کد خبر 1119233
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
کرونا نمایه

استاندار تهران گفت: ۵۶ درصد مرگ و میر استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروق است.

به گزارش مشرق، انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه عوامل محیطی در کسب بیماری‌ها اهمیت زیادی دارند، اظهار داشت: با توجه به یافته‌های دانشمندان میزان انتقال بیماری‌ها از طریق عوامل ارثی هر چه زیاد باشد باز هم اگر عوامل محیطی کنترل می‌شوند می‌توانند عوامل ارثی را کاهش دهند.

بیشتر بخوانید:

معاون کل وزارت بهداشت:  تهران وضعیت خوبی ندارد

محسنی بندپی با بیان اینکه در غربالگری ژنتیکی ازدواج نیز زمینه کاهش معلولیت زایی فراهم شده است، گفت: بسیاری از موارد و بیماری‌ها مثل ناراحتی‌های گوارشی با مدیریت عوامل محیطی مثل تغذیه قابل پیشگیری و کنترل هستند.

استاندار تهران بیان داشت: ۵۶ درصد مرگ و میرها در استان تهران ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است که با تحرک و ورزش قابل مدیریت می‌باشند و ۲۰ درصد نیز مربوط به سوانح و حوادث، ۱۰ درصد ناشی از سرطان‌ها، ۱۰ درصد مربوط به بیماری‌های تنفسی و سایر عوامل نیز ۴ درصد را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه از اجرای طرحی به عنوان «طرح کوچ» خبر داد و بیان داشت: با توجه به اولویت سلامت اقدام فرابخشی ضروری است که همه دستگاه‌ها همکاری و هم افزایی لازم را به عمل آورند و باید برای توسعه و افزایش فعالیت‌های ورزشی میان دانش آموزان در مدارس استان تهران وسایل ورزشی توسعه یابد و بخشی از کمک‌های مومنانه به اقلام ورزشی اختصاص پیدا کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس