افزایش آمار کرونا در تهران/ موج سوم بیماری در راه است

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضمن بررسی تازه‌ترین وضعیت اپیدمی کرونا در ایران و جهان، گفت: آمار مبتلایان جدید رو به افزایش است.

به گزارش مشرق، اکبر فتوحی، در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تازه‌ترین وضعیت اپیدمی در تهران، ایران و جهان را بررسی کرد و افزود: در کشور و جهان آمار مبتلایان جدید رو به افزایش است.

وی با تأکید بر لزوم بررسی و انجام مداخلات لازم به منظور کنترل مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا، گفت: در کشور شواهدی از موج سوم احتمالی مشاهده می‌شود و متأسفانه اگر این روند ادامه پیدا کند به این معنی است که موج سوم در سطح بالاتری از موج دوم آغاز شده و لازم است برای این موج در بیمارستان‌ها آمادگی لازم را ایجاد و در زمینه کنترل مرگ ناشی از آن تلاش جدی کنیم.

بیشتر بخوانید:

همه‌گیری ویروس کرونا و برنامه «دولت پنهان» برای پیاده‌سازی نظم نوین جهانی

آغاز موج سوم کرونا در تهران

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه اکنون اطلاعات ما نسبت به گذشته کامل‌تر است و می‌توانیم تحلیل‌های مستمری را ارائه دهیم، افزود: در حال حاضر سیستمی را در اختیار داریم که متوجه پیک‌های اپیدمی می‌شویم اما برای رسیدن به نقشه زمانی و جغرافیایی کامل نیاز به اطلاعات دو دانشگاه دیگر شهر تهران داریم.

فتوحی با اشاره به پیامدهای بازگشایی مدارس، گفت: برای اینکه بگوییم بازگشایی یا تعطیلی مدارس تا چه اندازه در انتقال بیماری نقش دارد نیاز به تحلیل درصد مبتلایان زیر ۲۰ سال کشور و یا تهران داریم و لازم است تغییرات آن در یک ماه اخیر و آینده را رصد و پروژه‌هایی را در این زمینه اجرا کنیم.

استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه استفاده از ماسک مهم است اما به تنهایی کافی نیست، افزود: با وجود اینکه درصد استفاده مردم از ماسک طی دو تا سه ماه اخیر وضعیت پایداری داشته است، باز هم شاهد پیک‌های بیماری هستیم. لذا لازم است در کنار استفاده از ماسک از حضور در فضاهای بسته و پرجمعیت و همچنین تماس نزدیک با دیگران پرهیز کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    2 1
    وقتی دروازه های تهران به روی مهاجران بازه وقتی ارتش همه شهریتانی های عزیز را برای سربازی به تهران میاره وقتی امکانات تو تهران متمرکزه وقتی برای گرفتن پلاک تهران سر و دست می شکنند وقتی ... اونوقت یک جامعه شناس باید پاشه و برای جلوگیری از این مهاجرتها حرف بزنه اما چون همه دکتری های ما نه از تحقیق که از ترجمه است نتیجه اینه وقتی همه درسخونده های داخل بیکارند و هرکی دو روز رفته انگلیس و امریکا سرکاره نتیجه اش اینه
  • علی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    3 2
    ایران موج مکزیکی داره چرا میشمورید
  • م IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
    5 0
    هند تعداد زیادی واکسن از روسیه خریده است .بجای واکسن انفولانزا ما هم باید از روسیه واکسن کرونا وارد کنیم .سریعا باید اقدام گردد
    • raya IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
      1 0
      اگه اسراییل میساخت بزورم ک بود دولت ازشون میخرید الان ک روسیه ساخته میگن بده !
  • کارمند IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام دورکاری ایده ی بدی نبود چرا لغو شد ؟
  • کارمند IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    سلام بر همه و رسانه های گروهی چرا دورکاری کارمندان دولت معلق شد ؟ آیا نهادهای امنیتی بررسی میکنند که دلیل خاصی نداشته باشد ؟دوره طلایی مهار کرونا را از دست دادیم
  • م IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    0 0
    باید جریمه سنگین برای کسانی که مسایل بهداشتی را رعایت نمیکند قایل شد .تا این مسله فرهنگ شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس