مراقبت‌های ویژه و تجهیزات بیمارستانی حائز اهمیت است.

وی افزود:  این نشان می‌دهد دولت طرح تحول سلامت مدنظرش هست و یکی از افتخارات دولت یازدهم  و دوازدهم که در تاریخ باقی خواهد ماند تلاش پیگیری دولت و بخش خصوصی برای ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها است و اگر بازسازی و نوسازی تخت ها را کنار هم بچینیم، به اندازه کل کارهای درمانی در تاریخ ایران تا سال 90، در این هفت هشت سال کار انجام شده است. همه ما می‌دانیم تجهیزات، تخت و بیمارستان و وسایل تشخیص فرع است و آنچه مهم است، بخش نیروی انسانی است. 

روحانی به اشاره به اهمیت حضور پزشکان، پرستاران و کادر پیراپزشکی، اظهار داشت: این نیروی انسانی است که در روز سختی فداکاری می‌کند و خود را برای سلامت مردم فدا می‌کند و به رنج و زحمت می‌اندازد. درود می‌فرستیم به همه پرستاران و کادر درمان و همچنین طلب علو درجات برای همه شهیدانی می‌کنیم که در این دوران هفت ماهه جان خود را فدای ملت عزیزمان کردند. امروز شاهد یک تحول بزرگ در بخش درمان و بهداشتی هستیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه من بیمارستان و تخت مراقبت ویژه را جزو سخت افزار می‌دانم و آنچه مهم است، فناوری و دانش و علم است که دانشگاه‌های علوم پزشکی و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌سازند، گفت: امروز در زمینه کرونا در یک بخش برای درمان بیماران و یک بخش برای تحقیقات در زمینه داروی شفابخش و واکسن مورد نظر که می‌تواند از عزیزان ما در سراسر کشور حفاطت کند، تلاش پیگیری انجام می‌شود و به نقاطی می‌رسیم که مدنظر ما هست. 

روحانی ادامه داد: من از بخش خصوصی هم تشکر می‌کنم که در ساخت بیمارستان‌ها و همچنین وارد کردن تجهیزات به ما کمک کردند. از هلال‌احمر کشور هم تشکر می‌کنیم که 1400 خانه هلال احمر امروزبرای امداد و نجات افتتاح شد. همه مردم ما باید آماده باشند. اگر خانه‌های هلال ما بتواند آموزش‌های لازم و ابتدایی را به جوانان و دانشجویان و دانش‌آموزان یاد بدهد و مردم مجهز شوند، در روز سختی و مبادا، قبل از حضور امدادگر خودشان وارد صحنه می‌شوند و تلاش می‌کنند. 

وی افزود: ضمن اینکه این اردوگاه ها می‌تواند جوانان ما را به برخی وظایف آشنا کند. در بهداشت و درمان و سلامت مردم، پزشک و امکانات مهم است اما فرهنگ مردم اولین مسئله است. مردم باید در فرهنگ زندگی‌شان بهداشت را بیاموزند و مهارت‌لازم را در زمینه بهداشت بیاموزند. 

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 0
    اگر بازسازی و نوسازی تخت ها را کنار هم بچینیم، به اندازه کل کارهای درمانی در تاریخ ایران تا سال 90، در این هفت هشت سال کار انجام شده است. میگن طرفای محل سخنرانی روحانی زمین چندبار لرزیده :)
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 0
    خخخخخ
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 0
    البته مردم دستورات بهداشتی دولت را رعایت می کنند اما چون پای هر ابلاغیه دولت حتما یک ان قلت وجود دارد لذا سر در گم هستند اول باید آقای روحانی تکلیفش با خودش روشن شود مقصر این ماجرا مردم نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس