فعلاً امیدی به واکسن کرونا نداریم

معاون درمان وزارت بهداشت روز گذشته به قم سفر کرد و از بخش های مختلف بیمارستان های قم که در حال خدمات دهی به بیماران مبتلا به کرونا هستند، بازدید کرد.

به گزارش مشرق، قاسم جان بابایی به منظور بررسی وضعیت و روند رسیدگی به بیماران از بیمارستان های فرقانی، کامکار، شهید بهشتی قم بازدید و از نزدیک به ارزیابی روند ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا و شیوه اجرای پروتکل درمانی در این مراکز پرداخت.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در نشست ستاد بحران استان قم گفت: استان قم اولین استانی بود که توانست کرونا را در کشور تشخیص دهد. در همین ایام گیلان نیز شرایطی بسیار حادی داشت.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در راستای مدیریت کرونا در سطح استان انجام شده که نشان دهنده یک فضای همدلی است.

بیشتر بخوانید:

تحقیقات بر روی واکسن کرونا در حال پیگیری است

پلیس فتا: ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است

بایدن: به اظهارات ترامپ درباره واکسن کرونا اعتماد ندارم

جان بابایی گفت: ویروس کرونا متمایز از ویروس های دیگر است و بسیار پیچیده عمل می کند. تشخیص به‌موقع و مراقبت‌های پزشکی تنها راه درمان این بیماری در حال حاضر است و هیچ‌کدام از داروها و واکسن‌های مورد ادعا تأیید نمی‌شود.

وی افزود: در طول ۱۰ ماه گذشته علاوه بر اینکه قدرت کووید ۱۹ کمتر نشده بلکه میزان کشندگی و سرایت‌پذیری آن نیز بیشتر شده است.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص واکسن فعلاً نباید نقطه امیدی داشته باشیم چراکه بسیاری از کشورها نگاه اقتصادی به این موضوع دارند باید بدانیم که با کارهای پیشگیری و مراقبتی می توانیم در راستای مدیریت ویروس عمل کنیم

وی در خصوص کودکان نیز گفت: ابتلای گروه‌های سنی پایین در حال افزایش است و کودکان می‌توانند ناقلین کرونا به بزرگسالان باشند.

جان بابایی ادامه داد: در کشور شاهد روند کاهشی ویروس بودیم اما متاسفانه مسافرت ها و بعضاً برخی تجمع ها موجب شد تا این ویروس در سطح کشور بار دیگر به صورت صعودی عمل کند.

وی تاکید کرد: اگر حد فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود هیچ گریزی جز درگیری بخش زیادی از مردم با کرونا وجود ندارد و اگر کووید ۱۹ را به‌درستی مدیریت کنیم می‌توانیم در فصل سرد سال از تعداد مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری‌های ویروسی و تنفسی جلوگیری کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    6 5
    من مییییببیدووووونم گالیوررررر!!!! ما همه رفتنی هستیم!!!!! ما همه نکبتیم!!!! ما لقمه کروناییم. ما نا امیدیم. تمام کنید این چرندیات رو وگرنه مردم رو نا امید میکنید. وظیفه تمام محققین تلاش حداکثری هست و پیدا کردن راههای مهار بالاتر.
    • بوالفضول IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
      1 0
      ما که هشت سال است امیدمان را ازین دولت قطع کرده ابم
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 1
    «وی در خصوص کودکان نیز گفت: ابتلای گروه‌های سنی پایین در حال افزایش است و کودکان می‌توانند ناقلین کرونا باشن
  • US ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 1
    مشرق چیه آقا!!!!!!! معاون وزیر بهداشت داره میگه بچه ها باعث افزایش کرونا میتونن بشن! تو چرا حرفا رو سانسور میکنی؟ ای خدا عجب گیری افتادیم از دست همتون!!!!!!!!!!!!
  • حسين DE ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    7 3
    آقاى جان بابائى چرا اينگونه ناميدانه اظهار نظرميكنى ، به غير از جنابعالى در ساير كشورها بويژه در كشورهاى پيشرفته كارشناسان برجسته هم در زمينه پزشكى وجود دارد كه با اطمينان خاطر بالا نه از منظر اقتصادى و تجارى بلكه از منظر پزشكى و مقابله با ويروس كرونا با قاطعيت اظهار نظر نموده و از كشفيات خود و ساخت واكسن ضد ويروس كرونا كاملًا راضى بودند و نتايج بسيار مثبتى گرفتند،بعنوان مثال روسها و چينى ها كه فوق العاده پيشروى كردند و الان نه تنها اين ويروس را كنترل بلكه در حال غلبه بر آن هستند،لطفًا كمى آگاهانه اظهار نظر كنيد و بى جهت مردم را مايوس نكنيد.
  • م IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    9 2
    از چین وروسیه بجای واکسن انفولانزا .واکسن کرونا بیارید.الان هند وامارات و...وارد کردند نتایج هم خوب بوده ما هم وارد کنیم هر کس داوطلب بود بزنه
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    1 0
    تو که امید نداری ایران بتونه واکسن تولید کنه...تو غلط کردی در وزارت بهداشت کشور استخدام شدی و مسئولیت گرفتی.....لعنت بر تو و بر کسی که تو رو در وزارت بهداشت استخدام کرده
  • س IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    0 0
    برای بعضی از اقاین بد نیست جان بابایی،حریرچی،لاری ،نمکی و خیلی های دیگه از این کرونا خیلی سود بردن افراد گمنامی بودن الان دیگه همه شون معروف شدن آگه من هم بودم دلم نمی خواست کرونا تمام بشه چون با پایان کرونا این افراد هم دیگه از یاد میرن
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    نه واکسن بسازید نه وارد کنید بگذارید کرونا مردم را از نکبت گرانی و ... خلاص کنند
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    خلاصه کلامش این بوده که روسیه و چین با واکسن کرونا تجارت میکنند و واکسن های خوبی نیستند ما باید از واکسن امریکایی یا بریتانیایی استفاده کنیم در حالی که واکسن روسی تا بحال فوق العاده عملکرد خوبی داشته
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    ما هم صحبت های تو را باور نداريم
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    هی وضعیت قرمزتر میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس